Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
trønder skrev (4 timer siden):

Nå er det vel kjent at Marius er glad i å dokumentere overgrep på mobiltelefonen sin. En slik varsling gjorde han i stand til å slette masse bevis. For alt vi vet har han gjort det, og det kan finnes mange uvitende ofre som aldri vil få vite sannheten siden varslingen ga ham mulighet til å slette bevis. 

Men det ser du ikke problemet ved?

Men det fordrer at man visste om disse overgrepene, og det visste ingen om da. 

Selvsagt er det dypt problematisk at han har drevet slike overgrep. Men det er jo avdekket i ettertid. I august i fjor, ble han pågrepet på grunn av av en voldsepisode natten før.
Som jeg har skrevet før, virker det som enkelt her inne tror at noen visste alt allerede før Marius ble arrestert første gangen. Det er det ingenting som tyder på, ting er jo blitt avslørt etterhvert. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (8 timer siden):

Her står det ganske utfyllende om samtalen og årsaken til den:

https://www.vg.no/rampelys/i/5EbPbK/politiet-om-hoeiby-observert-med-kjente-kriminelle

Det står også sitat: Ja, det er en kjent arbeidsmetodikk. Vi observerer veldig ofte mennesker eller personer som er ukjent for politiet, og som er i kriminelle miljøer. Vi gjør det relativt ofte for å forebygge.

Iht feilaktige påstander om at slike samtaler er uvanlige.

Et hint til videre søk. Ganske sikker på at det også  er laget en artikkel som sier noe om at det også ofte er samtaler med medlemmer i kongefamilien iht sikkerhet iht personer de er i kontakt med. At det også er en del av jobben  til politiet  som  jobber  med sikkerhet på skaugum. Antar det er en grunn til  at marius spør, hvem som har sendt ut disse gutta

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
Skrevet
trønder skrev (5 timer siden):

Nå er det vel kjent at Marius er glad i å dokumentere overgrep på mobiltelefonen sin. En slik varsling gjorde han i stand til å slette masse bevis. For alt vi vet har han gjort det, og det kan finnes mange uvitende ofre som aldri vil få vite sannheten siden varslingen ga ham mulighet til å slette bevis. 

Men det ser du ikke problemet ved?

Overgrepene ble avdekket pga indragelse av telefon  pga brudd på besøksforbud. 

Etter første runde hans telefon  ble indratt  så fjernslettet han div på telefonen. Så i neste runde ba de om varetekt  fengsel,  slik at de fikk tid til å sikre innholdet. 

Må dobbelt sjekke evnt hvor mange overgrep som ble avdekket i første og andre runde. For det kommer jeg ikke på i farten

Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (8 timer siden):

I en vanlig dødelig familie ville en slik pågripelse ikke engang resultere i en notis i lokalavisen.

Mener du virkelig at noen som begår det politiet mener er 23 siktelser, flere av dem grove vold og seksualvoldsepsioder ikke skrives om i media?

Nå synes jeg det begynner å bli usaklig. Det skrives om folk som begår 1 voldtekt.

Et par eksempler, siden du tror ingen bryr seg og rapporterer om alvorlige ting (jeg synes du bagatelliserer ugjerningene hans med denne oppførselen) 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/mann-domt-for-voldtekt-i-telemark-_-lydopptak-ble-fellende-bevis-1.17393599

https://www.blv.no/mann-domt-for-festival-vold-det-hardeste-slaget-jeg-har-fatt/s/5-9-856977

https://www.bt.no/krim/i/vg150V/mann-doemt-for-vold-og-trussel-i-skogholt-i-bergen

At du ikke leser, eller bryr deg om det som skrives, er faktisk ikke noe bevis på at grove saker som MBH sin ikke skrives om i mediene, det gjør faktisk langt mindre alvorlige saker.

Det er noe nonchalant over hvordan en del personer forholder seg til sannheten rundt dette, de tror at det er fritt frem å gjøre nærmest hva som helst uten konsekvenser fra mediene selv om dette ikke stemmer. Både mediene og politiet agerer både sterkere og hurtigere enn det de har gjort mot MBH i innledende fase av denne nitriste sagaen.

