Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

FORFAR skrev (2 minutter siden):

Det viser at skillet mellom kongehus og kongefamilie ikke har vært realistisk og gjennomførbart. Folk som ikke skulle ha noen offisiell rolle i kongehuset har likevel kunnet livnære seg på den kongelige apanasje. Dette er selvsagt mer enn kritikkverdig, og illustrerer litt av dårskapen vår.

Hvor mye tror vi ML får i årslønn av faren da?

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (Akkurat nå):

Ok, så da går 20 000,- i apanasje til denne voldsutøveren pr. måned. Nei da , jeg vet han ikke er dømt, men altså….

I’m lost for words. Jeg klarer ikke. Hva er det kronprinsparet har holdt på med?? 

De har da bare vist normal omsorg.

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (1 minutt siden):

Ok, så da går 20 000,- i apanasje til denne voldsutøveren pr. måned. Nei da , jeg vet han ikke er dømt, men altså….

I’m lost for words. Jeg klarer ikke. Hva er det kronprinsparet har holdt på med?? 

Sannsynligvis for det første levd i den tro at ingenting av dette skulle komme ut, og dermed ikke sett verdien i at han for eksempel selv skulle måtte ordne opp når regningene går til inkasso. Putesying, med andre ord.

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Skatteetatens nettside : "Arveavgiften ble fjernet fra og med 1. januar 2014. For gaver og arv i 2014 eller senere, skal du ikke sende inn arvemelding eller gavemelding til Skatteetaten. Hvis du har arvet eller fått pengegave på kr 100 000 eller mer, skal du likevel opplyse om dette i skattemeldingen for det året du mottok pengene. Arv og gaver er i utgangspunktet ikke skattepliktig inntekt, men du skal føre det i skattemeldingen fordi Skatteetaten ønsker å vite hvor store pengebeløp kommer fra dersom formuen din har vokst eller du har betalt ned gjeld. "

https://www.skatteetaten.no/skjema/melding-om-gave-arv/

Har MBH opplyst til Skatteetaten om denne betydelige pengestøtten, mon tro?

Endret av edlit
  • Liker 19
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 time siden):

Nå betaler vel strengt tatt vi skattebetalere for forsvarsadvokatene til alle skurker og voldsmenn og andre kriminelle.

Så du mener det er sammenlignbart med kongefamilien? En antikvarisk ordning som ingen av oss har hatt noe vi skulle ha sagt om vi ønsker eller ei? Og vi skal bare synes det er helt greit å bidra til denne gjengen som velter seg i luksus og privilegier. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (13 minutter siden):

Så du mener det er sammenlignbart med kongefamilien? En antikvarisk ordning som ingen av oss har hatt noe vi skulle ha sagt om vi ønsker eller ei? Og vi skal bare synes det er helt greit å bidra til denne gjengen som velter seg i luksus og privilegier. 

Vi har politisk valg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er igjen ryddet for spekulasjoner. Dessverre forsvant også en god del av en god debatt fordi det siteres og svarer på innlegg med spekulasjoner uten at det er mulig å skille de ut til egne innlegg.

Forumansvarlig

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (11 minutter siden):

Jeg håper kongehuset må svare for dette. Et sted på veien åpnet kongehuset for å gifte seg med borgerlige, og det ble løst ved å skille mellom kongehus og kongeFAMILIE. Det har vært veldig viktig for mange (også kongehuset)  å presisere at den ikke-kongelige familien til kongehuset ikke på noen måte er offentlige personer eller har noen roller/privilegier. 

Men, er det da ok at en voksen mann på 28 år som ikke er kongelig, bor gratis på Skaugum og lever et liv i rus og sus - på apanasjen? 

Akkurat dette MÅ vel kongehuset faktisk kommentere. 

