Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Junijulia skrev (14 timer siden):

Helt enig det er et stort samfunnsproblem som rammer både barn og voksne. Her har vi alle et felles ansvar og melde fra til myndighetene om volden, enten til barnevernet, politiet el. 
Unnlatelsessynden på dette området er stor.

Kanskje mer fokus på hva som skal til for å forebygge? Når volden er oppdaget, er jo skaden skjedd. Har vi da et godt nok hjelpeapparat? 

«Ungdom som har vært utsatt for fysisk vold hjemme, har over tre ganger større sjanse for å ha opplevd seksuelle krenkelser fra jevnaldrende.»

Hvordan skal vi som samfunn forhindre at dette fortsetter å skje? 
https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/vold-mot-barn/vold-i-familien/#section-414

Ser man dette også i lys av drap i nære relasjoner, blir situasjonen enda mer bekymringsfull. 
«Men det vi helt sikkert kan si at drap på kvinner begått av noen i en nær relasjon, de øker, sier Sigurd Moe som leder Voldsseksjonen i Kripos.»

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2025/01/22/nasjonal-drapsoversikt-for-2024/

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krimskrans skrev (33 minutter siden):

Å?? Fortell!!

jeg antar at rundt 6000 presseoppslag om saken, vitner om fullstendig mangel på feiing under teppet?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
TrineTrollet skrev (1 time siden):

I ditt tilsvar presiserer du igjen de samme argumentene hvor det meste generaliseres som i et ekkokammer. 
Selvsagt er det kun MBH som er ansvarlig strafferettslig. Det er nå en gang slik at alt starter hjemme, noe som er en viktig faktor i en familiedynamikk, og hvor barn og ungdoms oppdragelse og oppvekstvilkår er med på å forme dem som mennesker. 

Har du absolutt ingen forventninger til denne familien? 

Ironisk nok er det vel ditt innlegg som er mer tilbøyelig for å være et ekko kammer. 
Å avvente mer informasjon før man dømmer noen, er ingen ekko kammer - det er faktisk prinsippet bak en rettferdig juridisk prosess. En menneskerett i et demokrati som Norge er.

Selv om oppvekst og familieforhold kan ha betydning, er det hverken en direkte årsak eller unnskyldning for MHs handlinger i voksen alder. Mange mennesker vokser opp i utfordrende hjem, men ender opp med både rusproblematikk eller kriminalitet. På samme måte kan noen med gode oppvekstvilkår likevel ta destruktive valg. Det er derfor rettssystemet vurderer individets ansvar og ikke kollektivt plasserer skyld på en hel familie. 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det nærmer seg dommedag for krapylet - det er iallfall sikkert. Og ut fra det vi allerede kan legge til grunn som rimelig sikkert - hvorav av noe til overmål er erkjent - vil psykopaten trolig få en tid i spjellet. Siden voldtekter av denne sorten er notorisk vanskelige å bevise, blir han også ganske sikker frikjent for voldtekter han høyst sannsynlig har begått.

Når rettssaken er over, og fyren forhåpentligvis sitter trygt bak lås og slå, må jo debatten komme om hvordan foreldrene - og da særlig hans biologiske mor - kan ha ravet rundt i blinde i alle disse årene, og latt denne dyssosiale minusvarianten herje fritt blant unge jenter, og brukt bl.a. Skagum som en tumleplass for psykopater. Den oppvasken må komme, og jeg er redd den ikke blir særlig vakker for hun som ellers kunne ha blitt vår neste dronning.

Endret av Caniggia
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet

Å kritisere er å dømme.. 

Å stille krav er å kutte alle bånd... 

Å mene noe er å ikke ha evnen til kritisk tenkning...

Å være uenig er lavmål/har/personangrep... 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
K_mb skrev (25 minutter siden):

Men er det så vanskelig å forstå at vi som borgere har visse forventninger til kongehuset? At de som representanter for Norge må fremstå som forbilledlige? Hva skal man ellers med et kongehus? De skal være forbilder og gi alt for Norge! 

