AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #41 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra, håper du ønsker andre nestekjærlighet også❤️ Ts Anonymkode: 5f40c...fe7 Absolutt. Både kjærlighet og nestekjærlighet. Derfor gir jeg realistiske råd Anonymkode: d3749...e12 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #42 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så bra, håper du ønsker andre nestekjærlighet også❤️ Ts Anonymkode: 5f40c...fe7 Men hvorfor har du ikke fått barn før? Har du vært singel lenge? Anonymkode: c0dd5...e2e 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #43 Skrevet 9. juni 2024 Om man finner noen fra 33 og oppover så er det jo litt tid til å bli kjent før barn. Om du er på nettdating ville jeg vært ganske klar på at du ønsker barn i bio. 41 er i seneste laget for første, men faren min var 43 da han fikk min søster (moren var 29-30) så det er jo fullt mulig, kjenner flere andre med lignende historie. De holdt ikke sammen, men nå er han gammel mann med bleie, og hun er fortsatt relativt sprek, så man vil merke årene etter hvert. Jeg dater selv en som er 10 eldre (men veldig ungdommelig), jeg kjenner litt på at han kan pensjonere seg om 4 år. Ville nok ikke fått barn med en som er 10 år eldre som 37-39åring. Anonymkode: e6655...44b 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #44 Skrevet 9. juni 2024 Prøv deg frem og date litt, så finner du fort ut hvor du skal legge deg. jeg har alltid selv likt å date menn som er 10 år eldre enn meg selv, men jeg skal ting bli ordentlig seriøst må jeg velge noen som er mer enn 5 år eldre. Anonymkode: 2fcbb...602
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #45 Skrevet 9. juni 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en mann på 41år uten barn som føler at tiden er inne for å begynne å date igjen etter en lengre kjærlighetssorg som jeg nå er fullstendig over. Det jeg stusser litt over er hvor jeg skal legge meg aldersmessig? Jeg ønsker jo selv barn, men har ingen problem med partner som har barn fra før, eneste jeg setter som en showstopper er barn med ulike fedre. Selv har jeg både bolig, godt betalt jobb og tar vare på meg selv. Hva tenker dere er en grei alder å pensle seg inn på for meg? Takker på forhånd. Anonymkode: 5f40c...fe7 Det må du neste velge selv. Jeg er 35 år. Har ganske åpent nedover og oppover, men leter hovedsakelig rundt samme alder. Det er der jeg trives best men vil ikke gå glipp av det dersom drømmemannen skulle være 50 eller 28. Det er ikke noe bevisst jeg søker men jeg har likt en på 46 og en på 47. Han på 47 tenker jeg fortsatt på innimellom! Utrolig fin fyr synd det ikke ble en date! Jeg har 25-50, men ja, truffet flest rundt egen alder Anonymkode: a9b2d...ba0
norw Skrevet 9. juni 2024 #46 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vær realistisk. De fleste damer ser etter noen som er 1-3 år eldre enn seg selv, altså er damer på 38-39 år et godt sted å starte for deg. Å jakte på damer i tidlig 30årene er sikkert artig, men de ser nok ikke etter en mann som har passert 40. Anonymkode: 1b560...daa Det blir for gammelt, jeg tenker maks 35. Man må rekke å bli trygge på hverandre før man prøver å få barn, og det er ikke mye å gå på når man har fylt 35.
