Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissLucy skrev (24 minutter siden):

Er det voldtektens lokasjon som er problemet? 
Er lokasjonen en nødvendig forutsetning????

Dette er det rareste jeg har lest i tråden.

Voldtektens lokasjon, på lik linje med voldtekten, er graverende.

Jeg vet ikke hvordan folk sitter her og bortforklarer at to voldtekter angivelig har foregått på Skaugum, en i kjelleren til kronprinsparet, og en på eiendommen til kronprinsparet ETTER mannen som er siktet allerede har vært arrestert en gang. 

Jo, både voldtektens lokasjon og at det faktisk begås voldtekt er et stort problem. Om du ikke ser det, virker det som om folk ikke bryr deg om kongehusets sikkerhet. 

Kom ikke her og si til meg at du ikke ville reagert om det foregikk voldtekter i kjelleren eller garasjen på statsministerboligen av sønnen til statsministeren. La oss kalle en spade for en spade, og slutte med disse bortforklaringene. 

Jeg foreslår at dere leser dere litt opp på sosial makt, også kanskje tenker dere om hvorfor voldtektene nettopp er begått på Skaugum.

Endret av 1600
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1600 skrev (1 minutt siden):

Voldtektens lokasjon, på lik linje med voldtekten, er graverende.

Jeg vet ikke hvordan folk sitter her og bortforklarer at to voldtekter angivelig har foregått på Skaugum, en i kjelleren til kronprinsparet, og en på eiendommen til kronprinsparet ETTER mannen som er siktet allerede har vært arrestert en gang. 

Jo, både voldtektens lokasjon og at det faktisk begås voldtekt er et stort problem. Om du ikke ser det, virker det som om folk ikke bryr deg om kongehusets sikkerhet. 

Det er hårreisende at det er folk her som ikke ser det vanvittige i at det er blitt begått voldtekter og råkjøring (rus?) på Skaugum. Hovedpersonen selv får "lønn" fra foreldrene i tillegg til en gratis enebolig. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (9 minutter siden):

Det er hårreisende at det er folk her som ikke ser det vanvittige i at det er blitt begått voldtekter og råkjøring (rus?) på Skaugum. Hovedpersonen selv får "lønn" fra foreldrene i tillegg til en gratis enebolig. 

Det er da revnende likegyldig HVOR forbrytelsene skjer! Hadde det vært bedre hvis det var på Rennesøy liksom???

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (På 19.2.2025 den 11.13):

Hvem uttrykker empati med voldsutøveren i denne tråden? Å si at man forstår at dette er vanskelig OGSÅ for familien, er ikke det samme som å bagatellisere hva MBH har gjort. Det er en helt vill påstand å komme med.

Man kan uttrykke at medietrykket i denne saken er en belastning for alle involverte uten å ta noe som helst ansvar fra volden som er utført og voldsutøveren. 

Har jeg kommet med en vill påstand om at noen bagatelliserer det MBH har gjort? Jeg beskriver en mekanisme der første sjokket og avskyen etter TID ofte snur til empati og sympati. Jeg mente ikke nødvendigvis kun her i tråden heller, jeg ser ellers i kommentarfelt her og der at det noen steder har blitt "han er jo ikke noe værre enn andre gutter, det er jo bare fest og moro". Men, jeg hadde en bruker her på KG frisk i minne, som skrev at han så på MBH som litt sånn "lillebror" som han gjerne skulle gått noen prateturer med. 

Er ellers enig i dette med medietrykket faktisk. Jeg syns Se & Hør har turt der andre har tiet som jeg flere ganger har nevnt, men jeg syns også det holder med tabloide "sjokkavsløring" og "skrekknatten" osv nå

Endret av Isild
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Marius har blitt premiert for sin oppførsel hele livet. Han skulle selvfølgelig fått større konsekvenser tidligere, som å klare seg selv økonomisk. 

Hver eneste dag kunne ikke vært en ferie og en fest, med fri flyt av dop, gullklokker, våpen, alkohol, flotte biler, designerklær og bevisstløse damer, hadde han måttet jobbe for pengene sine. 

Hvorfor forandre seg når man får alt servert/premiert på kongelige sølvfat, uten å jobbe for det, og uten konsekvenser for grov kriminell oppførsel? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel dessverre at 50.000 i  måneden når man er kriminell rusmisbruker er både premiering på den måten noen tenker på og å 'gi folk noe' samme hvordan man vrir og vender på det. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår godt hva jeg argumenterer for.

