Gå til innhold

Forstår menn egentlig at det de driver med når de diskuterer dating, kommer til å bite de bak senere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt vanlig for en person (uansett kjønn) med god utdanning, mye erfaring og arbeidskapasitet til å tjene over en million kroner i det private næringsliv.

Anonymkode: 23d04...208

«Millioner» og «over en million» er ikke ekvivalent. Jeg antar at en person med «god utdanning» har tilstrekkelig tekstforståelse til å se forskjellen.

Såvidt jeg kan se fra google så tjener ca 577.000 av oss over en million. Dvs ca 10% av befolkningen?

Sitat

At man "vasser i tilbud" kan også gjøre med at man som suksessfull kvinne på 40 kanskje er mer utadvendt, selvsikker og sensuell enn man var som usikker, innadvendt tjueåring med blasse farger. 

Det er selvsagt en mulighet. Statistikken viser dog at urbane kvinner med høy inntekt sliter i relasjoner.

Sitat

Statistikken viser at hvis alle menn uansett alder og utseendet kunne ha valgt seg den mest attraktive kjæresten, ville de ha gått for veldig unge jenter med BMI mellom 17 og 20.

Statistikken viser nok ikke at _alle_ menn tenker sånn. At mange menn tenker sånn, kanskje gjennomsnittet er mer plausibelt.

Personlig så foretrekker jeg «ungdommelig» over «veldig ung», og BMI på 25 over 17. Men så er jeg i en alder og livssituasjon hvor mange kanskje tenker på meg som irrelevant.

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det å grunnløst hevde at debattanter lyver er litt synd for det bidrar til å spenne bein under enhver meningsfull diskusjon.

Anonymkode: 332bf...64f

Nå er ikke dette en spesielt meningsfull diskusjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg oppfordrer deg til å bruke slike hersketeknikker hver gang du føler for det. Det fungerer bedre enn noen argumenter jeg kunne presentere.

Anonymkode: 332bf...64f

Men at du bruker hersketeknikker, det er greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei. Det er masse her. At dere ikke ser det, får dere ta på deres egen kappe. Det er flust med slike innlegg i tråder som omhandler dette. Ikke vår feil at dere velger å ha gullfiskhukommelse på noe som er åpenbart. Det blir som at jeg skal skrive at jeg ikke ser mannskap her inne, det er bare menn som sier det er mannskøhat her, kanskje dere bidrar selv til å holde det vedlike!! Bare tøv.

Anonymkode: 58a05...748

Jeg føler jeg blir nesten gaslighta av mannfolka her inne. At det påstås en ting, deretter å benekte at det blir påstått i det hele tatt og til slutt mene det er kvinners usikkerhet som ligger til grunn. Det er ganske sykt. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kvinner sier oftere nei enn menn. Dvs kvinner er per def mer selektive enn menn. Det samme sier wikipedia. Men du vet selvsagt best?

Der hvor menn bryr seg mye om utseende og ungdommelighet, så bryr kvinner seg mye om høyde, sosio-økonomisk status, humor og mye annet rart.

For å bruke ditt eget infantile språk: hvorfor lar dere kvinner tissen peke på høye menn? Er dere så grunne? Har dere virkelig ikke noe mer i topplokket enn det?

Anonymkode: 332bf...64f

Og alt det du ramser opp der, med unntak av høyde, kan man jobbe med og utvikle. Ingen kan være under 25 hele livet, med mindre man dør før man blir så gammel.

En viktig grunn til at kvinner er veldig selektive er forresten av mange menn er mer enn villige til å lyve om hensiktene sine, bare for å få ligge. Da siler man selvsagt veldig fint, for man vil ikke bli brukt for sex om man er ute etter et forhold. 

Menn viser jo også gang på gang at de er villige til å ta til takke med det de kan få. De bryr seg ikke nødvendigvis om dama engang, hun er bare en funksjonell ting, som skal gjøre livet deres bedre. Kvinner vil elskes og oppleve gjensidig kjærlighet. Menn ser på forhold som noe de skal tjene på, som skal komme dem til gode. Har de klart å skaffe seg dame, har de en de kan dele boutgifter med, en som kan gjøre husarbeid, og en som stiller opp på sex med jevne mellomrom. Og skulle hun bli syk, skadd eller på annen måte miste sin verdi som praktisk gjenstand, så er det bare til å bytte henne ut med noen andre de bryr seg akkurat like lite om.

Ja da, noen menn er i stand til å forelske seg, føle kjærlighet, og respekterer kvinner som hele mennesker, men mange gjør det ikke. Det er med andre ord ikke sånn at kvinner i forhold automatisk er mer heldige enn menn som blir valgt bort. At menn er villige til å ta til takke, betyr ikke at menn ikke er kresne.

Anonymkode: e2ba5...737

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og alt det du ramser opp der, med unntak av høyde, kan man jobbe med og utvikle. Ingen kan være under 25 hele livet, med mindre man dør før man blir så gammel.

