Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Déjà vu skrev (3 minutter siden):

Han virker mer som en som manipulerer og utnytter andre. Helt skamløst og grenseløst.

Hva utnyttelse og misbruk av mennesker er han nok øverst i næringskjeden når det gjelder alle andre enn ledersjiktet i de kriminelle miljøene han vanker i.

Tenk Ralph Cifaretro fra Sopranos, men uten de store inntektene han bidro med til mafiaen sin.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søker råd! skrev (1 time siden):

Den videoen er helt sprø.Det mest vanvittige for meg, er

1. hvordan han åpenbart ikke begriper et fnugg av hvordan dette fremstår for utenforstående. Han tror at han er kul?!

2. Så utrolig HARDT han gjør liksom-slår, og da i avslappet tilstand. Det må være helt forferdelig å bli utsatt for å "bli klappet litt til med flat hånd" av han der, når han attpåtil er sint og ruset. Og så er det sånne bittesmå syltynne damer det går utover i tilleg. 

Tenkte det samme. Mye aggresjon og kraft i den kroppen der virker det som. Folk på visse typer rus kan bli ekstremt uforutsigbare og farlige, han er i tillegg godt trent. DIsse damene må jo ha vært skikkelig redde. Det hadde jeg vært og jeg er ikke liten og tynn!

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (2 minutter siden):

Han forakter tydeligvis sin egen mor og har ingen respekt for henne. To eksempler: kom ikke i 50-årsdagen hennes fordi han var "syk" og gikk ut på byen i stedet. Trekker henne i "mysteriet" med det forsvunnede simkortet. 

eller kanskje han bare hadde mer lyst på party på Michaels der han kunne nyte litt dop, og det var vel der hun 04.08-fornærmede også, jobbet. MM hadde jo bare kriminelle kjærester før HM, så ikke sikkert hun ble dratt inn i noe som helst.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (2 minutter siden):

Hva utnyttelse og misbruk av mennesker er han nok øverst i næringskjeden når det gjelder alle andre enn ledersjiktet i de kriminelle miljøene han vanker i.

Tenk Ralph Cifaretro fra Sopranos, men uten de store inntektene han bidro med til mafiaen sin.

Tenker jeg også. Takk ellers for deling av litt informasjon som kommer annersteds fra enn det som kan leses i redaktørstyrte medier :)

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (4 minutter siden):

eller kanskje han bare hadde mer lyst på party på Michaels der han kunne nyte litt dop, og det var vel der hun 04.08-fornærmede også, jobbet. MM hadde jo bare kriminelle kjærester før HM, så ikke sikkert hun ble dratt inn i noe som helst.

Men når de går ut og sier til han er syk og han går på byen så vet han også veldig godt at det kommer til å komme ut. Men det gir han faen i.

Jeg tror han har den familien under hælen og at de er redde for ham alle sammen.

Endret av Svigermor
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (Akkurat nå):

Men når de går ut og sier til han er syk og han går på byen så vet han også veldig godt at det kommer til å komme ut. Men det gir han faen i.

Ja, han gir jo blanke i alt. Det kom tydelig fram helt i begynnelsen, med de lekkede lydfilene og politiets "bekymringssamtale". Men jeg tror ikke han gjorde dette med tanke på å forakte sin mor. Han gjør det han har lyst, helt enkelt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (46 minutter siden):

Det du sier er en måte å tolke det på.

Siden det er uvanlig å "snitche" på andre i slike kriminelle miljøer, og den indre justisen gjerne er knallhard, så tror jeg det er minst like stor sjanse for at denne videoen er lekket med vilje, for å vise MBH at de har ting på ham, at han bør holde tett om han får spørsmål om dem av politiet. Med andre ord, at videoen like gjerne kan være en advarsel/trussel til MBH som noe annet. Og attpå til har de trolig fått betalt for å "advare" ham.

Siden MBH tydeligvis er en del av dette tunge kriminelle miljøet, og etter sigende har vært det i 10 år, så anser jeg det som nærmest usannsynlig at han ikke vet ting miljøet med alle midler ønsker å skjule. Derav også grunn til å advare ham mot å svikte dem. Dette er i så fall skummelt, for om han da ev. skulle velge å holde tett, så vil han trolig "bevise" for det kriminelle miljøet at han er til å stole på, og da blir han nok hanket inn igjen i miljøet fortere enn han rekker å skifte undertøy etter ev. sonet straff. Når "alle andre" ev. hadde vendt seg mot ham så ville han hatt få steder å vende seg, og risikoen blitt enorm for at han også selv søker miljøet.

