Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
VetAlt skrev (56 minutter siden):

Hvorfor har kvinner blitt sammen med han ETTER at det kjent at han er voldtektsmann?

Det er vel det vanlige vi har blitt fortalt gjennom bøker som Twilight og Fifty shades of grey: Stakkars, han har hatt det vondt, det er ikke rart han utagerer. Men med oss er det annerledes, for jeg elsker ham virkelig.. Og hvis jeg bare elsker ham nok og tåler nok, så vil han forandre seg, og elske meg slik jeg elsker ham.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Det var du som poengterte representasjon, ikke jeg.

Ok, merker meg hva du kommenterer på. Ikke selve saken, men pirking på ting som dette. Forstår ikke motivasjonen, men you do you.

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Glufseguri
Skrevet
Mynlen skrev (1 minutt siden):

Det er vel det vanlige vi har blitt fortalt gjennom bøker som Twilight og Fifty shades of grey: Stakkars, han har hatt det vondt, det er ikke rart han utagerer. Men med oss er det annerledes, for jeg elsker ham virkelig.. Og hvis jeg bare elsker ham nok og tåler nok, så vil han forandre seg, og elske meg slik jeg elsker ham.

“Elsker han meg gjør han det ikke mot meg»

Girl, he doesn’t.

Skrevet
1600 skrev (6 minutter siden):

Ok, merker meg hva du kommenterer på. Ikke selve saken, men pirking på ting som dette. Forstår ikke motivasjonen, men you do you.

Jeg vil tro det hadde blitt stor ståhei om statsministerens sønn hadde gjort dette på privat reise også, jeg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
1600 skrev (15 minutter siden):

Man kunne kuttet støtte, bil, bolig og all luksusen i påvente av faktisk endring. Her blir man jo konfrontert med det ene etter det andre og lar likevel penge og støttekrana stå vid åpen.

Hvor naiv går det virkelig an å være? De har PST der som garantert har varslet dem om hans omgangskrets og forhold til narkotika, de er varslet, de har fått spesialbehandling av politiet. Hva har de gjort? Ingen ting. Selv ikke nå, når man vet hva han har gjort, klarer de å la være å ikke ta han med på guttetur.

Fy fa¤#% for en gjeng. 

Hvor i mine siste kommentarer har jeg støtta HM? Jeg har jo skrevet i praksis akkurat det samme som deg…og i innlegget du referer at han ikke er en leder nettopp fordi han ikke greier å ta sånne avgjørelser, som du beskriver eks på i første avsnitt

Skrevet (endret)
Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden):

Kong Olav hadde en håndfast lederstil og jeg skulle ønske at han hadde hatt noe å si i alt dette som har med kongehusets elendighet i nåtid. Han hadde gjort rent bord og gjenopprettet kongelig ryggrad, for den  være der og være uklandelig.

HM og MM har ikke det som trengs og vil aldri få det heller. De er altfor glade i å tviholde på det å skulle være helt vanlige borgere med alle rettigheter der og plusse på med all kongeligheten når de selv finner det for godt og vi forventes å bukke og klappe for keiserens nye klær. Det en gang så staselige, staute kongehuset som en trodde på, står i ruiner og vi vet hvem som har begått dette. Nytter ikke å forsøke å gjemme seg mer. Alle sjansene er brukt opp nå. 

Den godeste konge Olav har nok snudd seg mange ganger i graven nå. Han hadde aldri godtatt dette. Både kronprinsparet,  ML og Durek hadde nok fått så ørene flagret. De er en stor skam for dette landet.  Synd at ikke prinsesse Ragnhild fikk oppleve hvor rett hun hadde. Hun lo sist og hun lo best.  P.S.  MM sin bror Espen Høiby ble i 2003 dømt til 60 dagers fengsel og idømt bot for vold mot ekskjæresten.  Flotte folk dette her, altså!

Endret av Maia3
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Svart skjerm skrev (17 minutter siden):

HM er en tøffel. Her har HM med MM gitt Marius ALT. Likevel svarer han gang på gang med "f… you". Ingen respekt tilbake. 
MBH er ikke engang Haakon Magnus sin sønn.
Selv etter at Politiet kom inn i bildet har Marius bare fortsatt. Og likevel har HM gitt han gratis husrom og lommepenger. 
Hadde jeg vært stefar til en voksen mann og fikk greie på i ettertid at han voldtok en jente noen timer etter man hadde en kompistur sammen på bar hadde det vært på hue og ræva ut.
Tar ikke kronprinsen affære nå og lar Marius fortsette å pisse på han eier ikke HM selvrespekt. 
Burde sparket ut MBH for lenge siden og latt han gå på NAV som alle andre.
Men her mistenker jeg det er sørlandsprinsessen som styrer hele showet. HM kan da umulig være så gjennomført svak?

Helt enig. Men kong Harald kommer heller ikke godt ut av dette nå synes jeg. Se for dere hva dronning Elisabet hadde gjort… Og det er fælt å si det, men jeg tror at om Sonja hadde vært regenten nå så hadde det blitt andre boller. 

Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Men kong Harald kommer heller ikke godt ut av dette nå synes jeg. Se for dere hva dronning Elisabet hadde gjort… Og det er fælt å si det, men jeg tror at om Sonja hadde vært regenten nå så hadde det blitt andre boller. 

Nei, dessverre. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Festing og ræl kunne jeg sett gjennom fingrene på, og hadde saken kun gjeldt ett påstått forhold uten bevis - OK, uskyldig inntil dømt.

Men her foreligger jo masse bevis, og hvorfor skulle ei tilfeldig jente anmelde voldtekt fra denne gutteturen?

Fyren er jo helt psykopat i ordets rette forstand 🤷‍♀️

Og Mette Marit son glor ned Se&Hør på flyplassen.

Greit å være drit lei dem generelt, greit å være bekymra for sønnen som er helt rabiat. Men dette gir så RÆVVA signaler. 

Denne «glo ondt ned» er å signalisere at de ødelegger en uskyldig fyr, og det vet hun allerede at han ikke er. FORDI BEVIS.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Ninaen skrev (8 minutter siden):

Hvor i mine siste kommentarer har jeg støtta HM? Jeg har jo skrevet i praksis akkurat det samme som deg…og i innlegget du referer at han ikke er en leder nettopp fordi han ikke greier å ta sånne avgjørelser, som du beskriver eks på i første avsnitt

Var enig med deg, var ikke kritikk. :)

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Ikke godt å si.

Sonja er striktere tror jeg, men hun ønsker neppe miste kontakt med potensielt begge barn. 

Men som Linni Meister veldig treffende sa: «jeg syntes synd på kongefamilien før, men ikke nå lengre». 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nettavisen skriver at MM (og de andre familiemedlemmene) ikke har relevant informasjon i saken, og derfor vil hun ikke måtte vitne under rettssaken i januar, som det for øvrig er satt av seks uker til. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Jeg vil tro det hadde blitt stor ståhei om statsministerens sønn hadde gjort dette på privat reise også, jeg. 

Det skal vel ha skjedd på natta ifm. et nachspiel som verken kronprinsen, eller om vi bytter ut med statsminister, var del av. At stesønn/sønn av mennesker i slike posisjoner holder på sånn, vekker selvsagt oppsikt og "stor ståhei".

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Det skal vel ha skjedd på natta ifm. et nachspiel som verken kronprinsen, eller om vi bytter ut med statsminister, var del av. At stesønn/sønn av mennesker i slike posisjoner holder på sånn, vekker selvsagt oppsikt og "stor ståhei".

Ja, det var poenget mitt også. Uansett om reisen hadde vært privat eller en representasjonsreise, vil det vekke oppsikt, så sånn sett er det uviktig om reisen var privat.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (24 minutter siden):

Kong Olav hadde en håndfast lederstil og jeg skulle ønske at han hadde hatt noe å si i alt dette som har med kongehusets elendighet i nåtid. Han hadde gjort rent bord og gjenopprettet kongelig ryggrad, for den  være der og være uklandelig.

Tja, hvis ryktene stemmer så er ikke alt helt perfekt med han heller. Foreslår boken "Hennes lille prinsesse" av Jørgen K.H Bertheau.

Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Erna mistet nesten jobben fordi hun spiste sushi i en bursdagsfeiring med flere enn 5 tilstede.

Her er altså norges neste konge varslet om og om igjen, fått spesialbehandling av politiet som har 'tatt en snakk', han er tilbudt bilder, men likevel tar han MBH med på ferie etter siktelsene er tatt ut.

Statsministeren hadde blitt sparket på hodet og ¤#% ut.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Ikke godt å si.

Sonja er striktere tror jeg, men hun ønsker neppe miste kontakt med potensielt begge barn. 

Men som Linni Meister veldig treffende sa: «jeg syntes synd på kongefamilien før, men ikke nå lengre». 

Jeg synes det er trist, leit og vanskelig både for meg, min og hans familie, og skulle gjerne vært foruten denne situasjonen jeg ufrivillig har havnet i, skriver hun i en SMS til VG tirsdag morgen.

Linni Meister om Marius Borg Høiby-tiltale: – Trist, leit og vanskelig https://share.google/PSIN96yYJBhTyC6sB

• Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er trist, leit og vanskelig både for meg, min og hans familie, og skulle gjerne vært foruten denne situasjonen jeg ufrivillig har havnet i, skriver hun i en SMS til VG tirsdag morgen.

Linni Meister om Marius Borg Høiby-tiltale: – Trist, leit og vanskelig https://share.google/PSIN96yYJBhTyC6sB

Men hun synes fremdeles ikke lenger synd på dem.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Men hun synes fremdeles ikke lenger synd på dem.

Du kom meg i forkjøpet. Det er forskjell på å ha forståelse for at det er vanskelig og leit også for dem, og det å synes synd på dem. Jeg har også forståelse for at dette ikke er lett for dem, selvfølgelig er det ikke det, men jeg synes ikke så veldig synd på dem i ordets rette forstand.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Ja, og i ettertid ser hun annetledes på det. Sier hun på…tror det var God Morgen Norge. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...