Endret av 1600
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (8 timer siden):

Poenget mitt er at han ble pågrepet for en hendelse som hadde skjedd natten før. De kom ikke  for hindre en pågående hendelse - det var for å avhøre ham om en voldshendelse som hadde skjedd to mil unna natten før. Så varslingen til politiet utsatte ikke offeret for noe fare. Så jeg  skjønner ikke det voldsomme opprøret. 

Nå hadde vel Marius også truet samme kvinne og en mannlig bekjent av henne med å brenne hennes klær og eiendeler utenfor sitt eget hus mellom volden og pågripelsen. At du ikke anser dette som pågående kriminalitet, hvor politiet burde ha agert helt uten varsel, får stå for din regning.

Endret av 1600
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (10 minutter siden):

Mener du virkelig at noen som begår det politiet mener er 23 siktelser, flere av dem grove vold og seksualvoldsepsioder ikke skrives om i media?

Nå synes jeg det begynner å bli usaklig. Det skrives om folk som begår 1 voldtekt.

Vi snakker om pågripelsen 4. august i fjor. Da ble han arrestert og siktet for vold mot én person, Frogner-kvinnen.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
1600 skrev (12 minutter siden):

Det forelå ikke 23 siktelser ved pågripelsen.. disse har kommet i etterkant. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
Aricia skrev (20 minutter siden):

Vi snakker om pågripelsen 4. august i fjor. Da ble han arrestert og siktet for vold mot én person, Frogner-kvinnen.

Og så? Det skrives om lignende episoder i mediene nær daglig. Politiet skriver om det i egen twitter-konto for guds skyld.

Han ble også siktet for trusler i samme siktelsen, bla. a. mot en mannlig bekjent av kvinnen.

Argumentet er dødfødt. Jo, det skrives om både langt mindre grove episoder og grovere episoder helt på lik linje med MBHs sak, gjerne på minutter etter at loggen slippes av politiet. Argumentet var at man ikke skriver om ting som det Marius her ble siktet for, men det gjør man altså. Både i riksdekkende og lokale medier. Vil dere ha flere eksempler?

https://www.nrk.no/sorlandet/mann-siktet-for-grov-vold-1.17501540

https://www.ta.no/mann-arrestert-etter-vold-n-person-behandles-av-ambulanse-pa-stedet/s/5-50-1927964

https://www.adressa.no/nyheter/trondelag/i/dRVM0q/rykker-ut-bevaepnet-til-voldshendelse

https://www.altaposten.no/nyheter/i/lwkrBA/mann-varetektesfengslet-siktet-for-vold-mot-familien-sin

https://www.fjt.no/nyheter/i/gwxMv1/mann-arrestert-for-vold-mot-kvinne

Personlig forstår jeg ikke motivasjonen ved å bruke uredelig argumentasjon som denne for å bevise en eller annen slags tullete teori om at MBH skrives om fordi han her MBH, når mediene daglig skriver om andre lignende saker. Det lukter vondt.

Politiet ville ikke varslet en mann som har banket kjæresten sin, kvelt henne, så truet hennes venn på livet og med å ødelegge hennes eiendeler, på lik linje som de gjorde med MBH. Det er forskjellsbehandling satt i system, fordi 'han er den han er'. Man burde kunne ha varslet PST og bedt dem om å ikke si ifra til MM\HM\Kongefamilien, når man gikk ruten man gikk dro man MM inn i dette.

Jeg håper de tar en gjennomgang av valgene her, de virker tullete.

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
1600 skrev (1 time siden):

Et par eksempler, siden du tror ingen bryr seg og rapporterer om alvorlige ting (jeg synes du bagatelliserer ugjerningene hans med denne oppførselen) 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/mann-domt-for-voldtekt-i-telemark-_-lydopptak-ble-fellende-bevis-1.17393599

https://www.blv.no/mann-domt-for-festival-vold-det-hardeste-slaget-jeg-har-fatt/s/5-9-856977

https://www.bt.no/krim/i/vg150V/mann-doemt-for-vold-og-trussel-i-skogholt-i-bergen

At du ikke leser, eller bryr deg om det som skrives, er faktisk ikke noe bevis på at grove saker som MBH sin ikke skrives om i mediene, det gjør faktisk langt mindre alvorlige saker.

