Gå til innhold

Forstår menn egentlig at det de driver med når de diskuterer dating, kommer til å bite de bak senere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinner er mer selektive enn menn. Spesielt for sex men også for forhold.

Det er synd for menn som ikke er 180cm, som ikke har en spennende, godt betalt jobb. Som ikke er utadvendt, sosialt sterk og oser av selvtillit.

Som jeg har nevnt et par ganger nå så er jeg i en relasjon, og jeg prøver meg ikke på andre kvinner.

Jeg har ikke tenkt å dominere mine barns preferanser. Det må de nesten finne ut av selv. Jeg prøver å generelt lære dem det jeg tenker på som «sunne normer og verdier» som kanskje ikke samsvarer helt med dine.

Anonymkode: 332bf...64f

Men syns du ikke at mennesker som er disse attraktive kvinnene, eller mennene. De jobber ikke i veldedighet for at verden skal få nok av dem. De må jo få rett til å være tiltrukket av dem de er tiltrukket av. Trenger ikke å bety 180 høyde. 

Ironisk nok så jeg igår en insta fra ei pen jente hvor hun viste kjæresten sin. Han var ikke mye høyere enn henne, begge kanskje rundt 160. Å hva tror du responsen var? At de var glade på hans vegne? Nei 💀 De var SINNTE. Det kommentarfeltet var fyllt til randen av sjalu, og litt rasistiske menn menn som ikke kunne tro sine egne øyne..de hatet tanken på at denne pene jenta var med denne kjekke mannen, de var e søtt par. Jeg tenkte ikke det var noe feil.

Men han så ikke ut som de forventet, å ingen kan vinne mot bittre folk som er så overfladiske som dem. For det er det de er, de er super overfladiske. 

Der så de faktisk et bevis på at den våte Chad drømmen/marerittet deres ikke trenger å være det de har trodd eller blott fortalt, å de taklet det dårlig og er enda i benektelse. Å når noen ikke lenger tror på det de ser av virkelige relajsoner, da er det noe feil. 

De som tror noen ikke når opp har rett i at noen der ute sier de ikke gjør. Men de tar feil med å tro det handler om hele forbanna verden. Der er det vel bitterhet kommer inn. Så ikke spre det at kvinner vil ha noen over 180 videre til barna dine om du gjør. Ingen av de typiske tingene fra verken menn eller kvinne. For det trenger ikke være sannt. De fleste menn jeg kjenner i forhold er under 180. De fleste menn jeg kjenner er generelt under 180. Da er det unge menn også. 

Anonymkode: 6fca5...184

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På KG kan vi lese om kvinner på 45-50 som aldri har vært vakrere enn nå, som vasser i tilbud fra beilere, som tjener millioner og har pusset opp huset sitt selv.

Å si at et annet menneske har «gått ut på dato» er upent, ingen tvil om det.

Når det gjelder det med at menn foretrekker ynde og ungdommelighet så ser jeg 10 poster av kvinner som klager på at menn sier det, for hver post jeg ser av menn som faktisk hevder det. Kan det være en usikkerhet dere i stor grad bidrar til selv å holde ved like?

Anonymkode: 332bf...64f

Nei. Det er masse her. At dere ikke ser det, får dere ta på deres egen kappe. Det er flust med slike innlegg i tråder som omhandler dette. Ikke vår feil at dere velger å ha gullfiskhukommelse på noe som er åpenbart. Det blir som at jeg skal skrive at jeg ikke ser mannskap her inne, det er bare menn som sier det er mannskøhat her, kanskje dere bidrar selv til å holde det vedlike!! Bare tøv.

Anonymkode: 58a05...748

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det er masse her. At dere ikke ser det, får dere ta på deres egen kappe. Det er flust med slike innlegg i tråder som omhandler dette. Ikke vår feil at dere velger å ha gullfiskhukommelse på noe som er åpenbart. Det blir som at jeg skal skrive at jeg ikke ser mannskap her inne, det er bare menn som sier det er mannskøhat her, kanskje dere bidrar selv til å holde det vedlike!! Bare tøv.