Jeg argumenterer for at det er skjerpende å utføre voldtekt på Skaugum etter man er arrestert, med tanke på at det betales svimlende summer for å holde stedet sikkert, og at steder som regjeringsbygget og slottet ikke skal brukes til kriminalitet. Mens du argumenterer for at det er det samme om folk voldtas på slottet eller i statsministerens bolig.

Ja, jeg synes voldtekt er en forferdelig forbrytelse i seg selv, som på ingen måte kan sammenlignes med besudling av steder med nokså lav  symbolsk betydning.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skulle man oppbevart MBH mens man venter på rettsak og fengsel? Skulle man kastet ham ut på gata til mer rus og kriminelle handlinger? Har han noe hos NAV å hente i sin situasjon når han ikke har hatt en jobb og ikke klarer å styre egen økonomi? Skulle han sovet rundt på andres sofaer og blitt voksen, ansvarlig og rehabilitert på den måten?

Kanskje han bare skulle blitt fengslet med én gang uten dom eller etterforskning mens vi venter? Nei, det er visst brudd på menneskerettighetene. Men de gjelder visst ikke for kongefamiliens sorte får. Neste forslag blir vel å kaste ham ut av landet. Nei, det har jo også blitt både foreslått og kritisert.

Ikke lett å følge med på såkalte løsningsforslag, men med så mange gode, profilerte kriminelle venner med egne sofaer/senger/gjesterom/eiendommer er det kanskje en god grunn til at han fortsetter å holde seg i nærheten av familien istedet.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (11 minutter siden):

Hvor skulle man oppbevart MBH mens man venter på rettsak og fengsel? Skulle man kastet ham ut på gata til mer rus og kriminelle handlinger? Har han noe hos NAV å hente i sin situasjon når han ikke har hatt en jobb og ikke klarer å styre egen økonomi? Skulle han sovet rundt på andres sofaer og blitt voksen, ansvarlig og rehabilitert på den måten?

Kanskje han bare skulle blitt fengslet med én gang uten dom eller etterforskning mens vi venter? Nei, det er visst brudd på menneskerettighetene. Men de gjelder visst ikke for kongefamiliens sorte får. Neste forslag blir vel å kaste ham ut av landet. Nei, det har jo også blitt både foreslått og kritisert.

Ikke lett å følge med på såkalte løsningsforslag, men med så mange gode, profilerte kriminelle venner med egne sofaer/senger/gjesterom/eiendommer er det kanskje en god grunn til at han fortsetter å holde seg i nærheten av familien istedet.

Problemet er jo ikke det man gjør nå. Nå er det aldeles for sent.

Men, poenget er jo at det å møte systemet i seg selv, og ikke bare sluntre unna på mamma og pappas penger, kanskje hadde fungert bedre enn det man har prøvd på i 10 år nå. Det er bare en tanke.

27 | July | 2015 | To Talk Like This and Act Like That

Det eneste jeg tror kanskje kan få MBH til å endre livsførsel er en god og lang dom med masse psykologi hvor man kan hjelpe han til å få bare litt empati med sine ofre, en lang og dryg kokain-avrusning og så å få stå på egne ben, ikke leve i en konstant stor bjørnetjeneste på mammas pengepung.

Endret av 1600
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (32 minutter siden):

Jeg mener Marius har blitt premiert for sin oppførsel hele livet. Han skulle selvfølgelig fått større konsekvenser tidligere, som å klare seg selv økonomisk. 

Hver eneste dag kunne ikke vært en ferie og en fest, med fri flyt av dop, gullklokker, våpen, alkohol, flotte biler, designerklær og bevisstløse damer, hadde han måttet jobbe for pengene sine. 

Hvorfor forandre seg når man får alt servert/premiert på kongelige sølvfat, uten å jobbe for det, og uten konsekvenser for grov kriminell oppførsel? 

