Gå til innhold

Barnehage- noe drit slik det er lagt opp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Selvfølgelig hadde det fungert i 2024. Du fremstiller det som om barnehage er en helt nødvendig og kritisk forutsetning for å lære å snakke, klippe med saks og sosialisere, og det er jo helt åpenbart bare tull, enten det er 1724 eller 2024.

Anonymkode: 9af6a...698

Hvordan skal barn få sosialisert seg med andre barn når ingen andre barn er hjemme? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tussi84 skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal barn få sosialisert seg med andre barn når ingen andre barn er hjemme? 

nå var premisset for diskusjonen at alle barna var hjemme, så da kan de sosialisere med hverandre.

Men om det nå ikke var slik, så kan de sosialisere med sine søsken, eller man kan ta dem med på aktiviteter der det er andre barn, som f.eks Musikk fra livets begynnelse eller Åpen barnehage, eller man avtale besøk med andre.

Alternativt, og dette heier jeg på, så kan man forholde seg  trygg i vissheten om at barn klarer seg helt fint også uten å sosialisere med andre barn 8 timer til dagen.

 

Anonymkode: 9af6a...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

nå var premisset for diskusjonen at alle barna var hjemme, så da kan de sosialisere med hverandre.

Men om det nå ikke var slik, så kan de sosialisere med sine søsken, eller man kan ta dem med på aktiviteter der det er andre barn, som f.eks Musikk fra livets begynnelse eller Åpen barnehage, eller man avtale besøk med andre.

Alternativt, og dette heier jeg på, så kan man forholde seg  trygg i vissheten om at barn klarer seg helt fint også uten å sosialisere med andre barn 8 timer til dagen.

 

Anonymkode: 9af6a...698

De fleste har ingen søsken..eller søsken på skolen...og ikke alle søsken lever i harmoni og kan sosialisere seg med de. 

Men uansett kunne ikke dette blitt...tenk om mødre skulle vært hjemme i 7 år...da er du ikke aktraktiv i jobb sammenheng etterpå. Pluss jeg ville mistet meg helt om jeg skulle gått hjemme i 7 år med barn 24 timer i døgnet 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sofakona said:

 

Joda..men dere snakker om 70 og 80 tallet...ting var faktisk forandret seg i forhold til rammeplanen, pc, digitale. Jeg er født på 80 tallet og da var vi ute hverdag og lekte hverdag. Idag finnes det nesten ikke barn ute da de sitte på pc, Nintendo eller nettbrett. Det sosiale blir ikke det samme. 

Pluss dere leser jo her inne hvor mange foreldre som sitter på mobilen, fedre som gamer og barn som blir satt foran tv og nettbrett. Dette er da ofte etter barn kommer hjem fra barnehagen... hvordan tror dere det blir da fra 0600 om morgenen til 18-20 om kvelden?  Dere kan ikke sammenligne deres barndom og foreldre i 70-80 tallet til 2024

Barn sitter på nettbrett på kvelden fordi de er slitne etter barnehagen, og foreldre er slitne etter jobb. Jeg tror nok de fleste av oss passer på at barna gjør andre ting hvis de er hjemme en hel dag.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sofakona said:

De fleste har ingen søsken..eller søsken på skolen...og ikke alle søsken lever i harmoni og kan sosialisere seg med de. 

Men uansett kunne ikke dette blitt...tenk om mødre skulle vært hjemme i 7 år...da er du ikke aktraktiv i jobb sammenheng etterpå. Pluss jeg ville mistet meg helt om jeg skulle gått hjemme i 7 år med barn 24 timer i døgnet 

Jeg drømmer meg ikke tilbake til en tid med hjemmeværende mødre. Men vi trenger da ikke gå til motsatt ytterlighet og hevde at det er nærmest uansvarlig, omsorgsvikt eller barnevernssak at en mor er sammen med sin egen unge en ettermiddag.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (1 minutt siden):

Jeg drømmer meg ikke tilbake til en tid med hjemmeværende mødre. Men vi trenger da ikke gå til motsatt ytterlighet og hevde at det er nærmest uansvarlig, omsorgsvikt eller barnevernssak at en mor er sammen med sin egen unge en ettermiddag.