Det er noe nonchalant over hvordan en del personer forholder seg til sannheten rundt dette, de tror at det er fritt frem å gjøre nærmest hva som helst uten konsekvenser fra mediene selv om dette ikke stemmer. Både mediene og politiet agerer både sterkere og hurtigere enn det de har gjort mot MBH i innledende fase av denne nitriste sagaen.

Fint om du leser det jeg  skriver. Jeg bagatelliserer ingenting. Jeg sier at en arrestasjon for vold i nære relasjoner ikke ville fått slike oppslag. I august var det en voldsepisode som utløste etterforskningen og avsløringen av at dette var en stor, alvorlig og omfattende greie. Men det er ingenting som tyder på at politiet hadde oversikt over alvorligheten allerede da. 
Jeg har ikke skrevet et ord om forhåndsvarslingen.

Klart en sak av det omfanget denne saken har fått etterhvert, vil blitt omtalt. Jeg snakker om det politiet og media visste ved den første pågripelsen. 

Da mannen til en venninne ble hentet hjemme etter en voldsepisode mot henne, ble det ikke  skrevet om. 

Du kan slutte å hevde at jeg mener at dette ikke er alvorlig. Det har jeg overhodet ikke gitt uttrykk for. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Fint om du leser det jeg  skriver. Jeg bagatelliserer ingenting. Jeg sier at en arrestasjon for vold i nære relasjoner ikke ville fått slike oppslag. I august var det en voldsepisode som utløste etterforskningen og avsløringen av at dette var en stor, alvorlig og omfattende greie. Men det er ingenting som tyder på at politiet hadde oversikt over alvorligheten allerede da. 
Jeg har ikke skrevet et ord om forhåndsvarslingen.

Klart en sak av det omfanget denne saken har fått etterhvert, vil blitt omtalt. Jeg snakker om det politiet og media visste ved den første pågripelsen. 

Da mannen til en venninne ble hentet hjemme etter en voldsepisode mot henne, ble det ikke  skrevet om. 

Du kan slutte å hevde at jeg mener at dette ikke er alvorlig. Det har jeg overhodet ikke gitt uttrykk for. 

Nå har jeg vist deg nettopp slike oppslag, så fint om du legger bort denne løgnen. Mediene har i tillegg visst langt mer på dette tidspunktet enn det de har gått ut med (ref redaktørdebatten på NRK og Trygve Hegnar). Det er ikke akkurat noe nytt at Marius har vært kriminell i en årrekke innenfor mange miljøer. 

At du ikke får det med deg, er ikke det samme som at det ikke skrives om.

Endret av 1600
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (11 timer siden):

Tror man ærlig talt ikke at MBH, en fyr som senere er tatt for å prøve å fjernslette bevis, ikke dro nytte av de 33 minuttene?

Naiviteten til noen er for meg skremmende. Selv ikke når MBH gjør noe lignende senere er det en indikasjon på at han ikke burde vært varslet. Uff.

Hæ hva mener du. Han fjernet simkort og knuste telefonen  eller fant frem en telefon som allerede var uten simkort og var knust. 

Husk.  Den arrestasjonen  gjaldt på ingen måte missbruk  av offre. Den arrestasjonen gjalt kun hendelsen på frogner. Sånn sett  hadde de allerde tilgang  til  all kommunikasjon mellom han , offeret  og han som fikk draps trussler. 

Selvsagt er det en fordel å også ha hans telefon. Men iht sekve saken  som gjaldt på det tidspunktet,  hadde de nok beviser iht froger saken. Via de andre sine  telefoner

• Liker 5
Gjest Sur sitron
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Hæ hva mener du. Han fjernet simkort og knuste telefonen  eller fant frem en telefon som allerede var uten simkort og var knust. 

Husk.  Den arrestasjonen  gjaldt på ingen måte missbruk  av offre. Den arrestasjonen gjalt kun hendelsen på frogner. Sånn sett  hadde de allerde tilgang  til  all kommunikasjon mellom han , offeret  og han som fikk draps trussler. 