Anonymkode: 58a05...748

Mannshat** skulle det stå. Jeg ser for øvrig også kvinner son skriver at menn må være høye eller at de ikke liker lave menn her inne. Men skal jeg bestride at jeg ser det også kanskje?, for å lage støy i diskusjonen vi har?

Anonymkode: 58a05...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men syns du ikke at mennesker som er disse attraktive kvinnene, eller mennene. De jobber ikke i veldedighet for at verden skal få nok av dem. De må jo få rett til å være tiltrukket av dem de er tiltrukket av. Trenger ikke å bety 180 høyde. 

Anonymkode: 6fca5...184

Jeg synes at det er helt fair at kvinner har preferanser. Selekter gjerne menn på høyde, øyenfarge, kroppsfasong, pengebok eller noe annet.

Men når damer blir sinte for at menn har preferanser så synes jeg at det er rimelig å nevne at også kvinner har preferanser - vanligvis snevrere enn mennene.

At ikke flere kvinner som klager på at mange menn helst vil ha vakre, ungdommelige kvinner, ser denne dobbeltmoralen er litt vanskelig å forstå for meg.

Er det noe enklere for en mann på 160cm å bli 190cm, enn det er for en kvinne på 40 år bli 23?

Anonymkode: 332bf...64f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes at det er helt fair at kvinner har preferanser. Selekter gjerne menn på høyde, øyenfarge, kroppsfasong, pengebok eller noe annet.

Men når damer blir sinte for at menn har preferanser så synes jeg at det er rimelig å nevne at også kvinner har preferanser - vanligvis snevrere enn mennene.

At ikke flere kvinner som klager på at mange menn helst vil ha vakre, ungdommelige kvinner, ser denne dobbeltmoralen er litt vanskelig å forstå for meg.

Er det noe enklere for en mann på 160cm å bli 190cm, enn det er for en kvinne på 40 år bli 23?

Anonymkode: 332bf...64f

Sånn som samfunnet er lagt opp og kvinner har mye mer skjønnhetspress, i en ekstrem liga sammenlignet menn, er jeg uenig i at kvinner har flere krav. Om så kan det kanskje føles ut sånn for menn, fordi kvinner legger mer arbeid i segselv, og da forventer mer av han utifra det. Å om en mann ikke er vandt til det, men forventer den pyntede pakken av denne kvinnen, så kan han føle han blir satt høye krav til uten å se at han forventer mer enn normalen av kvinner, fordi han er vant til at kvinner gjør mer for å være fin. Som også kan ha en feil, at han vil ha noen som er pen som den pyntede dama naturlig, men så er det kun fasade. Men er han uansett så kjekk som hun er pen i fasaden? Noen ganger ja, andre ganger nei. 

Jeg vet ikke jeg. Å få høre at du har  rundt 5 år av livet du kan rekke å oppleve kjærligheten og god sex i, få barn og finne mannen du liker er ikke noen god følelse. Men det er jo ikke sånn egentlig, det er disse årene du får mest oppmerksomhet av dem som liker deg for ditt ytre og er de mest overfladiske mennene, uavhengig av mennenes utsende og attraktivitet for deg. For de som er i din gruppe attraktivitetsmessig er normale om alderen din, for de er der selv. 

Kvinner sier ikke at menn er utgått i 25 år alderen. Det er faktisk snevert forbi noe annet. 

Men jeg vet det ikke gjelder alle menn.

Du opprettholder stereotyper. Jeg dåner ikke av menn om de er 190. Jeg er høyere enn 160, 10 cm. kanskje kunne det ha gått, kanskje hadde han også følt at det har vært litt uheldig og vi kunne ønske vi var like høye i det minste. Jeg vet ikke, for har ikke vært med en kortere mann. Til mitt forsvar har jeg vært med 2, begge under 180. 