Når MM snakker om partnervold som et samfunnsproblem mens hun besøker eller åpner et krisesenter, når man vet at hun snur seg vekk angående egen sønn så er det klart at det går på tilliten løs. De visste jo om både Julianne og Nora, men de ignorerte. Joda man kan si at både Julianne og Nora burde anmeldt, men det er jo nettopp det som er problemet. Frykt for å ikke bli trodd eller bagatellisering av handlinger man har blitt utsatt for, skyldfølelse og lista fortsetter...  Det er en grunn for at vold i nære relasjoner går under radaren, og når maktforholdet er så skjevfordelt så er det enda vanskeligere å ta kampen. 

Marius er ene og alene ansvarlig for sine handlinger, men det er helt på sin plass å kritisere sikkerhetsnettet han har lent seg på gjennom flere år for å kunne drive på som han har gjort. Storkar fra kongefamilien!

Men er det så vanskelig å forstå at ikke alle enige i de forventningene? Jeg skjønner ta du mener det - men jeg er uenig med deg i at de skal være forbilder som skal dømmes ekstra hardt når det voksne barnet gjør kriminelle handlinger.

Jeg tror at de synes det er for jævlig hva MBH har gjort. Og jeg tenker at de sikkert i etterpåklokskapens lys skulle ønske de hadde valgt annerledes ved mange korsveier. 

Jeg skjønner ikke hvordan vi - samfunnet - er tjent med å kritisere valg folk rundt ham har gjort, igjen og igjen og igjen? 

Hvor mye lommepenger MBH har, har ingenting med valget han har gjort om å bruke vold. Ikke hvor stort hus han bor i heller. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (23 minutter siden):

Feel free. 

Kanskje mer fokus på hva som skal til for å forebygge? Når volden er oppdaget, er jo skaden skjedd. Har vi da et godt nok hjelpeapparat? 

«Ungdom som har vært utsatt for fysisk vold hjemme, har over tre ganger større sjanse for å ha opplevd seksuelle krenkelser fra jevnaldrende.»

Hvordan skal vi som samfunn forhindre at dette fortsetter på skje? 
https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/vold-mot-barn/vold-i-familien/#section-414

Ser man dette også i lys av drap i nære relasjoner, blir situasjonen enda mer bekymringsfull. 
«Men det vi helt sikkert kan si at drap på kvinner begått av noen i en nær relasjon, de øker, sier Sigurd Moe som leder Voldsseksjonen i Kripos.»

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2025/01/22/nasjonal-drapsoversikt-for-2024/

Hvilke tanker har du selv om hvordan volden kan begrenses? Hva kan hjelpeapparatet bidra med? 

• Liker 2
Skrevet
Junijulia skrev (6 minutter siden):

Hvilke tanker har du selv om hvordan volden kan begrenses? Hva kan hjelpeapparatet bidra med? 

Vi trenger en holdningsendring. Folk må for eksempel fordtå at det er den som utøver volden som gjør bevisste valg. de er voldelige fordi de velger det og ergo tenker at de slipper unna med det og oppnår noe med det. 

• Liker 3
Skrevet

Hva skal vi med kritikken av kronprinsparet? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Vi trenger en holdningsendring. Folk må for eksempel fordtå at det er den som utøver volden som gjør bevisste valg. de er voldelige fordi de velger det og ergo tenker at de slipper unna med det og oppnår noe med det. 