norw Skrevet 9. juni 2024 #47 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenkte mest på eventuelle barn, jeg da. Rimelig kjipt å stå med demente foreldre samtidig som man skal takle småbarnstiden selv. Hilsen barn med gamle foreldre... Forøvrig tenker veldig mange kvinner at en mann på 40+ som ikke har klart å få barn, har sannsynligvis noen feil og mangler som har fått andre kvinner til å velge dem vekk. I den alderen bør man helst bevise at man klarer å sette andres behov foran sine egne. Så jeg vil tro man har større sjans på en fruktbar kvinn dersom man har et barn eller to fra før... Anonymkode: d3749...e12 Barn fra før bør i hvert fall være et minus, men er vel et irrasjonelt instinkt som kicker inn og oppfatter det som et kvalitetsstempel. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #48 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en mann på 41år uten barn som føler at tiden er inne for å begynne å date igjen etter en lengre kjærlighetssorg som jeg nå er fullstendig over. Det jeg stusser litt over er hvor jeg skal legge meg aldersmessig? Jeg ønsker jo selv barn, men har ingen problem med partner som har barn fra før, eneste jeg setter som en showstopper er barn med ulike fedre. Selv har jeg både bolig, godt betalt jobb og tar vare på meg selv. Hva tenker dere er en grei alder å pensle seg inn på for meg? Takker på forhånd. Anonymkode: 5f40c...fe7 Jeg hadde tenkt fra ca 35 og opp 😊 Lykke til, håper du treffer noen det klaffer med Anonymkode: 66b41...2da 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #49 Skrevet 9. juni 2024 norw skrev (Akkurat nå): Barn fra før bør i hvert fall være et minus, men er vel et irrasjonelt instinkt som kicker inn og oppfatter det som et kvalitetsstempel. Jeg tror barn fra før er et minus i 20-årene og tidlig i 30-årene, hvor kvinnene er så unge at de gjerne vil være den første. Når man er litt eldre er man mer åpen for at partneren har en fortid, og da ser man også fordeler ved dette. Det kan selvfølgelig være gode grunner for at en mann på 41 ikke har barn fra før, men ofte skyldes det at han har hatt en ekstrem trang til å realisere seg selv tidligere. Eventuelt en irrasjonell frykt for å binde seg (mange menn lider av dette). Eller rett og slett så mange feil og mangler at alle han har truffet har valgt han vekk... Det blir rett og slett et rødt flagg. Kvinner i TS sin alder har gjerne barn fra før, så da er det også en fordel om fremtidig partner skjønner hva det innebærer. At han alltid kommer i andre rekke, etter ungene. At kvinnen alltid vil elske noen høyere enn han, uten at han blir sjalu osv. Rett og slett at han skjønner at kjærlighet til barn er større enn noe annet. Anonymkode: d3749...e12 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #50 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo rimelig seint å begynne å tenke på barn når man er 41, så kanskje bare droppe den drømmen og gå for en kvinne på din egen alder? Anonymkode: d3749...e12 Hvorfor det? Jeg var 37 og mannen 47 da vi fikk vårt første og eneste barn. Han er kjempesprek og ung til sinns. Faktisk sprekere enn mange av de andre fedrene på 35-40 år i vår omgangskrets. God helse og godt mindset😊 Anonymkode: c4fa5...200 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #51 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Jeg var 37 og mannen 47 da vi fikk vårt første og eneste barn. Han er kjempesprek og ung til sinns. Faktisk sprekere enn mange av de andre fedrene på 35-40 år i vår omgangskrets. God helse og godt mindset😊 Anonymkode: c4fa5...200 Så bra at han er immun mot demens og andre aldersrelaterte sykdommer, da! Anonymkode: d3749...e12 7
norw Skrevet 9. juni 2024 #52 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror barn fra før er et minus i 20-årene og tidlig i 30-årene, hvor kvinnene er så unge at de gjerne vil være den første. Når man er litt eldre er man mer åpen for at partneren har en fortid, og da ser man også fordeler ved dette. Det kan selvfølgelig være gode grunner for at en mann på 41 ikke har barn fra før, men ofte skyldes det at han har hatt en ekstrem trang til å realisere seg selv tidligere. Eventuelt en irrasjonell frykt for å binde seg (mange menn lider av dette). Eller rett og slett så mange feil og mangler at alle han har truffet har valgt han vekk... Det blir rett og slett et rødt flagg. Kvinner i TS sin alder har gjerne barn fra før, så da er det også en fordel om fremtidig partner skjønner hva det innebærer. At han alltid kommer i andre rekke, etter ungene. At kvinnen alltid vil elske noen høyere enn han, uten at han blir sjalu osv. Rett og slett at han skjønner at kjærlighet til barn er større enn noe annet. Anonymkode: d3749...e12 Det kan være så mange årsaker til at man ikke har fått barn at vi like gjerne kan la være å spekulere i det. Er i utgangspunktet svært få argumenter for at det er en fordel å ha barn fra før i et rasjonelt perspektiv. Jeg holder på at det heller er en ulempe, og det er uavhengig av hvorvidt man er 25 eller nærmere 40. 1 1
