Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syntes det er litt rart at så mange påpeker at man burde ha merket det, våknet av det osv. Har de som skriver det aldri vært skikkelig skikkelig full? Jeg hadde en kompis som fortalte meg en forferdelig ting som hadde skjedd i fylla som han aldri hadde fortalt til noen andre før. Han drakk seg veldig full i 18-20 års alderen og sovnet på sofaen. Når han våknet så oppdaget han store smerter i rumpen og at et kosteskaft var dyttet minst 15 cm opp i endetarmen. "vennene" på festen bare lo og sa at det var jo bare morsomt. Han hadde ikke våknet eller merket noe som helst når han sov, og stort kosteskaft i endetarmen gjør jo vanvittig mye mer vondt en en finger i skjeden. Han fortalte det aldri til noen og anmeldte det aldri. Han var sjeleglad for at det ikke fantes mobiler på den tiden.. 

Hvis jeg blir full, trenger ikke bli sånn ordentlig drita engang, så er det mye jeg ikke merker eller får med meg (derfor drikker jeg veldig sjeldent og stopper helst før det går over styr). Når jeg da sovner full så kan folk bære meg rundt uten at jeg hverken våkner eller husker det dagen etterpå. 

Er du full så merker man gjerne ikke ting, bare se på alle de som har skadet seg i fylla og ikke merker det før dagen etter. Alkohol er bedøvende både på både hjernen og kroppen, det er grunnen til at man i riktig gamle dager (før anestesi) brukte alkohol før operasjoner og sånt. 

Og det er absolutt ikke normalt at man kjenner at en finger har vært i kjeden 5 minutter etter at den var der. I såfall så tyder det på enten ekstremt tørr vagina, soppinfeksjon, bakterieinfeksjon eller andre medisinske tilstander. Eller at den fingeren har vært uforholdsmessig stor/har svært skarpe negler som gir rifter. Skjeden er normalt selvrensende og alltid litt fuktig som da gir naturlig smøring (med unntak av hormonproblemer og overgangsalder selvfølgelig). Den siste her er til hun som mener at alle burde merke sånt, ta en samtale med gynokologen din om dette. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Skrevet
Carrie_S skrev (1 time siden):

Må også legge til at jeg opplever Skaugum-kvinnen som svært troverdig fordi hun ikke rapporterte ham selv. Hun hadde en oppfatning om at de andre kvinnene kun var ute etter oppmerksomhet og støttet ham helt til hun kom i avhør og politiet viste henne videoen, og ut fra reaksjonen hun hadde der er det veldig tydelig at dette ikke var noe hun var klar over. Jeg håper hun har gode mennesker rundt seg og ikke får med seg all victimblamingen som folk i sosiale medier driver med. 

Dessverre. 😫 Hennes troverdighet er torpedert gjennom fra før å si at de aldri har hatt sex både til politiet og media. Søvneksperten bidro også til noe tvil. Samlet sett er det nok skapt minst 5 % rimelig tvil nå med alt sammen, noe som trolig gjør at han frikjennes for denne posten..  😏

• Liker 3
Skrevet
Jette10 skrev (41 minutter siden):

Det der er bare fjas! Han elsker å late som han kjenner disse folka godt, det gjør han ikke. Og dra inn andres grusomheter i samme posten (på Facebook) og mene at man må se mennesket og ikke handlingen… det er for dumt 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Maia70
Skrevet (endret)
FruR skrev (2 timer siden):

Det som er rart er å ikke våkne når det skjer… 

En barndomsvenninne hadde faktisk sex med sin første kjæreste mens han sov. Jeg husker ikke om hun fortalte det til han eller hvordan han tok det, men han våknet i alle fall ikke. Om hun  ikke skrønte til meg da.
Men det betyr ikke at jeg avviser neddoping altså.

Endret av Maia70
Skrevet
Carrie_S skrev (2 timer siden):

Må også legge til at jeg opplever Skaugum-kvinnen som svært troverdig fordi hun ikke rapporterte ham selv. Hun hadde en oppfatning om at de andre kvinnene kun var ute etter oppmerksomhet og støttet ham helt til hun kom i avhør og politiet viste henne videoen, og ut fra reaksjonen hun hadde der er det veldig tydelig at dette ikke var noe hun var klar over. Jeg håper hun har gode mennesker rundt seg og ikke får med seg all victimblamingen som folk i sosiale medier driver med. 