Enig.
Samtidig er det viktig å tro på den som er utsatt for vold, og fjerne skammen som mange føler rundt det å bli mishandlet. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Junijulia skrev (27 minutter siden):

Dette er ikke mitt fagområde, men det står en del gode forslag her, enkelte er nok implementert flere steder (helsestasjonen spør barn om vold).

https://utdanningsforskning.no/artikler/2017/fem-tiltak-som-kan-forebygge-vold-mot-barn/

Dette er også gode forslag: 

• Kunnskapsministeren sette i gang et kompetanseløft om vold og overgrep for alle voksne som jobber i skoler og barnehager. De må få kompetansen de trenger til å forebygge og avdekke vold og overgrep mot barn, bli rustet til å snakke med barn om temaet, og vite hvordan de skal følge opp og hjelpe barn de er bekymret for.
  • Alle landets kommuner lage en plan for hvordan barn og unge skal få lære om vold og overgrep i barnehagen og på skolen. Planen må sikre at alle skoler og barnehager har gode systemer og rutiner på plass for å forebygge og avdekke vold og overgrep mot barn.

https://www.reddbarna.no/opprop/stopp-vold-og-overgrep-mot-barn/

Prop. 36 S (2023–2024)Opptrappingsplan mot vold og overgrep mot barn og vold i nære relasjoner (2024–2028)— Trygghet for alle

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-36-s-20232024/id3018905/?ch=4

Endret av Kollontaj
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (48 minutter siden):

Men er det så vanskelig å forstå at ikke alle enige i de forventningene? Jeg skjønner ta du mener det - men jeg er uenig med deg i at de skal være forbilder som skal dømmes ekstra hardt når det voksne barnet gjør kriminelle handlinger.

Jeg tror at de synes det er for jævlig hva MBH har gjort. Og jeg tenker at de sikkert i etterpåklokskapens lys skulle ønske de hadde valgt annerledes ved mange korsveier. 

Jeg skjønner ikke hvordan vi - samfunnet - er tjent med å kritisere valg folk rundt ham har gjort, igjen og igjen og igjen? 

Hvor mye lommepenger MBH har, har ingenting med valget han har gjort om å bruke vold. Ikke hvor stort hus han bor i heller. 

Takk for et saklig svar.

Jeg mener at de bør ha et moralsk kompass gjennom sine oppgaver som kongelige. De skal være forbilder, det er udiskutabelt. Jeg kan også forstå at de er mennesker som oss, og nettopp derfor legger jeg ikke så stor vekt på at Marius bruker eller misbruker rus. Det som er vanskelig for meg å forstå er at de ikke har krevd mer av han (ja de evinnelige kravene) da det er alfa og omega for å hjelpe han til å endre kurs. Det nytter ikke å fóre på med penger og å tilrettelegge alt. Han er en voksen mann som må ta ansvar for eget liv. Han må ta ansvar for sine forbrytelser, men bør han ikke også ta ansvar for økonomisk selvstendighet som andre voksne må og som er  i jobb eller utdannelse? Det hjelper ikke å utbetale titusener i måneden og gi gratis bolig, det gir ihvertfall ingen motivasjon til livsendring. Han må ønske å endre seg selv og da må pengekranen stoppes. Rehab er nok første skritt, men et par, tre uker hjelper neppe. 

Og angående Julianne og Nora. Hvorfor ikke oppfordre de til å anmelde og å samtidig gi sin støtte?

De står i en særposisjon til å hjelpe ofre for partnervold, men velger å snu seg bort.  Ser du ikke maktforholdet her? Det hjelper både kvinnene og Marius at dette blir anmeldt!  Er det ikke dette budskapet MM har fremlagt om vold i nære relasjoner? At det er viktig å komme seg unna og å anmelde voldsforbrytere? 

Endret av K_mb
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Dette er en straffesak i kombinasjon med kongefamilien. Fokuset blir på straff/ansvar og på kongefamilien og institusjonen. Det gjenspeiles i tråden. Men som sagt, så lurer jeg altså på hva det skal tjene. Side opp og side ned om hva MBH og kronprinsparet har gjort og ikke gjort, især sistnevnte. Hva er misjonen, utover å kaste lys over skuffelse og vrede på vegne av ofre for vold?

Jeg mener det aller viktigste fokuset når det gjelder partnervold, er voldsdynamikken. Det er her det skjer. Det er i voldsdynamikken relasjonen starter, utvikles og vedvarer, og det er her volden forblir, tåkelegges og holdes taus - av både den utsatte og nettverket rundt. 

