Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begge de to sier ting om karakteren / personen så det er ikke overfladisk

Anonymkode: f1b80...ff3

Selvfølgelig.

Anonymkode: 25687...734

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er en mann på 41år uten barn som føler at tiden er inne for å begynne å date igjen etter en lengre kjærlighetssorg som jeg nå er fullstendig over. Det jeg stusser litt over er hvor jeg skal legge meg aldersmessig? Jeg ønsker jo selv barn, men har ingen problem med partner som har barn fra før, eneste jeg setter som en showstopper er barn med ulike fedre. Selv har jeg både bolig, godt betalt jobb og tar vare på meg selv. Hva tenker dere er en grei alder å pensle seg inn på for meg? Takker på forhånd.

Anonymkode: 5f40c...fe7

Jeg hadde tenkt realistisk sett fra 35-40, men det kommer veldig an på hvor godt du ser ut / trent du er? Barn er forresten strevsomt og mange som er 35 begynner å bli litt slitne om de ikke holder seg i form, og De på 30 ser nok etter noen litt yngre. Det er veldig tungt å gå gravid for en som nærmer seg 40.

Det er nok mange barnløse kvinner som nærmer seg 40 som ønsker seg barn da, og er i hastverk.

Anonymkode: 8f3c9...ace

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og det burde TS ha tenkt på fra han var 16-41. Han hadde 25 år på seg å få barn med damer i samme alder som han.

Jeg er en mann på 41år uten barn som føler at tiden er inne for å begynne å date igjen etter en lengre kjærlighetssorg som jeg nå er fullstendig over

Skrevet

35-40 er nok det mest realistiske. 

AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (Akkurat nå):

Jeg er en mann på 41år uten barn som føler at tiden er inne for å begynne å date igjen etter en lengre kjærlighetssorg som jeg nå er fullstendig over

Det står i hovedinnlegget, ja. Men årene har gått, uansett årsak. Han har ikke hatt kjærlighetssorg i 25 år. Selv om det er forståelig at han ikke ønsket å gå i et forhold eller få barn før, har årene gått.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (2 timer siden):

Nettopp. Om kvinner er 35 når man begynner å date, så går årene for om man faktisk tenker på barn.

Når du er 41 har du selv satt deg i en posisjon hvor du ikke har tidens gevinst av å vente. Så den blir han ikke foruten. 

Det er folk som får barn utenfor forhold og helt alene. Jeg vil heller adoptere eller få barn alene enn med enn en over 10 år eldre, men det er meg. Eller bare være stemor for barn av en mann yngre enn det. 

Anonymkode: 10c58...a47

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du er 41 har du selv satt deg i en posisjon hvor du ikke har tidens gevinst av å vente. Så den blir han ikke foruten. 

Det er folk som får barn utenfor forhold og helt alene. Jeg vil heller adoptere eller få barn alene enn med enn en over 10 år eldre, men det er meg. Eller bare være stemor for barn av en mann yngre enn det. 

Vel, menn har ikke en biologisk klokke på samme måte som kvinner. Da kan man i hvert fall holde muligheten oppe for en kvinne som er nærmere 30 enn 40. 

Det oser bitterhet av mange innlegg her i tråden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (Akkurat nå):

Vel, menn har ikke en biologisk klokke på samme måte som kvinner. Da kan man i hvert fall holde muligheten oppe for en kvinne som er nærmere 30 enn 40. 

Dette er ikke helt korrekt. Sædkvaliteten hos menn synker i 40-50 års alderen, og det er også større risiko for at barnet utvikler helseproblemer. Fordelen for menn er jo at de ikke opplever personlig risiko ved å være godt voksne, når de gjør ei dame gravid. For damer så er det jo større risiko å gå gravid, jo eldre man er. 

Anonymkode: 010dd...39a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er ikke helt korrekt. Sædkvaliteten hos menn synker i 40-50 års alderen, og det er også større risiko for at barnet utvikler helseproblemer. Fordelen for menn er jo at de ikke opplever personlig risiko ved å være godt voksne, når de gjør ei dame gravid. For damer så er det jo større risiko å gå gravid, jo eldre man er. 