Dette er faktisk et offentlig anliggende, og før noen prøver seg, det kan ikke sammenliknes med at folk får trygd og «hva de bruker sine penger på, selv om det er betalt av skattebetalerne». 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (17 minutter siden):

Jeg håper kongehuset må svare for dette. Et sted på veien åpnet kongehuset for å gifte seg med borgerlige, og det ble løst ved å skille mellom kongehus og kongeFAMILIE. Det har vært veldig viktig for mange (også kongehuset)  å presisere at den ikke-kongelige familien til kongehuset ikke på noen måte er offentlige personer eller har noen roller/privilegier. 

Men, er det da ok at en voksen mann på 28 år som ikke er kongelig, bor gratis på Skaugum og lever et liv i rus og sus - på apanasjen? 

Akkurat dette MÅ vel kongehuset faktisk kommentere. 

Vi får vel bare et arrogant svar av typen "Slottet kommenterer ikke på MMs private pengebruk" eller "dette hører privatlivet til".

Ingen refleksjoner rundt hvor denne såkalte "private pengebruken" kommer fra. Ingen refleksjon rundt at de har et sugerør ned i folkets lommebøker. At uten folket så hadde det ikke vært noe "privat pengebruk" eller noe apanasje. 

Jeg savner litt ydmykhet. Jeg savner å høre at de bryr seg om folket igjen, slik som Kong Harald alltid har vært flink til. Det har aldri vært tvil om at Kong Harald har brydd seg om folket. 

Dessverre virker det som at kongefamilien/kongehuset har blitt ødelagt. 

Kongehuset har snudd ryggen til folket, og utnytter folket til egen personlig vinning.

Robin Hood- filmen med den griske kongen som skattla folket og levde i sus og dus er det som dukker opp i hodet mitt nå.

Endret av Liljerød
Skrivefeil
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljerød skrev (4 minutter siden):

Vi får vel bare et arrogant svar av typen "Slottet kommenterer ikke på MMs private pengebruk" eller "dette hører privatlivet til".

Ingen refleksoner rundt hvor denne såkalte "private pengebruken" kommer fra. Ingen refleksjon rundt at de har et sugerør ned i folkets lommebøker. At uten folket så hadde det ikke vært noe "privat pengebruk" eller noe apanasje. 

Jeg savner litt ydmykhet. Jeg savner å høre at de bryr seg om folket igjen, slik som Kong Harald alltid har vært flink til. Det har aldri vært tvil om at Kong Harald har brydd seg om folket. 

Dessverre virker det som at kongefamilien/kongehuset har blitt ødelagt. 

Kongehuset har snudd ryggen til folket, og utnytter folket til egen personlig vinning.

Robin Hood- filmen med den griske kongen som skattla folket og levde i sus og dus er det som dukker opp i hodet mitt nå.

I mitt hode og. Dette er så provoserende at jeg finner nesten ikke ord. Vi lever i en dyrtid hvor mange knapt har penger til mat. Så viser det seg at våre antagelser har rot i virkeligheten.

Gutten har fått apanasje fra mor - hvor lenge har dette pågått, min tro?

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (14 timer siden):

Håper at all info gjør at jenter skyr han som pesten. For en tufs.

Dessverre finnes det en type jenter/kvinner som bare ser det gode i sånne guttunger og skal personlig vise dem hvordan det skal gjøres, å omvende dem, bli sammen med/vise forståelse og omsorg og så gifte seg til sist...og så går det som det går. Denne typen kvinner finnes det altfor mange av. Han kommer nok ikke til å være alene lenge. Dessverre.  :( 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1600 skrev (18 minutter siden):

Hvordan føler du denne gikk?

Jeg tenker det er en del i denne tråden som burde begynne å tenke litt på at det er enormt mange folk rundt miljøet i Asker hvor MM og MBH har vanket som vet mye mer enn dere som konstant protesterer for MM.

Det er ikke bare rykter. Marius er Norges mest bortskjemte unge, og det har hans foreldre og Håkon en stor del av æren for. 20.000 kr, gratis bolig på Skaugum, bil, regninger betalt mens han voldtar, mishandler, truer og nesten kjører på folk i førstegangstjeneste som er der for å passe på hans privilegerte Mor og Stefar, men det er alle andre som tar feil. Ikke de som forsvarer MM.

