Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Det har jeg også skrevet mange ganger. Vi kjenner en side av saken og det kan ligge mye bak her som er ukjent og som ville balansert saken annerledes. Det gjelder det meste i saken rundt kronprinsparet. Slik det fremstilles og lagt det til grunn, er dog en oppfølgingssamtale riktig med mindre man gir beskjed om noe annet. 

Det sagt, er jeg som kjent ikke interessert i å dra sterke slutninger basert på ufullstendige fremstillinger om andre mennesker. Unntaket er tillit til påtalemyndighetens tiltale, basert på det jeg anser å være en grundig etterforskning, i motsetning til medieoppslag om kronprinsparet. Tiltalen skal videre prøves for retten, som presenterer begge parters synspunkter(forutsatt innsyn).

Har vel noen teorier og tanker om dette. Men kan ikke diskutere det, for det blir pr nå bare rene spekulasjoner.

Ikke vet man heller hva de direkte fikk vite heller. Der ble det  vel kun nevnt vold.  Tviler vel på at det kun  var det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med vitneplikt for gardister og sikkerhetsfolkene? 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (3 timer siden):

Det forventes at de ikke enabler denne oppførselen av en voksen mann ved å sponse bolig, gi ham lommepenger, og betale for luksusferier og klær, klokker etc. Det at de gir ham luksus han aldri hadde hatt råd til som sønn av en alenemor uten utdannelse, har ført til at han har fått tilgang på miljøet  disse kvinnene er i. Å slå hånden av ham vil neppe forbedre hans adferd, men vil kanskje gi ham mindre muligheter til å utføre adferden sin. Ellers er det en stort mellomrom mellom å enable/finansiere og støtte, og å slå hånden av. 

For ikke å glemme enablingen når han ble med på hverdagsshopping med moren og kjøpte noe så luxuriøst som en madrass. Hvorfor bruke tid sammen med familiemedlemmer som sliter og gjøre hverdagslige ting på privaten når han burde sittet i et hjørne og råtne. Alle ville sørget for det for sine familiemedlemmer på skråplanet. 

Eufemia- skrev (2 timer siden):

Det er mange sider ved kronprinsparets gjøren og laden som settes spørsmålstegn ved uten at jeg skal spesifisere disse. 
Dømmekraften er åpenbart ett av dem gitt det faktum av at Marius BH er voksen. 
https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprins-haakon-og-marius-hoiby-avbildet-timer-for-angivelig-voldtekt-kongehusekspert-sjokkert/s/5-95-2576686  Mange spør seg om hvorfor kronprinsen velger å sette seg i en slik posisjon. 

Selvsagt er dømmekraften folk har her inne mye viktigere enn foreldre som kjenner sine barn best. Alle andre vet jo bedre, må vite. Det er aldri feil å spekulere i andres valg, for internett vet best. Det spiller ingen rolle at ingen vet hvorfor, og hva familien har gjort for å søke profesjonell hjelp og hvile råd de har fått. 

• Nyttig 5
Skrevet (endret)
Jadaomatte skrev (11 minutter siden):

Hvordan er det med vitneplikt for gardister og sikkerhetsfolkene? 

Skulle dele en link i går der det sto noe om at noen gardister skulle vitne. Men tråden var stengt. Iht etterforskning  på kongeskipet og hendelse mellom julianne og marius ,så mener jeg det også sto at ansatte på båten  skulle avhøres. Skal se pm jeg finner link.

Står nederst i artikkelen  her . 

Sitat: Noen tidligere gardister på Skaugum er avhørt i forbindelse med etterforskningen, og disse vil også være aktuelle som vitner under rettssaken, ifølge statsadvokaten

https://www.vg.no/nyheter/i/bmp06e/ingen-fra-kongefamilien-vil-bli-bedt-om-aa-vitne-ifoelge-statsadvokaten

Endret av Krokenguri
La til siste avsnitt
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes Marius Borg Høiby og Mette Marit viser en utakknemlighet ovenfor Haakon Magnus og Kongehuset. 
Uten HM hadde de begge sittet i en kommunal leilighet i Grorud, uten utdanning og sparsommelige utbetalinger fra NAV. 

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Kan vi please avskaffe monarkiet nå? Orker ikke mange år til med denne suppa. 
Marius virker helt rabiat. Får helt Nytorgmannen vibes av han. 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Rettsaken starter i januar. Hva gjøres mellom nå til januar egentlig? Eller er det bare dautid?

• Liker 5
Skrevet
Snurrevippen skrev (35 minutter siden):

For ikke å glemme enablingen når han ble med på hverdagsshopping med moren og kjøpte noe så luxuriøst som en madrass. Hvorfor bruke tid sammen med familiemedlemmer som sliter og gjøre hverdagslige ting på privaten når han burde sittet i et hjørne og råtne. Alle ville sørget for det for sine familiemedlemmer på skråplanet. 

Selvsagt er dømmekraften folk har her inne mye viktigere enn foreldre som kjenner sine barn best. Alle andre vet jo bedre, må vite. Det er aldri feil å spekulere i andres valg, for internett vet best. Det spiller ingen rolle at ingen vet hvorfor, og hva familien har gjort for å søke profesjonell hjelp og hvile råd de har fått. 