Anonymkode: 010dd...39a

på samme måte som kvinner

AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (7 minutter siden):

Det oser manglende fornuft av deg.

Jeg skal oppdra barnet også, om jeg kan velge mellom en mann på min alder, bittelitt yngre eller bittelitt eldre, og en som allerede er mye eldre enn meg, som atpå til der skal vente litt lenger. Vi skal ha et liv.

Det går, men er det preferansen min? Nei. Å det er min kropp mitt valg. Jeg er i posisjon til å dele mine tanker som ei mange her anbefaler han å gå etter.

Noen på min alder, sikkert yngre også, vil si ja. Men det er greit å ha en viss forventning, så han ikke tror det er garantier å går glipp av barn fullstendig, fordi han utelukket kvinnen som har størst sannsynlighet til å finne han som attraktiv partner utifra det at de fleste er mest åpen for jevnaldrende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (14 minutter siden):

Jo, det har de. Så rart at menn ikke holder seg oppdatert på allmennkunnskap: 

https://nhi.no/familie/barn/barn-av-eldre-fedre

https://www.forskning.no/svangerskap-sex-barn-og-ungdom/trobbel-med-gammel-far/945085

https://www.aftenposten.no/norge/i/G3jlQ/eldre-pappa-stoerre-risiko-for-barnet

Norske menn må faktisk slutte å tro på eventyret om at menn med letthet kan få barn hele livet, og er attraktiv for unge, pene kvinner hele livet. Intet bittert i å gi dere et lite wake up-call.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det oser manglende fornuft av deg.

Jeg skal oppdra barnet også, om jeg kan velge mellom en mann på min alder, bittelitt yngre eller bittelitt eldre, og en som allerede er mye eldre enn meg, som atpå til der skal vente litt lenger. Vi skal ha et liv.

Det går, men er det preferansen min? Nei. Å det er min kropp mitt valg. Jeg er i posisjon til å dele mine tanker som ei mange her anbefaler han å gå etter.

Noen på min alder, sikkert yngre også, vil si ja. Men det er greit å ha en viss forventning, så han ikke tror det er garantier å går glipp av barn fullstendig, fordi han utelukket kvinnen som har størst sannsynlighet til å finne han som attraktiv partner utifra det at de fleste er mest åpen for jevnaldrende.

Akkurat. Kvinner fleste ønsker ikke å oppdra barnet i forhold, men nesten utelukkende alene fordi partner er syk/slapp/ikke orker høyt tempo i en alder av 50. Eller risikere å være pleier til en eldre mann rett etter at barnet har flyttet ut av huset. Mange ønsker også flere enn ett barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Uanonym bruker said:

35-40 er nok det mest realistiske. 

Det er for gammelt for barn. Så det er selvfølgelig utelukket

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Akkurat. Kvinner fleste ønsker ikke å oppdra barnet i forhold, men nesten utelukkende alene fordi partner er syk/slapp/ikke orker høyt tempo i en alder av 50. Eller risikere å være pleier til en eldre mann rett etter at barnet har flyttet ut av huset. Mange ønsker også flere enn ett barn.

Ja, jeg tror ikke noen på 50 har det samme potensialet til å ta seg av noen på mellom 8 og 5 år, som det en mann som da er rundt 40 har. Å yngre enn det enda bedre enn det igjen.

Shit nå føler jeg at jeg må få barn imorgen klokka 8 for å ha tid til dette 😅 

Jeg støtter foreldre som får barn senere, men jeg syns også at det å utelukke egen alder er egoistisk mot oss som dere forventer skal håndtere tapet av energi og stramhet(sorry) på at dere ventet så lenge. Den samme energien og stramheten dere ønsker i ei kvinne, men ikke unner oss kvinner i en mann. Slemt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg tror ikke noen på 50 har det samme potensialet til å ta seg av noen på mellom 8 og 5 år, som det en mann som da er rundt 40 har. Å yngre enn det enda bedre enn det igjen.

Shit nå føler jeg at jeg må få barn imorgen klokka 8 for å ha tid til dette 😅 

Jeg støtter foreldre som får barn senere, men jeg syns også at det å utelukke egen alder er egoistisk mot oss som dere forventer skal håndtere tapet av energi og stramhet(sorry) på at dere ventet så lenge. Den samme energien og stramheten dere ønsker i ei kvinne, men ikke unner oss kvinner i en mann. Slemt.

Du kan jo la være å date de eldre mennene. Så hvorfor er det "slemt"? Det virker som du tar deg personlig nær av at folk med den aldersforskjellen finner hverandre. Det er dette jeg ikke forstår. Det påvirker jo ikke deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
kaarebjarne skrev (57 minutter siden):

Kvinneguiden invaderes stadig av bitre menn som sutrer over at noen menn får alle damene, dvs kull nummer to og noen ganger kull nummer tre, mens andre aldri får sjansen til å formere seg. Men dette henger jo sterkt sammen med menns overdrevne tro på egen evigvarende fruktbarhet.

De skal realisere seg selv, de skal game, de skal nyte livet uten forpliktelser, de skal reise, drikke øl med venner og kanskje prioritere jobb. Unger kan de jo få seinere...

Vel, velkommen til "seinere". Fruktbare kvinner synes ikke 40+ år gamle mannebabyer er så attraktive. Men det er selvfølgelig kvinnene som er bitre....

Anonymkode: d3749...e12

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo la være å date de eldre mennene. Så hvorfor er det "slemt"? Det virker som du tar deg personlig nær av at folk med den aldersforskjellen finner hverandre. Det er dette jeg ikke forstår. Det påvirker jo ikke deg.

Ja, det er akkurat det jeg gjør. Kommer aldri til å date så mye eldre menn.

Holdningen er slem og jeg kommenterer det av å ha sett det for mange ganger. 

Det er ikke at folk finner hverandre som er problemet, det er sexiste menn som er. Jeg orker ikke høre på noen kreve og kreve og ikke ha fornuft nok og raushet nok til å vurdere at den de dømmer er som seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å høre menn opptil 20 år og mer til å med dømme meg for å være gammel, går utover meg. Hvor sunnt tror du det er å himle med øynene for ofte?

Å det går utover selvtilitten min og min føelselsen av å være et menneske som skal leve livet at noen snakker om oss som at vi ikke skal få eksistere. Å det gjør med pessimistisk til fremtiden når de som er godt voksne får fremtiden til å virke tragisk. Alt fordi de er noen kravstore ekklinger. 

Dere er noen bedritne idioter.

Ps: Gjelder kun dem det gjelder.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er akkurat det jeg gjør. Kommer aldri til å date så mye eldre menn.

Holdningen er slem og jeg kommenterer det av å ha sett det for mange ganger. 

Det er ikke at folk finner hverandre som er problemet, det er sexiste menn som er. Jeg orker ikke høre på noen kreve og kreve og ikke ha fornuft nok og raushet nok til å vurdere at den de dømmer er som seg. 

Det er et fritt land så det er ikke verre enn å si "nei" så får det bli som det blir. Ingenting slemt med det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er en mann på 41år uten barn som føler at tiden er inne for å begynne å date igjen etter en lengre kjærlighetssorg som jeg nå er fullstendig over. Det jeg stusser litt over er hvor jeg skal legge meg aldersmessig? Jeg ønsker jo selv barn, men har ingen problem med partner som har barn fra før, eneste jeg setter som en showstopper er barn med ulike fedre. Selv har jeg både bolig, godt betalt jobb og tar vare på meg selv. Hva tenker dere er en grei alder å pensle seg inn på for meg? Takker på forhånd.

Anonymkode: 5f40c...fe7

Du er over middagshøyden for jenter i 20- åra ifht å være kompatibel hva livet gjelder.  Du er sent ute med å fremme ønske om egne barn . Muligens finner du en late bloomer på 32 pluss ,- men så skal dere finne hverandre før barn bør lages  . 

Har selv en gammel far. Følte ofte et utenforskap som liten. 

Anonymkode: e5828...bfd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...