AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #61 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er mine meninger farget av mine erfaringer (og andre i min situasjon). Men her er det altså en 41 år gammel mann som ikke har prioritert barn tidligere, så jeg antar at han har hatt andre ting i livet som har hatt høyere prioritet. Man kan jo ha et godt liv uten barn også. Det viktigste er vel å finne noen å dele hverdagen med? Anonymkode: d3749...e12 TS skriver jo ikke noe om hvorfor han ikke har fått barn enda. Det kan jo være alt fra egen sykdom, sykdom i nær familie, infertilitet hos eks, en eks som kanskje sa hun ville, men aldri ble med på å prøve. Det vi vet er at TS skriver at han endelig er klar til å date, etter en lang kjærlighetssorg, så hvem vet hvor mange år han har vært singel? Hvorfor legge seg opp i at han fortsatt ikke har fått barn? Anonymkode: 010dd...39a 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #62 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS skriver jo ikke noe om hvorfor han ikke har fått barn enda. Det kan jo være alt fra egen sykdom, sykdom i nær familie, infertilitet hos eks, en eks som kanskje sa hun ville, men aldri ble med på å prøve. Det vi vet er at TS skriver at han endelig er klar til å date, etter en lang kjærlighetssorg, så hvem vet hvor mange år han har vært singel? Hvorfor legge seg opp i at han fortsatt ikke har fått barn? Anonymkode: 010dd...39a Jeg legger meg ikke opp i det, jeg konstaterer at han ikke har prioritert det, på tross av at han har vært fertil godt over halve livet. Han spør hvilken alder han bør sikte seg inn på, og han vil ha absolutt best sjanse dersom han velger noen på ca sin egen alder, eller eldre. Og da utgår kanskje egne biologiske barn... Anonymkode: d3749...e12 4
Nonish91 Skrevet 9. juni 2024 #63 Skrevet 9. juni 2024 Tenker fra 30 og oppover ? Er selv 33 nå, mannen min e 2-3 år yngre enn meg, hadde ikke gjort meg noe å blitt sammen med en som e 40-45 år 😍
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #64 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg legger meg ikke opp i det, jeg konstaterer at han ikke har prioritert det, på tross av at han har vært fertil godt over halve livet. Han spør hvilken alder han bør sikte seg inn på, og han vil ha absolutt best sjanse dersom han velger noen på ca sin egen alder, eller eldre. Og da utgår kanskje egne biologiske barn... Anonymkode: d3749...e12 Er jo kvinner sent 30 årene tidlig 40 årene i samme posisjon, kanskje de finner hverandre? Anonymkode: 10c58...a47 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #65 Skrevet 9. juni 2024 Kanskje sånn 35 og oppover? Jeg er 31 og ville tenkt at du var for gammel.. De fleste av mine venninner er gift med menn som er enten max to år eldre eller opptil 5 år yngre enn seg. Mannen min er to år yngre. Jo eldre dama du møter er jo større sannsynlighet er det jo også for at hun også føler at det haster litt å få barn. Jeg vil for eksempel vente noen år til, og det hadde jo ikke gått med en mann på din alder. Faren for psykiske sykdommer øker hos barnet jo faktisk med fars alder så jeg ville ikke ventet mer enn det jeg absolutt måtte hvis jeg var deg. Anonymkode: 97647...4b6 7 1 1
Ebbeliten Skrevet 9. juni 2024 #66 Skrevet 9. juni 2024 Bare vær veldig åpen om at du ønsker deg barn. Da skygger i alle fall kvinner som er ferdig med barn, eller aldri har ønsket seg det, banen ganske kjapt. Alder 25-35. 1
AnonymBrukerNeida Skrevet 9. juni 2024 #67 Skrevet 9. juni 2024 Du kan jo alltids adoptere også hvis det er aktuelt for begge parter. Vil derfor si at du bør gå for 30+, og tror det ville funket best for dere begge i lengden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #69 Skrevet 9. juni 2024 Mulig jeg er farget av egen situasjon her. Men jeg synes minimum 33-34 år, jeg synes rett og slett du er for gammel for de i slutten av 20 årene. Det er nok fordi jeg selv er 46 år og har ei datter på 27. Håper ikke hun kommer hjem med en halvgammel gubbe på omtrent min alder. Mange kvinner får barn i slutten av 30 årene så det bør gå. Anonymkode: 2b492...840 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #70 Skrevet 9. juni 