Det har jeg aldri sakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (Akkurat nå):

De fleste har ingen søsken..eller søsken på skolen...og ikke alle søsken lever i harmoni og kan sosialisere seg med de. 

Men uansett kunne ikke dette blitt...tenk om mødre skulle vært hjemme i 7 år...da er du ikke aktraktiv i jobb sammenheng etterpå. Pluss jeg ville mistet meg helt om jeg skulle gått hjemme i 7 år med barn 24 timer i døgnet 

Nå må du gi deg! "De fleste har ikke søsken"? eller at de kan ikke sosialisere med sine søsken fordi de er skolebarn? Mener du at barn kun kan sosialisere mellom kl 9 og 15 da? De har ikke nytte av sosialisering som skjer etter kl 14?

De kan ikke sosialisere med søsken de ikke lever i harmoni med? virkelig? dette mener du er et argument FOR barnehage??!!

Var det i barnehagen du lærte å tenke så firkantet? jeg synes argumentasjonen din er skremmende, fordi den er så lukket for at det finnes andre muligheter å gjøre ting på enn barnehage fra 8 til 15. Og det er jo i seg selv et stort rødt flagg, for det er jo helt forferdelig hvis konsekvensen av "alle barn i barnehage", er at alle begynner å tenke helt likt.

Når det gjelder det siste poenget ditt, så tenker jeg at det er en annen diskusjon. Jeg mener ikke at kvinner ikke skal jobbe, og det er ikke det spørsmålet vi diskuterer her.

Anonymkode: 9af6a...698

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med alle som kommenterer at dette ikke er en oppbevaringsplass, men et pedagogisk tilbud. Er det de eneste alternativene? Det er først og fremst barnepass, det er det som er behovet til familien. Pedagogikken gjør tiden i barnehagen mer verdifull, og absolutt en kjempebonus. Og så er det mange andre fordeler/ulemper med barnehage. Men det er først og fremst barnepass som er formålet. 
 

Hadde også prøvd å finne ut hvilket tidspunkt som passer å levere slik at det ikke ble 1 time i barnehagen.  For eks rett etter lunsj, da er det kanskje en omstilling og alle skal ut og starte ny lek. Men enkelte her tror jo det er et alternativ å ikke levere i det hele tatt.. dama skal på jobb! 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone83 skrev (1 minutt siden):

Morsomt med alle som kommenterer at dette ikke er en oppbevaringsplass, men et pedagogisk tilbud. Er det de eneste alternativene? Det er først og fremst barnepass, det er det som er behovet til familien. Pedagogikken gjør tiden i barnehagen mer verdifull, og absolutt en kjempebonus. Og så er det mange andre fordeler/ulemper med barnehage. Men det er først og fremst barnepass som er formålet. 
 

Hadde også prøvd å finne ut hvilket tidspunkt som passer å levere slik at det ikke ble 1 time i barnehagen.  For eks rett etter lunsj, da er det kanskje en omstilling og alle skal ut og starte ny lek. Men enkelte her tror jo det er et alternativ å ikke levere i det hele tatt.. dama skal på jobb! 

Folk med bakgrunn fra barnehage fraråder det for en grunn, de jobber ut fra barnas beste ikke foreldrenes beste. Akkurat som barnevernet og helsestasjonen, ser man at det går uheldig utover barnet så plikter man å si ifra for barnet skyld. Utviklingssamtaler og kartlegging er jo for at barnet skal ha det bra. 

Men ett godt samarbeid er viktig i barnehagen/skole mellom foreldre og personalet. Ta opp dette med pedagogisk leder på avdelingen kan være greit for å finne løsninger sammen. 

 

Anonymkode: 53ae3...58d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (1 time siden):

Flott! Dette betyr at man ikke har råd til å gi barna det de trenger. Kanskje ikke nok mat, nok eller riktige klær for sesong, kan ikke delta i bursdag feiringer eller ha bursdag feiring, kan ikke dra med barnet på noe fordi har ikke økonomien til det. Og ikke får barnet sosialisert seg med andre barn heller.

Handler ikke om tid og krefter for de fleste, men heller det fakta at enn som foreldre trenger inntekt for å kunne gi barnet mye av det fysiologiske som barnet trenger. Jeg er sikker på at hvis det ikke hadde vært så dyrt i Norge, så hadde flere foreldre valgt å jobbe redusert, nettopp for å få mer tid med barna sine.