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg er helt enig i at man ikke skal forhåndsdømme (han er ikke tiltalt eller dømt ennå) men det er lov å FORdømme. Jeg reagerer på det vi vet. For det er jo ikke sånn at vi ikke vet noe som helst før tiltale. Jeg fordømmer all form for vold, jeg fordømmer også å ikke hjelpe voldsoffer som har varslet. 

Jeg er også helt enig i at man ikke skal finne på ting kronprinsparet må ha visst, men vi vet jo at de har visst mye. Selvsagt er det lov å reagere på det. Hadde de vært et vennepar av meg og jeg hadde fått vite at de ikke har reagert når de får vite at sønnen er voldelig mot kvinner - så hadde jeg blitt sint. Jeg hadde selvsagt vært åpen for å høre hva som lå bak valget deres, men kronprinsparet har ikke så langt ønsket å dele noe som helst. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg tror hendelsene har fått fram en diskusjon på hvorvidt vi "trenger" Kongehuset eller ei, og jeg tenker det er helt på sin plass. Jeg er en av dem som har snudd de siste par årene, fra å være tilhenger av monarki til å ikke være det. Det er selvsagt ikke MBH sine sprell i seg selv som har fått meg til å endre ståsted, men jeg har innsett at det er uheldig, gammeldags og smått provoserende at høyst privilegerte mennesker uten noen som helst utmerkede kvalifikasjoner skal sitte som pyntedukker på pidestaller og synses om. Hendelsene rundt MBH har tydeliggjort alt dette. (Jeg kunne nevnt flere personer/hendelser tilknyttet Kongehuset som forsterker oppfatningen min, men nå er dette MBHs tråd.)  

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Gjest Freydis
Skrevet
pøbelsara skrev (7 timer siden):

Det står endel om hvorfor noen begår vold i nære relasjoner her:

https://www.menterra.no/post/hvorfor-begår-mennesker-overgrep-i-nære-relasjoner

Årsakene kan være sammensatte. 

Skrevet
K_mb skrev (7 timer siden):

Takk for et saklig svar.

Jeg mener at de bør ha et moralsk kompass gjennom sine oppgaver som kongelige. De skal være forbilder, det er udiskutabelt. Jeg kan også forstå at de er mennesker som oss, og nettopp derfor legger jeg ikke så stor vekt på at Marius bruker eller misbruker rus. Det som er vanskelig for meg å forstå er at de ikke har krevd mer av han (ja de evinnelige kravene) da det er alfa og omega for å hjelpe han til å endre kurs. Det nytter ikke å fóre på med penger og å tilrettelegge alt. Han er en voksen mann som må ta ansvar for eget liv. Han må ta ansvar for sine forbrytelser, men bør han ikke også ta ansvar for økonomisk selvstendighet som andre voksne må og som er  i jobb eller utdannelse? Det hjelper ikke å utbetale titusener i måneden og gi gratis bolig, det gir ihvertfall ingen motivasjon til livsendring. Han må ønske å endre seg selv. Rehab er nok første skritt, men et par, tre uker hjelper neppe. 

Og angående Julianne og Nora. Hvorfor ikke oppfordre de til å anmelde og å gi sin støtte?

De står i en særposisjon til å hjelpe ofre for partnervold, men velger å snu seg bort.  Ser du ikke maktforholdet her? Det hjelper både kvinnene og Marius at dette blir anmeldt!  Er det ikke dette budskapet MM har fremlagt om vold i nære relasjoner? At det er viktig å komme seg unna og å anmelde voldsforbrytere? 

En adferdsendring påvirkes mer enn enn kun av økonomiske forhold. En reduksjon av økonomisk støtte vil ikke nødvendigvis bidra til adferdsendring eller rusfrihet. Det krever langt mer enn som så. Påstanden din mangler belegg, og reflektere ikke forskning på avhengighetsproblematikk. 