Det er helt krise at skattepenger går til denne fjotten, at vi vedlikeholder boligen han bor i, at han kan holde på sånn helt uten konsekvenser over en årrekke. 

Han får altså nesten dobbelt så mye av Mor enn en minstepensjonist får etter et langt liv i arbeid, Marius har omtrent ikke løftet en finger hele sitt voksne liv, utover når han slår og voldtar da.

Veldig bra skrevet og SÅÅ treffende.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Dessverre finnes det en type jenter/kvinner som bare ser det gode i sånne guttunger og skal personlig vise dem hvordan det skal gjøres, å omvende dem, bli sammen med/vise forståelse og omsorg og så gifte seg til sist...og så går det som det går. Denne typen kvinner finnes det altfor mange av. Han kommer nok ikke til å være alene lenge. Dessverre.  :( 

Redd du har rett. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (34 minutter siden):

Hvordan føler du denne gikk?

Jeg tenker det er en del i denne tråden som burde begynne å tenke litt på at det er enormt mange folk rundt miljøet i Asker hvor MM og MBH har vanket som vet mye mer enn dere som konstant protesterer for MM.

Det er ikke bare rykter. Marius er Norges mest bortskjemte unge, og det har hans foreldre og Håkon en stor del av æren for. 20.000 kr, gratis bolig på Skaugum, bil, regninger betalt mens han voldtar, mishandler, truer og nesten kjører på folk i førstegangstjeneste som er der for å passe på hans privilegerte Mor og Stefar, men det er alle andre som tar feil. Ikke de som forsvarer MM.

Det er helt krise at skattepenger går til denne fjotten, at vi vedlikeholder boligen han bor i, at han kan holde på sånn helt uten konsekvenser over en årrekke. Man kan lese omtrent alt som er av forskning på hvordan man skal behandle rusmisbrukere i familie, det er 100% motsatt av hva folkene på Skaugum har gjort.

Han får altså nesten dobbelt så mye av Mor enn en minstepensjonist får etter et langt liv i arbeid, Marius har omtrent ikke løftet en finger hele sitt voksne liv, utover når han slår og voldtar da.

Stillheten fra HM\MM er øredøvende. De bryr seg ikke om folket, om deres arbeid og institusjonen de representerer. Hvis de gjorde det ville de gjort eller sagt noe, ikke fortsatt med dette tafatte idiotiet. Olav snur seg i grava.

Så nå skal man ikke diskutere eller si noe i tilfelle man får mer info senere? Fordi de som drev med spekulasjoner KANSKJE får rett? Det blir jo en fin tråd og diskusjon av.. Skadefryd er ikke en tiltrekkende egenskap forøvrig :D men joda, jeg føler det står seg at jeg tenkte som jeg gjorde basert på informasjonen som DA VAR RELEVANT ;)

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (52 minutter siden):

Dette er faktisk et offentlig anliggende, og før noen prøver seg, det kan ikke sammenliknes med at folk får trygd og «hva de bruker sine penger på, selv om det er betalt av skattebetalerne». 

Jeg er veldig enig i dette, og håper at denne saken, og de avsløringene som nå kommer om pengebruk (det var også et bensinkort som ble stjålet fra Skaugum som ikke ble meldt stjålet før et år etter, var det ikke? Dere får hjelpe meg med å huske, men pengene for bil går vel fra Kongehuset/Hoffet?) blir mer debattert og at vi som borgere også får mer innsyn i hvordan pengene forfaltes og brukes, og hvilke goder som ligger til grunn, og ikke minst hvordan drypper dette på de som kun er "de øvrige" slik som Marius. Vi vet at han har fått bo gratis, har bil og at foreldrene gir penger, og mamma sørger for regningene. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...