Men ikke troverdig når hun sier de ikke har ligget sammen før? Når både MBH og begge ekskjærestene sier det motsatte… 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (4 timer siden):

Det er skammelig å lese. 6-18 mnd fengsel for å ødelegge en persons liv. Norge bør absolutt ha en gjennomgang av straffenivåene. 

Det som er så håpløst er at strafferammene ofte er mye høyere enn det nivået domstolene velger å legge seg på. Blir utrolig provosert over det altfor lave straffenivået til domstolene i voldtekt og overgrepssaker der de konsekvent går langt under maksstraffen etter strafferammen. Det er helt forkastelig! 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Cami9 skrev (29 minutter siden):

Men ikke troverdig når hun sier de ikke har ligget sammen før? Når både MBH og begge ekskjærestene sier det motsatte… 

MBH har en grunn for å så tvil om hennes forklaring og en forsmådd eks er ikke verdens mest troverdige vitne når han har ting han selv vil skjule, ref anklagene om at han har spredt video av henne. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Tviler noen av dere på henne? Det er en video av at hun bare ligger der? Om de har hatt sex før eller ikke eller totalt urelevant når dette uansett er et overgrep.

Det er ingen kriminell handling å lyve om å ha sex når det er vanlig sex, kanskje til politiet da? Men det er ulovlig å begå seksuelle handlinger på bevisstløse personer uten samtykke.

De kunne hatt sex 1000 ganger å dette har enda vært et overgrep, så det er jo ingen tvil der.

Å for dem som enda sliter, som om ikke menn lyver på seg ligg? Hvor er disse som påstår menn fordobler liggene de har hatt når man trenger dem?  
Eller som om ikke rykter kan ende opp til 10 høns når det ordinært bare var ei lita høne.

Endret av Rosakatt
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Er det ikke straffbart å filme folk når man har sex uten deres samtykke? 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (14 minutter siden):

Er det ikke straffbart å filme folk når man har sex uten deres samtykke? 

Jo det er det. Selvsagt! Med mindre de har gitt  eksplisitt samtykke til det da. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Reisejenta skrev (3 minutter siden):

Jo det er det. Selvsagt! Med mindre de har gitt  eksplisitt samtykke til det da. 

Men Marius er ikke tilalt for å filme uten samtykke? Er det noen nerder på juss her som vet om i teorien at Marius kan bli frikjent fra  voldtekt men da likevel dømt for å filme uten samtykke? 

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (13 minutter siden):

Men Marius er ikke tilalt for å filme uten samtykke? Er det noen nerder på juss her som vet om i teorien at Marius kan bli frikjent fra  voldtekt men da likevel dømt for å filme uten samtykke? 

Lurer på det samme. 

Gjest Ninaen
Skrevet (endret)
FruR skrev (26 minutter siden):

Foreldelse tror jeg. Altså at ulovlig filming er foreldet, voldtekt ikke. 

Endret av Ninaen
Skrevet
CeXNS skrev (På 16.1.2026 den 15.12):

Han har filmet seg selv i gjerningsøyeblikket, så dette kan ingen kvinnelig advokat avhjelpe. Ikke sjans. Bildene viser bevisstløst offer.

Ja enig med deg. Jeg tenker at filmene er et svar i seg selv. Spesielt nå etter at søvnforskeren har laget sine rapporter. 

• Liker 3
Skrevet
Ninaen skrev (11 minutter siden):

Foreldelse tror jeg. Altså at ulovlig filming er foreldet, voldtekt ikke. 

I Norge er det fri bevisførsel. Selv om en film kanskje ikke er helt ny så kan den, tror jeg, likevel brukes som direkte eller indirekte bevis. 

Er ingen ekspert på dette. Følger kun saken fra mediene. 

• Liker 1
Gjest Ninaen
Skrevet
Forumaktivitet skrev (7 minutter siden):

I Norge er det fri bevisførsel. Selv om en film kanskje ikke er helt ny så kan den, tror jeg, likevel brukes som direkte eller indirekte bevis. 

Jeg tenkte på tiltale for å filme noen, som noen lurte på. 🙂 Filmene er gyldig bevis ja.

Skrevet
Forumaktivitet skrev (14 minutter siden):

Om de ikke har brukt den som bevis har vi måtte gi dem alle sparken hilsen Norges befolkning. Det hadde jo vært tåpelig. 

Skrevet
FruR skrev (59 minutter siden):

Han er ikke tiltalt for å ha filmet denne fornærmede uten samtykke, fordi det uansett ville vært foreldet. Det er i alle fall det jeg leste på nrk.no i går.

• Liker 7
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...