Min mor var faktisk hjemmeværende på 80 og nesten hele 90 tallet mens jeg og min søster var små. Pappa jobbet og hadde eneste inntekt. Vet du hva det førte til?  Jeg kunne ikke delta på det ene og det andre fordi vi ikke hadde råd, ferier hørte til sjeldenhetene, og det samme med opplevelser som svømmehall, fornøyelsesparker, kino etc. Jeg arvet mye klær, og vi bodde trangt gjennom hele oppveksten. Bodde på 60 kvm, og måtte dele rom med min søster som var 7 år yngre. Ingen privat liv, og veldig forskjellige interesser pga aldersforskjell mellom oss. Kunne ønske vi hadde bodd slik at vi hadde større plass og hvert vårt rom.

Du kan si at det å gå glipp av dette ikke er så viktig, men som barn kjente Jeg veldig på dette. Når andre barn kom tilbake på skolen hvert år og fortalte om ferier til det fjerne utland, så satt jeg med klump i halsen, fordi vi hadde enten bare vært hos slektninger i Norge, eller vært hjemme, eller så hadde vi lånt besteforeldre sin hytte noen uker. Jo da det var hyggelig på hytta, og jeg hadde mange fine opplevelser der ute, men som barn sammenlignet man og tenkte over alt som man ikke fikk.

Når alt det er sagt så var oppveksten min helt grei, men som jeg sier jeg kunne ønske at familien min hadde hatt to inntekter slik at økonomi var bedre.

Å klare seg på kun en inntekt idag med Mindre man tjener godt  er veldig vanskelig, spesielt med barn. Alt er mye dyrere nå enn den gang, så idag sliter veldig mange. 

Løsningen er absolutt ikke å bli hjemmeværende..

Dette var et merkelig innlegg, det var da helt vanlig å være hos slektninger på ferie, hytte var det ikke mange som hadde heller

Anonymkode: 3b2d2...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (1 time siden):

Flott! Dette betyr at man ikke har råd til å gi barna det de trenger. Kanskje ikke nok mat, nok eller riktige klær for sesong, kan ikke delta i bursdag feiringer eller ha bursdag feiring, kan ikke dra med barnet på noe fordi har ikke økonomien til det. Og ikke får barnet sosialisert seg med andre barn heller.

Handler ikke om tid og krefter for de fleste, men heller det fakta at enn som foreldre trenger inntekt for å kunne gi barnet mye av det fysiologiske som barnet trenger. Jeg er sikker på at hvis det ikke hadde vært så dyrt i Norge, så hadde flere foreldre valgt å jobbe redusert, nettopp for å få mer tid med barna sine.

Min mor var faktisk hjemmeværende på 80 og nesten hele 90 tallet mens jeg og min søster var små. Pappa jobbet og hadde eneste inntekt. Vet du hva det førte til?  Jeg kunne ikke delta på det ene og det andre fordi vi ikke hadde råd, ferier hørte til sjeldenhetene, og det samme med opplevelser som svømmehall, fornøyelsesparker, kino etc. Jeg arvet mye klær, og vi bodde trangt gjennom hele oppveksten. Bodde på 60 kvm, og måtte dele rom med min søster som var 7 år yngre. Ingen privat liv, og veldig forskjellige interesser pga aldersforskjell mellom oss. Kunne ønske vi hadde bodd slik at vi hadde større plass og hvert vårt rom.

Du kan si at det å gå glipp av dette ikke er så viktig, men som barn kjente Jeg veldig på dette. Når andre barn kom tilbake på skolen hvert år og fortalte om ferier til det fjerne utland, så satt jeg med klump i halsen, fordi vi hadde enten bare vært hos slektninger i Norge, eller vært hjemme, eller så hadde vi lånt besteforeldre sin hytte noen uker. Jo da det var hyggelig på hytta, og jeg hadde mange fine opplevelser der ute, men som barn sammenlignet man og tenkte over alt som man ikke fikk.

Når alt det er sagt så var oppveksten min helt grei, men som jeg sier jeg kunne ønske at familien min hadde hatt to inntekter slik at økonomi var bedre.

