Gå til innhold

Forstår menn egentlig at det de driver med når de diskuterer dating, kommer til å bite de bak senere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De fleste kvinner er lavere enn menn. Så det hadde ikke akkurat vært et stort problem. Mange menn selekterer også på høyden. I tillegg til ansikt, vekt, alder osv.

Anonymkode: 23d04...208

«Mange» kvinner voldtar. Men flest menn voldtar.

»Mange menn» er selektive og selekterer hardt på høyde. Men flest kvinner er selektive, og selekterer hardt på høyde.

Jeg lurer på hvor mange år vi må ta den debatten. «Nehei, menn er mer kresne enn menn fordi <venninna mi>. Dessuten tar menn alt de får. Menn er svin»

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Mange» kvinner voldtar. Men flest menn voldtar.

»Mange menn» er selektive og selekterer hardt på høyde. Men flest kvinner er selektive, og selekterer hardt på høyde.

Jeg lurer på hvor mange år vi må ta den debatten. «Nehei, menn er mer kresne enn menn fordi <venninna mi>. Dessuten tar menn alt de får. Menn er svin»

Anonymkode: 332bf...64f

Altså, jeg som kvinne på 171 cm har flere ganger fått høre at jeg er for høy. 

Anonymkode: 23d04...208

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2024 at 6:18 PM, AnonymBruker said:

Det gjør meg fysisk kvalm å tenke på sex eller dating, når jeg leser hvordan verdien vår måles så sterkt i alder og utseende.

Anonymkode: aaf21...d79

Bytt ut referansene du har til virkeligheten. Det høres ut som du er litt villedet eller omgås for mange med feil innstilling til omgivelsene.

Spa opp en hobby du kunne tenke deg å drive med, spill i et korps eller noe sånt IRL-greier. (Sa ham som satt og knotta på nettet .. i solskinn, sukk)

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Wellbutrin said:

De fleste forhold varer ikke lenge og disse "bra mennene" blir single før eller siden de også. Forhold flest varer ikke i 20+ år. 

Og, kommentaren din er litt teit, for om det er slik at bare bra menn går kun etter unge kvinner... Vel, da er han nok ikke særlig bra, er han vel? 

Tja han kan vel være bra om han går etter unge kvinner like mye som ei dame kan være bra selv om hun ligger rundt?

Anonymkode: be1d1...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja han kan vel være bra om han går etter unge kvinner like mye som ei dame kan være bra selv om hun ligger rundt?

Anonymkode: be1d1...cab

Kan vel egentlig si at antall sexpartnere og hvor mye sex en har, har lite med hvor bra man er som menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså, jeg som kvinne på 171 cm har flere ganger fått høre at jeg er for høy. 

Anonymkode: 23d04...208

https://www.researchgate.net/publication/236670565_The_height_of_choosiness_Mutual_mate_choice_for_stature_results_in_suboptimal_pair_formation_for_both_sexes
 

Legg merke til hvor bratt kurven for kvinnelig «yes» faller når dama begynner å bli høyere enn mannen.

IMG_1353.jpeg

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wellbutrin skrev (8 minutter siden):

Kan vel egentlig si at antall sexpartnere og hvor mye sex en har, har lite med hvor bra man er som menneske. 

Antall sexpartnere, mengde sex og sexpartneres alder har lite å gjøre med hvor bra man er som menneske.

Hvordan man har oppført seg mot disse partnerene, hva du sier om dem og hva de sier om deg i ettertid sier en hel del om deg som menneske.

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Så tar diskusjonen en u-sving, og påstanden er plutselig at menn tar til takke med hva de kan få.

Ingen spør seg hvordan diskusjonen kan gå fra «menn er single fordi de er drittsekker som bare vil ha unge tynne jenter» til «menn er drittsekker som tar hva som helst». Det eneste koherente er at menn er drittsekker, og mannehaterene hoier av glede.

Anonymkode: 332bf...64f

Ja det kan virke som alt som bygger opp under fiendebildet aksepteres, selv når det en legger i beskrivelsen er selvmotsigende. I en parallell diskusjon ble det hevdet at evig single menn (blant mye annet negativt) gjerne hadde både lite å tilby og lav selvtillit på den ene siden og svært høye krav der de kun vil ha de yngste fineste på den andre. Fra samme bruker i samme innlegg. Jeg tror et noenlunde rasjonelt blikk vil avsløre en slik analyse som selvmotsigende, men gjengangeren virker å være at ‘all gørr er bra’. 
 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tja han kan vel være bra om han går etter unge kvinner like mye som ei dame kan være bra selv om hun ligger rundt?

Anonymkode: be1d1...cab

Nei, for om han kun er ute etter unge kvinner vil en vær kvinne bli for gammel for han etter en stund. Dermed er han ikke en langsiktig partner. Heller ikke til å stole på.

