Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Så du er bare interessert i å dra slutninger når det kommer noe positivt om MM og HM?

Beklager, men jeg tror de store positive greiene flere tror de gjør ville vært kommunisert for lengst, slik som det om at det angivelig var MM som meldte om at MBH burde miste lappen, og at det var enormt stort av MM og HM å skulke jobben for å ta med MBH på 'rehab' i London.

Hvor lenge vil du vente med å ta til deg de klare negative tingene de gjør, før du mener de kanskje ikke burde gjort det?

Det skrev jeg ikke og det er mulig vi aldri får noe større oversiktsbilde. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Det skrev jeg ikke og det er mulig vi aldri får noe større oversiktsbilde. 

Så siden vi kanskje aldri får noe større oversiktsbilde, så vil du ikke forholde deg til putesying, ferie-sus og dus og penger til kokain?

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (16 minutter siden):

Siden jeg ikke har interesse av å gjenta meg selv for mange ganger, har du noen stikkord her.

Du skriver på en veldig profesjonell måte. 

Er fullt klar over at vi ikke kjenner noen her fullt ut, vi kan aldri høre deres innerste tanker eller se dem gråte før de sovner, le med hverandre mellom slagene eller være skuffet av hverandre, ingenting.

Men husk at det at de ikke deler er deres taktikk i denne saken, og det er også en taktikk som tyder på skyld. Kriminaliserer du deg eller andre ved å tale, ikke tal. Kanskje dømmende av meg, men jeg tror egentlig de hadde gjort mer hadde de ville gjort mer. De velger Marius sin frihet over Marius sin bedring og ofrene han trår på.

Balansere saken anderledes skal godt gjøres, hvor mange damer kan du få samme resultat med, overgrep, bank og psykisk vold, hvor alle dem har skyld til et punkt hvor Marius ikke får? Et offer, kanskje. 2 ofre, litt mer tvilsomt, 3 kjerester.....10 ofre, blanding av fremmede og kjennte, her er det forbi tvil at han ikke kan menges andre privat eller offentlig uten å yte kriminelle handlinger. Han er farlig, uavhengig årsaken til at han er det.

Endret av Rosakatt
Rett skriving
  • Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet
Gulline skrev (15 timer siden):

Nettopp, og Høyre har tapt masse på den hendelsen. 

Vi er stadig på teambuildinger i selskapet jeg jobber for. Fikk beskjed av leder for mange år siden at vi skal ta reisene innenlands, selvom vi i flere tilfeller kunne fått rimeligere reiser til utlandet så skal vi holde oss i Norge av den grunn at det ville ikke ta seg ut at det stod på forsiden av avisene at selskapet reiste utenlands på teambuilding med ansatte. Det er helt vanlig at folk tenker på hvordan ens valg tar seg ut for utenforstående. 

HM visste veldig godt at den reisen (gutteturen) kommer til å bli dokumentert i media og tatt opp i diverse diskusjoner. Det er lov å bruke hodet selvom man ikke gjør noe ulovlig. 

Viktig presisering du kommer med i siste avsnitt. 

Ja, HM valgte å fortelle at han tok med seg Marius på surfetur i Portugal. Som du skriver så er han ikke så dum at det kom som en overraskelse for han at dette kom i media. 

Så da kommer spørsmålet, hvorfor ønsket han å fortelle dette? Det vil si hvilket budskap sender dette utover og innover. 

Vi (inklusive Marius) er familie, og vi holder sammen tras det Marius har gjort. Er budskapet som HM ønsket å formidle, intern i familien og til folk flest. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (8 minutter siden):

Så siden vi kanskje aldri får noe større oversiktsbilde, så vil du ikke forholde deg til putesying, ferie-sus og dus og penger til kokain?

Det er vel ikke et krav om å ha samme syn og uttalelser som deg og andre for å forholde seg til det, er det vel? Jeg har ikke et like lukket syn på det, men mer åpent, nettopp på bakgrunn av at det er mye vi ikke vet om hva de har gjort og ikke. Det betyr ikke at jeg fikk go'smak i munn av å se ham på surfebrettet med stefar rett før tiltalebeslutning eller synes det er tipp topp å bruke 10 000 fra mor/far/stefar i mnd på kokain, hvis det stemmer - noe det godt kan. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Jeg tenker han hadde hatt like stor tilgang til overgrepsoffre (andre overgrepsoffre).

Nei, ingen av oss vet hvordan livet hans hadde blitt hvis stefar hadde vært Jonny fra Stovner istedenfor HM. 

Men er vel faktisk rimelig å tro at det at han har HM som stefar har hjulpet han på når han sjekker damer på byen, som virker være greia som så ga han mulighet å gjøre overgrepene sine. 

Så er det også rimelig å tro at hans gode økonomiske situasjon på grunn av stefar og manglende behov for å daglig møte opp på jobb, har gitt han mer tid og mulighet til å sjekke damer på byen. 