Jeg tror ikke alle menn liker ei fordi hun er 23 heller, og jeg tror noen kan elske ei på 40. Hvorfor? fordi jeg ser det hele tiden. Det er mer til livet enn de overfladiske folka du kan få, som typisk er mindre attraktive for deg uansett om du så er i denne gylne posisjonen av å være 23. Jeg vil se 23 ut for meg, men jeg vil ikke ha alle som vil ha meg for å være 23. Det går igjen som rød tråd at de har en verre hjerne å dele selskap med. De er bare ikke like kloke eller snille, de tenker kort og gjør livet vanskelig for andre uten noen grunn til det. 

Anonymkode: 6fca5...184

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes at det er helt fair at kvinner har preferanser. Selekter gjerne menn på høyde, øyenfarge, kroppsfasong, pengebok eller noe annet.

Men når damer blir sinte for at menn har preferanser så synes jeg at det er rimelig å nevne at også kvinner har preferanser - vanligvis snevrere enn mennene.

At ikke flere kvinner som klager på at mange menn helst vil ha vakre, ungdommelige kvinner, ser denne dobbeltmoralen er litt vanskelig å forstå for meg.

Er det noe enklere for en mann på 160cm å bli 190cm, enn det er for en kvinne på 40 år bli 23?

Anonymkode: 332bf...64f

Du mener kvinner har snevrere preferanser enn menn? Det er faktisk menn som sier at de egentlig bare vil ha en liten minoritet kvinner, alle som en vil ha den samme minoriteten, og det er kvinner i aldersspennet 18-25. Alt annet, alle andre kvinner, er kun en trøstepremie. Og du synes det er mer snevert enn kvinners preferanser? For så vidt jeg ser her inne, så varierer kvinners preferanser ganske kraftig. Det som vel oftest går igjen er at man vil ha en mann på sitt eget nivå, og gjerne med lignende interesser. Ellers varierer det når det kommer til utseende. 

Du kan gjerne forklare hva du mener med at kvinner har snevrere preferanser enn menn, for jeg ser det virkelig ikke. 

Anonymkode: e2ba5...737

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn som samfunnet er lagt opp og kvinner har mye mer skjønnhetspress, i en ekstrem liga sammenlignet menn, er jeg uenig i at kvinner har flere krav. Om så kan det kanskje føles ut sånn for menn, fordi kvinner legger mer arbeid i segselv…

Anonymkode: 6fca5...184

Det er fremdeles kvinner som i stor grad fungerer som «portvokter» mhp sex og forhold. Det betyr at kvinner er mer selektive enn menn.

Merk at utseende ikke er den eneste preferansen man kan ha. Noen vil f.eks ha en kjæreste med «god» humor. Da er det en preferanse.

Sitat

Kvinner sier ikke at menn er utgått i 25 år alderen. Det er faktisk snevert forbi noe annet. 

Og noen kvinner sier at en mann som er lavere enn dem er helt uaktuelt. Det er faktisk snevert forbi alt annet.

Sitat

Du opprettholder stereotyper. Jeg dåner ikke av menn om de er 190. Jeg er høyere enn 160, 10 cm. kanskje kunne det ha gått, kanskje hadde han også følt at det har vært litt uheldig og vi kunne ønske vi var like høye i det minste. Jeg vet ikke, for har ikke vært med en kortere mann. Til mitt forsvar har jeg vært med 2, begge under 180. 

Til mitt forsvar er jeg sammen med en dame på over 40. Hva var poenget ditt?

Sitat

Jeg tror ikke alle menn liker ei fordi hun er 23 heller, og jeg tror noen kan elske ei på 40. Hvorfor? fordi jeg ser det hele tiden. Det er mer til livet enn de overfladiske folka du kan få, som typisk er mindre attraktive for deg uansett om du så er i denne gylne posisjonen av å være 23. Jeg vil se 23 ut for meg, men jeg vil ikke ha alle som vil ha meg for å være 23. Det går igjen som rød tråd at de har en verre hjerne å dele selskap med. De er bare ikke like kloke eller snille, de tenker kort og gjør livet vanskelig for andre uten noen grunn til det. 

