Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Her har du litt mer sort på hvitt

https://www.vg.no/rampelys/i/zAMByw/politiet-bekrefter-til-aftenposten-hadde-forebyggende-samtale-med-marius-borg-hoeiby-i-fjor 

legg også merke til  denne settingen: Det ble også vurdert nødvendig fordi politiet har et utvidet ansvar for sikkerheten til Kongehuset og kongefamiliens medlemmer. 

Ok, så da er du enig at Marius har fått særbehandling fordi han er medlem av kongefamilien? 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (28 minutter siden):

Beklager, men har du noensinne jobbet med folk med nedsatt arbeidsevne? 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (7 minutter siden):

Ja, det vil si at han da i lommepenger og bolig får 50.000 netto pr mnd av foreldrene. Man skal jobbe litt for å sitte igjen med 50.000 etter skatt. 
Så kommer Mercedes, motorsykler, merkeklær, ferieturer osv i tillegg. 

Min kommentar var til at han får 20 000 i lommepenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (18 minutter siden):

"Don't worry, be happy" hadde kanskje slått an?

Mulig de tok den litt utpå kvelden.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Min kommentar var til at han får 20 000 i lommepenger 

Ja, det er vel ikke så uvanlig at man har regninger. Han sier at har null oversikt over gjeld - men han tror han har. 

Poenget mitt er at han har mer i bidrag fra foreldrene enn de fleste har etter mange år i arbeidslivet. 

Endret av Freydis
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (9 minutter siden):

Ok, så da er du enig at Marius har fått særbehandling fordi han er medlem av kongefamilien? 

Nei han har fått samme behandling iht forebyggende  arbeid som andre  får, på vei inn i feil miljø. Ikke alle får, men mange får. Også får han litt ekstra iht at han er endel av kongefamilien,  og politet har en jobb å gjøre iht det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på det MBH sier. Om det handler om "min kjære", eller "jeg vet ikke hvor sim-kortet er hen" eller "jeg sitter igjen med 10 000kr"... hvis han ikke har oversikt over regninger/utgifter, han har vel dårlig oversikt over det faktiske beløpet han har å bruke for hver måned. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Nei han har fått samme behandling iht forebyggende  arbeid som andre  får, på vei inn i feil miljø. Ikke alle får, men mange får. Også får han litt ekstra iht at han er endel av kongefamilien,  og politet har en jobb å gjøre iht det også

Så dette stemmer ikke:

Sitat

«En sånn samtale er ikke noe vi hadde tatt med alle, det gjør vi kun fordi det er deg», hevdet nettstedet at politiet sa til Marius Borg Høiby. Dette kommer ikke fram i selv lydopptaket de har publisert.

https://www.nettavisen.no/kjendis/visepolitimesteren-informert-for-marius-borg-hoiby-samtale/s/5-95-2011265

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (5 minutter siden):

Neivel, disse  er vel ikke av kongelig ætt disse heller, og blir vel fulgt opp  enda mer. Og referes bla tl forbyggende samraler for alle under 15 år

https://www.vg.no/nyheter/i/0Ed3wE/slik-vil-de-bekjempe-gjengene-lanserer-nye-tiltak

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (12 minutter siden):

Ja

Merkelig. Jeg har aldri møtt noen som har så mye opplagt arbeidsevne som Marius som ikke er vurdert å ha arbeidsevne. Han har fått gode tilbakemeldinger fra de arbeid han har hatt, fungerer i de områder i livet som han ønsker å fungere. 

Du driver med vilde spekulasjoner. 

PS. Vi lever i en velferdsstat der foreldre og steforeldrer ikke trenger å forsørge voksne personer som Marius. Hvis han faktisk ikke hadde klart å forsørge seg selv så hadde han fått tak over hodet, og mat på bordet. Men så langt har jeg ikke sett noe som skulle tilsi at han ikke kan forsørge seg. Men tror det hadde vært for kjedelig for han å jobbe nattevakter på lagret til Oda på Liertoppen og bodt i en kjellerhybel i Svelvik.... 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Neivel, disse  er vel ikke av kongelig ætt disse heller, og blir vel fulgt opp  enda mer. Og referes bla tl forbyggende samraler for alle under 15 år

https://www.vg.no/nyheter/i/0Ed3wE/slik-vil-de-bekjempe-gjengene-lanserer-nye-tiltak

Det var ikke det vi snakket om.
Det du linker til har ikke startet opp enda. Det er en idè fra København for å få slutt på gjengmiljøene. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Ok, du tror på ting som ikke er sant. Han hadde vært i dette miljøet i mange år. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freydis skrev (16 minutter siden):

Ja, det er vel ikke så uvanlig at man har regninger. Han sier at har null oversikt over gjeld - men han tror han har. 

Poenget mitt er at han har mer i bidrag fra foreldrene enn de fleste har etter mange år i arbeidslivet. 

Ok, Tv2 har fortsatt ikke laget en sak av at han har sagt han har 20 000 i lommepenger 🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Ok, du tror på ting som ikke er sant. Han hadde vært i dette miljøet i mange år. 

Er disse av kongelig ætt? Dusse blir fulgt enda mer

Et lite google søk finner du også ut at det finnes noe som også heter  politiets forbyggende avsnitt  hvor de jobber bla primært, sekundært og tertiært.

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Ok, Tv2 har fortsatt ikke laget en sak av at han har sagt han har 20 000 i lommepenger 🙄

De har ihvertfall ikke trukket det tilbake. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Freydis skrev (5 minutter siden):

De har ihvertfall ikke trukket det tilbake. 

Jeg har ikke sett noe sted at de har trukket tilbake en sum på 20k, der rundt 10k av disse skal være lommepenger, nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Er disse av kongelig ætt? Dusse blir fulgt enda mer

Et lite google søk finner du også ut at det finnes noe som også heter  politiets forbyggende avsnitt  hvor de jobber bla primært, sekundært og tertiært.

Jeg er ikke politi men har venner som har jobbet forebyggende. Klarer ikke å skjønne at du tror på det du skriver. Denne mannen hadde ved dette tidspunktet vært venn med disse folkene i mange år, og var godt voksen. 

• Liker 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

Du driver med vilde spekulasjoner. 

P

Nei, det gjør jeg virkelig ikke. Jeg viser til de fakta som er kjent, og bygger på disse. Så sier jeg at vi kan faktisk ikke vite om han har arbeidsevne eller ikke. Det er ikke å spekulere vilt. Seriøst. Ta deg en pære.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke sett noe sted at de har trukket tilbake en sum på 20k, der rundt 10k av disse skal være lommepenger, nei.

Hva er det du snakker om? Han sier selv han får 20.000 i lommepenger av foreldrene hver måned. Så betaler de regninger og han har 10.000 igjen etter at de er betalt.

Jeg får 30.000 i lønn selvom jeg betaler regninger for 15.000 hver måned. Lønnen min er ikke 15.000 - den er fremdeles 30.000. (et tenkt tall)

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...