Legger til: jeg håper MBH etterhvert innser at i det kriminelle miljøet har han ingen ekte venner, selv om han har trodd det i mange år. Å innse det er nok utfordrende, all den tid han tydeligvis har trodd at de var ekte venner. Men vil MBH få skikk på livet sitt - og det kan han få etter rusbehandling og ev. soning - så må han kvitte seg med falske venner (både i og utenfor kriminelle miljøer), han må endre miljø, skaffe seg andre interesser og omgås normale, sunne folk.

Jeg tenkte også på dette og da kommer jeg igjen tilbake til min bekymring for sikkerheten til de kongelige (og kanskje Norge også). Med et så tungt kriminelt miljø så tett på dem, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må komme trusler mot dem også, inkludert fra MBH selv. Som andre har vært inne på, skjønner jeg godt at de yngre søsknene er flyttet langt unna Oslo. Og med tanke på Durek også, er det mange «løse kanoner» alt for nært på dem.

Så er det ofrene, jeg har sånn respekt for at de har stått frem! De er knalltøffe!! Hvilke trusler og represalier de kan stå ovenfor, kan jeg ikke tenke meg. Jeg har selv anmeldt noen som er i et «truende miljø», for å si det sånn, og den redselen man går med i årevis etterpå er høyst reell. Jeg håper inderlig de blir passet godt på og får god hjelp, både nå og senere!

At det blir satt et fokus på dette samfunnsproblemet nå, er så viktig! Jeg håper vi får gode endringer etter dette. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (3 minutter siden):

Jeg tror han har den familien under hælen og at de er redde for ham alle sammen.

Det kan være. Men det virker jo som de har det hyggelig på madrass-shopping osv. hvertfall. IA også har jo mange lovord å si om broren. Så det virker kanskje ikke helt slik, heller. Mulig han har vokst opp med folk som gir litt blanke. MM virker jo å gi blaffen i ganske mye, feks. når det gjelder refleksjoner rundt dronninge-rollen.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (11 minutter siden):

Og hvor er din kilde på at "kronprinsessen leverte over bensinkortet til et seniormedlem i HA"? Og kilden for at det kunne brukes fritt et år som delbetaling på en påstått enorm narkogjeld som du påstår MBH har?

Kilde og link?

Hvis dere som skriker om hvor man har lest ting gadd å følge med i pressen halvparten så mye som dere hyler etter hvor vi som henger med vet ting fra, hadde det vært fint for samtalen. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hells-angels-i-stuen-til-kongefamilien-svart-alvorlig/o/5-95-2037915

https://www.seher.no/kongelig/stjal-slottets-bensinkort/81983730

https://www.utenfilter.no/2024/10/25/bensin-baronen-marius-borg-hoiby/

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (33 minutter siden):

Den rare talen ble holdt på en formel tilstilling i annledning at hun ble gammel nok til å være regent. 

Hoveddelen av talen handlet om å si positive ting om mennesker i familien hennes. 

Vet ikke akkurat hvem som skrev talen. Men sikkert var begge foreldre og folk fra Hoffet involvert. 

Synes jeg husker at hun tørket en "tåre" med lommetørkle akkurat idet hun snakket om Marius (og eller Sverre Magnus). Så ingen tåre så det hele virket litt kunstig kan jeg huske. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LullaSkrulla skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte også på dette og da kommer jeg igjen tilbake til min bekymring for sikkerheten til de kongelige (og kanskje Norge også). Med et så tungt kriminelt miljø så tett på dem, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må komme trusler mot dem også, inkludert fra MBH selv. Som andre har vært inne på, skjønner jeg godt at de yngre søsknene er flyttet langt unna Oslo. Og med tanke på Durek også, er det mange «løse kanoner» alt for nært på dem.

Så er det ofrene, jeg har sånn respekt for at de har stått frem! De er knalltøffe!! Hvilke trusler og represalier de kan stå ovenfor, kan jeg ikke tenke meg. Jeg har selv anmeldt noen som er i et «truende miljø», for å si det sånn, og den redselen man går med i årevis etterpå er høyst reell. Jeg håper inderlig de blir passet godt på og får god hjelp, både nå og senere!

At det blir satt et fokus på dette samfunnsproblemet nå, er så viktig! Jeg håper vi får gode endringer etter dette. 

Enig i det du skriver om sikkerheten til de kongelige, det ligger enormt mye makt i det å ha innsideinformasjon om sikkerhetsopplegget rundt landets øverste. Og det kan MBH potensielt ha røpet mye om, uten å tenke over det, spesielt i ruspåvirket tilstand.

Og så er det jo også det faktum at hovedmistenkt i Bama-saken tilfeldigvis stakk til utlandet rett etter at MBH var blitt advart av politiet. Bare den ene handlingen (hvis det var MBH som røpet at politiet visste) ville vært mer enn nok til å sett MBH høyt i dette kriminelle miljøet.