Selvsagt er det en fordel å også ha hans telefon. Men iht sekve saken  som gjaldt på det tidspunktet,  hadde de nok beviser iht froger saken. Via de andre sine  telefoner

Tror du virkelig ikke at politiet visste mer ? Det kan være seg narkotikaomsetning eller vold. Her kunne de miste verdifulle bevis. 

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (23 minutter siden):

Arrestasjonen gjaldt på dette tidspunktet vold, trusler og rasering av andres eiendeler. Raseringen av eiendeler ble i tillegg truet med i mellom volden og pågripelsen, så da går det ikke akkurat å gjemme seg bak at 'han gjorde ingenting mellom volden og pågripelsen', når han både truet noen på livet og truet med å brenne offerets ting.

Det hele virker som et dårlig forsøk på å forklare forskjellsbehandlingen. Ingen andre ville blitt varslet sånn om de fortsatte å utagere gjennom hele dagen etter en slik voldsepisode. Folk kan legge bort bagatelliseringen av trusler nå.

Om man bare hadde innrømmet at grunnen til varselet var at han oppholder seg på Skaugum (som setter hans eksistens på Skaugum når man vet han er kriminell i enda dårligere lys) og ikke ville få Garden\PST på nakken, hadde det vært langt bedre.

Når man senere ser hva man gjorde på hytta for å få tak i bevis, setter det hans mor\stefars valg av å bevisst la han bo bak hinderet som antageligvis gjorde at han ble varslet og kunne slette bevis\ødelegge mobil\fjerne sim-kort på spissen til å være medansvarlig for at MBH har tid til å påvirke bevisbildet.

MBH bor fortsatt på Skaugum, men det er jo sikkert bra for da har han tydeligvis automatisk litt tid til å klargjøre seg før eventuelle fremtidige arrestasjoner, om han skulle ville tillegge et par siktelser til.

Personlig tenker jeg et par personer på Skaugum bør vurdere hva for slags fordeler serie-kriminelle får ut av å bo innenfor ringen av deres statsfinansierte sikkerhet. I dette tilfellet virker det som det antageligvis har gått utover at politiet har sikret seg bevis flere måneder tiligere av en rekke voldtekter og seksualkrenkelser, og gitt gjerningsmannen tid til å slette\påvirke dette bevisbildet. Smak litt på den.

Endret av 1600
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
1600 skrev (16 minutter siden):

MBH bor fortsatt på Skaugum,

Vet du det?

Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Vet du det?

Det er det siste som er bekreftet i mediene ja, om du innehar noe annen informasjon med kilder, kan du jo gjerne dele det - men som reglene på dette forumet tilsier forholder vi oss til kjent informasjon.

Stusser for øvrig i at det er det, i innlegget mitt, du henger deg opp i.

Endret av 1600
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (På 22.7.2025 den 14.49):

Vi kan si at vi vet at han ikke får penger fra:

Jobb

NAV

Vinningskriminalitet (annet enn med familien som ofre) 

Vi vet at han bor gratis på eiendommen til stefar. Som betyr at stefar finansierer han i vesentlig grad. 

Fra media er det oppgifter at moren betaler en del løpende regninger. Samt at han får lommepenger fra samme kilde. 

Den mest sannsynlige inntektskilden til Marius er kronprinsparet. 

Så kan du spekulere om andre mindre sannsynlige alternativer. 

Du vet at han ikke får penger fra skattbar inntekt. 
du vet ikke om han får penger fra nav.

du vet ikke om han får penger fra vinningskriminalitet 

nå tyder på at han bor gratis på en annen eiendom, finansiert av noen andre 

faren blir glemt hele tiden. Faren og de rike vennene. Nå bor han vel med datteren til en kompis av faren i en leilighet på Frogner det ikke er sannsynlig at kronprinsparet betaler for. Tidligere i sommer var han på luksusferie med en annen kompis av faren. 

synes det spekulering at kronprinsparet finansierer alt. Litt som jeg har sagt før, kaster de han ut fra Skaugum , flytter han neppe i kommunal bolig gjennom Nav , han har en far og han har rike venner. Hvordan han havna på Frogner igjen vet jeg ikke. Kilden til lommepenger fra foreldrene ( som kg har bestemt at er kronprinsparet, Morten borg anses automatisk ikke som forelder her) er jo Marius selv. Supertroverdig. Så ja, det vet du at han ikke driver med vinningskriminalitet, han sa jo tross alt det til politiet så…. 