Å klare seg på kun en inntekt idag med Mindre man tjener godt  er veldig vanskelig, spesielt med barn. Alt er mye dyrere nå enn den gang, så idag sliter veldig mange. 

Løsningen er absolutt ikke å bli hjemmeværende..

Det er bare å kutte ut sydenferiene, treningssentrene, bilene, hytten og ellers unødvendige ting. Vi klarte oss bra da våre barn var små uten at vi måtte på disse greiene. Ikke hadde vi bil heller.

Anonymkode: 00eee...165

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk med bakgrunn fra barnehage fraråder det for en grunn, de jobber ut fra barnas beste ikke foreldrenes beste. Akkurat som barnevernet og helsestasjonen, ser man at det går uheldig utover barnet så plikter man å si ifra for barnet skyld. Utviklingssamtaler og kartlegging er jo for at barnet skal ha det bra. 

Men ett godt samarbeid er viktig i barnehagen/skole mellom foreldre og personalet. Ta opp dette med pedagogisk leder på avdelingen kan være greit for å finne løsninger sammen. 

 

Anonymkode: 53ae3...58d

man kan få inntrykk av at "folk med bakgrunn fra barnehage" lider av en kollektiv vrangforestilling, som går ut på at

1) barnehagens pedagogiske innhold er en attraksjon i seg selv, og

2) folk som får betalt for det er bedre omsorgspersoner enn foreldrene

Anonymkode: 9af6a...698

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hva i alle verden skal et barn være i barnehagen i to timer for?

Her snakker vi KUN oppbevaring til far skal hente..

Anonymkode: fa091...f3e

Ja såklart er det oppbevaring, fordi mor må på jobb. Om alternativene er at 2-åringen er i barnehagen 9:30 - 16:30 eller er sammen med mor på dagtid og så i barnehagen 14:30 - 16:30 så er jo det siste det beste for 2-åringen vel? Og en småbarnsavdeling bør være fleksibel nok til at det går bra gitt at mor har sagt ifra på forhånd og tar hensyn om det feks er turdag.

Det er vel ikke flere ganger i uken dette skjer.

 

3 hours ago, Tanuki said:

Det er TS sin tolking at barnehagen sier ungen "må" være der i kjernetiden. De sier de vel fordi hun ønsker å lever etter kl.14 de dagene hun har senvakt.  Hun kan jo la ungen få fri når hun har fri, men hva er poenget med å levere såpass sent? Blir jo bare vanskelig for ungen å komme inn i lek, de andre er kanskje slitne etter tur, noen blir hentet etc. 

Poenget er vel at hun må dra på jobb før far er kommet hjem fra sin jobb. Så barnet må passes av noen et par timer i overlappen der men kan slippe å være en hel lang dag i barnehagen. Det er da bare bra for en 2-åring.

 

Dette med å komme inn i lek osv har nok mye mer å si for de eldre barna. Har en 2-åring selv om de leker ikke på den måten ennå.

 

Og uten å sitere spesifikke innlegg her, de fleste foreldre klarer vel å gi en 2-åring et like godt tilbud hjemme som det barnehagen klarer dersom de ønsker og forsøker. Det blir jo litt rart om et av premissene for diskusjon barnehage/ikke barnehage skal være å ta det for gitt at barn omtrent blir utsatt for omsorgssvikt hjemme... Det er vel forhåpentligvis ikke tilfellet for de fleste barn.

Anonymkode: a4123...315

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

man kan få inntrykk av at "folk med bakgrunn fra barnehage" lider av en kollektiv vrangforestilling, som går ut på at

1) barnehagens pedagogiske innhold er en attraksjon i seg selv, og

2) folk som får betalt for det er bedre omsorgspersoner enn foreldrene

Anonymkode: 9af6a...698

Sier faktisk mer om hvor lite enkelte setter seg inn i hva de lærer og hverdagen til barna. Men dette er jo generelt ett problem idag med foreldre og deres krav iforhold til skole/barnehage. 

Ingen har skrevet at foreldrene ikke er gode omsorgspersoner da er vi over på barnevern det er en vesentlig forskjell. Det er ingen tvang om barnehage i Norge, så det er ikke verre enn å si opp jobben og være hjemme med barnet istedenfor. Det er ditt valg fram til skolestart hva du gjør. 