Jeg tror rett og slett det skyldes dårlig samvittighet. Har sett mange eksempler på at foreldre betaler seg utav dårlig samvittighet. Prinsesse Ragnhild sa det tidlig:

Sitat

- Jeg synes forferdelig synd på den sønnen hun har. Når de får et barn er stakkars Marius ingenting. Han er seks år (har fylt syv etter at intervjuet ble gjort. red.anm.), men vil skjønne at det er forskjell. Det vil de få problemer med. Jeg håper de har tenkt igjennom det, sier prinsesse Ragnhild.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (43 minutter siden):

Ideelt sett skulle han vært på rehabilitering - for lenge siden. Jeg tenker at svært mange reagerer sterkt på at han har fått lov å holde på i årevis, og i tillegg hatt bosted på Skaugum hvor han er blitt finansiert av MM og HM. De har i tillegg hatt økonomistyringen, og det sier i grunnen sitt om hvor langt ute på skråplanet han er. Hele komplekset hans skriker HJELP! 
Hvor har en slik hjelp vært? Det ser ut til å ha vært en slags brannslukking hvor de har pøst på med penger og opprettholdt hans ønskede livsstil? MM vokter ham som en løvinne, og jeg har et inntrykk av at der kan være begrensninger i det å forstå verdien i det å agere såkalt tøff kjærlighet hvor man adresserer den harde virkeligheten? Hjelpes altså, mannen er voksen, og er fylt 28 år! 
Utifra MBH sine «opptredener» mht vold, voldtekter, trusler, festing og luksusliv basert på naive foreldre, så er han bare blitt stadig mer bortskjemt. Ingen grenser, ingen konsekvenser, bare en voksen oppblåst unge som har fått mulighet til å leve et liv som er helt på tvers av aksepterte normer. At dette har fått pågå i lys av MM egne erfaringer og utsagn er ikke mindre enn totalt vanvittig. Er det ingen som sier fra, sier til, kommer med råd, reagerer, blåser ut og rydder opp?!? Vi snakker om et kongehus, og ikke en hvilken som helst familie med begrensede ressurser. 

Så; Jeg oppsummerer kort; Han bør ikke være på Skaugum, det bør være åpenbart, men på et egnet sted med kvalifisert hjelp til selvhjelp. Dette før han trolig må sone. 

Endret av TrineTrollet
  • Liker 9
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (4 minutter siden):

Ideelt sett skulle han vært på rehabilitering - for lenge siden. Jeg tenker at svært mange reagerer sterkt på at han har fått lov å holde på i årevis, og i tillegg hatt bosted på Skaugum hvor han er blitt finansiert av MM og HM. De har i tillegg hatt økonomistyringen, og det sier i grunnen sitt om hvor langt ute på skråplanet han er. Hele komplekset hans skriker HJELP! 
Hvor har en slik hjelp vært? Det ser ut til å ha vært en slags brannslukking hvor de har pøst på med penger og opprettholdt hans ønskede livsstil? MM vokter ham som en løvinne, og jeg har et inntrykk av at der kan være begrensninger i det å forstå verdien i det å agere såkalt tøff kjærlighet hvor man adresserer den harde virkeligheten? Hjelpes altså, mannen er voksen, og er fylt 28 år! 
Utifra MBH sine «opptredener» mht vold, voldtekter, trusler, festing og luksusliv basert på naive foreldre, så er han bare blitt stadig mer bortskjemt. Ingen grenser, ingen konsekvenser, bare en voksen oppblåst unge som har fått mulighet til å leve et liv som er helt på tvers av aksepterte normer. At dette har fått pågå i lys av MM egne erfaringer og utsagn er ikke mindre enn totalt vanvittig. Er det ingen som sier fra, sier til, kommer med råd, reagerer, blåser ut og rydder opp?!? Vi snakker om et kongehus, og ikke en hvilken som helst familie med begrensede ressurser. 

Så; Jeg oppsummerer kort; Han bør ikke være på Skaugum, det bør være åpenbart, men på et egnet sted med kvalifisert hjelp til selvhjelp. Dette før han trolig må sone. 

Helt enig. Ideelt sett burde han vært i behandling fram til rettssak og eventuell soning. 

Men så er det til syvende og sist han som bestemmer dette. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (1 time siden):

Jeg tror rett og slett det skyldes dårlig samvittighet. Har sett mange eksempler på at foreldre betaler seg utav dårlig samvittighet. Prinsesse Ragnhild sa det tidlig:

Helt sant. Marius fikk tildelt offerrollen tidlig. Det er blitt hans identitet. Stakkars lille Marius, som ble tvunget til å vokse opp i Norges mektigste familie. Han trenger ikke jobbe i familiebedriften, men får tilgang til alle godene familien får/har. 