• Liker 5
Skrevet
1600 skrev (2 minutter siden):

Det er det siste som er bekreftet i mediene ja, om du innehar noe annen informasjon med kilder, kan du jo gjerne dele det - men som reglene på dette forumet tilsier forholder vi oss til kjent informasjon.

Stusser for øvrig i at det er det, i innlegget mitt, du henger deg opp i.

Ifølge Se og Hør, gjør han ikke det. Om man kan stole blindt på det, er en annen sak. Ingen av oss vet vel sikkert hvor han nå bor:

Kilder nær paret forteller Se og Hør at de nå bor sammen i hennes leilighet på Frogner.

Marius Borg Høiby: Nytt Romantisk forhold midt i skandalen https://share.google/sjVfJ2R9ZFZHCh3AQ

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Ifølge Se og Hør, gjør han ikke det. Om man kan stole blindt på det, er en annen sak. Ingen av oss vet vel sikkert hvor han nå bor:

Kilder nær paret forteller Se og Hør at de nå bor sammen i hennes leilighet på Frogner.

Marius Borg Høiby: Nytt Romantisk forhold midt i skandalen https://share.google/sjVfJ2R9ZFZHCh3AQ

Han 'bodde' også i sitt siste offers leilighet når han banket henne og så dro tilbake til Skaugum for å true folk og hennes eiendeler.

Om han bare kan stikke til huset sitt på Skaugum når han har banket noen for ente gang, er det jo dørgende likegyldig hvor han oppholder seg med nye flammer. Problemet er hva slags enabling Skaugum gir en serie-kriminell selvinnrømmet voldsmann.

Og, for meg, gjør det ingenting med inntrykket jeg får av at han har blitt varslet 33 minutter før fordi politiet ikke ville pågripe han på Skaugum. Hadde de gjort det som med alle andre ville de sikret seg bevis for masse grov kriminalitet som de senere fant, og kanskje også mer som han har hatt tid til å slette (som han prøvde på senere igjen).

Det er dørgende alvorlig at Skaugum har gitt en slik person fordeler i en så alvorlig sak.

Endret av 1600
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Du vet at han ikke får penger fra skattbar inntekt. 
du vet ikke om han får penger fra nav.

du vet ikke om han får penger fra vinningskriminalitet 

nå tyder på at han bor gratis på en annen eiendom, finansiert av noen andre 

faren blir glemt hele tiden. Faren og de rike vennene. Nå bor han vel med datteren til en kompis av faren i en leilighet på Frogner det ikke er sannsynlig at kronprinsparet betaler for. Tidligere i sommer var han på luksusferie med en annen kompis av faren. 

synes det spekulering at kronprinsparet finansierer alt. Litt som jeg har sagt før, kaster de han ut fra Skaugum , flytter han neppe i kommunal bolig gjennom Nav , han har en far og han har rike venner. Hvordan han havna på Frogner igjen vet jeg ikke. Kilden til lommepenger fra foreldrene ( som kg har bestemt at er kronprinsparet, Morten borg anses automatisk ikke som forelder her) er jo Marius selv. Supertroverdig. Så ja, det vet du at han ikke driver med vinningskriminalitet, han sa jo tross alt det til politiet så…. 

Jeg for min del har i bakhodet at også hans far kan finansiere noe her, men han diskuteres ikke her inne av åpenbare grunner - han er ikke en offentlig person i så måte, og skal ikke diskuteres på forumet. Ser ikke for meg at han ikke bidrar.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker også at når han oppholder seg sammen med omgangskretsen rundt faren, er det naturlig å tenke at det finansieres av de samme som han omgir seg med.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...