Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Taddah skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner at noen har brukt en finger i meg ja. 

Hvis hun var dopet eller full er det jo slettest ikke sikkert at hun la merke til det. Hvis hun ikke la merke til det når det faktisk skjedde, er det jo helt åpenbart at hun ikke merket noe etterpå. Hun ble jo overrasket når politiet viste henne bevismaterialet. Skjønner heller ikke hensikten i å spekulere i dette. Vi vet jo at hun ikke visste noe. Grunnene kan være mange og sammensatte.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var vel ikke denne kvinnen klar over at hun var misbrukt før politiet viste henne bilder. Jeg har hatt sex i fylla før og har da ikke merka noe dagen etter av den grunn. Hvis hun var full så handler det jo ikke om at det er forskjell på folk. Har jeg en tampong i i dag så kjenner jeg det ikke om 8 timer om jeg tar den ut nå. Langt mindre hvis jeg er drita

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Jaimatadi skrev (16 minutter siden):

Husk at kvinnen ble kontaktet av politiet og det er politiet som har opprettet denne saken på grunnlag av de de mener er bevis. Og nå sitter hun å blir vurdert opp og ned hvordan hun er. Greia er jo at han har tatt seksuelle bilder av henne hun ikke visste om. Hun ba aldri om denne saken. 

Jepp. Skaugum - kvinnen ble kontaktet av politiet og dro i avhør med intensjon om å forsvare sin gode venn MBH. Lurer på om etterforskerne som viste henne overgreps materialet skal uttale seg om hennes reaksjon. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Jette10 skrev (4 minutter siden):

Jepp. Skaugum - kvinnen ble kontaktet av politiet og dro i avhør med intensjon om å forsvare sin gode venn MBH. Lurer på om etterforskerne som viste henne overgreps materialet skal uttale seg om hennes reaksjon. 

De spilte av avhøret av henne i retten. Tirsdag tror jeg.

• Liker 2
Skrevet
Rufs skrev (7 minutter siden):

Den victim blaminga og mistroen her nå er helt sjukt kvalm. 🤮 

Det er ingen victim blaming fra min side. Jeg liker ikke fyren ikke hele tatt. Motbydelig taperunge. Bare synes det er rart å ikke kjenne at noen har holdt på inni deg. Ser ikke for meg at han er en forsiktig fyr liksom. 

Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

De spilte av avhøret av henne i retten. Tirsdag tror jeg.

Blir jo spennende å se om bevisene her holder. Jeg er redd det koker ned  i om det holder. For å opprette tiltale, skal det være minst 50% sannsynlig at du kan bevises skyldig. Skal du dømme noen, skal det være utover rimelig tvil. 

Det finnes film, der hun ikke har åpne øyne. Men er det nok til å dømme? Her tror jeg også en modus evnt må vekt legge større sannsynlighet i totalen. 

Men gir jo perspektiv da. På hvor vanskelig det er å dømme noen

• Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (35 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/0p45aG/fornaermet-i-sms-gikk-glipp-av-nachspielet-hos-mette-marit

Leser om dette vitnet nå. Det er så drøyt hvordan de borer i Skaugum-kvinnen sin troverdighet. 

Meg bekjent er det POLITIET som har tatt ut tiltale, vedkommende visste ikke noe om hva som har skjedd. Det er ikke hun som har anmeldt dette. 

De får ta utgangspunkt i filmene og bildene da. Skaugumkvinnen har ikke fått med seg noe. 

Det er jo klassisk det, at troverdigheten til kvinner som har blitt voldtatt blir trukket i tvil (eller tråkket ned i søla). Det er én av mange grunner til at så få voldtekter blir anmeldt. 

• Liker 11
  • Nyttig 21
Skrevet
Taddah skrev (1 minutt siden):

Det er ingen victim blaming fra min side. Jeg liker ikke fyren ikke hele tatt. Motbydelig taperunge. Bare synes det er rart å ikke kjenne at noen har holdt på inni deg. Ser ikke for meg at han er en forsiktig fyr liksom. 

