Gå til innhold

Mann 41 spør om alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

I min omgangskrets røk SAMTLIGE forhold led aldersforskjell 10 år + da kvinnene var rundt 40 år og mennene 50+. Veldig dårlig ide med stor aldersforskjell ble klart da. Hvilket statistikker også viser. Dess større aldersforskjell dess mindre sannsynlig er det at forholdet varer. Ikke bare det, folk i forhold med stor aldersforskjell (også mennene) oppgir også at deres forhold er mindre lykkelige enn de som er jevnaldrende. (Ulykkelig og brudd henger også naturlig sammen, naturligvis. ) Så gleden ved å finne en betydelig yngre kvinne synes ikke å vedvare for de fleste. Dess større alder dess dårligere forhold, og større sannsynlighet for brudd. 

Kommer man under 5 års aldersforskjell ser ting betydelig bedre ut. Ideelt sett burde ts derfor treffe kvinne på 36 år +. 

Anonymkode: cb341...eb0

Tull og tøys. Jeg har vært sammen med mannen min, som er 10 år eldre, i 22 år nå. Har ingen planer om å slutte med det. Når man finner den rette så er alder bare et tall. Og ja, jeg er klar over at jeg sitte mange år «alene» og blablabla. For meg er det viktigere at jeg har hatt det supert i alle foregående år enn (mulig)de siste 10 årene alene. Eller kanskje jeg stryker med først.

Anonymkode: c4fa5...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kaarebjarne skrev (1 time siden):

Haha, dette er jo ikke sant. Mange damer er jo sammen med menn som er 5-10 år eldre enn seg.

Ikke MANGE. Noen. Og de forholdene har størst risiko for å ta slutt etter noen få år.

Anonymkode: 25687...734

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Så hvis han er lutfattig så betyr det ingenting? Beg to differ

Anonymkode: f1b80...ff3

Ingen mellomting mellom lutfattig og romslig økonomi, altså? Da jeg datet, var mitt eneste kriterium at jeg ikke trengte å forsørge mannen. Det hadde jeg rett og slett ikke giddet. Hva han hadde av lønn og utdanning betydde null og nada.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tull og tøys. Jeg har vært sammen med mannen min, som er 10 år eldre, i 22 år nå. Har ingen planer om å slutte med det. Når man finner den rette så er alder bare et tall. Og ja, jeg er klar over at jeg sitte mange år «alene» og blablabla. For meg er det viktigere at jeg har hatt det supert i alle foregående år enn (mulig)de siste 10 årene alene. Eller kanskje jeg stryker med først.

Du forstår vel forskjellen om svogerforskning/enkelttilfeller og statistikk? Eller gjør du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke lurt å sette alder veldig ned. Vi kvinner ser på slikt. En mann på over 40 år som har aldrerssøk ned til i 20 årene er det mange kvinner på 35+ som vil stemple som idiotisk mannstulling, og styre unna. 

Anonymkode: cb341...eb0

Kvinnene i midten av 30-årene vil ikke se at han har sin alders-preferanse til 28-29, så det trenger ikke "dere" å vite. 

Anonymkode: 010dd...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor er du sikker på at en eventuell dame vil flytte inn til deg? Om hun har barn allerede går de jo i bhg eller på skole så det er ikke sikkert det er aktuelt. Men selvsagt er det positivt at du ting på stell. 

Anonymkode: 744d4...954

Nettopp. Hadde en mann lokket meg med "hus og hage", ville rødstrømpen meg automatisk ha tenkt: et stort hus for meg å vaske og en hage for meg å rydde. Nei takk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du forstår vel forskjellen om svogerforskning/enkelttilfeller og statistikk? Eller gjør du ikke det?

Poenget er at det skjer, så da kan han holde dørene åpne, i tilfelle han møter rett person som tilfeldigvis er 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du legge ved link til statistikken du viser til? 
Forøvrig trenger du ikke å være uhøflig. Jeg kommer med et eksempel på at det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man

Forhold hvor partene er noenlunde like gamle fungerer best. Dette har utallige studier vist. Så det er ikke noe å diskutere.

Finnes det unntak hvor partene har det kjempefint sammen til de dør av naturlige årsaker? Sure. :D 

Men unntaket endrer ikke regelen. 

Konklusjonen blir da at man generelt sett burde se etter partner i noenlunde samme aldersgruppe. Type -3/+3.

I TS sitt tilfelle så ønsker han barn og kvinner på 41 er biologisk ikke de mest fruktbare. Så hva med 35+?