Han trakk virkelig det korte strået stakkars. Hva mer kunne han ha gjort i den forferdelige posisjonen han ble tildelt? Kriminalitet, rus, banke og voldta kvinner var vel egentlig det eneste valget han hadde, siden han fikk utdelt så dårlige kort?

Vi kan jo ikke alle trekke vinnerloddet desverre.  

Endret av MissHannigan
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissHannigan skrev (11 minutter siden):

Helt sant. Marius fikk tildelt offerrollen tidlig. Det er blitt hans identitet. Stakkars lille Marius, som ble tvunget til å vokse opp i Norges mektigste familie. Han kan/trenger ikke jobbe i familiebedriften, men får tilgang til alle godene familien får/har. 

`Prins` uten å trenge å følge rutinene, etiketten og regimet en prins må gjøre, men som allikevel har alle de samme privilegiene. 

Høres ut som oppskriften på suksess det! Han ble desverre mer interessert i å slædde på Skaugum enn å faktisk benytte seg av de ubegrensede muligheter for utdanning og annen dannelse. 

Gratulerer med å være tidenes fuck up. Og at MM og HM ikke har klart å påvirke han til å ta en utdanning en gang er jo grunn nok i seg selv til å ikke gi han flere puter under armene ved å bo gratis og at Mamma passer på regningene. 

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

`Prins` uten å trenge å følge rutinene, etiketten og regimet en prins må gjøre, men som allikevel har alle de samme privilegiene. 

Høres ut som oppskriften på suksess det! Han ble desverre mer interessert i å slædde på Skaugum enn å faktisk benytte seg av de ubegrensede muligheter for utdanning og annen dannelse. 

Gratulerer med å være tidenes fuck up. Og at MM og HM ikke har klart å påvirke han til å ta en utdanning en gang er jo grunn nok i seg selv til å ikke gi han flere puter under armene ved å bo gratis og at Mamma passer på regningene. 

Han er snart 30år og har absolutt INGENTING å vise til. Jeg mener ikke at man må ha utdanning men oppførsel det er enkelt å skaffe seg. Regner med det var flaks at MM møtte HM så hun kan fremstå «vellykket». 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

Han er snart 30år og har absolutt INGENTING å vise til. Jeg mener ikke at man må ha utdanning men oppførsel det er enkelt å skaffe seg. Regner med det var flaks at MM møtte HM så hun kan fremstå «vellykket». 

Det skulle man faktisk tro. Og ikke minst, forvente.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eyr skrev (9 minutter siden):

Enig. Man må ikke ha utdanning. Men han har heller ikke en hyggelig og høflig oppførsel og heller ikke noe ønske om å bidra/skape. Det handler om valg og vilje. Han gidder ikke rett og slett. 

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 minutter siden):

Enig. Man må ikke ha utdanning. Men han har heller ikke en hyggelig og høflig oppførsel og heller ikke noe ønske om å bidra/skape. Det handler om valg og vilje. Han gidder ikke rett og slett. 

Han fremstår som en dum, lat og ond drittsekk, det må tross alt være fortvilende for de nærmeste å se hvor dette har endt.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 minutter siden):

Han trenger ikke. Han har og får jo alt, selv med sin grovt kriminelle oppførsel og manglende ambisjoner på den rette side av loven. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 time siden):

Helt sant. Marius fikk tildelt offerrollen tidlig. Det er blitt hans identitet. Stakkars lille Marius, som ble tvunget til å vokse opp i Norges mektigste familie. Han trenger ikke jobbe i familiebedriften, men får tilgang til alle godene familien får/har. 

Han trakk virkelig det korte strået stakkars. Hva mer kunne han ha gjort i den forferdelige posisjonen han ble tildelt? Kriminalitet, rus, banke og voldta kvinner var vel egentlig det eneste valget han hadde, siden han fikk utdelt så dårlige kort?

Vi kan jo ikke alle trekke vinnerloddet desverre.  

Akkurat. Det er til og med spekulert i hvorfor ikke MBH kunne være tronarving, stakkar.. så ja; offerrollen kom tidlig med mamma som største bidragsyter.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...