Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 timer siden):

Tja, når Andenæs med sitt vogntog av erfaring er den nye forsvarsadvokaten (det er bare å se på merittene) kan vi nok forvente at MBH er grundig nedgravd i sin egen dritt, for å si det kort og virkelig trenger en dampveivals. Jobben hennes blir å redusere straffeutmålingen. At Bøhler forventer at Andenæs også skal røske opp i kongehus og familie oppfatter jeg bare som rart. Hun jobber ikke på familievernkontoret.

Mener Andenæs også uttalte noe om å ikke kommentere den pågående etterforskningen og "at det bør Se og Hør også avstå fra", uten at jeg nå klarer å finne igjen dokumentasjonen på det. Men hun er vel blant annet kjent for å være dyktig på og opptatt av rettssikkerhet, så jeg tviler sterkt på at Bøhler får det som han vil her overfor en ryddig advokat. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Mener Andenæs også uttalte noe om å ikke kommentere den pågående etterforskningen og "at det bør Se og Hør også avstå fra", uten at jeg nå klarer å finne igjen dokumentasjonen på det. Men hun er vel blant annet kjent for å være dyktig på og opptatt av rettssikkerhet, så jeg tviler sterkt på at Bøhler får det som han vil her overfor en ryddig advokat. 

Merket meg også den formuleringen, men det var Aftenposten hun sa det til, for det var de som først trykket saken: https://www.aftenposten.no/norge/i/pPOaaE/siktelsen-mot-hoeiby-kronprinsen-fikk-tilbud-om-aa-se-snekkestad-bilde

Sitat

Hun skriver dette i en e-post til Aftenposten:

Jeg kommenterer ikke løpende etterforskning, og det synes jeg også Aftenposten burde avstå fra. Dessuten har jeg ennå ikke mottatt sakens dokumenter og har ingen oversikt på dette tidspunkt.

Ikke uenig i det.

Det kommer ellers ganske tydelig fram at det er Grødem, bistandsadvokaten til Snekkestad, som lekker informasjon fra etterforskningen til Aftenposten, sikkert fordi han anser at det kan tjene klienten hans. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nesten så jeg lurer på om en respektert advokat kan opptre ryddig når oppdragsgiveren er kongehuset. Har vel aldri skjedd før at kongefamilien og kongehuset og øvrige har måttet benytte advokat mens vi alle ser

Skrevet
42. skrev (5 minutter siden):

Nesten så jeg lurer på om en respektert advokat kan opptre ryddig når oppdragsgiveren er kongehuset. Har vel aldri skjedd før at kongefamilien og kongehuset og øvrige har måttet benytte advokat mens vi alle ser

Hvorfor er det umulig  å opptre ryddig? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Hvorfor er det umulig  å opptre ryddig? 

Håper da at det ikke er umulig, interessant at du brukte et ord jeg ikke skrev

Skrevet
42. skrev (1 minutt siden):

Håper da at det ikke er umulig, interessant at du brukte et ord jeg ikke skrev

Advokatens jobb er i bunn å grunn å beskytte klientens  rettsikkerhet og interessser. Så hva annet forventes det av en forsvars advokat tenker du? En advoa man ikke kan betvile kompetansen til å utflre sin jobb på annet vis enn utmerket

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (37 minutter siden):

Merket meg også den formuleringen, men det var Aftenposten hun sa det til, for det var de som først trykket saken: https://www.aftenposten.no/norge/i/pPOaaE/siktelsen-mot-hoeiby-kronprinsen-fikk-tilbud-om-aa-se-snekkestad-bilde

Ikke uenig i det.

Det kommer ellers ganske tydelig fram at det er Grødem, bistandsadvokaten til Snekkestad, som lekker informasjon fra etterforskningen til Aftenposten, sikkert fordi han anser at det kan tjene klienten hans. 

Takk for link og riktig gjengivelse! Det er nok bistandsadvokaten her, ja.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Advokatens jobb er i bunn å grunn å beskytte klientens  rettsikkerhet og interessser. Så hva annet forventes det av en forsvars advokat tenker du? En advoa man ikke kan betvile kompetansen til å utflre sin jobb på annet vis enn utmerket

Men tenk at sønnen til medlemmer av selveste kongehuset må få seg en meget erfaren advokat. Antar at kong Haakon og kong Olav vrir seg i graven, nesten så jeg håper på at de begynner å gå igjen og slamrer dørene igjen foran alle som har bidratt til at kongehuset Norge a/s er i ferd med å falle sammen etter få generasjoner

Endret av 42.
Tok bort og la til tekst
Skrevet
42. skrev (42 minutter siden):

De er ikke part i saken, så den burde være veldig grei. Hvorfor skulle en gjøre en slettere (uryddig) jobb i en profilert sak?

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

De er ikke part i saken, så den burde være veldig grei. Hvorfor skulle en gjøre en slettere (uryddig) jobb i en profilert sak?

Kongehuset

Endret av 42.
Skrevet
42. skrev (Akkurat nå):

Kongwhuset

Men institusjonen er ikke part, ei heller kongefamilien utover MBH. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Men institusjonen er ikke part, ei heller kongefamilien utover MBH. 

Kongehuset

Skrevet
42. skrev (5 minutter siden):

Kongehuset

Det er jo veldig bra at dette ikke gjelder noen i kongehuset.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Hei, leste for litt siden i tråden at noen påsto han begynte på Berkey da han var i California med rikmannsdatteren. Det gjorde han selvsagt ikke.