Så kan ikke se at hypotesen om at hans status som stesønn til HM har hjulpet han å skaffe ofre er urimelig. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Høybysaken viser det sanne ansiktet at det er ikkje fasaden på utsiden som bestemmer hvem som kan bli råket skjebnen.  I Norge har ein vel fått en forstilling om at yrkesstatus, og barn av profilerte personer er veloppdragne barn.  De  lever eit liv i glamor, velstand, og har de beste muligheter for eit fargerikt liv, men slik er det slettes ikkje. Mange kvinnfolk har vel vert litt nysgjerring på M.Høyby som har nære bånd til kongefamilien, han har  tilsynelatende har hatt "eit godt tak på kvinnfolka"   

M. Høyby har ingen kongelig tittel så det er sagt, og han er bare son  av idag norges kronprinssesse.  

• Liker 2
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Spør du meg?

Hva er poenget ditt? 

Jeg spørr dere alle som diskuterer noe som ikke er av betydning for det endrer ikke spørsmålet av skyld. 

Poenget er bare det, han blir ikke mindre skyldig av noe som er nevnt. Ingenting endrer det han har gjort, foruten om han ikke gjorde det, men han gjorde.

Endret av Rosakatt
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (11 minutter siden):

Jeg spørr dere alle som diskuterer noe som ikke er av betydning for det endrer ikke spørsmålet av skyld. 

Poenget er bare det, han blir ikke mindre skyldig av noe som er nevnt. Ingenting endrer det han har gjort, foruten om han ikke gjorde det, men han gjorde.

Ingenting endrer det, på ingen måte. Diskusjonen går rundt kronprinsparet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (2 timer siden):

Hva slags studie? Hun hadde hoppet rundt og fullførte aldri noe, bortsett fra vgs da hun var i tidlig 20-årene. Så var det vel noen avbrutte studieløp her og der etter det. 

Sosialantropologi var hun på.
Så det som det står inne på kongehusets sider, på Wikipedia og på Store norske leksikon er ikke riktig det da O_o

• Liker 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (27 minutter siden):

Godt sagt! Ja, da er vi enige og jeg har misforstått, Beklager :) 

Ingenting å beklage 👍

• Hjerte 1
Skrevet
Klokkeblomst_85 skrev (4 timer siden):

Linni har vel ikke hatt frivillig sex med han? Virker ikke sånn på meg iallefall, ut ifra de uttalelsene hennes.

Hun høres ut som hun ikke bryr seg, virker mest irritert for at hun måtte i avhør, og at det er styr.

Skrevet
Durex skrev (12 minutter siden):

Hun høres ut som hun ikke bryr seg, virker mest irritert for at hun måtte i avhør, og at det er styr.

Da har vi ikke lest de samme intervjuene.

Hun trodde dette var en venn og er blitt sjokkert.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Durex skrev (15 minutter siden):

Dette sier Linni:

– At jeg skulle bli et av ofrene hans klarer jeg ikke å forstå. Jeg er fortsatt sjokkert. Jeg trodde det jo ikke da politiet viste bevisene. Jeg ble helt fra meg. Jeg nekter fortsatt å tro på det. Det gjør så jævlig vondt, det sviket.

Lengre ned:

- Han eier ikke respekt for seg selv, eller familien. Ikke engang for oss ofrene. Det er sårende. Det som har skjedd i etterkant er nesten verre for min del.

Og:

Hvorfor skjer det ikke noe mer? Det gjør meg forbanna! Skal vi ha et monarki, så må vi kunne stole på det. Han er ikke engang på et sted der han tar vare på helsen sin. Han reiser fra land til land for å feste! 

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (18 timer siden):

Det er da ikke MBH og Gjerts offer sin skyld at politiet ikke har ressurser nok, denne argumentasjonen er bare dødfødt.

Sa jeg det?  Les en gang til, jeg refererer til hva han krim journalisten svarer iht om han mener det er forskjellsbehandling  her. Noe han svarer ja på i form av  at det ikke  er vanlig å legge i så store resurser på slike saker. Lytt til  episoden selv. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
1600 skrev (7 timer siden):

For min del, kan både kvinnen i Henningsvær og hun han angivelig voldtok på Frogner være fra lavere sosiale lag, hvorfor avsporer du?

Marius har voldtatt folk både på tur med HM, på godset til krompen og i en leilighet på Oslos beste vestkant. Det er realiteten, at du og andre vil avspore dette ved å si at han hadde voldtatt folk uansett, blir bare svada for å prøve å ta bort ansvaret folk har for putesyingen og enablingen.

Hva mener du her egentlig? 

