Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
totti_1 skrev (57 minutter siden):

Videoene kan like så godt frikjenne Marius. 2 eller 4 sekunder av en dame med lukkede øynene beviser ikke nødvendigvis voldtekt feks. Det er poenget mitt. Og det er det jeg tror kommer til å skje i  noen grad eller stor grad.

Hvor står det at videoene er av 2-4 sekunders varighet? 

totti_1 skrev (19 minutter siden):

Skaugum-kvinnen husker ingenting utenom at de hadde kjapp sex tidlig på jvelden og at hun dro i taxi etter drikkeleker.

Så med den logikken kan hun ikke bevise voldtekt heller. Og det er poenget mitt. Bevisene er få og kan tolkes i sprikende retninger. 

Minner om at det er politiet som har opprettet sak basert på det de mener viser en ikke-samtykkekompetent kvinne på videoene. Det er  ikke hennes ansvar «å bevise» voldtekt. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
totti_1 skrev (31 minutter siden):

Skaugum-kvinnen husker ingenting utenom at de hadde kjapp sex tidlig på jvelden og at hun dro i taxi etter drikkeleker.

Så med den logikken kan hun ikke bevise voldtekt heller. Og det er poenget mitt. Bevisene er få og kan tolkes i sprikende retninger. 

Har du lest om hva videoen de fant av henne, innebar? Det har jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hva du sikter til, men leste referat fra i går, ja. Ikke fra i dag.

• Nyttig 2
Skrevet
totti_1 skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke hva du sikter til, men leste referat fra i går, ja. Ikke fra i dag.

Husker ikke om det var fra i går eller fra idag, men de gikk inn på hva man så på filmen. Det er helt usannsynlig for meg at hun var våken mens dette pågikk. Både pga det som ble gjort - det hadde jeg våknet av, OG fordi Marius selv innrømmet at det så ut som hun sov da han fikk spørsmål om hva han mente om hvordan hun fremsto på videoen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Husker ikke om det var fra i går eller fra idag, men de gikk inn på hva man så på filmen. Det er helt usannsynlig for meg at hun var våken mens dette pågikk. Både pga det som ble gjort - det hadde jeg våknet av, OG fordi Marius selv innrømmet at det så ut som hun sov da han fikk spørsmål om hva han mente om hvordan hun fremsto på videoen.

Da er det virkelig dumt de ikke skal dømme han for dette. 

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Han sa det kan se ut som hun sov, slik jeg så det. Han holdt muligheten åpen, men sa ikke at det var sannsynlig...

Jeg gir meg her, takk for diskusjon og håper partene får noe "closure" av denne saken uansett utfall. Så får de som har sett videoene ta rett avgjørelse.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Cami9 skrev (På 4.2.2026 den 10.43):

Du vet at satsen de får betalt for en straffesak er minimal eller? Du får google offentlig salærsats🤭 

Forsvareren skal, i henhold t Advokatforeningens retningslinjer, jobbe lojalt for sin klient, men er samtidig en uavhengig aktør som skal sikre at rettferdighet skjer. 

Det er jo nettopp det som skjer i en rettssal, at man skal finne ut av hva tiltalte har gjort eller ikke gjort - det er det rettssaken er for - Det skal fremlegges bevis til både gunst og ugunst for tiltalte, og all rimelig tvil skal komme tiltalte tilgode. Helt vanlige rettsprinsipper. 

1. Rettferdighet. De skal sikre rettferdighet, dvs en rett dom, en rett straff. Ikke frikjent når de åpenbart har gjort det. Det er ikke jus. 

Man skal sørge for at tvilen kommer tiltalte til gode, men det er ofte at advokatene prøver å spinne offeret til å ha skyld, for at sin klient skal slippe billig unna, selvom det aldri har vært noe indikasjon for skyld hos offeret. 

2. Du vet hva som kreves for å bli en profilert forsvarsadvokat, de som tjener de store pengene, som Meling, Elden osv? Å vinne saker. Da vil de bli brukt i store saker og av de som ikke har dekt sin advokat av det offentlige. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Da er det virkelig dumt de ikke skal dømme han for dette. 

Skal de ikke? 

• Liker 2
Skrevet
totti_1 skrev (2 minutter siden):

Han sa det kan se ut som hun sov, slik jeg så det. Han holdt muligheten åpen, men sa ikke at det var sannsynlig...

Jeg gir meg her, takk for diskusjon og håper partene får noe "closure" av denne saken uansett utfall. Så får de som har sett videoene ta rett avgjørelse.

Det håper jeg også. 

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (57 minutter siden):

Skal de ikke? 

Jeg skal prøve å finne det, men jeg er så sikker på at i en artikkel som jeg fant i denne tråden, sto det nederst noe sånn:

Vil ikke dømmes da saken er foreldet. Eller lignende.

Skrevet
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Jeg skal prøve å finne det, men jeg er så sikker på at i en artikkel som jeg fant i denne tråden, sto det nederst noe sånn:

Ok. Du har kanskje rett. Men uansett synes jeg det er viktig å få frem denne saken for å gi et bilde på hvordan han har holdt på, og sikkert hadde fortsatt å holde på hvis han ikke ble avslørt. Sånn sett er denne saken også viktig.

• Liker 2
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Ok. Du har kanskje rett. Men uansett synes jeg det er viktig å få frem denne saken for å gi et bilde på hvordan han har holdt på, og sikkert hadde fortsatt å holde på hvis han ikke ble avslørt. Sånn sett er denne saken også viktig.

Jeg prøver å finne det, men den artikkelen jeg tror det sto i er forkortet, så kanskje de skrev feil? Så slettet? Jeg finner det ikke. Men jeg kan ikke ha innbilt meg det heller.

google ai sier den ikke er foreldet, så vi får håpe det bare var noe surr eller jeg som misforsto.

Endret av Rosakatt
  • Hjerte 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (8 timer siden):

Var i all hovedsak positive saker frem til han ble siktet. 

Lille Marius ble som seg bør presentert i et positivt lys. Ellers var sakene koblet til når familien valgte å eksponere han, om det var å ha han med på slottsbalkogen, fortelle at han var en flink alpinist som skulle begynne på toppidrett på Wang, eller dra til Milano for å jobbe med mote. 

Se bare kommentarer fra slottets kommunikasjonsavdeling etter Mette Marit sitt brev, der dem bekreftet at det ikke var et problem med tidligere negative saker. 

Dette føyer seg kun i de falske fortellingene som han bruker for å skape et bilde av seg selv som ofre. 

Ja, jeg tror han blander egen selvfølelse med sakene ETTER anmeldelsene og de foregående hendelsene han selv la opp til.

Martha Louise forteller jo om det samme opp mot at hun alltid var «uten posisjon». 

Og så blander nok disse følelsene seg inn i alt som skjer i offentlig pressedekning for dem. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Marius kan klage på mye…

bank i bordet, so far so good så har de to andre (Ingrid og Sverre) vokst opp i nøyaktig samme kjøret som Marius..  alt er dønn likt bortsett fra biologisk pappa.. 

så er nok mer arv enn miljø som er problemet her.. 

At han enda ikke har fullført videregående tyder jo på at det er store problemer her gitt ressursene han har og har hatt. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Hvor kan man lese om det? Det ville kanskje gitt bedre forståelse. Jeg er helt matt over hvor mange som bagatelliserer dette.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (1 time siden):

Nei. Han kunne ikke dømmes for selve filmingen. Da det er foreldet. 

Skrevet

motbydelig 😵

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (10 minutter siden):

motbydelig 😵

Helt enig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...