norw Skrevet 9. juni 2024 #53 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så bra at han er immun mot demens og andre aldersrelaterte sykdommer, da! Anonymkode: d3749...e12 Som kanskje kommer om 20 år, og kanskje ikke? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #54 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra at han er immun mot demens og andre aldersrelaterte sykdommer, da! Anonymkode: d3749...e12 Ingen har noen garanti for noe som helst, uansett alder og situasjon. Man må tåle å leve litt i nuet😊 Anonymkode: c4fa5...200 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #55 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så bra at han er immun mot demens og andre aldersrelaterte sykdommer, da! Anonymkode: d3749...e12 Du er klar over at man kan få ung demens? Det finnes ingen garantier i livet, med unntak av døden. Anonymkode: 010dd...39a 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #56 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er klar over at man kan få ung demens? Det finnes ingen garantier i livet, med unntak av døden. Anonymkode: 010dd...39a Du er klar over at faren for demens øker med alder, og at tidlig alzheimers er forholdsvis uvanlig? Ved å velge å bli gammel far (eller mor) så øker man sjansen for å utvikle aldersbetingede sykdommer akkurat i den alderen hvor barnet kanskje har nok med egen familie. Jeg har selv en far som er på god vei inn i en demenssykdom (ikke Alzheimers) og det er ufattelig slitsomt. Min 14 år yngre mor orket ikke å være sammen med han mer (det tok flere år før diagnosen var på plass og i begynnelsen oppførte han seg bare bedritent, fikk seg blant annet elskerinner, for han var hop så sprek for alderen) Så hun har gått for lenge siden. Ansvaret faller derfor på meg. Jeg er også enebarn, så hurra for meg.... Anonymkode: d3749...e12 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #57 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er klar over at faren for demens øker med alder, og at tidlig alzheimers er forholdsvis uvanlig? Ved å velge å bli gammel far (eller mor) så øker man sjansen for å utvikle aldersbetingede sykdommer akkurat i den alderen hvor barnet kanskje har nok med egen familie. Jeg har selv en far som er på god vei inn i en demenssykdom (ikke Alzheimers) og det er ufattelig slitsomt. Min 14 år yngre mor orket ikke å være sammen med han mer (det tok flere år før diagnosen var på plass og i begynnelsen oppførte han seg bare bedritent, fikk seg blant annet elskerinner, for han var hop så sprek for alderen) Så hun har gått for lenge siden. Ansvaret faller derfor på meg. Jeg er også enebarn, så hurra for meg.... Anonymkode: d3749...e12 Veldig leit å høre at du er pårørende til noen med demens, men da må du også huske at dine meninger er veldig fargelagt av egen livssituasjon, og du er kanskje ikke så objektiv. Anonymkode: 010dd...39a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #58 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig leit å høre at du er pårørende til noen med demens, men da må du også huske at dine meninger er veldig fargelagt av egen livssituasjon, og du er kanskje ikke så objektiv. Anonymkode: 010dd...39a Godt sagt. Anonymkode: c4fa5...200
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #59 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Veldig leit å høre at du er pårørende til noen med demens, men da må du også huske at dine meninger er veldig fargelagt av egen livssituasjon, og du er kanskje ikke så objektiv. Anonymkode: 010dd...39a Selvfølgelig er mine meninger farget av mine erfaringer (og andre i min situasjon). Men her er det altså en 41 år gammel mann som ikke har prioritert barn tidligere, så jeg antar at han har hatt andre ting i livet som har hatt høyere prioritet. Man kan jo ha et godt liv uten barn også. Det viktigste er vel å finne noen å dele hverdagen med? Anonymkode: d3749...e12 3 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #60 Skrevet 9. juni 2024 Den soleklart største årsaken til demens og dårlig helse og økt hjelpebehov er ALDER. Noen timer på helsestudio eller oppmuntrende meldinger fra den derre smartklokka di endrer dessverre ikke på det. Dessuten lever kvinner i utgangspunktet lenger enn menn, så kvinner blir tapere ved å velge eldre menn. Anonymkode: d7952...e2e 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå