Gå til innhold

Dere som er særboere - måtte dere ta til takke med noen som bodde i rimelig avstand fra dere?


Rosalilje84

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, men så jeg heldigvis ikke deg.

Anonymkode: 4ccd6...2f7

er*

Anonymkode: 4ccd6...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roci skrev (15 minutter siden):

Men det står deg da helt fritt til å velge? Du trenger ikke å forstå eller "skjønne vitsen" ved valg som er ulike dine egne? 

 Jeg bør kanskje ikke ha en mening om det heller? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (38 minutter siden):

Poenget er at langdistanseforhold over veldig lange avstander, særlig når man har barn og andre forpliktelser, ikke fungerer i lengden med mindre man er aseksuell og har null behov for kos, nærhet og den gode samtalen. 

Nettopp.

Hvis jeg strekker ut armen under dynen og ikke kjenner en myk deilig kvinnekropp når jeg våkner er jeg ikke i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (Akkurat nå):

 Jeg bør kanskje ikke ha en mening om det heller? 😁

Jo, for all del, men er det så viktig å mene noe om hvordan andre mennesker velger å  innrette livet sitt, da? Det går jo ikke ut over deg på noen som helst måte at noen velger å være særboere? Jeg har vært både særboer og samboer med samme mann, og kan med hånden på hjertet si at det er fordeler og ulemper med begge boformene. 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (3 minutter siden):

Jo, for all del, men er det så viktig å mene noe om hvordan andre mennesker velger å  innrette livet sitt, da? Det går jo ikke ut over deg på noen som helst måte at noen velger å være særboere? Jeg har vært både særboer og samboer med samme mann, og kan med hånden på hjertet si at det er fordeler og ulemper med begge boformene. 

Hvordan skal det bli en tråd hvis ingen skal mene noe som helst om temaet? 

For meg må dere gjerne finne på så mange nye legninger og " samlivsformer" som helst, så mener jeg det jeg mener..Og noen ganger skriver jeg det i en tråd som her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (4 minutter siden):

Hvordan skal det bli en tråd hvis ingen skal mene noe som helst om temaet? 

For meg må dere gjerne finne på så mange nye legninger og " samlivsformer" som helst, så mener jeg det jeg mener..Og noen ganger skriver jeg det i en tråd som her.

Nei, jeg synes i grunnen diskusjonen er ganske meningsløs, og skjønner ikke de negative holdningene mot folk som av ulike årsaker velger særboerskap. Noen av argumentene er etter min mening temmelig idiotiske. Jeg kan jo påstå at folk som absolutt bo sammen, har tillitsproblemer og kontrollbehov, men det ville jo også være en ganske tåpelig påstand. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roci skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg synes i grunnen diskusjonen er ganske meningsløs, og skjønner ikke de negative holdningene mot folk som av ulike årsaker velger særboerskap. Noen av argumentene er etter min mening temmelig idiotiske. Jeg kan jo påstå at folk som absolutt bo sammen, har tillitsproblemer og kontrollbehov, men det ville jo også være en ganske tåpelig påstand. 

Jeg er ikke negativ til noen jeg..😊...What ever floats your boat do it..

Og jeg forventer å bli angrepet når jeg flagger en mening her på kg.

Er hele konseptet for meg. Og vettu hva- noen ganger kommer jeg over folk her som skriver så ekstremt bra at jeg rett og slett justerer eller bytter mening...

Er de gangene som gjør det verd det for meg å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke negativ til noen jeg..😊...What ever floats your boat do it..

Og jeg forventer å bli angrepet når jeg flagger en mening her på kg.

Er hele konseptet for meg. Og vettu hva- noen ganger kommer jeg over folk her som skriver så ekstremt bra at jeg rett og slett justerer eller bytter mening...

Er de gangene som gjør det verd det for meg å være her.

Jeg sa ikke at du var negativ, men mange i tråden er det, og det er en av årsakene til at jeg finner diskusjonen i denne tråden nokså meningsløs. Og for å bruke ditt eget eksempel som utgangspunkt - hva om dama du strakk ut armen etter på morran, var trøtt og litt grinete og ville sove mer fordi du hadde snorket som et sagbruk og holdt henne våken hele natta?

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Jeg sa ikke at du var negativ, men mange i tråden er det, og det er en av årsakene til at jeg finner diskusjonen i denne tråden nokså meningsløs. Og for å bruke ditt eget eksempel som utgangspunkt - hva om dama du strakk ut armen etter på morran, var trøtt og litt grinete og ville sove mer fordi du hadde snorket som et sagbruk og holdt henne våken hele natta?

