Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (52 minutter siden):

Ja, jeg har sagt det samme ofte. Hvorfor i huleste ble han ikke varetektsfengslet lengre enn en liten uke? Han prøvde å fjernslette bevis, han brøt besøksforbud, han begikk nytt seksuelt overgrep mens etterforskningen pågikk, han leverte knust telefon uten sim-kort til politiet. Tror han kjørte bil uten førerkort også, om jeg husker riktig.

Prøvde han ikke å få besøksforbudet opphevet, han anket det inn til høyesterett? Eller roter jeg med en annen sak?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sinsiew skrev (53 minutter siden):

Med så mange tiltalepunkter, hvor flere er gjentagende(og flere skjedde etter første pågripelse) finner jeg det snodig at de sier de ikke ser noen fare for gjentagelse, og derfor mener varetekt ikke er nødvendig 🤔

Det blir egentlig litt på generelt grunnlag også, for hvor mange voldtektsmenn går egentlig fritt iblant oss i påvente av dom.

Pertnervold og voldtekt er et stort problem i samfunnet. Det er synd det ikke tas mer på alvor. Spesielt av menneskene som skal være våre statsoverhoder, og som har svært mange privilegier kun på grunn av hvem de er.

Sånn er det rettssystemet fungerer i dette landet. Hvis det ikke er noen vitner i saken og det er ord mot ord så forblir offeret et offer resten av livet mens gjerningsmannen går fri. Mye fælt skjer i dette landet hvor sakene blir henlagt. Det er ingen respekt for ofre og etterlatte og ingen blir stilt til ansvar. Jeg er ganske sikker på at flere av sakene mot han blir henlagt pga mangel på bevis. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Jadaomatte skrev (7 minutter siden):

Prøvde han ikke å få besøksforbudet opphevet, han anket det inn til høyesterett? Eller roter jeg med en annen sak?

Du husker rett. Han anket til Høyesterett, men de forkastet den.

"Ankeutvalget finner det enstemmig klart at anken ikke kan føre frem. Anken forkastes i medhold av straffeprosessloven § 387 a første ledd. Ankes forkastes"

https://www.seher.no/kongelig/marius-tapte-i-hoyesterett/83025076

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hørte jeg helt feil på pressekonferansen i går, da det ble uttalt at han ble tiltalt august 2024 - og begikk et nytt overgrep i november 2024?

Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Hørte jeg helt feil på pressekonferansen i går, da det ble uttalt at han ble tiltalt august 2024 - og begikk et nytt overgrep i november 2024?

Nei, stemmer det. Han begikk overgrep etter han første gang ble siktet (ikke tiltalt). Mener å huske det var like etter han slapp ut av varetekt faktisk. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Vera skrev (6 minutter siden):

Skjønner godt du trodde du hørte feil, for hallo i luken. Snakk om å virkelig ikke bry seg en dritt.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt du trodde du hørte feil, for hallo i luken. Snakk om å virkelig ikke bry seg en dritt.

men ingen gjentagelsesfare altså!

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

men ingen gjentagelsesfare altså!

Neida, ikke i det hele tatt, altså!

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Og til tross for dette er han ute i fri dressur, forstå det den som kan.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Momma skrev (7 minutter siden):

Og til tross for dette er han ute i fri dressur, forstå det den som kan.

Helt speisa.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Jadaomatte skrev (30 minutter siden):

Ser du har fått svar fra andre, men ja, ikke sant. Altså, da forstår du virkelig ikke alvoret, hvis du bryter besøksforbud, og prøver å få det opphevet, hos Høyesteretten. Hva er det han innbiller seg? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Ser du har fått svar fra andre, men ja, ikke sant. Altså, da forstår du virkelig ikke alvoret, hvis du bryter besøksforbud, og prøver å få det opphevet, hos Høyesteretten. Hva er det han innbiller seg? 

Dette er jo typisk voldsmann-taktikk, kjør ofrene gjennom så mye i rett/bv/nav eller lignende at de ikke orker mer og trekker anmeldelser. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (24 minutter siden):

Neida, ikke i det hele tatt, altså!

Statsadvokaten fikk spørsmål om det på dax18 i går, og svarte noe slikt som at det skal veldig mye til, og at det ikke var aktuelt på nåværende tidspunkt, men at dette så klart kan endre seg. 

• Liker 5
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

Dette er jo typisk voldsmann-taktikk, kjør ofrene gjennom så mye i rett/bv/nav eller lignende at de ikke orker mer og trekker anmeldelser. 

Grusomt!

blvck skrev (10 minutter siden):

Statsadvokaten fikk spørsmål om det på dax18 i går, og svarte noe slikt som at det skal veldig mye til, og at det ikke var aktuelt på nåværende tidspunkt, men at dette så klart kan endre seg. 

Åja, har ikke sett det. Vel, de dummet seg kraftig ut der, hvert fall.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er sikkert en flott fyr sånn ellers....🙃

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
keops skrev (4 timer siden):

Av de to, HM og MM, er det kun kronprinsen som vil greie å forholde seg profesjonell i en setting der journalisten blir konfronterende. MM ville kokt over og gjort enda mer skade på omdømmet til kongehuset.

Det er jo mye som faller på kronprinsen alene med den livspartneren han har valgt seg.

Det har jeg også tenkt en del på. Se og Hør viser til en svensk kongehusekspert som mener det er opplagt at MM skulle ha uttalt seg.

Mette-Marit burde ha uttalt seg for lenge siden. Som mor. Som kronprinsesse. Og som kvinne. Hun burde ha kommentert dette. Sagt hva hun mener og tenker.

Jeg tror ikke vi trenger å vite hva MM tenker om dette. For jeg tror det er stor sannsynlighet for at tankene hennes utelukkende eller i hovedsak går på at det er synd på Marius. Og det vil kun være provoserende å høre nå. Hadde han kun vært rusmisbruker, så kunne det ha gått. Men ikke når han er en pervert.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Anonym_2024 skrev (6 timer siden):

Er dette samme hendelse som har blitt diskutert her et par ganger? Som ble latterliggjort og bagatellisert, og kalt ryktespredning?  MBH er nå sikter for denne hendelsen. 

En av videoene skal vise at han kjørte i 73 kilometer i timen på den smale veien opp til Skaugum gård, der fartsgrensen er 40. «Kjøringen medførte blant annet fare for skade på ham selv og vakthavende gardister på stedet, og fare for materielle skader på kjøretøyet», står det.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekter-og-mishandling-her-er-hele-hoiby-tiltalen/18008556/

Jeg har kjørt Semsveien fra Kirkeveien til porten til Skaugum utallige ganger da jeg har en venninne som bor i området. Det er snakk om en smal vei, med trær på begge sider av veien hvor det er for smalt til at to biler kan passere hverandre. Møtes to biler på den strekningen må den ene kjøre ut til siden mellom to trær og vente til motgående har passert. Å kjøre i 73 km/t der er galskap. Rett og slett. Jeg synes faktisk 40 km/t er i overkant. Og om jeg ikke husker feil skjedde episoden han nå er tiltalt for å mørket?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg registrerer at mange, inkludert utenlandsk presse, spør om hvordan det kunne få gå så langt og bli så ille? Jeg synes det er et meget betimelig spørsmål som bør bli forsøkt besvart om ikke i forbindelse med rettssaken, så i det minste i kjølvannet av den. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...