Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden vil automatisk åpnes den 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
K_mb skrev (4 minutter siden):

Denne saken blir aldri glemt. Det er den for alvorlig til. Den kommer til å henge over kongehuset som en mørk sky i lang tid.

Den kommer ikke til og bli skrevet så mye om som nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med alle di tiltalepunktene kan de faktisk ikke ikke dømme og straffe han. Da vil kongehuset miste siste rest av troverdighet, og Norge viser at bare man er i rett familie kan man gjøre så mye feil man vil. Han bør skjønne at nok er nok, innrømme feil og ta sin straff

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Ser beskrivelsen av tiltalen rundt Nora Haukland.
Ganske så grafisk. MBH slo henne med knyttet neve, sparket henne og tok kvelertak på henne. Stakkars jente. Skjønner godt hun har fått psykiske problemer i ettertid  

Endret av Svart skjerm
.
  • Liker 17
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Ja.. å selv om jeg skrev det så betyr ikke det att jeg mener han ikke skal straffes

Fordi han skal straffes på lik linje som deg og meg. Men jeg trodde ikke de ville gjøre det

Fordi? Heldigvis så gir ikke hans slektsbånd til kongehuset immunitet i rettssystemet. Skulle bare mangle. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (16 minutter siden):

Det er bra.. han skal ikke ha strengere straff enn hva eventuelt mannen i gata vil få

Men dessverre med så mange tiltalepunkter så blir det i god norsk rettspraksis kvantumsrabatt for MBH. Hadde det vært i USA hadde han fått en dom på hvert enkelt lovbrudd med veldig mange års fengselsstraff. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Mishandling/vold i nære relasjoner har krav til systematikk, regime, over tid osv. Det har statsadvokaten antageligvis nå konkludert med at man nå ikke har nok bevis for hva gjelder Frogner-kvinnen, ergo endres det til «bare» vold, skadeverk osv. Motsatt med Nora. Dette med regime osv var også noe som ble grundig redegjort for i Ingebrigtsen saken. Var også derfor det var en del fokus i fjor høst på om MBH og Frogner-kvinnen hadde vært samboere eller ikke. Volden han er tiltalt for kan være alvorlig i seg selv, men kvalifiserer ikke til «i nære relasjoner» hvis det ikke har vært systematikk, regime og kontrollerende på et visst nivå og omfang. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Svart skjerm skrev (1 minutt siden):

Ser beskrivelsen av tiltalen rundt Nora Haukland.
Ganske så grafisk. MBH slo henne med knyttet neve, sparket henne og tok kvelertak tak på henne. Stakkars jente. Skjønner godt hun har fått psykiske problemer i ettertid  

Og jeg kjenner en avsmak på alle nettrollene i kommentarfelt som har ledd, kalt henne oppmerksomhetsyk, golddigger og annet dritt. Fy så mange enkle folk rundt om som bagatelliserer vold i nære relasjoner. Hun har blitt utsatt for grov vold, både fysisk og psykisk. Vold som kunne endt i ytterste konsekvens.

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 19
Skrevet
K_mb skrev (9 minutter siden):

Fordi? Heldigvis så gir ikke hans slektsbånd til kongehuset immunitet i rettssystemet. Skulle bare mangle. 

Fordi mange sier jo han blir skånet mye nettopp fordi MM er hans mamma. Men han skal heller ikke ha strengere straff enn andre i samme saker får 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Svart skjerm skrev (8 minutter siden):

Men dessverre med så mange tiltalepunkter så blir det i god norsk rettspraksis kvantumsrabatt for MBH. Hadde det vært i USA hadde han fått en dom på hvert enkelt lovbrudd med veldig mange års fengselsstraff. 

Ja.. men hvor mange år ville herr Hansen i gata fått om han ble tiltalt for slike saker? 1 år,5 år,10 år?

Endret av elskersommer
Skrevet

Det er rart om han ikke straffes, når de omtaler saken som en med lang straff om han får den. Å han gjorde det jo.

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Han rekker vel et par turer til utenlands før den tid.

Med hjelp av sine enablers i det norske kongehus.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
1600 skrev (23 timer siden):

Jeg er dørgende uenig.

Han dro ikke til Italia for å lære seg noe, han drakk på torvet i Pisa og ble filmet mens han flørtet med jenter. Makan til unnlatelse for at MBH ikke har tatt ansvar slik han sa han skulle skal man lete lenge etter. At man er sliten gjør jo ikke reising til varmere strøk, bar og surfing til mindre ferie. Hvor har du denne definisjonen fra?

Man drar heller ikke på surfetur til Portugal og kaller det noe annet en ferie om man ikke helst vil at alt negativt (selv om det er fortjent) skal gjemmes under en stein.

