Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Det er ikke tilfeldig hvilken vennekrets man får heller. Man dumper ikke tilfeldigvis borti kriminelle og Hells Angels liksom. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

parmanoia skrev (6 minutter siden):

Det er ikke tilfeldig hvilken vennekrets man får heller. Man dumper ikke tilfeldigvis borti kriminelle og Hells Angels liksom. 

Nei, den gjengen er ikke noen man tilfeldigvis støter på og blir venner med. Jeg skjønner jo at for kriminelle så kan det virke forlokkende å bli venn med sønnen til kronprinsessen. 

Han har for eksempel vært på mange fotballturer til England sammen med 38-åringen. Har han benyttet seg av diplomatpasset på slike turer?

Så lenge man vet hva slags folk dette er så er det meste mulig. 

• Liker 16
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (37 minutter siden):

Trenger vi en priviligert familie som koster usigelig mye, for å fremfører taler noen andre skriver og hvor ordene ikke betyr mer enn det som blir fremført der og da? Ord og handling eller ord og holdning stemmer ikke overens.

Kong Harald er mannen bak mange berømte taler ~ og han står for det han mener. 

Endret av Zeniora
Leif/redigering :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært familien hvermannsen, ville barnevernet ha blitt koblet inn når en mindreårig har kontakter i den kriminelle verden? Og rus er involvert? 

• Liker 14
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (22 minutter siden):

Det er flere ting jeg mener Mette Marit kan kritiseres for her, men jeg vil si at det er vanskelig for foreldre å påvirke barn / ungdom i 17-18-årsalderen til å skifte vennekrets. Akkurat et skjønner jeg godt om hun ikke fikk til. 

Grunnlaget for å kunne ta bedre livsvalg derimot, burde foreldre få til. Du vet, forskjell på rett og galt og sånn.

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (45 minutter siden):

Jeg droppet narkotikabruk her, da det er blitt sagt før av MM at hun tok avstand fra sitt utsvevende liv, men hvordan det da kan gå så gale fatt hos MBH viser vel at det "bare er en ting som sies" ikke noe genuint som stikker så veldig dypt. 

Ja; HUN tok avstand fra SITT (les: eget) utsvevende liv.

Han (altså sønnen) er myndig, og har (det personlige) ansvaret for sitt eget liv.

Endret av Zeniora
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zeniora skrev (1 minutt siden):

Ja; HUN tok avstand fra SITT (les: eget) utsvevende liv.

Han (altså sønnen) er myndig, og har ansvaret for sitt eget liv. 

Han var ikke myndig da han ble tatt første gang for narkobruk og bøtelagt.

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (6 minutter siden):

Det var ikke dèt som var poenget mitt 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (17 minutter siden):

Hvis dette hadde vært familien hvermannsen, ville barnevernet ha blitt koblet inn når en mindreårig har kontakter i den kriminelle verden? Og rus er involvert? 

Ingen automatikk i det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (13 minutter siden):

Jo, han var 20 år. Det var i 2017, på Palmesus. Han er født i 1997.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (21 minutter siden):

Det må han ha vært siden det var i 2017 han ble tatt. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (11 timer siden):

Det er stort sett noe man oppsøker via noen.  Så litt tilfeldig er det ihy hvem du henger med, og hvem som er i deres kontakt nettverk.  Du er ikke på hells angeles etc uten en vei inn iallefall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (11 timer siden):

Hvordan vet du at han var i et kriminelt nettverk når han var før 18 år?Og evnt hvordan tenker du moren skulle vite at de  var kriminelle i det øyeblikket han og vennene møttes?

Du vet jo ikke engang  om de venne han har hatt i 10 år var kriminelle for 10 år siden. For det vi vet, er det noe de har blitt i ettertid og kanskje sammen med marius.

Ikke vet man om det er de som har dratt han inn det heller eller om det er han som har dratt dem inn det. 

At han sier at han gar hart de vennene i 10 år. Betyr ikke at de alle har vært kriminelle i 10 år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at han var i et kriminelt nettverk når han var før 18 år?Og evnt hvordan tenker du moren skulle vite at de  var kriminelle i det øyeblikket han og vennene møttes?

Du vet jo ikke engang  om de venne han har hatt i 10 år var kriminelle for 10 år siden. For det vi vet, er det noe de har blitt i ettertid og kanskje sammen med marius.

Ikke vet man om det er de som har dratt han inn det heller eller om det er han som har dratt dem inn det. 

At han sier at han gar hart de vennene i 10 år. Betyr ikke at de alle har vært kriminelle i 10 år.

Med tanke på at flere av disse vennene er over 10 år eldre enn ham så er sjansen stor for at de var kriminelle allerede da. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (7 minutter siden):

Med tanke på at flere av disse vennene er over 10 år eldre enn ham så er sjansen stor for at de var kriminelle allerede da. 

Nå står det ikke at det er de han har hatt som venner i 10 år. Iht dem står det at de er i kretsen hans. Så det tolker jeg til at de ikke er nødvendigvis i nære vennskap som har var i 10 år

I overskriften står det at de har festet sammen. Og at de som er trekt ut av media,  har ikke jeg sett noe sted beskrevet som noennav de 10år gamle  vennene

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (22 minutter siden):

Det er stort sett noe man oppsøker via noen.  Så litt tilfeldig er det ihy hvem du henger med, og hvem som er i deres kontakt nettverk.  Du er ikke på hells angeles etc uten en vei inn iallefall. 

Jo 😅 man blir invitert med. Jeg har vært på fest på hells Angels i Oslo flere ganger. De har venners venner fest der. Ja, « veien « inn er og kjenne noen som kjenner noen. Aldri tenkt på det som noen greie før jeg leste tråden her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Nå står det ikke at det er de han har hatt som venner i 10 år. Iht dem står det at de er i kretsen hans. Så det tolker jeg til at de ikke er nødvendigvis i nære vennskap som har var i 10 år

I overskriften står det at de har festet sammen. Og at de som er trekt ut av media,  har ikke jeg sett noe sted beskrevet som noennav de 10år gamle  vennene

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

Ja, selvfølgelig tolker du det sånn. 

Jeg tolker det på samme måte som Jan Bøhler:

I en samtale med politiet fra i fjor, som er offentliggjort, sa han at «Min vennekrets har vært den samme de siste ti årene, og sånn er det bare. Mine foreldre vet det (...)» Det vil si at Høiby har hatt disse kriminelle vennene siden han var 16–17 år.

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (9 minutter siden):

Ja, selvfølgelig tolker du det sånn. 

Jeg tolker det på samme måte som Jan Bøhler:

I en samtale med politiet fra i fjor, som er offentliggjort, sa han at «Min vennekrets har vært den samme de siste ti årene, og sånn er det bare. Mine foreldre vet det (...)» Det vil si at Høiby har hatt disse kriminelle vennene siden han var 16–17 år.

Ja og det betyr ikke nødvendigvis det samme som at DE har vært kriminelle i 10 år. Og det spesifiseres heller ikke akkurat hvem dissse vennene er. Iht media så omtales batti vennene  etc. Som noen han har vært på fest med og har hatt kontakt med.  Ergo ikke av de 10år gamle vennene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edlit skrev (1 minutt siden):

:) Et debattinnlegg i Fædrelandsvennen i Kristiansand har løsningen for Marius: "Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!"

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/pPVvmw/naa-er-nok-nok

Det spørs om det er nok hvis du har lopper i blodet + maur i buksa.... ser for meg at et slikt liv ville kunne få selv den mest lovlydige borger til å skrape på døren til nærmeste MC-gjeng og tigge om å få oppleve noe.... hvasomhelst!

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...