Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det finnes en løsning, da. Han kan jo ta tak i eget liv og bli bedre. Klare seg selv. 

Ja men da må han først igjennom rusbehandling  og få litt hjelp med diagnoser, tenker jeg. Han har jo klart seg selv og bodd selv. Det gikk til dundas. Så da må man nulle ut og ta tak i det. Problemet er jo at det skjer jo ikke. Om han ikke er innstilt på det selv, og bla kutter ut de kriminelle  vennene.  Noe han sa tydelig  i lydopptaket  at han ikke ville. Men vi får håpe at han har eller snart skjønner alvoret iht det han har rotet seg inn i. Og ikke ser andre løsninger  enn å ta imot hjelp. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Ja men da må han først igjennom rusbehandling  og få litt hjelp med diagnoser, tenker jeg. Han har jo klart seg selv og bodd selv. Det gikk til dundas. Så da må man nulle ut og ta tak i det. Problemet er jo at det skjer jo ikke. Om han ikke er innstilt på det selv, og bla kutter ut de kriminelle  vennene.  Noe han sa tydelig  i lydopptaket  at han ikke ville. Men vi får håpe at han har eller snart skjønner alvoret iht det han har rotet seg inn i. Og ikke ser andre løsninger  enn å ta imot hjelp. 

Får satse på at en fengselsopphold gir ham en aha-opplevelse. Sårt trengt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Villroses hage skrev (1 minutt siden):

Det siste stedet denne personen bør bo nå, er Skaugum. Han har misbrukt tilliten til å bo der, og er en sikkerhetrisiko mht rusvaner, kriminelle forbindelser, og utagerende adferd mot blant annet gardister.

Aller helst burde han vel ha tilhold på en behandlingsinstitusjon over lang tid, men en bopel langt unna rus- og festemiljø og doplangerne har vel foreldre/steforeldre råd til å sponse? Foreldrene har da full mulighet til å støtte ham, om han ikke bor oppi dem.

Dette er vi enige om. Hva årsaken er til at han ikke gjør det, vet vi vel ikke? Mulig han bor gratis hjemme i påvente av rettsak og dom, mens han mottar psykologisk bistand på stedet. Vet ikke, så det blir spekulasjon.

• Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Håper jeg på også

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Så lenge han klarer å holde seg unna kola-dagene. Dessverre mye rus i fengslene også.

• Liker 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Så lenge han klarer å holde seg unna kola-dagene. Dessverre mye rus i fengslene også.

Ja, jeg hører rykter om det. Nå vet jeg omtrent ingenting om rusmiljøet, men kan tenke meg at det ofte er sånn at man kjenner (til) hverandre? Ikke usannsynlig at MBH blir sittende i fengsel med noen som har en narkodom, og at det er vanskelig å komme seg bort fra det. 

Skrevet
Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Dette er vi enige om. Hva årsaken er til at han ikke gjør det, vet vi vel ikke? Mulig han bor gratis hjemme i påvente av rettsak og dom, mens han mottar psykologisk bistand på stedet. Vet ikke, så det blir spekulasjon.

Nei, vi vet faktisk ikke hvor han oppholder seg nå. For min del, håper jeg det ikke er på Skaugum. Heller et avsides sted hvor han mottar en form for støtte. Men, spekulasjoner det også.

• Liker 2
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (28 minutter siden):

Ja, jeg hører rykter om det. Nå vet jeg omtrent ingenting om rusmiljøet, men kan tenke meg at det ofte er sånn at man kjenner (til) hverandre? Ikke usannsynlig at MBH blir sittende i fengsel med noen som har en narkodom, og at det er vanskelig å komme seg bort fra det. 

Har dessverre noen bekjentskaper som viser til at det ikke er noe problem å skaffe narkotika sittende i fengsel, kriminalomsorgen klarer ikke å kontrollere at så ikke skjer selv i høysikkerhetsfengsler. En annen utfordring er som du viser til at de som soner på samme sted gjerne er en blanding av drapsmenn, vinningsforbrytere, overgrepsmenn, og narkomane. Hvorav seksualforbrytere stort sett er paria hakket over pedofile (som helst samles annet sted pga. risikoen for gjengjeldelse fra medinnsatte.) Her er MBH både rusmisbruker og seksualforbryter, så noen stor støtte vil han mest sannsynlig ikke møte i fengsel med mindre han faktisk ønsker å gjøre endringer.

Ut fra min kjennskap, da.

Endret av Rev. Revenge
forbehold
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Pås skrev (22 minutter siden):

Jeg skjønner at kronprinsparet har latt ham bo i et hus de disponerer enn så lenge, men at noen i denne tråden faktisk argumenterer for at han bor i en bolig tilsvarende kommunale boliger og at han i realiteten lever under fattigdomsgrensen er jo hinsides all fornuft!