Du glemte å skrive luksus  på jysk

• Liker 3
Skrevet

Madrasskjøpet blir hakket mindre hverdagslig når det var dagen etter overgrep på Skaugum.. 😒

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
velociraptor skrev (3 timer siden):

Det forventes at de ikke enabler denne oppførselen av en voksen mann ved å sponse bolig, gi ham lommepenger, og betale for luksusferier og klær, klokker etc. Det at de gir ham luksus han aldri hadde hatt råd til som sønn av en alenemor uten utdannelse, har ført til at han har fått tilgang på miljøet  disse kvinnene er i. Å slå hånden av ham vil neppe forbedre hans adferd, men vil kanskje gi ham mindre muligheter til å utføre adferden sin. Ellers er det en stort mellomrom mellom å enable/finansiere og støtte, og å slå hånden av. 

Så du mener det er miljøet han vanker i som er problemet? Han ville ikke utført overgrep i et annet miljø, tror du? 

'Sønn av en alenemor uten utdannelse'... Syns du innerst inne det er relevant i denne sammenheng? Vi snakker om en kvinne som i mange år har representert Norge på beste måte, og som gjør en strålende jobb den dag idag. Familien har midler, ja, og de pengene kan de bruke bl.a. på sine barn. Det er ikke det som gjør MBH til en overgriper. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Vil bare svppe innom her og si min mening, og jeg gidder ikke linker om ditt og datt, som jeg ser som et forsvar, og også lange tekster som ikke sier en deitt, og flisespikkeri er jeg allergisk mot

Sønnen til kronprinsessen er en avviker, og alle lurer på hva har de gjort og ikke gjort. På Skaugum som er strengt bevoktet, og hvordan er det egentlig med sikkerheten der siden Skaugum festival kunne skje? Veldig rart. Og mange tenker nok at det er veldig rart at kongen og dronningen lar dette skje, nesten så man undres på at de tenker at familien kommer først. Herregud, for en suppe

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Man kan ikke bli pålagt å vitne mot slekt i direkte linje, altså ikke mot foreldre, søsken eller barn. Ektemann/kone er jeg ikke helt sikker på. Så før du blir så sinna og opprørt kan det være lurt å sjekke fakta litt. 

Jøss så rart. Hørt motsatt mtp en rettsak jeg vitnet i. Så bra du vet alt da.  Beklager så meget. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Svart skjerm skrev (50 minutter siden):

Uten HM hadde de begge sittet i en kommunal leilighet i Grorud, uten utdanning og sparsommelige utbetalinger fra NAV. 

Nå gikk faktisk MM på et studie da hun ble kjent med HM, så det hadde jo blitt en utdanning innen noe. Kanskje Marius ikke hadde vært i denne situasjonen han nå er i heller, men det blir jo bare spekulasjoner… 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (46 minutter siden):

Rettsaken starter i januar. Hva gjøres mellom nå til januar egentlig? Eller er det bare dautid?

Oi det er mye tid hvor han kan skaffe seg flere ofre.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Anbefaler  å høre siste episode  av audiens.

Nettavisens krimjournalist snakker litt  om hva de forventet  og trodde etter hendelsen i fjor, hva han tror om straff etc 

https://www.nettavisen.no/kjendis/her-kan-du-hore-audiens-nettavisens-kongehuspodkast/s/5-95-2154668

Takk. Interessant episode. Vold var ukjent og overraskende, sier krimjournalisten. 

Skrevet

Dette går faktisk ikke an å forsvare. Lurere veldig på hvordan sikkerheten rundt Skaugum har vært, siden det faktisk er video fra innsiden, og da lurer jeg på om kronprinsparet var bortreist? Uansett hvor de var så er det veldig, veldig og veldig rart. Har pst sovet, og hva med garden? Nesten så jeg lurer på hvordan folk fikk innpass på Skaugum

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Takk. Interessant episode. Vold var ukjent og overraskende, sier krimjournalisten. 

Ja han sa de hadde hørt om veldig mye annet men ikke vold.

Men det er vel litt som julianne sa at ingen visste noe før hun fortalte  om det ved bruddet.  Men i intervjuet med helle, så ymter helle om at hun iallefall  hadde sett noe ugreit, hun og noen andre. Uten at hun spesifiserer hva. Så helt  ukjent har det kanskje ikke vært. Men omfanget kanskje.  

Det blir jo litt sånn at om man ser at noen krangler litt i fylla av og til,  så er det ikke altid  greit å vite  hvordan  det egentlig er.

Noen ganger er det mer alvorlig , andre ganger ikke

• Liker 2
Skrevet
42. skrev (1 minutt siden):

Dette går faktisk ikke an å forsvare. Lurere veldig på hvordan sikkerheten rundt Skaugum har vært, siden det faktisk er video fra innsiden, og da lurer jeg på om kronprinsparet var bortreist? Uansett hvor de var så er det veldig, veldig og veldig rart. Har pst sovet, og hva med garden? Nesten så jeg lurer på hvordan folk fikk innpass på Skaugum

Det ble jo stjålet greier på den festen, ble det ikke? Bensinkort og sånn? Og så kjørte de med segway inne eller noe sånt. Kan ikke tenke meg at kronprinsparet var hjemme. Men then again, MM hilste jo på Hell's Angels, så vidt jeg husker. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...