Du vet heller ikke hva kronprinsparet har krevd av han eller ikke. Pårørende kan ikke bare tvinge frem endringer, det er ikke bare urealistisk, men kan i verste fall forsterke problemet. I boken «Self-determination: Basic psycological needs in Motivation, development and wellness» av Deci & Ryan, skrives det om hvordan ytre press ofte fører til motreaksjoner snarere enn reell ending.

Det at kongefamilien burde «oppfordret» ofrene til å anmelde sier litt om  kunnskapen om rettssystemet. I saker som omhandler vold i nære relasjoner, har ofrene rett til å bestemme selv om de vil anmelde, med mindre det er snakk om offentlig påtale. (NOU 2020:17). I tillegg kan et slikt press i verste fall være med på å traumatisere dem. Igjen så bygger rettsstaten på prinsipper der enkeltpersoner ikke skal drive håndhevelse basert på moralsk press. 

Det er også selvmotsigende å si at kronprinsparet har en moralsk plikt til å håndtere situasjonene annerledes samtidig som MH skal ansvarliggjøres for sine handlinger. Du har normative forventninger som er løsrevet fra juridiske og psykologiske realiteter. 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

For de av oss som var voksne da MM kom inn i kongefamilien, mener jeg det er betimelig å stille spørsmål ved hva som har skjedd med MBH. «Lille Marius» som han ble døpt av «hele» Norge. Den lille lysluggen med glimt i øyet, som sjarmerte en hel nasjon fra slottsbalkongen, og i et utall bilder som ble offentliggjort av kongefamilien, både julefeiringer, bursdagsselskaper og andre formelle og uformelle festligheter. Hvordan ender en slik «uvanlig nydelig gutt», med de aller beste materielle og posisjonelle forutsetninger, opp som notorisk kvinnemishandler og voldtektsmann? (Rusbruk er en annen ting, og ikke relevant i denne konteksten).

Er denne atferden og de holdningene som ligger til grunn, utelukkende et resultat av gener? Eller gener kombinert med diagnoser? Hvis man tenker at det er ikke noe man gjøre når et barn/ungdom er på vei inn i en kriminell livsstil, hva bruker vi som samfunn tid og krefter på når vi snakker i store ord om forebygging, blant annet på østkanten i Oslo? Politikere og fagmiljøer trekker fram mulige årsaker slik som trangboddhet, få fritidstilbud, fattigdom, familiære og kulturelle forskjeller, som æreskultur, mangel på omsorgsevne hos foreldrene etc. (som for så vidt ikke er annet enn spekulasjoner). 

Hvis det ikke er noe som kan gjøres med disse unge menneskene, og de er helt og holdent selv ansvarlige for å forandre seg, hva er alternativet? Håpe de «tar seg sammen»? Appellere til samvittigheten deres, eller tenke at «hvis vi bare gjør sånn, eller slutter å gjøre sånn, så stopper han å slå» (hvor mange voldsutsatte kvinner har vel forsøkt det?). Sperre dem inne på livstid, siden det ikke er noe man kan gjøre uansett? Sette på en ny episode av «Exit» og resignere fordi «boys will be boys»? 

Endret av TigerK
En ufattelig mengde skrivefeil :/
  • Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet
1600 skrev (10 timer siden):

Altså et ikke-svar. Hvorfor ikke heller nevne det du mener er feil?

Er Juliane og moren to personer, eller er det nye forsvaret at de er en og samme person?

De har blitt varslet 3 ganger om ulovligheter som vi vet om. En av Juliane, så en av hennes mor med tilbud om bevis, så av Nora om utagerende inntak av dop som er ulovlig i Norge. ETTER dette har han altså hatt albuerom til 10+ nye lovbrudd mens han har bodd på Skaugum.

Tenk om folk kjempet så innbitt for ofrene til denne mannegutten.

3 ganger nå. Det var vel to ganger. 