Anonymkode: 53ae3...58d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja såklart er det oppbevaring, fordi mor må på jobb. Om alternativene er at 2-åringen er i barnehagen 9:30 - 16:30 eller er sammen med mor på dagtid og så i barnehagen 14:30 - 16:30 så er jo det siste det beste for 2-åringen vel? Og en småbarnsavdeling bør være fleksibel nok til at det går bra gitt at mor har sagt ifra på forhånd og tar hensyn om det feks er turdag.

Det er vel ikke flere ganger i uken dette skjer.

 

Poenget er vel at hun må dra på jobb før far er kommet hjem fra sin jobb. Så barnet må passes av noen et par timer i overlappen der men kan slippe å være en hel lang dag i barnehagen. Det er da bare bra for en 2-åring.

 

Dette med å komme inn i lek osv har nok mye mer å si for de eldre barna. Har en 2-åring selv om de leker ikke på den måten ennå.

 

Og uten å sitere spesifikke innlegg her, de fleste foreldre klarer vel å gi en 2-åring et like godt tilbud hjemme som det barnehagen klarer dersom de ønsker og forsøker. Det blir jo litt rart om et av premissene for diskusjon barnehage/ikke barnehage skal være å ta det for gitt at barn omtrent blir utsatt for omsorgssvikt hjemme... Det er vel forhåpentligvis ikke tilfellet for de fleste barn.

Anonymkode: a4123...315

Bra innspill!

Selvfølgelig må det være greit å levere «i vaktskifte» slik at mor rekker å dra på jobb og far rekker å slutte på jobben. 
Hvertfall når det er snakk om et så lite barn.
Turnusarbeidere har ofte begrenset fleksibilitet, sånn er det bare. 
Men leser jo med oppgitthet flere innlegg der det er tydelig at folk ikke forstår hva turnus innebærer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var et merkelig innlegg, det var da helt vanlig å være hos slektninger på ferie, hytte var det ikke mange som hadde heller

Anonymkode: 3b2d2...456

Som voksen ser man anderledes på ting enn det man gjør som barn. Som barn sammenligner man seg selv med hva andre barn får og opplever, og derfor som barn syns jeg det var en smule pinlig at jeg ikke fikk vært så ofte på ferietur til utlandet. Mens de fleste i klassen snakket om at de hadde vært et eller annet sted i Europa eller USA i sommerferien, så ble Det å være på hytta som besteforeldre mine eide hvert år ganske kjedelig i forhold/besøkeslektninger/være hjemme. Da skjønner man at foreldrene sine er fattig iht andre foreldre.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare å kutte ut sydenferiene, treningssentrene, bilene, hytten og ellers unødvendige ting. Vi klarte oss bra da våre barn var små uten at vi måtte på disse greiene. Ikke hadde vi bil heller.

Anonymkode: 00eee...165

Jo da, men du glemmer mye her. Mange steder i Norge er man nødt til å ha bil, ofte 2 biler også fordi man jobber forskjellig og det ikke går kollektiv trafikk. En annen ting er at avstandene er lange til både bhg, skole og butikk. 

Så var det ikke mine foreldre som eide hytte, men besteforeldre mine. En knøtt liten hytte, uten innlagt strøm og vann så ingen luksus slik mange forventer at hytte skal være idag.

Det handler ikke om at det at man ikke klarer seg som barn uten feks ferie reiser til utlandet eller Syden, eller må på lekeland etc. Det handler om at som barn så ønsker man å få de samme opplevelsene som det de fleste andre barn får oppleve. Det føles sårt å føle på utenforskap,når omtrent hele klassen snakker om opplevelser de har hatt, når du selv som Barn kan se langt etter det samme selv om du ønsker det.

Jeg sier ikke at man bør dra til utlandet hvert år, eller gå på badeland,lekeland, trampoline land, kino osv hele tiden, men det å få oppleve noe av det inne i mellom gjør at barna slipper å følelsen av å kjenne seg utenfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

 

Nå har jeg tatt meg tid til å lese gjennom hele tråden. Jeg ser det er utrolig delte meninger ang dette, og det har vært utrolig interessant lesning.