Noen som har ligget rundt kan være tilbøyelig til å ønske det i fremtiden, men det trenger ikke å bety det. Kan jo uansett skje for noen som har hatt ferre også. 

Så utifra det tenker jeg han som liker yngre er den dårligste partneren for noen. 

Anonymkode: 6fca5...184

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jo flere som er interessert, jo større sannsynlighet for å finne en som er riktig. For om bare en er interessert, så er det ingen garanti for at han ene er riktig for deg. Og da har man et problem, da kan man ikke gå videre og se om man finner noen andre.

Og så har du de av oss som ikke har noen som er interesserte også. Mange har en tendens til å glemme oss.

Anonymkode: e2ba5...737

Feil. Da ser du ikke skogen for bare trær. 

Hvordan skal du utvikle noe som helst med noen om du skal være optatt av 50 på en gang. 

Ingen gidder å være et andre valg. 

Dessuten når huet ditt er på 50 valg, og ikke den ene du vil utforske kjærligheten med. Da mister du jo netopp den som er seriøs 

Hadde aldri  blitt sammen med noen som løp til sin ff rett etter en date. Selv om vi ikke var eksklusive. Det er jo ikke seriøst i det heletatt. Og da ikke en jeg hadde giddet å kaste bort tiden min med. Det blir jo så uforutsigbart,  useriøst og ustabilt.  

Anonymkode: ffc22...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 sider med sinte femcels som påstår at "masse menn sier at kvinner over 25 er verdiløse". Gratulerer KG, du klarer nok en gang å overgå deg selv 😅

Anonymkode: 84d1a...541

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Feil. Da ser du ikke skogen for bare trær. 

Hvordan skal du utvikle noe som helst med noen om du skal være optatt av 50 på en gang. 

Ingen gidder å være et andre valg. 

Dessuten når huet ditt er på 50 valg, og ikke den ene du vil utforske kjærligheten med. Da mister du jo netopp den som er seriøs 

Hadde aldri  blitt sammen med noen som løp til sin ff rett etter en date. Selv om vi ikke var eksklusive. Det er jo ikke seriøst i det heletatt. Og da ikke en jeg hadde giddet å kaste bort tiden min med. Det blir jo så uforutsigbart,  useriøst og ustabilt.  

Anonymkode: ffc22...782

Helt enig👍

Derfor fungerer det ikke med dating-apper, man vil alltid ha for mange valg og fortsette å bla og bla… 

Problemet er også all den samkjøringen som driftes. Jeg stemmer for å gå over til solid seriemonogami. 

Anonymkode: a3a7a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Feil. Da ser du ikke skogen for bare trær. 

Hvordan skal du utvikle noe som helst med noen om du skal være optatt av 50 på en gang. 

Ingen gidder å være et andre valg. 

Dessuten når huet ditt er på 50 valg, og ikke den ene du vil utforske kjærligheten med. Da mister du jo netopp den som er seriøs 

Hadde aldri  blitt sammen med noen som løp til sin ff rett etter en date. Selv om vi ikke var eksklusive. Det er jo ikke seriøst i det heletatt. Og da ikke en jeg hadde giddet å kaste bort tiden min med. Det blir jo så uforutsigbart,  useriøst og ustabilt.  

Anonymkode: ffc22...782

Hvis det finnes 50 mennesker som kan vurdere deg som en partner så kan du ha preferanser. Hvis det finnes 1 menneske som kan vurdere deg som partner så kan du ikke ha preferanser.

Jeg prøver å hjelpe barna mine til en posisjon hvor de kan være aktuelle for mange partnere sånn at de kan ha egne preferanser innen dating.

Hvis du mener at du hjelper barna dine ved å sikre at det er bare en person som vil vurdere dem så er det et valg du må ta.

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, for om han kun er ute etter unge kvinner vil en vær kvinne bli for gammel for han etter en stund. Dermed er han ikke en langsiktig partner. Heller ikke til å stole på.

Noen som har ligget rundt kan være tilbøyelig til å ønske det i fremtiden, men det trenger ikke å bety det. Kan jo uansett skje for noen som har hatt ferre også. 

Så utifra det tenker jeg han som liker yngre er den dårligste partneren for noen. 

Anonymkode: 6fca5...184

En kvinne som kun har datet menn med god økonomi er en upålitelig kvinne for rikdom kan forsvinne?

Dette med at menn er umoralske hvis de har mannlig biologi mens kvinner er høyverdige hvis de har kvinnelig biologi begynner å bli litt trettende. Blir dere aldri lei av å forsvare «klanen» deres? Er det ingen av dere KG-kvinner som har sønner? Hva tenker dere om sønnene deres? At de er svin som alle andre menn? Eller tvinger dere dem til å gå i kjole?

