Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Momma skrev (14 minutter siden):

Jeg registrerer at mange, inkludert utenlandsk presse, spør om hvordan det kunne få gå så langt og bli så ille? Jeg synes det er et meget betimelig spørsmål som bør bli forsøkt besvart om ikke i forbindelse med rettssaken, så i det minste i kjølvannet av den. 

Ja, er det ikke rart at det kunne gå så langt? Skjønner meg bare ikke på de som forsvarer mbh, og kronprinsparet. Festing inne på Skaugum, festvideoer av en fyr som farter rundt og filmer på innsiden av Skaugum, og jeg mener det var offisielle bilder av kongehuset lagt fram på en sofa eller lignende. Stjålet sølvtøy, bensinkort, Skaugum festival. Garden og pst. Norges kongedømme. Nesten så det ser ut til å til tider har vært fri flyt inn, jeg FATTER ikke at det går an, det er så uvirkelig, og nei, dette tilhører Ikke privatlivet

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (19 minutter siden):

Jeg registrerer at mange, inkludert utenlandsk presse, spør om hvordan det kunne få gå så langt og bli så ille? Jeg synes det er et meget betimelig spørsmål som bør bli forsøkt besvart om ikke i forbindelse med rettssaken, så i det minste i kjølvannet av den. 

Enig. Dette er vi jo mange som har stilt spørsmål om helt siden Frogner saken sprakk for et år siden. Dette handler jo ikke om fam Olsen, men kongehuset vårt, skattepengene våre, sikkerheten vår i tillegg til den personlige tragedien det er. Fortsatt tenker jeg på venninna til Frogner offeret som gjorde det noen burde gjort for lenge siden. At han ikke er blitt drapsmann skal aller mest han selv, men også kongehuset og andre være veldig glade for. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
42. skrev (7 minutter siden):

Ja, er det ikke rart at det kunne gå så langt? Skjønner meg bare ikke på de som forsvarer mbh, og kronprinsparet. Festing inne på Skaugum, festvideoer av en fyr som farter rundt og filmer på innsiden av Skaugum, og jeg mener det var offisielle bilder av kongehuset lagt fram på en sofa eller lignende. Stjålet sølvtøy, bensinkort, Skaugum festival. Garden og pst. Norges kongedømme. Nesten så det ser ut til å til tider har vært fri flyt inn, jeg FATTER ikke at det går an, det er så uvirkelig, og nei, dette tilhører Ikke privatlivet

Det som gjør meg mest forbanna, eller aller mest trist, er at jeg er overbevist om at flere av ugjerningene kunne vært unngått og flere jenter skånet dersom noen av de rundt hovedpersonen, de som visste uten å varsle, uten å ta affære, uten å gjøre endringer osv, hadde gjort det motsatte av å koste under teppet, skjule og bagatellisere. Dette er en stor skam.

Endret av Momma
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (9 minutter siden):

Jeg trykket en "liker" til deg på innlegget ditt, fordi jeg er enig i alt du skriver her. Men, jeg har samtidig sympati med en familie som står i denne stormen. Spesielt å stå i den med all verdens presse midt i fleisen. Det er ingen av oss som kan tenke oss hvordan det er (med verdens presse hvor enn de rører seg) og thank Godness for det. Jeg er sikker på at søster og bror har det helt jævlig og skammer seg og gruer seg for å møte andre, som ikke er de nærmeste vennene. At de har hatt det tøft i lang tid pga en halvbror som ikke kjenner grenser, er uberegnelig, uansvarlig, en tic ki ng bo m b i lang, lang tid. At en soningstid vil være som et avbrekk for de hvor de er trygge på hvor han er og at han ikke begår nye lovbrudd. Det er bra IA er der hun er og at SM blir tatt vare på, både av en god kjæreste han stoler på og hennes familie også. Ja, det har gått altfor langt og toget kunne kanskje ha blitt stoppet for en god stund siden. Men, det virker som ikke alt er som det skal, og da er det ikke lett å styre en voksen mann som ikke virker til å være helt i vater, med dets problemer med rus og evt annet. Så, jeg forsvarer i hvert fall ingen, men lurer på hvorfor det har vært så frie tøyler, spesielt på et sted (steder) det ellers er meget strenge regler og stor sikkerhet, Har M hatt såpass stor kontroll på de, og ikke omvendt? Hvem vet? Og å sende han utenlands har kanskje også vært en måte å prøve å avverge nye hendelser, for det har vært folk sammen med han med diplomatpass, etter at han ikke lengre hadde det. En form for beskyttelse det òg. 