Jeg vet ikke om du snakker til meg, om meg, eller om noe jeg sier kan ha noen betydning for hva du svarer. I så fall er det jo bare å legge ned diskusjonen?

1. Jeg tenker at alle har lov til å velge hvem de prøver å sjekke opp ut fra hva pokker de vil. Foretrekker du menn på 75 år som veier 150kg og spiller banjo og sekkepipe på kveldstid? Kjør på for min del.

2. Det å vekte overfladiske ting som utseende, høyde, rikdom for tungt er kanskje ikke så lurt.

Uansett så er dine og mine feil på sjekkeren og i relasjoner våre egne. Vi må få lov til å gjøre feil, og vi må leve med konsekvensene. Jeg og du kan gi råd, men ikke sette oss til doms over en kvinne som kun f.eks. går etter menn med mørk hud.

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du mener kvinner har snevrere preferanser enn menn? Det er faktisk menn som sier at de egentlig bare vil ha en liten minoritet kvinner, alle som en vil ha den samme minoriteten, og det er kvinner i aldersspennet 18-25. Alt annet, alle andre kvinner, er kun en trøstepremie. Og du synes det er mer snevert enn kvinners preferanser? For så vidt jeg ser her inne, så varierer kvinners preferanser ganske kraftig. Det som vel oftest går igjen er at man vil ha en mann på sitt eget nivå, og gjerne med lignende interesser. Ellers varierer det når det kommer til utseende. 

Du kan gjerne forklare hva du mener med at kvinner har snevrere preferanser enn menn, for jeg ser det virkelig ikke. 

Anonymkode: e2ba5...737

Hvis du ber menn om å «rate» en fremmed dame så vil de typisk ende opp med en normalfordeling hvor de fleste kvinnene er middels attraktive, noen få er svært attraktive og noen få er veldig lite attraktive.

Ber du kvinner om å gjøre det samme så vil de si at menn flest er veldig lite attraktive, og en liten andel er attraktive.

»Although human males and females are both selective in deciding with whom to mate, females exhibit more mate choice selectivity than males, as is seen in nature. Relative to most other animals however, female and male mating strategies are found to be more similar to each other. »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mate_choice_in_humans

Hva som gjør menn attraktive for kvinner, og kvinner attraktive for menn kan du lese om her:

https://norwegianscitechnews.com/2020/06/women-and-men-still-choose-partners-like-they-used-to/

«

  • 14 000 women and men from 45 cultures were surveyed.
  • Partner preferences are roughly the same across the world, although there are some differences. The preferences have remained unchanged for over 30 years.
  • Both men and women appreciate qualities such as kindness and intelligence.
  • Women prioritize good health and intelligence more than men do.
  • Women prefer somewhat older partners, while men prefer somewhat younger mates.
  • Women value good financial prospects in a partner more highly than men do. Men prioritize good looks more than women do.

»

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Nei, jeg trenger ikke tenke mer på det. Lave menn har komplekser fra før. Kvinner som eldes, og menn for øvrig, har komplekser fra før. Dette handler ikke om realitrtsorientering. Svært få kvinner bedrar seg selv iht alder. Der er det større selvbedrag blant menn. Dette med å monomant minne kvinner om at de "går ut på dato" eller at menn er fysisk mest tiltrukket av kvinner på tyve, er ingen realitetsorientering, men å gni det inn på et punkt der en del kvinner allerede er usikre. Det er unødvendig og ufruktbart, i tillegg til at man setter i gang tilsvarende reaksjoner fra kvinner, der kvinner begynner å repetere utsagn og dele artikler som viser at menns sæd blir dårligere allerede i tyveårene.

