Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (22 minutter siden):

Det er forskjell på folk, det er sikkert!

Skal vi se hvordan soningsforholdene til karen blir da! "Medlem" av kongefamilien, se...Dette blir intet mindre enn interessant!!

Jaja, en hvit liten sossegutt i fengsel… artig for han det🫣

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Godt og grundig arbeid fra politi og statsadvokaten! Jeg ble ikke overrasket over omfanget, dessverre, og er glad for at tiltalen mot NH ble endret til mishandling i nære relasjoner. 
Angående kronprinsparet; de fleste vet hva jeg mener, jeg tror ikke de har visst (jeg kjenner dessverre liknende tilfeller) og jeg tror de gjorde alt de kunne for å unngå publisitet rundt Portugalferien, men de andre reisene til MBH siste tiden har de nok ikke hatt så mye kontroll over (dessverre). Jeg håper fokuset vil ligge på den tiltalte og hans ofre fremover, ikke på hva kronprinsparet har visst og ikke, for det vet vi ikke stort om. 

Unnskyld meg, men hvilke lignende tilfeller vet du om? Kongefamilien i Sverige? Danmark? Spania, eller England? Altså atte hva er det du sier. At et godt bevoktet kongehus ikke har kontroll? På direkte eller indirekte medlemmer av kongefamilien? Er ikke det veldig rart? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest Avispapir
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (26 minutter siden):

Det er forskjell på folk, det er sikkert!

Skal vi se hvordan soningsforholdene til karen blir da! "Medlem" av kongefamilien, se...Dette blir intet mindre enn interessant!!

Fotlenke på Skaugum?🙄

Gjest Avispapir
Skrevet
Ninaen skrev (10 minutter siden):

Det er rett, men helsevesenet må like fordømt gjøre jobben sin og forholde seg til lovverket de er pliktig å følge. Signaleffekten her er i tillegg katastrofal. 

Hvis han ruser seg og kjører ihjel noen, feks et barn, så vil det bli litt av en skandale både i helse- og politietaten. For disse går god for at de anser det som trygt at han lovlig kan kjøre.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Maud-1919 skrev (2 timer siden):

Å være dumsnill er å låne penger til noen som ikke betaler tilbake, flere ganger. 

Det kronprinsparet har gjort ved å gi penger, gratis bolig til en sønn som ruser seg og er voldelig - det å kalle de dumsnille er for snilt i min verden. Rus og vold vet vi de har kjent til. Det er så tafatt og skammelig at jeg har ikke ord. 

Men en ting er sikkert, HM er ikke min konge! Jeg vil aldri neie for de - heller snu ryggen til de. 

Jeg synes det er vanvittig provoserende å se at de reiser på ferie med MBH. Jeg er tom for ord - og det er ikke ofte!

Det er barnet hennes og HM er nok veldig glad i MBH. Så jeg kan anerkjenne at de nok synes dette er vanskelig.
MEN. Når det er sagt, så vet vi at de har kjent til rus og vold, et par av ofrene kontaktet jo HM i forbindelse med volden i nære relasjoner og fikk knapt svar. Det er uakseptabelt. Og kronprinsparet kunne brukt dette tidspunktet til å i en uttalelse ta kraftig avstand fra vold i nære relasjoner. MBH har selv oppsøkt rampelyset og således gjort seg selv til en offentlig person, og på bakgrunn av det burde kronprinsparet kommet på banen, og i alle fall ikke dratt på surfeferie med Borg Høiby. Og hvor er egentlig faren hans oppi dette?

Endret av Nabooru
La til + typo
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jadaomatte skrev (7 minutter siden):

Samt nok, men her har jo idioten filma mange av lovbrudda sine.. 

Han hadde hundretusenvis av mediefiler og titusener av tekstfiler. Flere av mediefilene viste overgrep av bevisstløse jenter men som politiet ikke vet hvem er. Det er gutten sin det, tenker jeg. Sto i dag på nettavisene, referert fra statsadvokatens opplesning visstnok.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Avispapir skrev (6 minutter siden):

Hvis han ruser seg og kjører ihjel noen, feks et barn, så vil det bli litt av en skandale både i helse- og politietaten. For disse går god for at de anser det som trygt at han lovlig kan kjøre.

Nettopp. Selv om han kan ruse seg og kjøre i hjel noen også uten gyldig førerkort så er det ekstra alvorlig om det skjer med helsevesenets «velsignelse». Politiet kan kun inndra førerkortet om de tar han i å kjøre rusa, altså brudd på straffeloven, utover det er det et helsespørsmål oppimot førerkortforskriften. 