Men inntrykket jeg får, er at barnehagen kan gi et bedre pedagogisk tilbud enn meg. Helt ærlig, jeg er kraftig uenig. Hvertfall her hjemme hos oss.

Ungen både tegner og maler hjemme hver eneste dag. Legger puslespill med 15 brikker på egenhånd (ber sjeldent om hjelp) og skravler som en foss. Sier hele setninger med opptil 9 sammenhengende ord. Har sluttet med bleie.

Vi benytter oss av lokale tilbud som svømmehall, åpen barnehage og bibliotek. Er masse andre barn å møte der, så barnet får bli kjent med unger i alle aldre. Ikke bare en bestemt aldersgruppe mellom 1-3 år. Vi bor i et nydelig borettslag med flere barn. Er ute nesten hver dag, så langt det lar seg gjøre. Andre barn synes det er koselig med 2-åringen og kommer ofte bort for å hilse på. Et par jenter på rundt 7 år +/- elsker å leke med barnet, så det lærer seg også å ta imot hjelp og litt trøst fra andre barn også. Store som små. Er ofte barn å se i borettslaget pg mange foreldre i permisjon.

Barnet hjelper til med matlaging, får oppgaver (hente paprika, dekke bord, finne slikkepott osv). Det kan telle til 15 og nesten halvparten av alfabetet.

Vi ser KUN på tv på morgenen i helg. 

Til sammenlignign: barnehagen har nesten ikke vært ute i hele vinter. Har tidvis gått både 2 og 3 uker mellom hver gang di gikk ut, og da var dem ute i 30 min. Ikke fortell meg at dere oppriktig mener det er sunnere for en snart 2-åring å sitte inne på et lite rom på rundt 40 kvm en hel vinter med 10 barn og 3 voksne?? Jeg hadde klikka.

Og for det andre: jeg jobber turnus og er ofte borte på ettermiddager og kveldstid. Dette gjør isåfall at jeg som mor mister ENDA mer tid med barnet, enn dere som jobber man-fre 08-16. Jeg kan risikere å gå både 2 og 3 dager uten å se barnet, fordi jeg jobber kveldstid. Jeg ønsker ikke at barnet mitt skal sitte igjen med en følelse av at det aldri så moren sin. Kan lett unngås, men tydeligvis er ikke systemet lagt opp til at foreldre i helsevesenet skal få tid med barna. Vi går glipp av både helger, bursdager, helligdager og andre store hendelser i barnets liv. Jeg har på mange vis mye frihet, men også en hel haug med begrensninger.

Ingen er tjent med at jeg sier opp jobben i helsevesenet heller. Det skrikes virkelig etter folk med min utdanning, men ting som dette gjør jo yrket svært uattraktivt for min del🤔 og til syvende og sist: det er jo barnet som rammes hardest av at ting ikke kan tilrettelegges og at det får ekstra lange dager i bhg 

Ts

Anonymkode: 8b8b2...d40

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, barnehagen kan faktisk ikke bestemme sånn til syvende og sist. De kan ønske og anbefale men de kan ikke si deg opp fra plassen fordi om du leverer utenfor kjernetid noen dager som du har sagt ifra om. Du har plass i barnehagen og står fritt til å benytte den som du vil.. Jeg ville tatt en prat med styrer jeg. Sannsynligvis får du jo turnusen din i god tid så du kan informere barnehagen om de få dagene du må levere til rare tider? Jeg tviler ikke et sekund på at 2-åringen har det bedre hjemme med deg noen ekstra timer heller enn full dag i barnehagen. Spesielt når du da er borte så barnet ikke ser deg på kvelden. Hadde ikke gitt meg på det om det var meg iallfall :)

(Eneste er vel om man benytter veldig lav % så kan de kanskje si at noe andre trenger plassen mer? Det vet jeg ikke. Men så mye er det vel ikke snakk om uannsett?)

Anonymkode: a4123...315

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, for min del droppet jeg turnus og jobbet i dagstilling de årene barna gikk i barnehage. Nettopp på grunn av utfordringene du beskriver, altså at jeg ønsket så mye tid med barna mine som mulig. Kan det være en mulighet for deg?

Anonymkode: d0f82...f14

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...