Ja, MBH var på ferie i Cannes, på ferie i Portugal, på ferie i Italia og på ferietur til Skeikampen hvor politiet utførte razzia. Han var også på ferie på luksushotell i København. Jeg merker meg at du nå vil trekke at noen drar på bar på en FERIEØY utenfor Cannes hvor det er et kjent kokain og kriminelt miljø i tvil. Det er bare trist.

Jeg forstår ikke motivasjonen for omskrivelsen av dette hele tiden. Om du sitter inne med noe om at MBH har vært i jobb på disse reisene, foreslår jeg at du deler det. Ellers spekulerer du til fordel for en 23-ganger siktet selvinnrømmet voldsmann, bare fordi du ikke liker at folk kritiserer faren og moren hans for å ta han med på ferie når han burde vært hjemme og tatt dette seriøst, istedenfor å gjøre ting han VET kommer i mediene og vil trigge ofrene hans.

Er argumentet ditt seriøst at når man er sliten og står i noe og drar vekk, at det ikke klassifiseres som ferie? Jeg sliter med å henge med. Det er flere millioner i Norges land som er slitne i juni og så drar på reise, jeg går ut for at du mener at disse drar på ferie, eller?

👏🏼👏🏼👏🏼

image.gif.6609b85ae831519af8b2d7cb11471b27.gif

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
miss summers skrev (2 timer siden):

Dette var bra! Han har levd høy på seg selv lenge, altfor lenge. Hele familien hans burde skamme seg. Og han er en farlig serie-voldtektsmann!! 

Så enig

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hvem hva hvordan skapte "monsteret" MBH?

Med hans handlinger mot kvinner må det være et underliggende hat mot kvinner?

Endret av Svart skjerm
.
  • Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Svart skjerm skrev (1 minutt siden):

Med hans handlinger mot kvinner må det være et underliggende hat kvinner?

Det er litt «menn som hater kvinner» vibber over det her ja… Man vet at det er mange ting som kan skape slike menn. Noen de faktisk «født monstre», men det er et absolutt bittelite mindretall. Han framstår ekstremt grenseløs og totalt uten respekt for andre mennesker, og helt ute av stand til å ta korreksjon. Oppvekst/miljø har nesten alltid noe å si, men sjelden alene, om man ikke snakker om grov neglekt og mishandling fra helt tidlig alder. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/tiltalt-for-mishandling-av-nora-haukland/83471823 Dagbladet kommer med ganske detaljerte beskrivelser av vold mot Nora Haukeland her.  Det med vold mot Nora var henlagt men politiet har etter ytterligere samtaler bestemt å gjenopprette saken/ikke henlegge likevel.

Alt i tiltalen er nok ettergått av riksadvokaten og en hel haug statsadvokater, folk i justisdepartementet og flere andre. Alt som er med i tiltalen er det de mener er 100% sikkert at de får han dømt for. Har det vært 0,1% tvil, er det utelatt.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Alt i tiltalen er nok ettergått av riksadvokaten og en hel haug statsadvokater, folk i justisdepartementet og flere andre. Alt som er med i tiltalen er det de mener er 100% sikkert at de får han dømt for. Har det vært 0,1% tvil, er det utelatt.

Ja er ikke uenig der. 

• Hjerte 1
Skrevet
Ninaen skrev (6 minutter siden):

Det er litt «menn som hater kvinner» vibber over det her ja… Man vet at det er mange ting som kan skape slike menn. Noen de faktisk «født monstre», men det er et absolutt bittelite mindretall. Han framstår ekstremt grenseløs og totalt uten respekt for andre mennesker, og helt ute av stand til å ta korreksjon. Oppvekst/miljø har nesten alltid noe å si, men sjelden alene, om man ikke snakker om grov neglekt og mishandling fra helt tidlig alder. 

Skal jeg gjette er det en kombinasjon av begge deler her når det gjelder Marius. Men det unnskylder uansett ikke noe. 

Skrevet

Det som gjør meg forbanna her er at MBH har reist rundt på første klasse, bodd på luksushotell sponset at kronprinsparet. Fyren selv har vel ingen inntekt, så helt utrolig at de ikke har snurret igjen pengesekken, ivertfall for syns skyld! Fatter de virkelig ikke at denne livsstilen provosere ? Når hele Norges befolkning vet hva han har gjort så sponses han med luxusferier betalt av mor og stefar, som da indirekte er sponset av det norske folks skattepenger 😳

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Svart skjerm skrev (9 minutter siden):

Med hans handlinger mot kvinner må det være et underliggende hat mot kvinner?

Det at han har fått ture på uten at noen stiller spørsmål eller at handlinger har fått negative konsekvenser (før nå), er jo sterkt medvirkende til at resultatet har blitt så ekstremt ille. Han har fått leve et liv i sus, dus og rus, med fester, ferier og null forpliktelser, så her er det flere enn "gutten" som bør gå litt i seg selv.

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...