For det første er det jo en kjent sak at mange damer ikke kjenner så mye når du har noe der inne, hilsen hun som flere ganger har spurt, er den inne? En finger er jo ikke så stor, jeg vet ikke hvor hardhendt han var. Æsj 🤢 

Jeg tror ikke ofret har noen grunn til å lyve, nei jeg vet hun ikke har. Hun så en video av seg i en hendelse hun aldri visste skjedde. Det at Marius har utført en handling på en bevisstløs person uten at hun merket det for å så klare å fortsatt la henne fremstå og også være bevist etterpå til å forlate åstedet selv, er jo noe han må svare på. Hun var bevisstløs, hun vet ikke hvorfor det er som det er. Men om videoen viser en livløs person, så skjedde det jo. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Rosakatt skrev (6 minutter siden):

For det første er det jo en kjent sak at mange damer ikke kjenner så mye når du har noe der inne, hilsen hun som flere ganger har spurt, er den inne? En finger er jo ikke så stor, jeg vet ikke hvor hardhendt han var. Æsj 🤢 

Jeg tror ikke ofret har noen grunn til å lyve, nei jeg vet hun ikke har. Hun så en video av seg i en hendelse hun aldri visste skjedde. Det at Marius har utført en handling på en bevisstløs person uten at hun merket det for å så klare å fortsatt la henne fremstå og også være bevist etterpå til å forlate åstedet selv, er jo noe han må svare på. Hun var bevisstløs, hun vet ikke hvorfor det er som det er. Men om videoen viser en livløs person, så skjedde det jo. 

Sant det, men siden han er en voldelig fyr, så ser jeg ikke for meg at han er forsiktig. 

Skrevet (endret)
Taddah skrev (15 minutter siden):

Det er veldig vanlig at man ikke kjenner noe etterpå dersom sexen har vært rolig og man ikke var jomfru. Heftig sex derimot kan man kjenne. Nå er du tydeligvis en mann, for en kvinne er det sånn at man kan kjenne mye i underlivet som ikke har med sex å gjøre, avhengig av hvor man er i syklusen. Noen ganger kjenner man kramper, eller at det stikker og sånn. Hvis man har våknet uten å være klar over hva som har skjedd og kjenner noe i underlivet, vil man ikke automatisk tenke at man har blitt voldtatt. Det kan like gjerne være: oi, tror jeg får eggløsning i dag eller i morgen, eller å nei, nå kommer vel mensen i dag. Vi kvinner har mange difuse følelser i underlivet fra tid til annen. 

Endret av Carrie_S
  • Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
Taddah skrev (13 minutter siden):

Ser ikke for deg at han er en forsiktig fyr? Hva i alle dager slags tanker er det her. Og det er jo veldig tydelig at du ikke tror det kan ha skjedd, men det er bevist, så den kan du legge fra deg. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
BBB12345 skrev (15 timer siden):

Marius kan klage på mye…

bank i bordet, so far so good så har de to andre (Ingrid og Sverre) vokst opp i nøyaktig samme kjøret som Marius..  alt er dønn likt bortsett fra biologisk pappa.. 

så er nok mer arv enn miljø som er problemet her.. 

At han enda ikke har fullført videregående tyder jo på at det er store problemer her gitt ressursene han har og har hatt. 

No vet vi VELDIG LITE om de då så vi vet ikke hvordan det har gått med de egentlig. Annet enn at de har klart å oppføre seg offentlig og har vært veldig beskyttet. 

Eg sier ikke at eg tror de har gjort noe ulovelig altså men at vi ikkje kan konkludere med at det endte bra med de.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Rufs skrev (2 minutter siden):

Ser ikke for deg at han er en forsiktig fyr? Hva i alle dager slags tanker er det her. Og det er jo veldig tydelig at du ikke tror det kan ha skjedd, men det er bevist, så den kan du legge fra deg. 

Herregud, du er jo helt på styr. Selvfølgelig tror jeg på damene. Jeg tror han har gjort mye mer enn det som har kommet fram og at han slipper lettvint unna.

Endret av Taddah
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Taddah skrev (8 minutter siden):

Sant det, men siden han er en voldelig fyr, så ser jeg ikke for meg at han er forsiktig. 

Hun kom ikke til å kjenne noe dagen etterpå. Når jeg tenker meg om er det ingen garanti å kjenne så fremt du ikke blir skadet, men det har aldri jeg blitt så vet ikke hvordan det er. Eller føler dere at dere gjør?

Dette er privat, men jeg kjenner det ikke etter søvn om jeg kvelden før har vært aktiv med noe større enn fingre. Kjenner det like etterpå, men senere trenger det ikke være noen følelse og spesielt ikke om jeg ikke visste hva kroppen opplevde. Vi har jo mensen og mye annet vi kan skylde følelser på om vi kjenner no rart også? 

Endret av Rosakatt
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Taddah skrev (21 minutter siden):

Er du mann? 