Skrevet
Justlooking skrev (4 minutter siden):

Han hadde hundretusenvis av mediefiler og titusener av tekstfiler. Flere av mediefilene viste overgrep av bevisstløse jenter men som politiet ikke vet hvem er. Det er gutten sin det, tenker jeg. Sto i dag på nettavisene, referert fra statsadvokatens opplesning visstnok.

😶

Det er helt sinnssykt. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

😶

Det er helt sinnssykt. 

Ja, virkelig. Lurer på hvor mange andre ofre han har, ble faktisk ikke overrasket av mengden tiltaler i dag, av en eller annen grunn

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

• Liker 1
Skrevet
42. skrev (1 minutt siden):

Ja, virkelig. Lurer på hvor mange andre ofre han har, ble faktisk ikke overrasket av mengden tiltaler i dag, av en eller annen grunn

Nei, jeg ble faktisk heller ikke det. Jeg satt hos mamma og leste det, og sa bare "ja, da ble det over 30 tiltaler" og hun skjønte med en gang hvem det var snakk om, og sa "ikke mer??". Jeg skjønner ikke hvor det har feilet hen og hva i huleste som foregår oppi topplokket på fyren.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg ble faktisk heller ikke det. Jeg satt hos mamma og leste det, og sa bare "ja, da ble det over 30 tiltaler" og hun skjønte med en gang hvem det var snakk om, og sa "ikke mer??". Jeg skjønner ikke hvor det har feilet hen og hva i huleste som foregår oppi topplokket på fyren.

Ganske så urovekkende at mange bare intuitivt visste at denne fyren har mange svin på skogen i sitt beskyttende miljø, at det går an, det er egentlig en stor krise

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

De har jo ikke lånt bort, de har gitt han lommepenger. jeg ville heller sagt 20K i uka, det passer heller bedre til narrativet. Men hva vet vel jeg. En bonde fra Huttiheita. 

Det er vel mitt ord "dumsnill" som ble spiren for den diskusjonen. Trodde i mitt beskjedne sinn at det var, i lys av konteksten, åpenbart at det var snakk om deres syn på handlingene de har gjort (gitt penger, latt ham bo gratis, ikke tatt det videre når de har blitt varslet av JS og mor, tatt ham med på ferieturer osv), og ikke at jeg bagatelliserte det ned til at det var dumsnilt på lik linje med å låne noen penger. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor MBH har lappen. Normale folk mister den om de innrømmer å ha prøvd narkotika en eller annen gang, Marius kan bedrive trafikklovbrudd 5 ganger, innrømme store problemer med rus og fortsette å kjøre.

Om han skader noen med bil eller mc er det en av årets skandaler. Hvor er likheten for loven?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (4 timer siden):

Godt og grundig arbeid fra politi og statsadvokaten! Jeg ble ikke overrasket over omfanget, dessverre, og er glad for at tiltalen mot NH ble endret til mishandling i nære relasjoner. 
Angående kronprinsparet; de fleste vet hva jeg mener, jeg tror ikke de har visst (jeg kjenner dessverre liknende tilfeller) og jeg tror de gjorde alt de kunne for å unngå publisitet rundt Portugalferien, men de andre reisene til MBH siste tiden har de nok ikke hatt så mye kontroll over (dessverre). Jeg håper fokuset vil ligge på den tiltalte og hans ofre fremover, ikke på hva kronprinsparet har visst og ikke, for det vet vi ikke stort om. 

Dette er en alvorlig sak. Selvfølgelig skal vi fokusere på den tiltalte MBH og hans ofre.  Men selvfølgelig må kronprinsparets handlemåte også tåle nærmere vurdering!

Bistandsadvokaten har fortalt at JSs mor varslet kronprinsparet om at MBH var voldelig.  Kronprinsparet responderte ikke på dette. Det vitner om en ubehagelig dobbeltmoral, når vi kan lese på kongehusets sider at kronprinsparet  besøker krisesentre og dermed gir inntrykk av å støtte voldsutsatte.

Manglende respons på voldsvarselet og "ingen kommentar" til saken, viser en unnfallenhet som tyder på at kronprinsparet ikke er egnet til å ta over konge- og dronningrollen. Rollen krever dømmekraft, åpenhet og konsekvent støtte til utsatte  grupper, uavhengig av hvem gjerningspersonen er. 

Endret av edlit
Skrev initialer JS istedetfor navn
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet

Selv de mest ihuga MM og HM fansene må jo begynne å innse at den Portugal-turen for to uker siden var særs umusikalsk. Man kunne ikke late som lenger på det tidspunktet. Hva nå enn hoffet betaler Kronprinsparets rådgivere virker som de dårligst investerte midlene i norsk historie.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Justlooking skrev (58 minutter siden):

Skal bli interessant å se om forvaring blir et tema i rettssaken. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...