Anonymkode: 332bf...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som at menn her inne skal ta kvinner på at de i det hele tatt er mennesker. Hvordan våger man å være et menneske når de har behov, liksom. De er litt som gale menn fra Midtøsten. 

Anonymkode: 6ea01...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Feil. Da ser du ikke skogen for bare trær. 

Hvordan skal du utvikle noe som helst med noen om du skal være optatt av 50 på en gang. 

Ingen gidder å være et andre valg. 

Dessuten når huet ditt er på 50 valg, og ikke den ene du vil utforske kjærligheten med. Da mister du jo netopp den som er seriøs 

Hadde aldri  blitt sammen med noen som løp til sin ff rett etter en date. Selv om vi ikke var eksklusive. Det er jo ikke seriøst i det heletatt. Og da ikke en jeg hadde giddet å kaste bort tiden min med. Det blir jo så uforutsigbart,  useriøst og ustabilt.  

Anonymkode: ffc22...782

Tror vi to lever på hver vår planet. Det at man har mange som er interesserte, og dermed flere valgmuligheter, betyr ikke at man må date alle sammen. Og i hvert fall ikke ligge med alle sammen. Det betyr ikke noe annet enn at man har mulighet til å velge noen som er virkelig bra, i stedet for å velge mellom å være alene for livet, eller ta til takke med noe rask som er villig til å ta til takke med deg. 

Anonymkode: e2ba5...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

virker som at menn her inne skal ta kvinner på at de i det hele tatt er mennesker. Hvordan våger man å være et menneske når de har behov, liksom. De er litt som gale menn fra Midtøsten. 

Anonymkode: 6ea01...8ce

"Menn her inne skal ta kvinner på at de i det hele tatt er mennesker"...

Ser dere ikke selv hvor sprø dere er? Dette er jo fullstendig galskap. Dere skriker og hyler om hvor fæle menn er, samtidig klarer dere ikke vise til hva konkret det er menn sier her som dere blir så sinte for.

Anonymkode: 84d1a...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Menn her inne skal ta kvinner på at de i det hele tatt er mennesker"...

Ser dere ikke selv hvor sprø dere er? Dette er jo fullstendig galskap. Dere skriker og hyler om hvor fæle menn er, samtidig klarer dere ikke vise til hva konkret det er menn sier her som dere blir så sinte for.

Anonymkode: 84d1a...541

Det er genuint noen der ute som ikke en gang tror kvinner kan å tenke logisk. Noen snakker om kvinner som at de ikke forstår at vi har seksuelle behov. Jeg vet det er sykt. Men ikke skyt budbringeren, skyt den som er dum nok fra starten av til å tro det.

Som at kvinner ikke burde ha en jobb, fordi det å ha drømmer, motivasjon, sosialisering, selvrealisering, intellekt, konkurranse innstingt, behov for mental stimulanse, alle disse normale tingene ikke skal være skikket kvinner. Men det er jo ekstremt gammeldags menneskesyn.

Sexisme handler jo om å ikke anerkjenne noen som et fullverdig individ. Som at kvinner ikke kan være morsomme, menn kan ikke å føle. Masse dumt. 

Så ikke klag på at vi klager, klag på at noen faktisk mener det vi klager på. For jeg leser mye, hver eneste dag.

Men døm meg for å bruke så mye tid på noe jeg vet er dumt, vet jo hva som kommer å leser det allikevel.

Anonymkode: 6fca5...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Menn her inne skal ta kvinner på at de i det hele tatt er mennesker"...

Ser dere ikke selv hvor sprø dere er? Dette er jo fullstendig galskap. Dere skriker og hyler om hvor fæle menn er, samtidig klarer dere ikke vise til hva konkret det er menn sier her som dere blir så sinte for.

Anonymkode: 84d1a...541

Greien er at denne diskusjonen er som å dra andre ned i sølen. Det er bare en my way or the high way diskusjon initiert av menn. 

Anonymkode: 6ea01...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

virker som at menn her inne skal ta kvinner på at de i det hele tatt er mennesker. Hvordan våger man å være et menneske når de har behov, liksom. De er litt som gale menn fra Midtøsten. 

Anonymkode: 6ea01...8ce

Tenker du at jeg prøver å «ta kvinner på at de i det hele tatt er mennesker» her?:

Jeg tenker at jeg sier at kvinner er mennesker, menn er mennesker, og vi er omtrent like gode begge to?

Mine menings motstandere tåler ikke det synet. De later til å ha en ideologi hvor menn er slemme og kvinner er gode. Stakkars sønnene deres sier jeg bare….

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...