Men såklart, er man med på leken, får man tåle steken.

Anonymkode: 58a05...748

Nettopp. Det er nok flest menn som driver med selvbedrag. Hvorfor ellers skulle overvektige menn med fett hår og i joggebukse prøve seg på damer som tydeligvis er "out of their league"? Det er kvinner som driver med evig slanking, dyre skjønnhetsbehandlinger, barbering, sminke, negler, hudpleie, klesmote, parfyme og lignende. Sikkert ikke fordi de mener de er bra nok som det er "au naturelle". 

Anonymkode: 23d04...208

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På KG kan vi lese om kvinner på 45-50 som aldri har vært vakrere enn nå, som vasser i tilbud fra beilere, som tjener millioner og har pusset opp huset sitt selv.

Å si at et annet menneske har «gått ut på dato» er upent, ingen tvil om det.

Når det gjelder det med at menn foretrekker ynde og ungdommelighet så ser jeg 10 poster av kvinner som klager på at menn sier det, for hver post jeg ser av menn som faktisk hevder det. Kan det være en usikkerhet dere i stor grad bidrar til selv å holde ved like?

Anonymkode: 332bf...64f

Det er helt vanlig for en person (uansett kjønn) med god utdanning, mye erfaring og arbeidskapasitet til å tjene over en million kroner i det private næringsliv. At man "vasser i tilbud" kan også gjøre med at man som suksessfull kvinne på 40 kanskje er mer utadvendt, selvsikker og sensuell enn man var som usikker, innadvendt tjueåring med blasse farger. 

Statistikken viser at hvis alle menn uansett alder og utseendet kunne ha valgt seg den mest attraktive kjæresten, ville de ha gått for veldig unge jenter med BMI mellom 17 og 20.

Anonymkode: 23d04...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du ber menn om å «rate» en fremmed dame så vil de typisk ende opp med en normalfordeling hvor de fleste kvinnene er middels attraktive, noen få er svært attraktive og noen få er veldig lite attraktive.

Ber du kvinner om å gjøre det samme så vil de si at menn flest er veldig lite attraktive, og en liten andel er attraktive.

»Although human males and females are both selective in deciding with whom to mate, females exhibit more mate choice selectivity than males, as is seen in nature. Relative to most other animals however, female and male mating strategies are found to be more similar to each other. »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mate_choice_in_humans

Hva som gjør menn attraktive for kvinner, og kvinner attraktive for menn kan du lese om her:

https://norwegianscitechnews.com/2020/06/women-and-men-still-choose-partners-like-they-used-to/

«

  • 14 000 women and men from 45 cultures were surveyed.
  • Partner preferences are roughly the same across the world, although there are some differences. The preferences have remained unchanged for over 30 years.
  • Both men and women appreciate qualities such as kindness and intelligence.
  • Women prioritize good health and intelligence more than men do.
  • Women prefer somewhat older partners, while men prefer somewhat younger mates.
  • Women value good financial prospects in a partner more highly than men do. Men prioritize good looks more than women do.

»

Anonymkode: 332bf...64f

Dette sier vel egentlig ikke så mye mer enn at kvinner i mindre grad enn menn lar seg blende av et pent menneske på et bilde. Vi legger vekt på blant annet humor og sjarm, mer enn typisk kjekkasutseende, og bedømmer derfor bilder på en annen måte, fordi vi ikke ser humor og sjarm der. Mens menn velger partner etter hvem tissen peker på. Og, selv om de ikke tror det selv, faktisk har veldig snevre rammer for hva som er pent og sexy nok, og hva som ikke er det. 

Anonymkode: e2ba5...737

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes at det er helt fair at kvinner har preferanser. Selekter gjerne menn på høyde, øyenfarge, kroppsfasong, pengebok eller noe annet.

