Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Reverend skrev (13 minutter siden):

Nei, vi trenger ikke disse detaljene. Det tas jo ikke hensyn til retraumatisering. Dette lover ikke godt allerede på rettsaken første dag.

Alt burde vært lukket, ingen presse...

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Shit... Har ikke lest meg opp, nå vurderer jeg å droppe det.

Konklusjonen min så langt er at han er en fryktelig ekkel type og at jeg skjønner at dette er belastende for han også. Noe som forsåvidt er naturlig ettersom han blir eksponert som en god gammeldags pervert for hele landet.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Konklusjonen min så langt er at han er en fryktelig ekkel type og at jeg skjønner at dette er belastende for han også. Noe som forsåvidt er naturlig ettersom han blir eksponert som en god gammeldags pervert for hele landet.

Flott, håper han i det minste skjemmes. 

• Liker 3
Skrevet
Daniella2026 skrev (2 timer siden):

Helt enig at han må få straff for alt han har gjort. Og disse jentene få den støtte og oppreisning de trenger. Men jeg synes media kjøret i saken er altfor mye. 

Nei, han fortjener et helvetes mediakjør! Han har hatt ALLE MULIGHETER til å være og til å bli et bedre menneske. Men han har selv valgt å ikke endre seg. Selv dager før rettsaken. Når man er sønnen til kommende dronning og VELGER å oppføre seg sånn så VELGER  man også mediekjøret som følger med. Det er på ingen måte synd i han

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
Katten89 skrev (15 minutter siden):

Nei, han fortjener et helvetes mediakjør! Han har hatt ALLE MULIGHETER til å være og til å bli et bedre menneske. Men han har selv valgt å ikke endre seg. Selv dager før rettsaken. Når man er sønnen til kommende dronning og VELGER å oppføre seg sånn så VELGER  man også mediekjøret som følger med. Det er på ingen måte synd i han

Jeg forsto det slik at mediekjøret gjaldt de fornærmede i saken?

Han selv fremstår som blottet for evne til konsekvensrefleksjon, hva nå enn årsaken er. Det er nok flere som syns synd på ofre og familie enn på ham.

• Liker 10
Skrevet
Katten89 skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hvor mange som egentlig hadde taklet det presset han har vært gjennom siden han var liten gutt. Det blir for enkelt å si at mennesker i alle sammenhenger VELGER å oppføre seg som de gjør. Rus har jo også spilt en stor rolle her.

Det er selvsagt galt det han har gjort, men man må klare å se litt større på det også. 

Han har vært utsatt for et sinnsykt mediekjør siden han var liten, det har han ikke VALGT selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Carrot skrev (5 timer siden):

potensielt gruer han seg fordi han VET veldig godt hvordan han selv er og at DET vil komme frem slik at han ikke lengre ses som den gutten mamma har forsøkt beskrive han som, uskyldig og snill..

Det at han ikke klarte holde seg i skinnet evt nå rett før det hele braker løst er jo egentlig bare med på å farge synet folk flest har av han, en som har "spilt spillet" maksimalt og oppnådd mest mulig underveis for egen del og ikke hatt så mye omtanke for de han da altså tråkker på underveis.
Slik som mange andre som ikke egentlig er så snill som de vil verden skal tro de er.

Klart han gruer seg til teppefall da! Når masken kommer av for fullsatt sal! Om pressen får skrive om det eller ikke vil jo de skitne detaljene for alltid være skrevet ned i dokumentene fra rettssaken, og om det er noe vi har sett den siste tiden er det at alt som skrives ned før eller senere ser dagens lys..

Å ikke grue seg ville vært et tegn på manglende emosjoner, klart forsvarerene ikke vil at verden skal ha et bilde av en mann uten følelser. Så da er vel "Gruer seg" det mest normale å bruke for å fremstå som mer menneskelig kanskje? 

😜 for alt vi vet kan det jo være at han faktisk gruer seg og at DET er det eneste som er ærlig i denne saken fra hans side? 

Er du sikker på han gruer seg? Det er ikke jeg så sikker på.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Amanda28 skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvor mange som egentlig hadde taklet det presset han har vært gjennom siden han var liten gutt. Det blir for enkelt å si at mennesker i alle sammenhenger VELGER å oppføre seg som de gjør. Rus har jo også spilt en stor rolle her.

Det er selvsagt galt det han har gjort, men man må klare å se litt større på det også. 