Mye mere kommer nok frem under rettssaken, om ikke der så vil media sette mere lys på dette vil jeg tro. Hvordan de har "leflet" med sikkerheten både på Skaugum og andre steder og ikke minst, hvordan de kan uttrykke at de "ikke visste" når det har vært hendelser både til havs og til lands med flere kongemedlemmer til stede. Tiden vil vise. Men, at alt er forferdelig tragisk og trist, spesielt for ofrene, mildt sagt, er ubeskrivelig. Dette skriver seg inn i historien som en av de største tragediene i et europeisk kongehus. Og, det av en enkelt person. Som kanskje kunne vært avverget. Tenk det.... trist. Trist som faen. 

Det som er trist som faen er at det fins faktisk ingen unnskyldninger, og stormen var først mørke skyer, så jeg iallefall mener det er selvvalgt, hvis kongehuset og familien rundt er så tafatte at de muligens ble bundet av et vanskelig barn, og fremdeles bundet etter han ble voksen, så hjelpes, hvordan skal dette gå? Man kan jo spørre seg hvem som styrer skuta rett på grunn

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet

https://www.nettavisen.no/okonomi/kraftig-inntektsfall-for-marius-borg-hoiby/s/5-95-2574504

Det er tydelig at han har hatt behov for å leve på mammas apanasje for å opprettholde sin livsstil.

Sitat

Marius Borg Høiby har opplevd et enormt fall i både inntekt og formue de siste årene.

Det viser de nyeste ligningstallene, hentet inn av Nettavisen. De viser at de skattbare inntektene til Høiby var bare 48.065 kroner, mer enn en halvert fra året før. I tillegg er den alminnelige inntekten redusert 80 prosent siden 2022. Formuen til den mye omtalte Høiby ligger nå på rundt 80.000 kroner.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synd at den som virkelig burde tatt ansvaret og styrt skuta med stø kurs nå som kongen er svært gammel, kronprinsen, virker å være en konfliktsky tøffel.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
blvck skrev (2 timer siden):

Nei, stemmer det. Han begikk overgrep etter han første gang ble siktet (ikke tiltalt). Mener å huske det var like etter han slapp ut av varetekt faktisk. 

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Skjønner godt du trodde du hørte feil, for hallo i luken. Snakk om å virkelig ikke bry seg en dritt.

Det der er et så stort fuck you til rettsstaten at det er til å bli kvalm av..holdingen «rules don’t apply to me» har vel aldri passet bedre..

Jeg syns dette egentlig er det groveste med hele saken (og misforstå meg ikke - overgrep og voldtekt er det groveste av det grove) - men at han rett og slett driter så langt i den norske rettsstat at han ETTER grov tiltale, går ut på gaten og gjentar nøyaktig det samme han allerede er tiltalt for..det sier i grunnen alt som trengs å bli sagt..og at norske medier gav han plass til å gråte i beste sendetid og beklage for oppførselen sin er skammelig. 
Jeg har hørt så mange si «Han har store problemer - han må få hjelp»..hvor mange har sagt det samme om ofrene, og det de må slite med resten av livet sitt pga hva det idiotiske mennesket har påført dem? 
Jeg foreslår at fokuset rettes der det bør rettes - ofrene, og hva dette har kostet, og koster for dem. 

Skrevet
Momma skrev (11 minutter siden):

Synd at den som virkelig burde tatt ansvaret og styrt skuta med stø kurs nå som kongen er svært gammel, kronprinsen, virker å være en konfliktsky tøffel.

Min mening er at ingen av de er konfliktskye, lar det være med det, uten spekulasjoner

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
42. skrev (3 minutter siden):

Min mening er at ingen av de er konfliktskye, lar det være med det, uten spekulasjoner

Ikke mitt inntrykk/mening, men greit at vi er uenige.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Det der er et så stort fuck you til rettsstaten at det er til å bli kvalm av..holdingen «rules don’t apply to me» har vel aldri passet bedre..