Alderforskjellen er ikke så veldig stor og man kan fint få barn oppover i den alderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du legge ved link til statistikken du viser til? 
Forøvrig trenger du ikke å være uhøflig. Jeg kommer med et eksempel på at det er mulig. 

https://www.forskning.no/kjonn-og-samfunn/risikoen-for-brudd-er-storst-nar-aldersforskjellen-er-stor/2120375

https://www.kk.no/livet/disse-har-mer-robuste-samliv/78036484

Risikoen for brudd er størst når mannen er 6 eller flere år eldre enn kvinnen.

https://www.nettavisen.no/livsstil/par-med-store-aldersforskjeller-har-mindre-sjanse-for-a-lykkes/s/12-95-3423361378

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er din mening og viser egentlig hvor overfladisk du er :) 

Anonymkode: a9b2d...ba0

Det er ganske dypt, det forteller hvor god kvalitet mannen er, og kan forsørge kvinnen.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen mellomting mellom lutfattig og romslig økonomi, altså? Da jeg datet, var mitt eneste kriterium at jeg ikke trengte å forsørge mannen. Det hadde jeg rett og slett ikke giddet. Hva han hadde av lønn og utdanning betydde null og nada.

Ja, så da HAR det jo noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske dypt, det forteller hvor god kvalitet mannen er, og kan forsørge kvinnen.

Ja, så da HAR det jo noe å si.

Det som har noe å si, er selvstendighet. En mann som ikke kan forsørge seg selv er like lite aktuell som en mann som ikke kan holde huset sitt noen lunde i orden, slurver med personlig hygiene osv. Det er snakk om boevne. De aller fleste menn og kvinner i Norge klarer å forsørge seg selv hvis de vil. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at fra 32 og opp er greit. Du kan ikke gå ned til 20-tallet når du selv er 40. Da hadde jeg selv utelukket deg som kandidat hvis jeg feks var 35. Det virker litt useriøst. Jeg er 48 og har selv en 25 åring. 

Nå er jeg gift da, men du tar poenget. 

Anonymkode: 819d2...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk skal du ha. Skjønner vi går motstrøms på alle måter siden vi fortsatt henger sammen etter 22 år, har det fint, jeg som kvinne har høyest utdanning og tjener mest. I følge Forskning.no skulle det ikke kunne skje.
Jeg gir meg😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca. 10 år ned kan fungere? 😊 Jeg var 27 da jeg ble sammen med mannen og han var 37. Da har dere litt tid på å få barn 😊

Anonymkode: 69d83...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 10 år ned kan fungere? 😊 Jeg var 27 da jeg ble sammen med mannen og han var 37. Da har dere litt tid på å få barn 😊

Anonymkode: 69d83...16d

Nettopp. Om kvinner er 35 når man begynner å date, så går årene for om man faktisk tenker på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som har noe å si, er selvstendighet. En mann som ikke kan forsørge seg selv er like lite aktuell som en mann som ikke kan holde huset sitt noen lunde i orden, slurver med personlig hygiene osv. Det er snakk om boevne. De aller fleste menn og kvinner i Norge klarer å forsørge seg selv hvis de vil. 

Begge de to sier ting om karakteren / personen så det er ikke overfladisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk skal du ha. Skjønner vi går motstrøms på alle måter siden vi fortsatt henger sammen etter 22 år, har det fint, jeg som kvinne har høyest utdanning og tjener mest. I følge Forskning.no skulle det ikke kunne skje.
Jeg gir meg😄 

Nei. Igjen, forstår du ikke statistikk og enkelttilfeller. La meg forklare. Vi blir frarådet å røyke fordi røyking gir større risiko for lungekreft, som har veldig høy dødelighet. Det betyr derimot ikke at ALLE som røyker, dør av lungekreft. Derfor har vi anekdoter a la "min bestefar dampet som et lokomotiv, og levde til han var 90". En risiko betyr ikke at noe inntreffer med 100 prosent sikkerhet. Hvis du har mye ubeskyttet sex uten kondom, så har du større risiko for å få kjønnssykdommer. Det betyr ikke at du FÅR dem, det kan hende at du har flaks og aldri blir syk. Men holder du deg til en partner hele livet, er det større sannsynlighet for at du IKKE får det.

Det samme er med aldersforskjell. Hvis man først skal velge en person å stifte familie med og definere aldersgruppe, er det lurt å lete i noen lunde samme alder. Det KAN hende at man plutselig treffer noen som er mye eldre eller yngre, og da må man selvfølgelig satse. Men det er ikke rasjonelt å prøve å gå etter partnere i aldersgruppen som gir størst risiko for at forholdet ikke holder, særlig hvis man har lyst på barn. Barn har best oppvekst med to foreldre som er glad i hverandre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann er 10 år eldre enn meg, og merker i praksis ikke aldersforskjellen. Men jeg tror at hvis du går lavere, vil det være mindre sannsynlig at du finner noen du er kompatibel med i det lange løp (selv om du gjerne tenner på de helt unge og synes det er stas med ung kjæreste). I 20årene er man på et helt annet sted i livet enn i 40årene. 

Anonymkode: 09251...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kaarebjarne skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Om kvinner er 35 når man begynner å date, så går årene for om man faktisk tenker på barn.

Og det burde TS ha tenkt på fra han var 16-41. Han hadde 25 år på seg å få barn med damer i samme alder som han.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...