Anonymkode: e2ba5...737

Ingen 40-åring kan bli 25 og ingen på 160cm kan bli 190cm

Men å få kvinner til å vedkjenne seg at de to tingene er ekvivalent hva gjelder overfladiskhet, det er ikke mulig

For alt må jo ende opp med «menn = overfladisk», «kvinner = bra», ikke sant?

Å si at vi alle er ganske overfladiske (som jeg sier), det er det jammen ikke mange kvinner som tåler.

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinterjenta skrev (14 minutter siden):

Jeg føler jeg blir nesten gaslighta av mannfolka her inne. At det påstås en ting, deretter å benekte at det blir påstått i det hele tatt og til slutt mene det er kvinners usikkerhet som ligger til grunn. Det er ganske sykt. 

Jeg føler at du snakker veldig mye tull. Og at det er et sykdomstegn. Hvordan skal vi løse det tenker du?

Anonymkode: 332bf...64f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og alt det du ramser opp der, med unntak av høyde, kan man jobbe med og utvikle. Ingen kan være under 25 hele livet, med mindre man dør før man blir så gammel.

En viktig grunn til at kvinner er veldig selektive er forresten av mange menn er mer enn villige til å lyve om hensiktene sine, bare for å få ligge. Da siler man selvsagt veldig fint, for man vil ikke bli brukt for sex om man er ute etter et forhold. 

Menn viser jo også gang på gang at de er villige til å ta til takke med det de kan få. De bryr seg ikke nødvendigvis om dama engang, hun er bare en funksjonell ting, som skal gjøre livet deres bedre. Kvinner vil elskes og oppleve gjensidig kjærlighet. Menn ser på forhold som noe de skal tjene på, som skal komme dem til gode. Har de klart å skaffe seg dame, har de en de kan dele boutgifter med, en som kan gjøre husarbeid, og en som stiller opp på sex med jevne mellomrom. Og skulle hun bli syk, skadd eller på annen måte miste sin verdi som praktisk gjenstand, så er det bare til å bytte henne ut med noen andre de bryr seg akkurat like lite om.

Ja da, noen menn er i stand til å forelske seg, føle kjærlighet, og respekterer kvinner som hele mennesker, men mange gjør det ikke. Det er med andre ord ikke sånn at kvinner i forhold automatisk er mer heldige enn menn som blir valgt bort. At menn er villige til å ta til takke, betyr ikke at menn ikke er kresne.

Anonymkode: e2ba5...737

Vi kan diskutere side opp og side ned om menn eller kvinner er mest selektive. Uansett hvilke kilder jeg presenterer så preller det av - menn er single fordi de for kresne og bare vil ha kvinner på 20 år med BMI på 17.

Så tar diskusjonen en u-sving, og påstanden er plutselig at menn tar til takke med hva de kan få.

Ingen spør seg hvordan diskusjonen kan gå fra «menn er single fordi de er drittsekker som bare vil ha unge tynne jenter» til «menn er drittsekker som tar hva som helst». Det eneste koherente er at menn er drittsekker, og mannehaterene hoier av glede.

Anonymkode: 332bf...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange menn vil egentlig date kvinner som er høyere enn dem? Svært få vil jeg tro, de kan sikkert treffe dem privat, men de vil ikke bli sett offentlig med dem. Det er ikke lenge siden det var standard å gi hormonsprøyter til jenter som så ut til å bli for høye for menn for å stanse veksten.

Anonymkode: a4176...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange menn vil egentlig date kvinner som er høyere enn dem? Svært få vil jeg tro, de kan sikkert treffe dem privat, men de vil ikke bli sett offentlig med dem. Det er ikke lenge siden det var standard å gi hormonsprøyter til jenter som så ut til å bli for høye for menn for å stanse veksten.

Anonymkode: a4176...939

Jeg vel aldri møtt en kvinne som var høyere enn meg, så jeg har vanskelig for å relatere.

Men min forståelse er at i apper hvor du kan filtrere for sånt så setter en stor andel kvinner terskler på høyde, mens langt færre menn gjør det samme.

Dette er en diskusjon vi menn aldri kan «vinne» for hvis menn hadde vært selektive på høyde så hadde vi vært kresne drittsekker som fortjente et liv i ensomhet. Og hvis vi ikke selekterte på høyde (som jeg tror er nærmere sannheten) så er vi ukritiske drittsekker som tar alt vi kan få og fortjener et liv i ensomhet. Uansett er vi drittsekker.

Anonymkode: 332bf...64f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vel aldri møtt en kvinne som var høyere enn meg, så jeg har vanskelig for å relatere.

Men min forståelse er at i apper hvor du kan filtrere for sånt så setter en stor andel kvinner terskler på høyde, mens langt færre menn gjør det samme.

Dette er en diskusjon vi menn aldri kan «vinne» for hvis menn hadde vært selektive på høyde så hadde vi vært kresne drittsekker som fortjente et liv i ensomhet. Og hvis vi ikke selekterte på høyde (som jeg tror er nærmere sannheten) så er vi ukritiske drittsekker som tar alt vi kan få og fortjener et liv i ensomhet. Uansett er vi drittsekker.