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en mann på 41år uten barn som føler at tiden er inne for å begynne å date igjen etter en lengre kjærlighetssorg som jeg nå er fullstendig over. Det jeg stusser litt over er hvor jeg skal legge meg aldersmessig? Jeg ønsker jo selv barn, men har ingen problem med partner som har barn fra før, eneste jeg setter som en showstopper er barn med ulike fedre. Selv har jeg både bolig, godt betalt jobb og tar vare på meg selv. Hva tenker dere er en grei alder å pensle seg inn på for meg? Takker på forhånd. Anonymkode: 5f40c...fe7 Om du ser bra ut, gå så langt ned du ønsker/ mener du kan stå inne for. Er du middelmådig, spørs det om du ikke må si deg fornøyd med å bli stefar der kjæreste er din alder +/-. En mann over 40 med ønske om barn men som ikke har skaffet seg det, er ikke det enkleste utgangspunktet, dessverre. Anonymkode: 14367...8df 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #71 Skrevet 9. juni 2024 Hvorfor sier så mange skaffet seg barn, som om menn kan bestille unger? Anonymkode: 30c71...0c9 1 1
Gjest Bromance Skrevet 10. juni 2024 #73 Skrevet 10. juni 2024 Ønsker du barn bør du gå for noen i 20 årene. Men for din egen alder så er dette altfor ungt for deg. Så 35 - 45 høres mest riktig ut i forhold til din egen alder.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #74 Skrevet 10. juni 2024 Hvis du ikke vil bli oppfattet som en gammel gris, ville jeg gått maks tre år ned i alder. Selvsagt kan det skje at man faller for hverandre til tross for aldersforskjellen, men da nettopp til tross for. Menn som jager bevisst langt ned i alder gjør meg kvalm… Dessuten ville jeg ikke hatt barn med en mann så gammel som 40+ med mindre jeg selv var i den alderen og vi begge var barnløse. (Typ last chance) Anonymkode: eb72f...a29 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #75 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBrukerNeida skrev (7 timer siden): Du kan jo alltids adoptere også hvis det er aktuelt for begge parter. Vil derfor si at du bør gå for 30+, og tror det ville funket best for dere begge i lengden. Det er lang ventetid for adopsjon, man må ha vært gift/samboer i minst 2 år først, og i praksis er øvre aldersgrense 45 år. Så antar at adopsjon utgår siden han er såpass gammel. Anonymkode: 69a6e...ae7 1 1
Gjest T-AA Skrevet 10. juni 2024 #76 Skrevet 10. juni 2024 25-35 år. Jeg har en kollega som nettopp startet kull nummer to. Hun var 25, han var 43 da de ble sammen, nå er de 28 og 46 og fikk første barn i februar.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #77 Skrevet 10. juni 2024 Jeg er 45, dater kun damer i 30åra. 40+ blir for mye, mange taper seg kraftig etter 40. Anonymkode: b96c2...c61 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #78 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Selvfølgelig er mine meninger farget av mine erfaringer (og andre i min situasjon). Men her er det altså en 41 år gammel mann som ikke har prioritert barn tidligere, så jeg antar at han har hatt andre ting i livet som har hatt høyere prioritet. Man kan jo ha et godt liv uten barn også. Det viktigste er vel å finne noen å dele hverdagen med? Anonymkode: d3749...e12 Og når man tror den man har funnet er den rette for framtiden, men så viser det seg motsatt?? Du er veldig fargelagt i dine meninger!! Anonymkode: 5f40c...fe7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #79 Skrevet 10. juni 2024 Jeg har blitt sammen med ei i tidlig 20-årene, jeg er over 40. Alt går an Anonymkode: f1b80...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #80 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker 28-35. Slutten av 20-årene er innafor, slutten av 30-årene er nok litt for sent hvis man vil etablere forholdet før man får barn, da begynner dama å bli godt voksen mtp. svangerskap, spesielt hvis man da ønsker flere barn. Anonymkode: 010dd...39a Ikke lurt å sette alder veldig ned. Vi kvinner ser på slikt. En mann på over 40 år som har aldrerssøk ned til i 20 årene er det mange kvinner på 35+ som vil stemple som idiotisk mannstulling, og styre unna. Anonymkode: cb341...eb0 8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå