Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kvittre skrev (3 minutter siden):

Han er ikke for fin til og bo i en ordinær ett- roms, jeg tror ikke han er en attraktiv leietaker. Han er ikke fin nok ville jeg heller sagt. 
nei, jeg har ulike erfaringer med « verdien « av og ta tak i eget liv på den måten du mener og ha fasit på. 

Det var det jeg sa at du ikke forstår at det er en verdi i å ta tak i eget liv. Bli stilt krav til - bidra til samfunnet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermor skrev (3 minutter siden):

Ja, tipper det er forberedelsene til en eventuell rettssak som er startet. Tidligere statsadvokat og sjef for PST vil nok gjøre et bedre inntrykk enn sin forgjenger. 

Endret av Freydis
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Håper fremgangsmåten til ny forsvarer i det minste er mer spiselig. 

Bratlien har ikke hjulpet saken(e) noe iallefall. Han har vært litt for "kul", det er nok ikke det MBH trenger. 

Håper dette byttet av forsvarer og at MBH tydeligvis ligger lavt om dagen, er en begynnelse på at han vil møte det som skal komme på en mer voksen og ydmyk måte fremover. 

Endret av Isild
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (På 22.2.2025 den 20.20):

Jeg syntes  det er helt ok at forelrene hans deler på hans livsopphold. Har får ca samme som nav satser, litt over. Så han får ikke mer enn han ellers ville  ha gjort. I tilegg ser jeg det som positivt at jan har latt dem , ta kontoll på hans økonomi for en stund. Det er bare sunt , om han skal bli rusfri.  

Får man virkelig stor bolig å bo gratis i gjennom NAV?

Det var jammen nytt fir meg

Spoiler

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (24 minutter siden):

Ja, takk for råd. Skulle hatt deg for 25 år siden. 

Hva er det du tenker da er en bedre måte å stoppe volden og narkotikamisbruket hans på? mener du at det er helt umulig? Ingen kan stoppe ham? Han må bare få ture fram?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (28 minutter siden):

Det var det jeg sa at du ikke forstår at det er en verdi i å ta tak i eget liv. Bli stilt krav til - bidra til samfunnet. 

Og i andre tilfeller går det ikke . Nei, ser ingen verdi i at kompisen min døde. Han hadde skyhøy iq og kunne sikkert bidra til samfunnet, men ikke på den måten som i og gå på nav eller bo på hospits. Folk har ulike styrker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (1 time siden):

Ok - så kanskje han løy til politiet da han under avhør ble konfrontert med at det angivelig skulle blitt oppbevart store mengder narkotika hos ham på Skaugum? Og nektet for dette.
Eller lyver han bare av og til?

Jeg tror han lyver ganske mye, og derfor tar jeg ikke regnskapet hans som sannhet. Hvorfor skulle han oppbevare masse narkotika om det ikke var for inntekt? Hvordan skulle han forklare politiet hva han levde av på annen måte enn og si at han levde på foreldrene ? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (13 minutter siden):

Hva er det du tenker da er en bedre måte å stoppe volden og narkotikamisbruket hans på? mener du at det er helt umulig? Ingen kan stoppe ham? Han må bare få ture fram?

Selvsagt var det ingen bedre måte og stoppe narkotikamisbruket hans enn at han døde. Jeg er uenig i at det var nødvendig, og at metoden var feilslått. Det at jeg skulle ha hatt han jeg siterte for og ha fått rådet om at han kunne fått seg en helt vanlig jobb for 25 år siden var ironisk. 
folk er forskjellige, vi har ulike styrker. Og bli kastet ut og slått hånden av styrker noen, men andre faller under. 

når det gjelder Marius har jeg ikke god nok kjennskap til hans diagnoser og personlighet til og kunne si hva som ville skjedd videre, men det finnes mange som først øker narkotikabruken og så dør om de blir kastet ut og utstøtt. Det er ikke alle som er friske nok og bare slutte med selvmedisinering og skaffe seg en « vanlig « jobb. Det letteste og billigste for samfunnet er jo at de dør. Det sitter fortsatt folk igjen og savner dem, for de fleste har også positive sider. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte forsvarer nå er nesten en innrømmelse i seg selv. Håper virkelig ikke tingretten lar seg føre bak lyset. Få han buret bort i riktig mange år!

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (4 minutter siden):

Å bytte forsvarer nå er nesten en innrømmelse i seg selv. Håper virkelig ikke tingretten lar seg føre bak lyset. Få han buret bort i riktig mange år!

Hun har en imponerende solid CV, bl.a overvåkningssjef for politiets overvåkningstjeneste. Her kan vi nok stole på at hun gjør en solid jobb.

Screenshot_20250225_153649_Chrome.jpg

Endret av PusheenPusheen
Endret screenshot
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Hun har en imponerende solid CV, bl.a overvåkningssjef for politiets overvåkningstjeneste. Her kan vi nok stole på at hun gjør en solid jobb.

Screenshot_20250225_153649_Chrome.jpg

Solid jobb til fordel for MBH. Håper at han har kommet på bedre tanker og skal ta ansvar for handlingene sine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

Solid jobb til fordel for MBH. Håper at han har kommet på bedre tanker og skal ta ansvar for handlingene sine. 

Ja, det håper jeg også. Ingenting hadde vært bedre enn det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellen Holager Andenæs er meget dyktig og seriøs, så dette advokatbyttet kan kanskje tyde på at det nå endelig er noen voksne hjemme, som tar mer kontroll enn før.

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissLucy skrev (3 timer siden):

Det krever en dom, så det er jo totalt irrelevant for denne diskusjonen som handler om fortid og nåtid.

Hadde han hatt foreldre som stilte krav og fulgte opp; hadde han mest sannsynlig hatt en dom. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en kompis i begynnelsen av 20 årene. Smart fyr. Fra rik familie. Han disponerte en leilighet i sentrum faren eide, studerte medisin, fikk masse lommepenger som gikk champagne, merkeklær .. og dop. Når faren fant det ut kuttet han han tvert. Kastet han ut og stoppet lommepengene. 
han klarte seg ikke veldig godt i rennesteinen, bare 2 år levde han før han ble drept for narkogjeld. Bruken tok selvsagt av når resten av livet ble tatt fra han. 
regner med faren klapper seg stolt på skulderen. Han brukte sunn fornuft. 

Faren ville vel vise at handlinger har konsekvenser, og så er det noe med at de fleste foreldre kjenner på sinne og skuffelser hvis de oppdager at voksne barn utnytter at de får økonomisk hjelp i studietiden.

Hvor bra lege blir forresten en student som ikke greier å forutse at når man bryter loven så mister man ofte privilegier?

Synes det høres ut som at du klandrer foreldrene for at denne typen valgte å dope seg, selv om han hadde fått mye støtte.

Du skriver at bruken tok av fordi han mistet resten av livet. Det kan se ut som at bruken hos lilleM også har tatt av på et tidlig tidspunkt, for deretter å holde seg på ekstremnivå. Tenker du at foreldrene skulle ha tilrettelagt ENDA mer for ham da eller?  

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (1 time siden):

Får man virkelig stor bolig å bo gratis i gjennom NAV?

Det var jammen nytt fir meg

Skjul innhold

Nei, man får ikke stor bolig for og bo gratis i gjennom nav. Man får dekket bolig , hvor stor kommer litt an på hvor i landet man bor. 
når det gjelder satsene er det Marius påstår og få i livsopphold av foreldrene bittelitt høyere en nav sine satser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er det en innrømmelse i seg selv? Jeg ble veldig overrasket over advokatbyttet , men hvordan kom du til den konklusjonen?  Er det fordi hun virker mer « ryddig « så du tror han vil innrømme mer og samarbeide mer, eller fordi brattlien ikke gjorde en god nok jobb for og få han frikjent ? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...