En av mor og en av j. 

Hvis vi går på fakta , som et utgangspunkt,  for diskusjon. Så bodde j og marius sammen ett år i england. De bodde en mnd på skaugum da de kom hjem fra England,  etter det har de bodd i tønsberg i et hus. De har ikke bodd oppå kronprinsparet den tiden de var sammen. Og julianne har sagt i eget intervju, at de ikke visste  noe om hva som foregikk før hun tok kontakt  i januar 2023. 

Det er et utgangspunkt å diskutere den delen av det som bør være likt. Link på dette  er vel delt ca 20 ganger minst. 

Det blir en forskjell på hvordan man leser da det lille man har fått  vite iht kommunikasjonen mellom  haakon og moren. Når man går ut fra kjent informasjon og går ut fra et perspektiv, der man forkaster hennes egne utsagn.  Og går ut fra andre tanker som om de har bodd på hverandre og sett alt på nærthold. Som om de har vært i rommet når ting skjedde 

Feks fakta er at ingen, bortsett fra noen kompiser har visst  om voldtektene før etter august 2024. Og da blir det litt rart å lese at kronprinsparet burde ha gjort noe med de voldtekter,  som ingen visste om.  Ikke engang ofrene selv.  At foreldre i det heletatt  skal ha noe oversikt på hva som skjer på soverommet til voksne barn, er det noe icestiøst over. Og syntes slike anklager blir ganske stygt og grovt. Ett spørsmål  jeg har stilt mange ganger,  som ikke er  besvart, er hvordan i allverden ser man for seg at foreldrene hans skulle klare å vite noe om de voldtektene?

Forskjellen blir at noen diskuterer da ut fra kjent informasjon,  feks jeg har mange tanker som går langt utover kjent informasjon,  men jeg diskuterer det ikke, før det blir et faktum.  Feks jeg hadde en sterk følse av at han kom til å bryte besøksforbud. Det holdt jeg for meg selv, til han hadde gjort det. Da er det kjent informasjon,  og kan diskutere at han har gjort det. 

Det er vanskelig  å diskutere hva hver enkelt har inni hodene sine.  Å dele en mening er også noe helt annet enn  å presentere det som en påstand.  

En påstand, har større krav til riktighet, for det fører raskt inn i grove og feilaktige beskyldninger som kan være svært ærekrenkende, om påstanden er feil. 

Jeg tror også at det etterhvert kommer frem mye mer i denne saken. Men det får bli inni mitt hode til det evnt blir kjent informasjon.  Men media har allerede pekt på det, men uten verfisering. Og da anser jeg det ikke som fakta. Og avventer å uttale meg om det. 

Når man blander sammen alt i en haug, så blir jo også selve storyen her helt feil.

Jeg er helt sikker på at kronprinsparet ikke er perfekt og ikke klart å gjøre alt 100% riktig til enhver tid. Og det baserer jeg på at det klarer ingen. Og at det er helt umulig  for noen som er pårørende til  noen med rus og diagnose problematikk. 

For meg koker det uansett ned i at marius har ansvar for sine egne handlinger,  helt uavhengig om de har gjort feil eller riktig. Så å unnskylde hans handlinger på dem, eller andre blir helt feil, og mener det fratar hans ansvar for sine handlinger,  så lenge man peker på alt annet, enn han. 

Også blir det litt å klamre seg til halmstrå, når man bruker det lille man vet, som grunnlag  iht hvorfor han er blitt  som han er. For akkurat  grunnen er ikke kjent. Noen gangerer det ingen grunn heller, det bare er sånn, fordi de liker det. Og de bare er sånn. 

Min mening er at en tid i livet betyr venner mer enn familie,  for mange. Ikke alle, men mange. 

• Liker 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 timer siden):

Hva skal vi med kritikken av kronprinsparet? 

Hvorfor skal vi ikke få lov til å kritisere dem når de gjør noe kritikkverdig?

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...