Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

16 kvinner dere. 16 kvinner som er seksuelt krenket, altså flertallet av MBHs ofre er ikke identifisert eller har foreldede sakskomplekser.

Håper han må inn så lenge som overhodet mulig. Dette er altså en serieovergriper av rang, det er få andre saker utover Frosta-legen og Julio Kopseng som overgår dette i kjente ofre.

Endret av 1600
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Nå må vel hoffet snart si noe. En av sakene han nevnte var nettopp en episode hvor MM måtte bryte inn på Kongeskipet.

Det er ikke greit å late som ingenting når man med viten og vilje har latt dette pågå.

Hun burde skamme seg, virkelig. Sønnen hennes eier jo null skam, så da får hun bære på den. Jeg blir så rasende på vegne av alle jenter og kvinner som har vært utsatt for hennes utskudd av et barn i så mange år. Fysj. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Avispapir skrev (3 minutter siden):

Er spent på hvordan de skal håndtere rettsaken. Om det blir åpen eller lukket, samt om MM og HM dukker opp. Kan hans søsken eller søskenbarn måtte vitne? Hvis noe av dette har hendt på Skaugum så vil det kanskje være naturlig at ansatte eller andre som var til stede på eiendommen samtidig må vitne? Noen som vet?

Dette må være første gangen i kongehusets historie at en i familien er tiltalt for grove forhold, fått lommepenger av den neste monarken mens han har holdt på. Alt på tross av at de har visst mye, så har de latt han bo og leve på kongehusets regning. Nærmeste familie slipper vel å vitne uansett, men ansatte og andre som har vært tilstede når det har vært forhold på Skaugum ,de må kunne kalles inn vil jeg tro. Vi vet jo blandt annet at Linni ble utsatt for krenkelser nettopp der. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

For et monster! Fader altså! Jeg er så trist på vegne av alle ofrene han har utsatt for så grove overgrep. Det er helt forkastelig og kvalmt. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (16 minutter siden):

Statsadvokaten presiserte at det gjør han. Bra! 

Ja det er bra. Skulle bare mangle! Han er jo HELT idiot 🤬

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

En slik personlighet klarer man ikke skjule. Blir jævlig skeptisk til at den fremtidige kongen har latt monsteret bo hos de og gitt han cover for alt det jævlige ham har gjort.

Endret av Athod
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
K_mb skrev (Akkurat nå):

Ikke sant. Langt ifra av samme kaliber mente enkelte her inne. 

Jeg mener helt klart at han ikke er av samme kaliber som Julio Kopseng. Det er det heldgvis veldig få som er!

Hvis du har satt deg inn i hva han drev med, så skjønner du hva jeg mener. Jeg tenker det er respektløst mot ofrene i Julio Kopseng-sakene å si at dette ligner hverandre.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Maia3 skrev (Akkurat nå):

Ja det er bra. Skulle bare mangle! Han er jo HELT idiot 🤬

Det er faktisk en krenkelse av idioter.

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Athod skrev (Akkurat nå):

En slik personlighet klarer man ikke skjule. Blir jævlig skeptisk til at den fremtidige kongen har hatt monsteret bo hos de og gitt han cover for alt det jævle ham har gjort.

Ikke minst denne gutteturen til Portugal for to uker siden, når man har visst at han var siktet for 23 brudd.

Hører ikke disse folkene på rådgiverne sine, eller gir de bare beng?!

Stakkars Harald og Sonja.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Gjest Anonym_2024
Skrevet
1600 skrev (7 minutter siden):

Nå må vel hoffet snart si noe. En av sakene han nevnte var nettopp en episode hvor MM måtte bryte inn på Kongeskipet.

Det er ikke greit å late som ingenting når man med viten og vilje har latt dette pågå.

Sier du at hendelsen på kongeskipet er en del av saken? Den samme hendelsen som enkelte har prøvd å bagatellisere og så tvil om hendelsesforløp og hva MM visste og ikke visste?

Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener helt klart at han ikke er av samme kaliber som Julio Kopseng. Det er det heldgvis veldig få som er!

Hvis du har satt deg inn i hva han drev med, så skjønner du hva jeg mener. Jeg tenker det er respektløst mot ofrene i Julio Kopseng-sakene å si at dette ligner hverandre.

Det er jo flere likhetstrekk.

Begge er serieovergripere. Begge sjarmerer damer, for å senere voldta dem. Hadde man klart å indentifisere flere ofre her, hadde man nok også synes dette var enda grovere.