Det er helt vanlig å ikke kjenne noe spesiellt med mindre noen har vært skikkelig hardhendt, eller langvarig (= sårhet) eller at man får skader. Du er kanskje ikke kjent med det, men skjeden er faktisk i seg selv er ganske "følelsesløs - for å gjennomføre barnefødsler. Google it. 

Skulle være helt unødvendig å forklare ganskje kjent kvinnelig anatomi her. New low når det gjelder victimblaming.

Endret av Isild
  • Liker 23
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Taddah skrev (1 time siden):

Det er da ikke vanlig å kjenne i ettertid at en finger har blitt stukket inn i skjeden, eller stryking på kjønnsorgan dersom det ikke har vært så røft at det oppstått rifter underveis eller at man har nådd klimaks. Bevisstløse personer har heller ikke mulighet til å gjøre motstand. Nå var ikke jeg flue på veggen underveis, men har inntrykk av at han er en som ikke er opptatt av stimulering , men heller putter finger inn, ta bilde, melde gutta, slenge pikk i trynet , ta bilde, lagre. Dette har mye med dominans å gjøre. Og bruker dokumentasjonen til nytelse og beundring senere. Innlegget mitt blir sikkert slettet, men på reddit så ble det nevnt fra en bruker her om dagen at han hadde vært på en skaugum fest der MBH gikk kliss naken. En annen hadde da sagt surt til vedkommende " når han gjør det så er det for å vise dominans". 

Endret av Jette10
  • Liker 8
  • Nyttig 13
Skrevet
Jette10 skrev (9 minutter siden):

Det er da ikke vanlig å kjenne i ettertid at en finger har blitt stukket inn i skjeden, eller stryking på kjønnsorgan dersom det ikke har vært så røft at det oppstått rifter underveis eller at man har nådd klimaks. Bevisstløse personer har heller ikke mulighet til å gjøre motstand. Nå var ikke jeg flue på veggen underveis, men har inntrykk av at han er en som ikke er opptatt av stimulering , men heller putter finger inn, ta bilde, melde gutta, slenge pikk i trynet , ta bilde, lagre. Dette har mye med dominans å gjøre. Og bruker dokumentasjonen til nytelse og beundring senere. Innlegget mitt blir sikkert slettet, men på reddit så ble det nevnt fra en bruker her om dagen at han hadde vært på en skaugum fest der MBH som gikk kliss naken. En annen hadde da sagt surt til vedkommende " når han gjør det så er det for å vise dominans". 

Å gå rundt naken er det motsatte av å vise dominans. Det handler nok mer om at man vil vise frem kroppen sin for å få bekreftelse, fordi man innerst inne er veldig usikker. Eller enda enklere: man er rusa og da gjør man skikkelig, merkelige ting. 

• Liker 2
Skrevet
Jette10 skrev (40 minutter siden):

Det er da ikke vanlig å kjenne i ettertid at en finger har blitt stukket inn i skjeden, eller stryking på kjønnsorgan dersom det ikke har vært så røft at det oppstått rifter underveis eller at man har nådd klimaks. Bevisstløse personer har heller ikke mulighet til å gjøre motstand. Nå var ikke jeg flue på veggen underveis, men har inntrykk av at han er en som ikke er opptatt av stimulering , men heller putter finger inn, ta bilde, melde gutta, slenge pikk i trynet , ta bilde, lagre. Dette har mye med dominans å gjøre. Og bruker dokumentasjonen til nytelse og beundring senere. Innlegget mitt blir sikkert slettet, men på reddit så ble det nevnt fra en bruker her om dagen at han hadde vært på en skaugum fest der MBH som gikk kliss naken. En annen hadde da sagt surt til vedkommende " når han gjør det så er det for å vise dominans". 

Det som er rart er å ikke våkne når det skjer… 

• Liker 1
Skrevet
FruR skrev (5 minutter siden):

Det som er rart er å ikke våkne når det skjer… 

Det er ikke rart i det hele tatt. Når jeg sover dypt kan folk riste i meg, og jeg reagerer ikke. Om man i tillegg er påvirket eller evt dopet ned slik hun mistenker, er det i hvert fall ikke rart. Noen i parallellklassen min kjørte en prank på en fyr på en klassetur, hvor de tegnet på hele kroppen hans mens han sov. Det var absolutt ikke greit og de fikk straff for det, men han våknet ikke i det hele tatt mens de holdt på og han hadde ikke drukket noe som helst. 

• Liker 9
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...