Han har vært utsatt for et sinnsykt mediekjør siden han var liten, det har han ikke VALGT selv. 

Det har ikke vært så mye mediekjør før august 2024 litt fra han var tre til sån fem år eller no men etter IA ble født frem til 2024 føler jeg ikke det har vært mye. Det at det høyt medietrykk nå pga denne saken er jeg helt enig og det har vel vært det siden August 24, men det er jo en følge/konsekvens av noe han har gjort da… 

Endret av FruR
  • Liker 9
  • Nyttig 13
Skrevet
Babyface skrev (1 minutt siden):

Finnes det noen som ikke ville gruet seg til noe slik? 😄 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (18 minutter siden):

nei altså JEG er ikke sikker, jeg svarte ut fra informasjonen vi har tilgjendelig via hans advokat og tanker rundt det men jeg vet jo ikke hva han faktisk føler.. 

Men jeg tror nok det er veldig menneskelig å grue seg, og at de ønsker fremstå menneskelig og ikke som en voldtektsmann, voldsmann, narkonam osv osv.. og så tror jeg at selv mennesker som er hardbarka kriminelle, mordere, narsisister og psykopater kan "grue seg" til det de ikke har kontroll på liksom så lenge de kan føle noe.. og vi "vet" jo at Marius i allefall kan føle sinne og lyst basert på det som viser itiltalepunktene om ikke annet.. og i følge hans mor kan han føle mye annet også.. så joda, selv om jeg ikke VET at han gruer jeg kan jeg velger tro advokaten på at han gjør det.. 

Skrevet

Skremmende (og forkastelig) at dette er en livsstil folk ønsker å ha og være en del av. Høy eksponering, rusbruk og seksualisering samhandling. Deling av privat materiale, kommersielt bruk av seksualisering innhold, og omfattende sosial aktivitet er normalisert. 

Sitat

Private sexvideoer sendes fra telefon til telefon i chattegrupper med ulike venner. Noen i denne kretsen tjener penger på sex i sosiale medier. Miljøet preges av utbredt rusbruk og fester som varer til langt utpå morgenen neste dag. Flere ganger i uka. Kontinuerlig filming og deling i sosiale medier, av alle livets sider. Fornærmede som har hatt frivillig sex med han som er tiltalt for å ha forgrepet seg på dem, opptil hundre ganger ifølge tiltalte selv. Og også rett før de påståtte overgrepene skal ha skjedd, i enkelte tilfeller bare minutter før.

http://Marius Borg Høiby-saken: Jussen som kan redde ham.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (23 minutter siden):

Det har ikke vært så mye mediekjør før august 2024 litt fra han var fre til sån fem år eller no men etter IA ble født frem til 2024 føler jeg ikke det har vært mye. Det at det høyt medietrykk nå pga denne saken er jeg helt enig og det har vel vært det siden August 24, men det er jo en følge/konsekvens av noe han har gjort da… 

Det har jo det?

- La Marius være i fred

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette greiene med å vise fingeren til politiet kl 5 på natta på et utested i Oslo var noe av det barnsligste jeg har hørt. Løpe opp til politibil, vise fingeren, løpe til andre siden av bilen og gjøre det samme, så gjemme seg inne på utestedet.

Han er i hvert fall like barnslig som MM i sin kommunikasjon med Epstein. Fyren er nærmere 30, ikke 12.

Endret av 1600
  • Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet

Glad for at Elden har tre av hans ofre som klienter. Han er antageligvis Norges beste advokat.

• Liker 16
  • Hjerte 2
Skrevet
1600 skrev (2 minutter siden):

Glad for at Elden har tre av hans ofre som klienter. Han er antageligvis Norges beste advokat.

Men syns dere ikke også han er litt mistenkelig til å forsvare overgripere også? 

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Men syns dere ikke også han er litt mistenkelig til å forsvare overgripere også? 

Nei, en god advokat setter klienten først, samme hva omstendighetene er.

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Rosakatt skrev (7 minutter siden):

Nei, å være advokat betyr å jobbe med folk du er uenige i også.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Daniella2026
Skrevet
Katten89 skrev (58 minutter siden):

Vi er folk som vil ha andre nyheter også. Hver eneste avis og nyhetskanalen fronter dette nå. Loven skal være lik for alle. Det finnes mange jenter som har vært utsatt for stygge ting. Denne rettssaken vil koste enormt mye pga det er han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...