Men når damer blir sinte for at menn har preferanser så synes jeg at det er rimelig å nevne at også kvinner har preferanser - vanligvis snevrere enn mennene.

At ikke flere kvinner som klager på at mange menn helst vil ha vakre, ungdommelige kvinner, ser denne dobbeltmoralen er litt vanskelig å forstå for meg.

Er det noe enklere for en mann på 160cm å bli 190cm, enn det er for en kvinne på 40 år bli 23?

Anonymkode: 332bf...64f

Problemet er at kvinners preferanser er som regel oppnåelige. Ikke høyde, akkurat. Men 180,6 cm er gjennomsnittshøyden for menn i Norge. Altså er det helt vanlig for menn å være over 180 cm. Det er også vanlig å ha ambisjoner, orden på økonomien, planer om å stige i gradene på jobb og så videre. Det som derimot IKKE er vanlig, er at man som kvinne er usedvanlig vakker, har timeglassfigur og BMI under 20 hele livet. Det som er verken vanlig eller oppnåelig, er at en kvinne holder seg under 25 år hele livet. 

Anonymkode: 23d04...208

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Statistikken viser at hvis alle menn uansett alder og utseendet kunne ha valgt seg den mest attraktive kjæresten, ville de ha gått for veldig unge jenter med BMI mellom 17 og 20.

Anonymkode: 23d04...208

Nettopp. Og da snakker vi helt ekstremt snevre preferanser.

Anonymkode: e2ba5...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Og da snakker vi helt ekstremt snevre preferanser.

Anonymkode: e2ba5...737

Dama må i tillegg være pen. Jeg har vært der, altså 19 år gammel med BMI på 17,5. Lange, slanke bein, små struttepupper, trent rumpe og lange, tynne fingre. Og stygt ansikt. Den lange, slanke kroppen og den unge alderen var aldri nok. Siden jeg ikke hadde vakkert ansikt, var jeg fortsatt usynlig for de aller fleste menn, uavhengig av deres utseende og alder.

Anonymkode: 23d04...208

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er fremdeles kvinner som i stor grad fungerer som «portvokter» mhp sex og forhold. Det betyr at kvinner er mer selektive enn menn.

Merk at utseende ikke er den eneste preferansen man kan ha. Noen vil f.eks ha en kjæreste med «god» humor. Da er det en preferanse.

Og noen kvinner sier at en mann som er lavere enn dem er helt uaktuelt. Det er faktisk snevert forbi alt annet.

Til mitt forsvar er jeg sammen med en dame på over 40. Hva var poenget ditt?

Jeg vet ikke om du snakker til meg, om meg, eller om noe jeg sier kan ha noen betydning for hva du svarer. I så fall er det jo bare å legge ned diskusjonen?

1. Jeg tenker at alle har lov til å velge hvem de prøver å sjekke opp ut fra hva pokker de vil. Foretrekker du menn på 75 år som veier 150kg og spiller banjo og sekkepipe på kveldstid? Kjør på for min del.

2. Det å vekte overfladiske ting som utseende, høyde, rikdom for tungt er kanskje ikke så lurt.

Uansett så er dine og mine feil på sjekkeren og i relasjoner våre egne. Vi må få lov til å gjøre feil, og vi må leve med konsekvensene. Jeg og du kan gi råd, men ikke sette oss til doms over en kvinne som kun f.eks. går etter menn med mørk hud.

Anonymkode: 332bf...64f

Poenget er at gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge er 167 cm, mens den er over 180 cm for menn. Hele 13 cm forskjell. De aller fleste menn vil derfor uten problemer finne seg ei dame som er lavere enn dem. En del menn foretrekker også petite damer, slik at damer over 170 cm blir altfor høye. 

Anonymkode: 23d04...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dama må i tillegg være pen. Jeg har vært der, altså 19 år gammel med BMI på 17,5. Lange, slanke bein, små struttepupper, trent rumpe og lange, tynne fingre. Og stygt ansikt. Den lange, slanke kroppen og den unge alderen var aldri nok. Siden jeg ikke hadde vakkert ansikt, var jeg fortsatt usynlig for de aller fleste menn, uavhengig av deres utseende og alder.