Jeg for min del ser da ikke hvorfor han  ikke skulle klare å voldta noen som fattig gutt som bor på gutterom med sin alenemor? Koster  det penger å voldta? Eller hva mener du egentlig her, med disse koblingene? itt vanskelig  å se helt samnwngmgengen din her og kan heller ikke se at statistikken på voldteks  menn er større blant de med penger 

Så vidt jeg ser sånn kjapt, så er det flest menn som voldtar.  Han er mann og det er nok. Han trenger ikke  være blakk eller rik, for å passe inn i profilen til en boldtekts mann 

Nå syntes jeg hans økonomi iht det å være en gjerningsmann er særdeles irrelevant. Skulle tro at inntekt og oenger her oppfattes som værre enn gjerningene han har gjort. Siden dette trekkes frem i større  grad enn hva han er skykdig i . Pengene  og mora visstnok  er problemet for mange. Men sannheten er at mora og pengene har særdeles liten påvirkning på at marius  er en gris

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Snurrevippen skrev (21 timer siden):

For ikke å glemme enablingen når han ble med på hverdagsshopping med moren og kjøpte noe så luxuriøst som en madrass. Hvorfor bruke tid sammen med familiemedlemmer som sliter og gjøre hverdagslige ting på privaten når han burde sittet i et hjørne og råtne. Alle ville sørget for det for sine familiemedlemmer på skråplanet. 

Selvsagt er dømmekraften folk har her inne mye viktigere enn foreldre som kjenner sine barn best. Alle andre vet jo bedre, må vite. Det er aldri feil å spekulere i andres valg, for internett vet best. Det spiller ingen rolle at ingen vet hvorfor, og hva familien har gjort for å søke profesjonell hjelp og hvile råd de har fått. 

Nå er det ikke et madrasskjøp som er problemet ang. å enable, det tror jeg du også vet godt. Jeg har såpass tiltro til voksne mennesker at jeg tenker at de fleste gjør det beste de kan for sine barn. Nå er Marius voksen, men han er fortsatt familie og i kretsen hvor man har omsorg for hverandre. 
På tross av innsats så ser det ikke ut som om hva det måtte være har hatt effekt. Hva tenker du om dette? 
Den voksne mannen lever på skråplanet, mildt sagt. Det har gått mange år å kunne gjøre intervensjoner, og de har tilgang på alle ressurser i så måte. Likevel er det altså ingen progresjon. 
Mener du at en voksen person som ikke viser vilje til innsats for seg selv og eget liv skal bli enablet av sine foreldre i årevis? 
Evt. ja, hvorfor mener du det det - evt. hva mener du er gode alternativer? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Ser på TV2Nyheter at forsvareren mener rullgardinen har gått ned, jeg vil vel tvert imot påstå den har gått opp.. 
Han mener media sikler etter blod, jeg tenker at det er mye takket være dem at ofrene nå får sin dag i retten selv om det ikke er alle ofrene en gang er det likevel mange punkter å svare ut for en forsvarer..

Klart det, selv om man jo er uskyldig til det motsatte er bevist, må være skremmende å være forsvarer for en slik sak der tiltalte selv har bidratt til en stor del av bevisene..

Endret av Carrot
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Men sannheten er at mora og pengene har særdeles liten påvirkning på at marius  er en gris

Høiby har selv funnet på at å filme og krenke sovende kvinner og legge det inn i biblioteket sitt på mobilen er verdifult nok til å ta vare på for ham. Han har vært grovt voldelig både fysisk og psykisk, sterkt utagerende, utenfor kontroll og gitt finger'n til hele verden. Null respekt overfor kvinner, foreldre, politi, status, konsekvenser eller alvoret i situasjonen han har satt seg og alle andre i. Det har foregått over flere år, ingen har greid å stoppe ham før forhåpentligvis nå. Samtidig er jeg sikker på at den syke drittsekkadferden hans ikke ville vært annerledes om han hadde vokst opp i et annet miljø. Det er altfor mange med den samme adferden men andre navn, og jeg håper det endelig blir satt på dagsorden og får store konsekvenser for alle fremover.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet
Rev. Revenge skrev (26 minutter siden):

Høiby har selv funnet på at å filme og krenke sovende kvinner og legge det inn i biblioteket sitt på mobilen er verdifult nok til å ta vare på for ham. Han har vært grovt voldelig både fysisk og psykisk, sterkt utagerende, utenfor kontroll og gitt finger'n til hele verden. Null respekt overfor kvinner, foreldre, politi, status, konsekvenser eller alvoret i situasjonen han har satt seg og alle andre i. Det har foregått over flere år, ingen har greid å stoppe ham før forhåpentligvis nå. Samtidig er jeg sikker på at den syke drittsekkadferden hans ikke ville vært annerledes om han hadde vokst opp i et annet miljø. Det er altfor mange med den samme adferden men andre navn, og jeg håper det endelig blir satt på dagsorden og får store konsekvenser for alle fremover.

Word 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...