Anonymkode: 332bf...64f

De fleste kvinner er lavere enn menn. Så det hadde ikke akkurat vært et stort problem. Mange menn selekterer også på høyden. I tillegg til ansikt, vekt, alder osv.

Anonymkode: 23d04...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterjenta skrev (1 time siden):

Jeg føler jeg blir nesten gaslighta av mannfolka her inne. At det påstås en ting, deretter å benekte at det blir påstått i det hele tatt og til slutt mene det er kvinners usikkerhet som ligger til grunn. Det er ganske sykt. 

 

Ja, akkurat denne er drøy og rar. Enten så er det et retorisk triks, eller så er det synstap. Men det er ingen vits i å dokumentere ting som gjentas ofte på kg.

Ellers er jeg enig i at man bør slutte å gjenta ting som om det er sant. Det er noen damer som har tatt de verste mannfolka her på ordet, og som nå repeterer at alle menn innerst inne tenner aller mest på smårips.

Det er ikke bra det heller, og det er heller ikke sant.

Anonymkode: 58a05...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel damer som ligger rundt som kommer til å bli bitt bak? Når de innser at de ikke lenger er unge og de bra mennene er tatt?

Anonymkode: be1d1...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er vel damer som ligger rundt som kommer til å bli bitt bak? Når de innser at de ikke lenger er unge og de bra mennene er tatt?

Anonymkode: be1d1...cab

Kvinner som ligger rundt er jo i forhold også. Mange ligger rundt på veien til et forhold, så forblir de på han eller hun som var en match. 

Anonymkode: 6fca5...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler at du snakker veldig mye tull. Og at det er et sykdomstegn. Hvordan skal vi løse det tenker du?

Anonymkode: 332bf...64f

Dette er gaslighting. Ironisk. 

Vinterjenta skrev (1 time siden):

Jeg føler jeg blir nesten gaslighta av mannfolka her inne. At det påstås en ting, deretter å benekte at det blir påstått i det hele tatt og til slutt mene det er kvinners usikkerhet som ligger til grunn. Det er ganske sykt. 

 

Det er virkelig noen som gasligheter ja. Hvorfor skulle vi orke å ha denne samtalen uansett, om den ikke kom fra en plass? Det er ikke fordi det er gøy jeg deltar akkurat. 

Anonymkode: 6fca5...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, akkurat denne er drøy og rar. Enten så er det et retorisk triks, eller så er det synstap. Men det er ingen vits i å dokumentere ting som gjentas ofte på kg.

Ellers er jeg enig i at man bør slutte å gjenta ting som om det er sant. Det er noen damer som har tatt de verste mannfolka her på ordet, og som nå repeterer at alle menn innerst inne tenner aller mest på smårips.

Det er ikke bra det heller, og det er heller ikke sant.

Anonymkode: 58a05...748

Det er sannt. Vi må være forsiktige å påstå noe som sannt. Vi er jo så påvirkelige, bare med trender med klær, først tenker du gurimeg, så sniker det seg innpå deg før du finner degselv gående med den shortsen du hatet for et år siden 😤 

Anonymkode: 6fca5...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler at du snakker veldig mye tull. Og at det er et sykdomstegn. Hvordan skal vi løse det tenker du?

Anonymkode: 332bf...64f

Du må være en mann. Og hvis det er sånn du tenker og snakker til folk, så ser jeg røde flagg om sykdomstegn all over. Du kan ikke ha gode relasjoner i livet ditt. Håper du vil prøve å endre på dette så du får det en gang. 

Anonymkode: a3a7a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må være en mann. Og hvis det er sånn du tenker og snakker til folk, så ser jeg røde flagg om sykdomstegn all over. Du kan ikke ha gode relasjoner i livet ditt. Håper du vil prøve å endre på dette så du får det en gang. 

Anonymkode: a3a7a...83e

Dette må være en kvinne. Jeg anbefaler deg å lese posten jeg quotet. Tenk deg gjerne at hun andre er en mann og jeg er en kvinne. Så leser du posten jeg skrev i lys av det. Og så kommer du tilbake når du har fått litt mer erkjennelse.

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er gaslighting. Ironisk. 

Anonymkode: 6fca5...184

Jeg tenker at når man må ty til fine Engelske ord for å stemple diskusjonen så har man allerede tapt. Hva med å bruke egne ord? Hva har du å bidra med i debatten i dag?

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er vel damer som ligger rundt som kommer til å bli bitt bak? Når de innser at de ikke lenger er unge og de bra mennene er tatt?

Anonymkode: be1d1...cab

De fleste forhold varer ikke lenge og disse "bra mennene" blir single før eller siden de også. Forhold flest varer ikke i 20+ år. 

Og, kommentaren din er litt teit, for om det er slik at bare bra menn går kun etter unge kvinner... Vel, da er han nok ikke særlig bra, er han vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...