Det er merkelig at voldtekt og seksualkrenkelser har foreldelsesfrist.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (2 minutter siden):

Sier du at hendelsen på kongeskipet er en del av saken? Den samme hendelsen som enkelte har prøvd å bagatellisere og så tvil om hendelsesforløp og hva MM visste og ikke visste?

Nora har fått saken sin endret til vold i nære relasjoner, og stedene volden skal ha pågått var i følge advokaten 'I Bermuda, Oslo, på Norgesferie' osv. Det er en av sakene som er nevnt. 

Merker meg for øvrig at MBH har så mye som 16 ofre mens han har vært i forhold omtrent hele sitt voksne liv.

Topp fyr.

Endret av 1600
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Athod skrev (2 minutter siden):

En slik personlighet klarer man ikke skjule. Blir jævlig skeptisk til at den fremtidige kongen har latt monsteret bo hos de og gitt han cover for alt det jævle ham har gjort.

Jeg er mest skeptisk til å ha et kommende kongepar som kommer med halvsannheter og bortforklaringer i forbindelse med en sak der det er 32 siktelser. Denne «vi vet bare hva Marius har fortalt oss» uttalelsen blir bare usmakelig, når vi nå vet at de har blitt varslet flere ganger.

Skrevet (endret)

Fortsatt merkelig at det ikke ble langvarig varetekt i denne saken, at de ikke vurderte "fare for gjentagelse" i hans tilfelle kommer jeg aldri til å forstå. Den 4. voldtekten han er tiltalt for skjedde i november 2024: 

Den fjerde voldtekten

Skal ha funnet sted på Tøyen i Oslo i november 2024. Kvinnen, som er i slutten av 20-årene, møtte Høiby samme kveld og hadde frivillig samleie med ham. Etter at hun sovnet, skal han ha ført flere fingre inn i skjeden hennes, lagt munnen mot kjønnsorganet og filmet seg selv under handlingene.

(Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/wgWo1o/hoeiby-saken-innkalling-til-presseorientering-om-avgjoerelse-av-tiltalespoersmaal)

Endret av Korpsnerden
  • Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Nora har fått saken sin endret til vold i nære relasjoner, og stedene volden skal ha pågått var i følge advokaten 'I Bermuda, Oslo, på Norgesferie' osv. Det er en av sakene som er nevnt. 

Hendelsen på Kongeskipet var med Juliane, ikke Nora.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (3 minutter siden):

De er begge voldelige serieovergripere. Har god oversikt over hva JK har gjort og lest intervjuer med to av ofrene. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Hendelsen på Kongeskipet var med Juliane, ikke Nora.

Ah, min feil!

Gjest Anonym_2024
Skrevet

For oss som ikke helt forstår de juridiske akseptene i denne saken, kan forklare kortfattet hva siktelsen består av? Er han siktet for voldtekt med samleie? 

Skrevet
gladidag skrev (22 minutter siden):

Hadde min sønn gjort noe slikt , altså! Det hadde ikke vært rom for tilgivelse. 
Marius er «sykere» enn eg kunne innbille meg. Fy fae… det er så ille.  Og han er fortsatt ute i fri dressur. Må få han i fengsel m en gang. 

Ja, det med gjentakelsesfare har politiet ignorert. Den siste tiltalen er fra november 2024 og han ble tatt i august 2024 (frognerkvinnen). Hadde de behandlet han likt med andre kunne de to siste voldtektene vært unngått. Jeg hører hva statsadvokaten sier om at det ikke spiller noen rolle hvem som er hans foreldre, men det vil jeg ikke mene noe om før straffen er rettskraftig. Han kommer til å få fratrekk for medieoppmerksomheten og da blir jo familieforholdene indirekte hensyntatt. Vi får følge med i januar. 6 uker er avsatt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Korpsnerden skrev (5 minutter siden):

Fortsatt merkelig at det ikke ble langvarig varetekt i denne saken, at de ikke vurderte "fare for gjentagelse" i hans tilfelle kommer jeg aldri til å forstå. Den 4. voldtekten han er tiltalt for skjedde i november 2024: 

Den fjerde voldtekten

Skal ha funnet sted på Tøyen i Oslo i november 2024. Kvinnen, som er i slutten av 20-årene, møtte Høiby samme kveld og hadde frivillig samleie med ham. Etter at hun sovnet, skal han ha ført flere fingre inn i skjeden hennes, lagt munnen mot kjønnsorganet og filmet seg selv under handlingene.

(Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/wgWo1o/hoeiby-saken-innkalling-til-presseorientering-om-avgjoerelse-av-tiltalespoersmaal)

Deles det virkelig så intime detaljer??

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...