Iht bygda standard  så . Jeg satte der opp mot standard her. For oss er slike boliger som marius bor i overpriset iht standard  i byen. Prisen avgjøres ikke nødvendigvis  av standard men også beliggenhet.  Så en slik bygning i oslo området kan ligge over 10 mill mens her går de for under 2, netopp fordi det ikke er en høy standard.  Sett opp mot å bo trangt i blokk i byen, så skjønner  jeg at det kan se flott ut å bo sånn.i min verden er det en gammel  bygning. Og ikke de4 man trakter etter iht kjøp av bolig. 

Inntekten som er oppgitt, så tjener han under fattigdomsgrensen og du er ikke rik, om du er prisgitt almisser og ikke eier nåla i veggen. Nå vet jeg ikke hvor mye han eier  men formue på 2 mill er iallefall borte fra ligningen hans.  Han var rik når han hadde den formuen, nå da de er borte er han ikke rik lengre. 

Han kan leve litt rikere pga rike foreldre, enn andre med hans inntekt. Men  å låne ting å være prisgitt å bli gitt ting, så er du ikke en rik person

Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 time siden):

Han bor i eget hus på Skaugum, men har ingen tillatelse til å oppholde seg i kronprinsparets bolig, ettersom jeg har forstått.

Hvor finner man dokumentasjon for dette?

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Bader i luksus på 900kr mer i mmd. Wow for en luksus.

Totalt så går han under fattigdomsgrensen. Dersom det er riktig at han totalt mottar  240.000kr i året. Da fattigdomsgrensa ligger på 282.000kr i året.

Siden han har igjen ca 10.000kr i mnd til eget forbruk uten boutgifter,  har han 900 kr mer, enn det som er satt en person kam klare  seg på i mnd. Sumnen er 9100kr. Kjempeluksus

https://ndla.no/nb/r/samfunnskunnskap/fattigdom-i-norge/135e149657

Personlig kjenner jeg flere som ikke har 10000kr til overs når de har betalt regninger og bolig. Det virker som du bare krangler for å krangle.

• Liker 19
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Aricia skrev (7 timer siden):

Nei, vi trenger jo ikke bilde for å tro at kvinnene som forteller at Borg Høiby har utsatt dem for vold snakker sant. Så hvorfor skulle Haakon trenge det? Han kjenner jo i tillegg sin stesønn.

Hvorfor er det at kronprinsen ikke svarte tilbake på oppfordringen om å få se bilde noen indikasjon på at han ikke tok informasjonen alvorlig, eller ikke trodde anklagene var sanne? Hvis han hadde besvart smsen med "Jatakk, jeg ønsker tilsendt billedbevis", ville ikke det heller tydet på mistro?

Vi vet ikke hvordan han agerte. 

Helt enig med deg! Det trengs ingen bilder for å tro på de mishandlede kvinnene. På bakgrunn av tidligere hendelser, blant annet på kongeskipet, så vet han at dette sannsynligvis er sant. Usikker på hvor dette med bilder kom inn i diskusjonen, men det er jo forunderlig at etter at han får vite om dette, så tar han aldri mer kontakt.

Hva med å følge opp med en: «Hei. Tusen takk for at du deler denne informasjonen. Jeg er meget lei meg og forferdet over hva din datter har blitt utsatt for, slik atferd er selvfølgelig uakseptabel. Vi ber om forståelse for at vi ikke informerer videre om hva som skjer internt hos oss, men vær trygg på at situasjonen blir tatt på dypeste alvor. På generelt grunnlag oppfordrer vi voldsutsatte kvinner å anmelde forholdet til politiet. Hvis det er noe vi kan gjøre for deg eller din datter, så ikke nøl med å ta kontakt.» Kunne også slengt på en «vi dekker selvfølgelig alle utlegg din datter har hatt i forbindelse med hendelsen». 

eventuelt en: «Hei. Dette er meget alvorlige anklager. Vi oppfordrer deg til å anmelde forholdet til politiet. Vi vil kontakte vår advokat.»

Endret av TigerK
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
1600 skrev (28 minutter siden):

Personlig kjenner jeg flere som ikke har 10000kr til overs når de har betalt regninger og bolig. Det virker som du bare krangler for å krangle.

Fattigdoms grensa er satt der fattigdomsgrensa er satt iht inntekt i året. Ja ikke alle sitter igjen med 10.000 når alt er betalt. Selv om to stk har samme inntekt så har de forskjellige  utgifter. Så det er ikke tema. Her snakker man om at han er rik og bader i luksus.  Iht linken står det at man skal  kunne klare  seg på 9100kr i mnd etter alt er beralt. I så måte er hans luksus da på 900 kr i mnd. At andre sitter igjen  med mindre , er hent individuelt. Sett opp mot andre med inntektvpå 20.000kr utbetalt  i mnd.

Iht det han får som er som er oppgitt,  får han ca 40.000kr mindre enn der fattigdomsgrensen er iht inntekt. Iht 2023 er det 160.000kr under fattigdomsgrensa.

Jeg vet om folk med samme inntekt som meg som sitter igjen  med mye mindre etter regninger er betalt. Men så har vi ulike utgiter iht lån  etc. 

Så iht det man tenker at man skal klare seg på til eget forbruk, så er diferansen og hans liksus på 900kr i mnd. 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Fattigdoms grensa er satt der fattigdomsgrensa er satt iht inntekt i året. Ja ikke alle sitter igjen med 10.000 når alt er betalt. Selv om to stk har samme inntekt så har de forskjellige  utgifter. Så det er ikke tema. Her snakker man om at han er rik og bader i luksus.  Iht linken står det at man skal  kunne klare  seg på 9100kr i mnd etter alt er beralt. I så måte er hans luksus da på 900 kr i mnd. At andre sitter igjen  med mindre , er hent individuelt. Sett opp mot andre med inntektvpå 20.000kr utbetalt  i mnd.

Iht det han får som er som er oppgitt,  får han ca 40.000kr mindre enn der fattigdomsgrensen er iht inntekt. Iht 2023 er det 160.000kr under fattigdomsgrensa.

Jeg vet om folk med samme inntekt som meg som sitter igjen  med mye mindre etter regninger er betalt. Men så har vi ulike utgiter iht lån  etc. 

Så iht det man tenker at man skal klare seg på til eget forbruk, så er diferansen og hans liksus på 900kr i mnd. 

Du regner jo fattigdomsgrensa uten å inkludere de 30.000+ han får via bolig. Det blir som å regne uten halvparten av grunnlaget.

Fattige folk har også hus. Kan vi vennligst slutte å feie for døra til denne dotten nå?

• Liker 11
  • Nyttig 13
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

TW: bare spekulasjoner og oppgulp fra meg angående det krokenguri skriver om økonomien til MHB.

Dersom mine 900kr kunne strekkes like langt som hans 900kr hadde jeg vært ei meget lykkelig kvinne! Om jeg har 900 kr får jeg hverken Louis Vuitton kofferter, dyre merkeklær, dyre solbriller, mulighet til å reise og mulighet til å feste (og ihvertfall ikke feste på sjampis og dop!). Altså ut ifra bare bilder må jeg si at han må være tidenes "thrifter" for å få de 900 kr du mener han har til overs. 

Jeg vil også være fattig som rik.

• Liker 9
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Aricia skrev (8 timer siden):

Nei, vi trenger jo ikke bilde for å tro at kvinnene som forteller at Borg Høiby har utsatt dem for vold snakker sant. Så hvorfor skulle Haakon trenge det? Han kjenner jo i tillegg sin stesønn.

Hvorfor er det at kronprinsen ikke svarte tilbake på oppfordringen om å få se bilde noen indikasjon på at han ikke tok informasjonen alvorlig, eller ikke trodde anklagene var sanne? Hvis han hadde besvart smsen med "Jatakk, jeg ønsker tilsendt billedbevis", ville ikke det heller tydet på mistro?

Vi vet ikke hvordan han agerte. 

Hvis  kronprinsen hadde mottatt bildene hadde han med egne øyne fått se hvor grov volden mot J var. 
Da blir det umulig for MBH å bortforklare.
MBH har jo bortforklart vold mot det siste offeret men litt dasking med flat hånd. 

Endret av Junijulia
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
1600 skrev (38 minutter siden):

Du regner jo fattigdomsgrensa uten å inkludere de 30.000+ han får via bolig. Det blir som å regne uten halvparten av grunnlaget.

Fattige folk har også hus. Kan vi vennligst slutte å feie for døra til denne dotten nå?

Årsinntekt, og verdier  du eier bestemmer  om du er fattig eller rik.  At du er prisgitt goodwill fra rike, er du ikke rik

• Liker 1
Skrevet
Junijulia skrev (31 minutter siden):

Hvis  kronprinsen hadde mottatt bildene hadde han med egne øyne fått se hvor grov volden mot J var. 
Da blir det umulig å bortforklare.
MBH har jo bortforklart vold mot det siste offeret men litt dasking med flat hånd. 

Det er ingenting som tyder på at Haakon bortforklarer volden. Alt han har uttalt i media om saken tyder jo på det motsatte. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Årsinntekt, og verdier  du eier bestemmer  om du er fattig eller rik.  At du er prisgitt goodwill fra rike, er du ikke rik

Bortskjemt og priviligert er ikke fattig. Hvorfor har du disse merkelige behovene å fremstille Marius som noen som lever i økonomisk misær?

Husker godt han som levde i en kommunal bolig. Ble voldtatt regelmessig analt og frastjelt narkosen sin av naboene. Flott fyr som hadde vært uheldig i livet. Han va fattig. 

Denne tråden handler om en bortskjemt og priviligert mann som banker og voldtar kvinner. 

• Liker 9
  • Nyttig 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...