Anonymkode: 23d04...208

Så klart. Viktig at dama er pen. Jeg har vært der selv. Nå jeg er riktignok lav, men jeg var undervektig så det holdt, og har jo vært ung en gang. Jeg har alltid vært usynlig for menn, fordi jeg har et stygt ansikt. 

Anonymkode: e2ba5...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er helt vanlig for en person (uansett kjønn) med god utdanning, mye erfaring og arbeidskapasitet til å tjene over en million kroner i det private næringsliv. At man "vasser i tilbud" kan også gjøre med at man som suksessfull kvinne på 40 kanskje er mer utadvendt, selvsikker og sensuell enn man var som usikker, innadvendt tjueåring med blasse farger. 

Statistikken viser at hvis alle menn uansett alder og utseendet kunne ha valgt seg den mest attraktive kjæresten, ville de ha gått for veldig unge jenter med BMI mellom 17 og 20.

Anonymkode: 23d04...208

Statistikk forteller deg ikke om variasjonen i verden. Den kan prøve å se etter en trend blandt mange, så vil ikke være et svar fra mannen i gata, men fra en god del menn i gata. Men så er det jo ekstremt mange menn i verden. Å hvem de gjør undersøkelser utifra, er det mannen du vil komme til å like? Slike ting må folk tenke på. Statistikk når det kommer til oversikt over hvor noen bor, om noen bor alene, fødsler, alt av konkrete ting hvor vi automatisk blir registrert, det er noe håndfast du kan stole på. Men andre undersøkelser kan i verstefall være et forsøk på å selge inn noe også.

Jeg så et dårlig forsøk en gang.

3 kvinner med 3 ulike kropper. 

Menn skulle komme inn, så så de hvem mennen så på, å på den måten kunne beregne hvilken type kropp som var preferert. Det de ikke tenkte på var at de kledde to kvinner i svart og ei i en tyrkis farget topp som automatisk vil tiltrekke seg oppmerksomheten. Da har de begått en feil som påvirker resultatet. Å slike feil begår en del undersøkelser. 

 

 

En annen ting. Det med tynnhet. Det er ikke sannt at alle menn liker det. Jeg har vært tynn og jeg har vært tykkere. Det var når jeg var på midten jeg ble best likt. Så det varierer. Jeg har snakket med mamma om dette også, å hun har som meg opplevd at menn sier at kvinner er for tynne for dem, eller for tykke. Jeg sier ikke at tynn er stygt. Eller at tykk er stygt. Eller at medium er fint. Men at preferanse ikke er noe som vil se likt ut for envær mann, eller dame for den del. Ikke tro på dem som sier det er et svar, vi ser i verden hvorden den utarter seg, at det finnes mye mer og alt er mer komplisert enn som så. Også fordi vi liker flere ting samtidig, gjør noe vi finner ut ikke passet osv.

Anonymkode: 6fca5...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Nei, jeg trenger ikke tenke mer på det. Lave menn har komplekser fra før. Kvinner som eldes, og menn for øvrig, har komplekser fra før. Dette handler ikke om realitrtsorientering. Svært få kvinner bedrar seg selv iht alder. Der er det større selvbedrag blant menn. Dette med å monomant minne kvinner om at de "går ut på dato" eller at menn er fysisk mest tiltrukket av kvinner på tyve, er ingen realitetsorientering, men å gni det inn på et punkt der en del kvinner allerede er usikre. Det er unødvendig og ufruktbart, i tillegg til at man setter i gang tilsvarende reaksjoner fra kvinner, der kvinner begynner å repetere utsagn og dele artikler som viser at menns sæd blir dårligere allerede i tyveårene.

Men såklart, er man med på leken, får man tåle steken.