Jeg syns dette egentlig er det groveste med hele saken (og misforstå meg ikke - overgrep og voldtekt er det groveste av det grove) - men at han rett og slett driter så langt i den norske rettsstat at han ETTER grov tiltale, går ut på gaten og gjentar nøyaktig det samme han allerede er tiltalt for..det sier i grunnen alt som trengs å bli sagt..og at norske medier gav han plass til å gråte i beste sendetid og beklage for oppførselen sin er skammelig. 
Jeg har hørt så mange si «Han har store problemer - han må få hjelp»..hvor mange har sagt det samme om ofrene, og det de må slite med resten av livet sitt pga hva det idiotiske mennesket har påført dem? 
Jeg foreslår at fokuset rettes der det bør rettes - ofrene, og hva dette har kostet, og koster for dem. 

Jeg er helt enig med deg. Det viser også at det her er en "atferd", eller hva man skal kalle det, som han ikke kommer til å slutte med uten skikkelig korreks. 

"Flaks" for ofrene at han filmer og dokumenter alt 🤮

Men se her: https://www.dagbladet.no/nyheter/to-fornaermede-pa-fa-timer/83474327

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Vera skrev (5 minutter siden):

Vera skrev (4 minutter siden):

Mette skrev jo et offentlig åpent brev til pressen som egentlig sa '.... you, leave him alone,' 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Ikke mitt inntrykk/mening, men greit at vi er uenige.

Ja, da er vi enige om å være uenige, og så fortsetter vi. Setter stor pris med du bidrar med, alt er bra

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (30 minutter siden):

Vera skrev (23 minutter siden):

Det første mener jeg er belyst tidligere også, men uten enkelte av detaljene.

Helt enig i at det vitner om en  grenseløshet fullstendig på avveie. Regelbryter, trosser autoriteter og 32 alvorlige tiltalepunkter. Plaget Frognerkvinnen har han beviselig gjort gjentatte ganger med blant annet å bryte besøksforbudet (og her også avkoblet enhver respekt ved å anke helt til høyesterett). Å tro at høyesterett fungerer slik at de ville tatt inn en sånn sak, vitner og om å være frakoblet realiteter. Mulig det ble gjort for å vise kontroll, men da forstår han ikke at det utkonkurreres av dumskap.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Gjest Glufseguri
Skrevet

Det er ingenting i MBH sin oppførsel fra da dette ble kjent til dags dato som viser noe ydmykhet eller anger for denne situasjonen.

Så krompens «Alle involvert i den saken her syns nok det er utfordrende og vanskelig» får du billig av meg.

Skrevet
~ Ada ~ skrev (30 minutter siden):

Det første mener jeg er belyst tidligere også, men uten enkelte av detaljene.

Helt enig i at det vitner om en  grenseløshet fullstendig på avveie. Regelbryter, trosser autoriteter og 32 alvorlige tiltalepunkter. Plaget Frognerkvinnen har han beviselig gjort gjentatte ganger med blant annet å bryte besøksforbudet (og her også avkoblet enhver respekt ved å anke helt til høyesterett). Å tro at høyesterett fungerer slik at de ville tatt inn en sånn sak, vitner og om å være frakoblet realiteter. Mulig det ble gjort for å vise kontroll, men da forstår han ikke at det utkonkurreres av dumskap.

Kan jo være for at han ' er den han er' 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Glufseguri skrev (9 minutter siden):

Det er ingenting i MBH sin oppførsel fra da dette ble kjent til dags dato som viser noe ydmykhet eller anger for denne situasjonen.

Så krompens «Alle involvert i den saken her syns nok det er utfordrende og vanskelig» får du billig av meg.

Åpenbart at han poengterte inkludering av den andre part når spørsmålet han fikk var om det var vanskelig for familien (som siktede er del av). Snakk om å koke suppe på spiker.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (4 timer siden):

Og til tross for dette er han ute i fri dressur, forstå det den som kan.

Ja forstå det den som kan !! Det er jo såååå synd på stakkars lille Marius nå, tenk at han blir tiltalt for sine bitte små synder. NOT !  Blir nok ikke lenge til neste ferietur.  Gullgutten må da få lov til å reise bort,  så han slipper å bli uglesett i Norges gater.  Ikke noe kjekt for han det, må vite.  Ikke for det: hele verden følger nok med denne saken.  Hipp hurra for kongehuset

• Liker 6
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...