IA reiste bort planlagt over tid. Men forstår godt om SM reiste bort om de mistenkte at noe var i ferd med å skje rundt MBH. Vi vet vel ikke når det ble planlagt at SM skulle flytte til Tr.heim.

For kvinnene i denne saken tror jeg det er en felles trygghet i det at så mange av dem nå har stått frem eller forklart seg. Skulle noe skje med én av dem, så er det stor sannsynlighet for at det blir tatt langt alvorligere enn om sakene ikke var kjent i media allerede. Ev reaksjoner fra det kriminelle miljøet vil bare gjøre at miljøet får langt mer oppmerksomhet og fokus på seg, og det vil jeg tro er det siste de ønsker.

Jeg håper også at de får den hjelpen de trenger og at de har gode folk rundt seg! ❤️ 

Enig også i håpet om at denne saken kan føre til positive samfunnsendringer. Men når man ser hvordan mange svarer i denne tråden, så blir jeg dessverre bare mer pessimist på det området.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LullaSkrulla skrev (6 minutter siden):

Ja. Og er ikke dette litt rart? Ikke bare at man  "omfavner" den kriminelle på alle mulige måter, men også gir dem fri-pass til å ta med seg kreti og pleti inn på kongehusets eiendommer? DV er jo også velkommen alle steder, kan jo bare stikke inn på slottet når han vil, osv. Jeg synes dette viser at det er noe som kan være galt med kongehusets medlemmer og oppdragelsen generelt sett. Det virker å være så og si helt ukritisk. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker råd! skrev (33 minutter siden):

Men hvis man skal forsøke å psykologisere. Hvorfor har han utviklet dette hatet mot kvinner? Den første og nærmeste kvinneskikkelsen et barn møter, er jo hans egen mor....

Han har jo totovert MOM på armen sin så jeg tror nok han er glad i moren sin. 

Men hvordan han har blitt som han har blitt - det er et stort mysterium.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LullaSkrulla skrev (6 minutter siden):

Håper pressen fortsetter sin graving og publisering rundt alt dette. Det ser vel foreløpig ikke ut til at den eventuelle kommende tiltalen og dommen mot Marius vil adressere problemet med den kriminelle vennekretsen, annet enn indirekte ved at han tas ut av spillet for en stund under soning.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranken skrev (1 time siden):

For en vanvittig motbydelig video. Han er jo helt grenseløs. Når jeg tror det ikke kan bli verre så kommer det jammen noe nytt. Nå er vel grensa snart nådd her? 

Det er ihvertfall ikke mange som lenger tror på unnskyldninga han ga "kjæresten sin". 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (23 minutter siden):

Tenkte det samme. Mye aggresjon og kraft i den kroppen der virker det som. Folk på visse typer rus kan bli ekstremt uforutsigbare og farlige, han er i tillegg godt trent. DIsse damene må jo ha vært skikkelig redde. Det hadde jeg vært og jeg er ikke liten og tynn!

Godt trent? :hoho:Han er skikkelig tynnfeit. Dvask og pinglete som faen. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frisk Frosk skrev (26 minutter siden):

Og hvor er din kilde på at "kronprinsessen leverte over bensinkortet til et seniormedlem i HA"? Og kilden for at det kunne brukes fritt et år som delbetaling på en påstått enorm narkogjeld som du påstår MBH har?

Kilde og link?

Det har ikke jeg heller lest noe sted - men noe rart er det med det. Jeg tenkte at det er Marius selv som har gitt dem kortet og koden ... så har de fått bruke det fritt i over 1 år uten det har blitt oppdaget. 

De må jo ha fått koden fra noen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aureka skrev (24 minutter siden):

Godt trent er han da virkelig ikke, men det trenger man heller ikke å være for å skremme og banke dama.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (11 minutter siden):

Synes jeg husker at hun tørket en "tåre" med lommetørkle akkurat idet hun snakket om Marius (og eller Sverre Magnus). Så ingen tåre så det hele virket litt kunstig kan jeg huske. 

Talen også uten det som nå er kjent om Marius var ekstremt merkelig. Som resten av talene fra de kongelige. 

Annledningen for disse talene var ansvaret som falt på IA når hun ble myndig. 

Da jeg er litt tullete monarkist har jeg hørt på tilsvarende taler fra andre land, og dette var bare merkelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (13 minutter siden):

Ja. Og er ikke dette litt rart? Ikke bare at man  "omfavner" den kriminelle på alle mulige måter, men også gir dem fri-pass til å ta med seg kreti og pleti inn på kongehusets eiendommer? DV er jo også velkommen alle steder, kan jo bare stikke inn på slottet når han vil, osv. Jeg synes dette viser at det er noe som kan være galt med kongehusets medlemmer og oppdragelsen generelt sett. Det virker å være så og si helt ukritisk. 

Mangler voksen kjeft. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...