Hadde pult hu uansett vettu..😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Poenget er at langdistanseforhold over veldig lange avstander, særlig når man har barn og andre forpliktelser, ikke fungerer i lengden med mindre man er aseksuell og har null behov for kos, nærhet og den gode samtalen. 

Tullete å kalle andre aseksuelle pga de får til å være i et lengre forhold med avstand. Er like dumt å si at aseksuelle passer best som samboere fordi de ikke verdsetter 24 timers- sexen alle har etter en tid fra hverandre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (7 minutter siden):

Jeg sa ikke at du var negativ, men mange i tråden er det, og det er en av årsakene til at jeg finner diskusjonen i denne tråden nokså meningsløs. Og for å bruke ditt eget eksempel som utgangspunkt - hva om dama du strakk ut armen etter på morran, var trøtt og litt grinete og ville sove mer fordi du hadde snorket som et sagbruk og holdt henne våken hele natta?

Skal svare deg ordentlig.

Hvis dama var grinete ville jeg holdt rundt hu og strøket hu nedover ryggen og rumpa til hu malte som en katt.

Det er det særbogjengen ikke forstår, at hennes humør er mitt ansvar og...To mennesker som bor sammen og vil bare det beste for hverandre er en nydelig måte å leve på.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

På en måte høres det fint ut, å bare ha de positive sidene ved et forhold, men samtidig tror ikke det hadde vært noe for meg. Jeg vil ha mannen min hos meg hele tiden. Vi har bygget et liv sammen, som vi deler, hver dag året rundt.

Det er kanskje ikke mindre verdifullt, men samtidig så virker det litt slapt, eller egoistisk, å bare dele de gode tingene, og samtidig hele tiden ha en retrettmulighet. Kjærester bygger heller ikke et liv sammen, de har to liv som deler noe, men langt ifra alt.

 

Anonymkode: 9f91e...735

Slapt og egoistisk?

Jeg har et flott liv med særboer i dag,bedre enn med tidligere samboer og vi deltar aktivt på godt og vondt i hverandres liv. Vi kan ikke stikke hjem når ting blir vanskelig, for han bor ute i gokk og jeg har ikke lappen. Ikke at vi noensinne vurderer det når han er hos meg heller. Vi har god kontakt med hverandres familie og det er fint liten forskjell på slike ting i det hele tatt.

Man kan ha felles økonomi, eller ikke. Men det gjelder også samboere. Man kan dra til en venn eller på hotell som samboer like mye som man kan dra som særboer.

Jeg heier på dem som velger å bo sammen, men selv er jeg slapp og egoistisk, mindre engasjert, ikke forplikta, en fot ute av døra, bare kjærester etc med min partner..? 🤯

Merkelig det der...

Anonymkode: 52a66...4a1

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Poenget er at langdistanseforhold over veldig lange avstander, særlig når man har barn og andre forpliktelser, ikke fungerer i lengden med mindre man er aseksuell og har null behov for kos, nærhet og den gode samtalen. 

Det er kanskje din erfaring, min er omvendt. Vi har vært sammen i 15 år, til tross for 2 timers flytur. Vi har selvsagt ikke små barn lenger. Tidligere reiste vi til den andre torsdag-søndag de helgene vi ikke hadde barn. Nå blir oppholdene like gjerne onsdag-mandag.  Vi snakker sammen hver dag, det finnes telefon, involverer oss i den andres liv, og lange samtaler om hva det måtte være. 

Anonymkode: 7a895...271

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomSawyer skrev (1 minutt siden):

Skal svare deg ordentlig.

Hvis dama var grinete ville jeg holdt rundt hu og strøket hu nedover ryggen og rumpa til hu malte som en katt.

Det er det særbogjengen ikke forstår, at hennes humør er mitt ansvar og...To mennesker som bor sammen og vil bare det beste for hverandre er en nydelig måte å leve på.

Hva får deg til å tro at vi ikke tar det samme ansvaret?

Vi er også fysisk sammen, og ikke alle vil bli strøket på når man har det vondt. Og i hvertfall ikke når man er grinete. Er det grunn nok til å skulle bo sammen? Vil det beste for hverandre? Vi som ikke bor sammen vil hverandre vondt mao? 

Du mener at det er vakkert for deg og din partner, men vi ande har funnet ut at vi er lykkeligst som særboere. Er ikke det vakkert? At folk kan leve sånn som passer for dem selv og partner?

Trodde den tankegangen om at mennesker som velger hverandre "må gifte seg" utgikk med bestemors generasjon.

Anonymkode: 52a66...4a1

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 16.4.2024 den 9.21):

Jeg ser at mange på KG er særboere med kjærestene sine. Da lurer jeg på - måtte dere ta til takke med noen som bor innen 1 time fra deres hjem? Eller har dere svært lite behov for kontakt, kos, sex og nærhet, slik at 1-2 netter i måneden er helt greit? Folk har jo unger, jobb, aktiviteter, hobbyer, frivillige verv og så videre. Det funker jo ikke med særboerskap hvis man bor mange timer med bil unna hverandre.

20min med bil. Vi ser hverandre minst annenhver dag,det meste vi har vært fra hverandre 1 uke.

Særboere funker strålende om man bor i samme by og ikke har veldig små barn!? 

Kunne aldri hatt det annerledes. Ønsker bo alene med barna til de er store tenåringer. Kjæresten har også 1 eget barn. Ingen av oss har barn under skolealder,hjelper nok på mindre stress.

Sex/nærhet mer enn nok. 

Flytter sammen når de minste er tenåringer tenker jeg. 

Anonymkode: 5c86d...70c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Fatter ikke greia jeg.Hva er vitsen med en kjæreste en ikke kan våkne med? Sovne med? Stryke, kose og knulle hver dag?

Hadde aldri i livet forpliktet meg til noen som ikke ville være en del av livet mitt hver dag.

Og du tror at alle som bor sammen deler soverom? Jøkke det shønnr du! 

Anonymkode: 0b3a5...fee

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

20min med bil. Vi ser hverandre minst annenhver dag,det meste vi har vært fra hverandre 1 uke.

Særboere funker strålende om man bor i samme by og ikke har veldig små barn!? 

Kunne aldri hatt det annerledes. Ønsker bo alene med barna til de er store tenåringer. Kjæresten har også 1 eget barn. Ingen av oss har barn under skolealder,hjelper nok på mindre stress.

Sex/nærhet mer enn nok. 

Flytter sammen når de minste er tenåringer tenker jeg. 

Anonymkode: 5c86d...70c

Glemte en ting. Jeg ønsker ikke bo med andre barn eller ha ansvar på den måten. Nok med mitt og mine! Min kjæreste er ofte hos oss hjelper med lekser,spiser middag osv. Funker bra. Hadde ikke funket om 2 timers avstand selvfølgelig, eneste og.

Anonymkode: 5c86d...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (20 timer siden):

Samboere i leid bolig er begge ansvarlige for å betale husleie, eventuelt den ene betaler den andre. De må samarbeide om hvem som husker søppeldag, hvem som henter posten, fordele oppgaver innenfor huset. De er begge ansvarlige for å ha det fint rundt huset og så videre. De må løse eventuelle krangler og uenigheter i felles bolig. 

Denne beskrivelsen gjelder også for romkamerater i kollektiv. Ergo kan det ikke være dette som er sementen i forpliktelsen mellom samboere, for romkamerater er ikke i forpliktende forhold selv om de deler på ansvaret for en bolig. 

Anonymkode: c192d...59a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

Fatter ikke greia jeg.Hva er vitsen med en kjæreste en ikke kan våkne med? Sovne med? Stryke, kose og knulle hver dag?

Hadde aldri i livet forpliktet meg til noen som ikke ville være en del av livet mitt hver dag.

Ingen angriper deg for ditt valg. Jeg håper dere som er kjærester, samboere og gift alle er lykkelige og fornøyde. Jeg skulle bare ønske at dere aksepterte at vi som har valgt å være særboere også har et forpliktende forhold.

Anonymkode: 7a895...271

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er kanskje din erfaring, min er omvendt. Vi har vært sammen i 15 år, til tross for 2 timers flytur. Vi har selvsagt ikke små barn lenger. Tidligere reiste vi til den andre torsdag-søndag de helgene vi ikke hadde barn. Nå blir oppholdene like gjerne onsdag-mandag.  Vi snakker sammen hver dag, det finnes telefon, involverer oss i den andres liv, og lange samtaler om hva det måtte være. 

Anonymkode: 7a895...271

Da forutsettes det at dere er rike. De færreste har økonomisk mulighet til å fly flere ganger per måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...