Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg kjenner mange som har kjøpt leilighet til studerende avkom f.eks. Enda flere som betaler husleia for dem. 

Jeg tok et litt lavt anslag, siden jeg leste nylig at en av leilighetene skulle leies ut for 11-12 000. 

Studerende avkom på videregående da eller? Da er man jo pliktig til å bidra til en viss grad. Etter studiene opphører plikten. Kjenner du også folk som sponser voksne barn som ikke gjør en tøddel og som lever et utsvevende liv i tillegg til å banke damer? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Momma skrev (5 minutter siden):

Men kanskje en smule tonedøvt å la en voldelig, rabiat rusmisbruker med null grenser holde til på Skaugum?

Tonedøvt kanskje dersom man ser det uten å kjenne til vurderingene som er gjort rundt dette. Det er lett å trekke raske konklusjoner uten å ha hele bildet. For alt vi vet er det ulike faktorer som spiller inn, og derfor bør man kanskje være mer forsiktig med å dømme så kategorisk som det gjøres her i tråden.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 minutt siden):

Studerende avkom på videregående da eller? Da er man jo pliktig til å bidra til en viss grad. Etter studiene opphører plikten. Kjenner du også folk som sponser voksne barn som ikke gjør en tøddel og som lever et utsvevende liv i tillegg til å banke damer? 

Nei, etter videregående. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Nei, etter videregående. 

Hensikten er vel å gjøre studietiden lettere for "avkommet", slik at vedkommende kan fokusere på studier, få utdannelse, jobb og dermed klare seg selv? Det er vel altså en plan med i helheten? Det er jo ikke noe galt i å hjelpe barna sine sånn i utgangspunktet. Problemet er jo hvis man gjør det mens barnet ruser seg, har null ambisjoner og ikke tar tak i livet sitt. Samt er farlig for de rundt seg.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg kjenner mange som har kjøpt leilighet til studerende avkom f.eks. Enda flere som betaler husleia for dem. 

Jeg tok et litt lavt anslag, siden jeg leste nylig at en av leilighetene skulle leies ut for 11-12 000

Du tenker på en liten 2-roms på 48 kvadrat som tidligere er utleid ulovlig?

https://www.tv2.no/underholdning/leier-ut-bolig-pa-skaugum-gard/17116142/

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freydis skrev (3 timer siden):

Helt enig. 
I tillegg vet vi ikke om Daily Mail kontaktet moten til Julianne ifm at de reiste til Norge for å dekke Marius-saken - eller om det var hun som kontaktet dem i sinne for å ikke bli tatt alvorlig av norges kronprinspar. 

Hva er du enig i? Vedkommende misforstod tydeligvis innlegget, men du sier deg enig fordi?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (3 minutter siden):

Tonedøvt kanskje dersom man ser det uten å kjenne til vurderingene som er gjort rundt dette. Det er lett å trekke raske konklusjoner uten å ha hele bildet. For alt vi vet er det ulike faktorer som spiller inn, og derfor bør man kanskje være mer forsiktig med å dømme så kategorisk som det gjøres her i tråden.

Jeg prøver etter beste evne å se det fra alle sider, men jeg kommer ikke på et eneste sted som er dårligere egnet enn Skaugum. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (7 minutter siden):

Ok. Hva så med det andre spørsmålet?

Det er jo ganske uinteressant, synes jeg. Vi vet jo ikke hva de har visst og hvilke vurderinger de har gjort. Det blir synsing og spekulasjon. 

Og nei; jeg kjenner bare folk med unger som har skikket seg gjennom studiene, ingen har misbrukt rus, ingen har hoppet av studiene og ingen har noen som helst problemer.  🙃

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Det er jo ganske uinteressant, synes jeg. Vi vet jo ikke hva de har visst og hvilke vurderinger de har gjort. Det blir synsing og spekulasjon. 

Og nei; jeg kjenner bare folk med unger som har skikket seg gjennom studiene, ingen har misbrukt rus, ingen har hoppet av studiene og ingen har noen som helst problemer.  🙃

Men hvorfor skal man ikke kunne diskutere det når du selv drar inn sponsing av studerende voksne barn? Er det interessant for diskusjonen?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor skal man ikke kunne diskutere det når du selv drar inn sponsing av studerende voksne barn? Er det interessant for diskusjonen?

Nei, jeg synes ikke det aspektet av saken er spesielt interessant, men enkelte tror visst at det er helt uvanlig at foreldre bidrar (mye) økonomisk til godt voksne barn. Det er ikke min erfaring. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det aspektet av saken er spesielt interessant, men enkelte tror visst at det er helt uvanlig at foreldre bidrar (mye) økonomisk til godt voksne barn. Det er ikke min erfaring. 

Så tenker jeg at å bidra økonomisk til studenter som har en mål og mening med livet men som sliter med å få økonomien til å gå rundt en periode, er noe ganske annet enn å finansiere rusmisbruk og destruktiv adferd som igjen påfører andre skade. Studenter tar utdanning og med utdanning kommer jobb og økonomisk selvstendighet!

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (42 minutter siden):

I 2023 leide HM ut 12 enheter, det vil jo tilsvare (minimum) 120 000 i måneden. De har selvsagt utgifter på eiendommene også, men det er en del penger inn hver måned, ja. 

download2.php?tid=226148

I tillegg til utleieboliger på Skaugum, så har de skilt ut eiendommer fra Skaugum, som har gitt noen millioner i salgsinntekter. Jeg tror ikke kronprinsparet har gårdsdrift på Skaugum lenger, så jeg antar de leier ut jord, som jeg antar gir litt leieinntekter. Mener å ha lest at de leier ut en hytte på sørlandet og.

Uansett, poenget for diskusjonen i denne tråden er at man kan ikke slå fast at de bruker apanasjen til å støtte MBH, for de har mer enn nok andre inntekter. 

Personlig tenker jeg at det er nokså likegyldig hvilke penger de bruker på hva, men det er jo enkelte i tråden som bruker Apanasjen med stor A som et selvstendig argument for et ekstra nivå av forkastelighet. Men det kan man altså ikke si.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (9 minutter siden):

Sikkert, tror jeg leste det her i tråden. 🤭

Nå har ikke jeg fulgt med på alt, men det er selvsagt forskjell på en tidligere ulovlig liten hybel og en enebolig 😊 Eneboliger i Asker er dyre, og spesielt på Skaugum hvor det skal være ekstremt trygt og hvor man har naboer et stykke unna. Man er nok mer mot 30.000 enn 10.000 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (7 minutter siden):

Så tenker jeg at å bidra økonomisk til studenter som har en mål og mening med livet men som sliter med å få økonomien til å gå rundt en periode, er noe ganske annet enn å finansiere rusmisbruk og destruktiv adferd som igjen påfører andre skade. Studenter tar utdanning og med utdanning kommer jobb og økonomisk selvstendighet!

Joda, de fleste. Men ikke alle fremtidsplaner oppfylles, selv om noen later til å tro det. Av og til byr livet på både rus, psykiske vansker, annen sykdom, samlivsbrudd osv. Folk slår ikke hånden av folk likevel. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Justlooking skrev (4 minutter siden):

Nå har ikke jeg fulgt med på alt, men det er selvsagt forskjell på en tidligere ulovlig liten hybel og en enebolig 😊 Eneboliger i Asker er dyre, og spesielt på Skaugum hvor det skal være ekstremt trygt og hvor man har naboer et stykke unna. Man er nok mer mot 30.000 enn 10.000 😅

Det har du sikkert rett i, jeg ville bare ikke overdrive inntektene fra utleie, siden jeg ikke hadde noen kilder. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de fleste. Men ikke alle fremtidsplaner oppfylles, selv om noen later til å tro det. Av og til byr livet på både rus, psykiske vansker, annen sykdom, samlivsbrudd osv. Folk slår ikke hånden av folk likevel. 

Nå synes jeg at å dra inn psykiske lidelser og andre utfordringer blir litt drøyt her, for de aller fleste som lider av det er ikke kriminelle. Rusmisbruk er heller ikke synonymt med vold og overgrep. Men uansett hvordan du vrir og vender på det så hjelper det ingenting å fortsette med å pøse ut penger til voksne mennesker uten å stille krav. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (2 minutter siden):

Nå synes jeg at å dra inn psykiske lidelser og andre utfordringer blir litt drøyt her, for de aller fleste som lider av det er ikke kriminelle. Rusmisbruk er heller ikke synonymt med vold og overgrep. Men uansett hvordan du vrir og vender på det så hjelper det ingenting å fortsette med å pøse ut penger til voksne mennesker uten å stille krav. 

Man kan visst ikke stille krav til Marius...

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (6 minutter siden):

Men uansett hvordan du vrir og vender på det så hjelper det ingenting å fortsette med å pøse ut penger til voksne mennesker uten å stille krav. 

Dersom du har kilder på at det ikke har blitt stilt krav, så gjerne kom med de. Ser flere har gjentatt denne setningen, derfor jeg spør. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...