Anonymkode: 58a05...748

Her vet jeg ikke helt hva du mener å svare på. Jeg oppfordrer i mitt svar til ikke å underbygge kvinners komplekser, slik denne tråden gjør. Jeg ville trodd du var enig.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når det gjelder det med at menn foretrekker ynde og ungdommelighet så ser jeg 10 poster av kvinner som klager på at menn sier det, for hver post jeg ser av menn som faktisk hevder det. Kan det være en usikkerhet dere i stor grad bidrar til selv å holde ved like?

Anonymkode: 332bf...64f

Det er nettopp det som er så trist, sammen med at disse ti postene gjerne svartmaler menns syn på ‘modne’ kvinner enda mer. Det er på mange måter historien om fjæra som ble til fem høns.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal at en kvinne sier det påvike oss mer? Det er menn vi vil høre bedømmelsen fra, om det er en mann vi liker sexuelt og romantisk. Så nei, noen kan ikke svare for noen andre. For meg gjør ikke det den samme skaden som den gigantiske store haugen av menn som har gjort det til sin jobb å få kvinner til å føle seg verdiløse over samme tema. Du ser dem ikke, men det får bare være. Vi har sett dem i flere år nå, ikke bare her, på alle andre steder mennekser befinner seg også. 

Det er menn som sa det først, så jeg syns du gir skyld hvor det er urimelig. 

Anonymkode: 6fca5...184

Jeg sier ikke at kvinners utsagn teller mer. Jeg sier kvinner tilsynelatende kommer med mye grovere utsagn om hva menn mener betraktelig oftere og sånn sett bidrar vel så mye til å underbygge kvinners usikkerheter. 
 

Det minner på sett og vis om mobbetaktikken der en sier ‘x hater deg’. 
 

Jeg skal likevel ta et forbehold; en andel av de kvinnene som uttaler seg medt bombastisk om hva menn mener kan godt være mannlige ‘incels’ som bruker mobbetaktikken over for å trykke ned kvinner. Det er en viktig grunn til at jeg advarer mot å la seg manipulere av de mest bombastiske og selvmedlidende ‘kvinnene’. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette sier vel egentlig ikke så mye mer enn at kvinner i mindre grad enn menn lar seg blende av et pent menneske på et bilde. Vi legger vekt på blant annet humor og sjarm, mer enn typisk kjekkasutseende, og bedømmer derfor bilder på en annen måte, fordi vi ikke ser humor og sjarm der. Mens menn velger partner etter hvem tissen peker på. Og, selv om de ikke tror det selv, faktisk har veldig snevre rammer for hva som er pent og sexy nok, og hva som ikke er det. 

Anonymkode: e2ba5...737

Kvinner sier oftere nei enn menn. Dvs kvinner er per def mer selektive enn menn. Det samme sier wikipedia. Men du vet selvsagt best?

Der hvor menn bryr seg mye om utseende og ungdommelighet, så bryr kvinner seg mye om høyde, sosio-økonomisk status, humor og mye annet rart.

For å bruke ditt eget infantile språk: hvorfor lar dere kvinner tissen peke på høye menn? Er dere så grunne? Har dere virkelig ikke noe mer i topplokket enn det?

Anonymkode: 332bf...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kvinner sier oftere nei enn menn. Dvs kvinner er per def mer selektive enn menn. Det samme sier wikipedia. Men du vet selvsagt best?

Der hvor menn bryr seg mye om utseende og ungdommelighet, så bryr kvinner seg mye om høyde, sosio-økonomisk status, humor og mye annet rart.

For å bruke ditt eget infantile språk: hvorfor lar dere kvinner tissen peke på høye menn? Er dere så grunne? Har dere virkelig ikke noe mer i topplokket enn det?

Anonymkode: 332bf...64f

Humor og økonomi kan utvikles. Men ingen har enda klart å forbli ung hele livet. 

Anonymkode: 23d04...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...