Ifølge Wikipedia startet han på denne skolen https://no.wikipedia.org/wiki/Santa_Monica_College men sluttet i første semester. En skole med lavterskel inntak.
https://no.wikipedia.org/wiki/Marius_Borg_Høiby

Kom på det i dag da jeg leste at denne eksen nå er sammen med Mikkel i Broiler. (Og at de har vært sammen for ti år siden også)

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
42. skrev (1 time siden):

Kongehuset

Institusjonen er kongehuset, ja. Hva mener du? At advokaten vil gjøre en uryddig jobb i hans favør eller disfavør for å tilfredsstille kongehuset eller misbruke kongehuset for å skape presedens av noe slag for fremtidige voldssaker? I så fall: Synes du det høres realistisk ut?

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Justlooking skrev (30 minutter siden):

Hei, leste for litt siden i tråden at noen påsto han begynte på Berkey da han var i California med rikmannsdatteren. Det gjorde han selvsagt ikke.

Ifølge Wikipedia startet han på denne skolen https://no.wikipedia.org/wiki/Santa_Monica_College men sluttet i første semester. En skole med lavterskel inntak.

Kom på det i dag da jeg leste at denne eksen nå er sammen med Mikkel i Broiler. (Og at de har vært sammen for ti år siden også)

Sitat 20-åringen avbrøt senere studiene ved Santa Monica College, og forlot USA. I juli kom nyheten om at det var brudd med ham og kjæresten.. link i tekst fører  til  at det er ei linn, bruddet gjelder (dropper etternavn ab hensyn)

https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

Berkeley  var vel kronprinsen som gikk på. Hvis jeg ikke husker feil, uten faktasjekk.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (37 minutter siden):

Tror hun var den siste kjæreste som han ikke banket. Hun ordnet jobb til han lang tid etter det ble slutt. En jobb som han fungerte godt i. Bare trist at noen gir han penger så han ikke trenger å jobbe. Bjørnetjeneste.... 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (11 timer siden):

Merkelig  vinkling i artikkel. Hun er vel advokat for hans straffesak. Ikke kongefamilien.

Ikke rart  mange ser mora som medskyldig, når hun nevnes nestem mer enn han iht denne saken.

Enig med deg at det er rart at han forventer at advokaten til Marius skal veilede folk som advoken har taushetsplikt ovenfor. Må være utrolig vanskelig og rart. Men hun kan selvfølgelig gjøre det indirekte. Men helt enig, merkelig tanke. Så har kronprinsparet tilgang til egne kommunikasjonsrådgivere, og juridisk ekspertise. 

Men her har spaltisten rett:

"Om Kronprinsparet vil bli mer åpne, og ikke stadig velge å henvise til advokaten. Vi vet godt at de ikke kan gå inn på konkrete ting som angår siktelser og etterforskning. Men det tar seg dårlig ut å unngå å svare på alt mulig under henvisning til dette, selv om det gjelder forhold som ikke har noe med det å gjøre. For eksempel spørsmålene om hvordan de har opptrådt når de har blitt kontaktet av sønnens ekskjærester og deres foreldre."

Det at det er pågående straffesak er ikke til hinder for at dem kan være mer åpne. Dem bruker nå straffesaken som unnskyldning for ting dem ikke ønsker å svare på, fordi at svaret sannsynligvis kun vil gi negativ respons og bli fulgt opp med flere spørsmål i en negativ spiral. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Smetter inn en kommentar mellom all brukerdebatt og flisespikkeri i denne tråden (🤮). Noen sitter åpenbart og klasker på tastaturet mer eller mindre ureflektert 24-7, og ødelegger sunn debatt. 

🙌 Jan Bøhler formulerer her veldig bra det folk flest tenker - 100% enig. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/de-kommende-manedene-vil-handle-om-mer-enn-bare-marius-borg-hoiby/o/5-95-2310407

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
Friluftsdame skrev (1 time siden):

Smetter inn en kommentar mellom all brukerdebatt og flisespikkeri i denne tråden (🤮). Noen sitter åpenbart og klasker på tastaturet mer eller mindre ureflektert 24-7, og ødelegger sunn debatt. 

🙌 Jan Bøhler formulerer her veldig bra det folk flest tenker - 100% enig. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/de-kommende-manedene-vil-handle-om-mer-enn-bare-marius-borg-hoiby/o/5-95-2310407

Ja, det er det vel ingen tvil om hvis man leser denne tråden. Diskusjonene oppstod vel fordi noen mente Jan Bøhler ved sin kommentar, på en eller annen måte insinuerte at han visste mye mer om denne saken. Jeg klarer ikke å se det når jeg leser kommentarene hans. Det jeg klarer å lese er at han mener at den nye advokaten ikke bare skal forsvare Marius men også oppdra kongefamilien og fortelle dem at de må være mer åpne. Det er jo ikke hennes mandat, og jeg synes det ville være veldig rart om hun gjorde det.

at Jan Bøhler skal sitte med en masse innside informasjon som man ikke kan dele av uvisse grunner, tenker jeg er merkverdig tankespinn, og jeg kan ikke skjønne hvordan verken rollen som lokalpolitiker eller samfunnsdebattant, skal sette han i en posisjon hvor han har tilgang på en masse hemmelige informasjon om MBH som han ikke kan dele. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...