Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merker meg det slippes på første skoledag, dagen Europeiske ledere og Zelenskyy skal til det hvite hus og annet.

Håper det får like mye støy som det bør. Dette er grove saker.

• Liker 19
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sikker på at han blir tiltalt for noe, men omfanget er jeg usikker på.

Her er siktelsen slik de ble presentert av NRK i juni. Noe av dette har han jo erkjent, mens han nekter for de mest alvorlige.

Dette har Høiby vært siktet for

• Ett tilfelle av voldtekt med samleie.
  • To tilfeller av voldtekt uten samleie.
  • Fire tilfeller av seksuelt krenkende atferd.
  • Ett tilfelle av mishandling i nære relasjoner.
  • To tilfeller av kroppskrenkelse.
  • Ett tilfelle av skadeverk.
  • Ett tilfelle av trusler.
  • Fem brudd på besøksforbud.
  • Ett tilfelle av forulemping av en politimann.
  • Fem veitrafikklovbrudd.

Kilde: https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-etterforskingen-av-marius-borg-hoiby-er-ferdig-1.17472363

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

hva du tror har jeg gitt opp å mene noe om i denne tråden men vi får vel vente og se hva de sier i pressekonferansen, jeg svarte i hht at deet er en falitterklæring om han IKKE blir tiltalt.. med referanse til en sak i avisen.. 

I artikkelen  du delte står  det at politiet  har sett på 18 fornermede. Men i artikken som du svarte viser de kun 7. Så der da isåfall  ut at 18 mulige saker da er kokt ned i 7 potensielle tiltaler.  Blir spennende  å se hva statsadvokaten  har kommet frem til i dag. Ser ikke helt for meg henleggelse her

Skrevet (endret)
lurker skrev (1 minutt siden):

Her er siktelsen slik de ble presentert av NRK i juni. Noe av dette har han jo erkjent, mens han nekter for de mest alvorlige.

Kilde: https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-etterforskingen-av-marius-borg-hoiby-er-ferdig-1.17472363

Hans problem er vel at han har filmet mye av det selv.

Det er litt rart å skylde på eller dra seg unna ting som du har skrytt av, og nær sagt hele vennekretsen hans er klar over. Politiet har ikke noe mulighet til å vri dette uten å virke som de gir kongehuset egen behandling. 

Endret av 1600
  • Liker 14
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenker at nedgangen i formue fra over 2 mill til rundt 50.000 fra det ene året til det neste, kan gi en viss anelse om hvor han får/fikk penger fra. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er det kilder som sier til både VG og Aftenposten at det foreligger en tiltale for flere av punktene i siktelsen, så da kan vi vel være ganske sikre på det.

https://www.vg.no/rampelys/i/wgWo1o/hoeiby-saken-innkalling-til-presseorientering-om-avgjoerelse-av-tiltalespoersmaal

https://www.aftenposten.no/norge/i/25WzEv/statsadvokaten-kaller-inn-pressen-har-avgjort-at-marius-borg-hoeiby-skal-tiltales

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at nedgangen i formue fra over 2 mill til rundt 50.000 fra det ene året til det neste, kan gi en viss anelse om hvor han får/fikk penger fra. 

Ja, siden den formuen forsvant ila et år så sier det også litt om hans pengebruk/behov alle de andre årene han har opprettholdt samme livsstil også. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

Her er det 23 punkter iallefall. 

Der er  nær relasjon saken og muligens dette  mot politiet,  som gir  pluss minus 6år. Alt det andre er vel intill  max 3 år.

Vold i nær relasjon har han innrømmet  og kan da få 1/3 av dommen i strafferabatt.  Så da kan han ende opp med 4 år eller mindre der. 

Tror nok han kan få straff, men usikker på om han får mer enn 3år totalt.

Hvis de legger vold i nær relasjon på minste straff, er det  3år bare. Og med strafferabatt etc kan han ende med kun to til 3 år. Retten kan øke straff pga antall saker. Men vanligvis  soner man alle saker på en gang, og da gjelder den lengste/største straffen.

• Liker 1
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Dette var ett år av 5 år. Hva med de 4 andre årene, hvordan har han hatt penger til å holde på?

Så fremt HM og MM kommer med noe klarerende snart, tror jeg de fleste forstår at mye av det, minst 220.000kr x 5, kommer fra dem.

Personlig synes jeg det er en tragedie at godt over en million av apanasjen har gått til kjøp av narkotika fra en kriminell industri som dreper hundrevis i året i Europa. 

Men pytt pytt, det var 'bare' til regninger. Komisk.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå pynter Skrede i nrk grisen. Direktesending. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

32 titaleposter.

Jøss. 10 års strafferamme.

En ekstra voldtekt, altså 4stk. Filming av kvinners underliv, ytterligere voldshendelser.

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Wow, omfattende tiltale! Jeg ble positivt overraska her.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Wow! Pressekonferanse nå! 32 tiltaler!!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Hundretusenvis av bilder og videoer. Æsj.

To uker siden vår kommende konge tok fyren med på ferie, dere. Mange kvinner de ikke har fått identifisert.

Dette er en serieovergriper. 16 ulike kvinner er seksuelt krenket, men mye er foreldet. Fy fader.

Endret av 1600
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet

👏👏👏👏 den var ikke nådig.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bra han blir tiltalt.. men håper han får lik straff som andre som gjør det samme

• Liker 5
  • Nyttig 12
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

32 tiltalepunkter faktisk! Det må man si.. 
SE NÅ: Pressekonferanse om Borg Høiby-saken

Ikke så rart, han har fått holde på i årevis uten en eneste konsekvens. Både han og kronprinsparet skal være glad for at det ikke er en drapssiktelse i disse 32 siktelsene. Kvelning av kvinner kan fort gå galt. 

Skrevet (endret)

16 kvinner. Det er faktisk ikke helt vekk å sammenligne med Julio Kopseng.

Den nye voldtekten er i Henningsvær.

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...