Gå til innhold

Dating er dyrisk - ytring på nrk.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det høres jo ikke så verst ut

Anonymkode: 8d41e...b55

Ikke for oss voksne damer med høy utdanning som liker velutdanna menn på egen alder, nei. Litt verre for 33-årige inceler som vil ha 21-årige studiner (jomfruer, vil å merke) utdelt som hustruer for livet. 

Som vanlig skyter de gutta seg selv i foten.

Anonymkode: 84da3...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke for oss voksne damer med høy utdanning som liker velutdanna menn på egen alder, nei. Litt verre for 33-årige inceler som vil ha 21-årige studiner (jomfruer, vil å merke) utdelt som hustruer for livet. 

Som vanlig skyter de gutta seg selv i foten.

Anonymkode: 84da3...246

Det er jo damene som er KLART mest kresne på datingapper. Så om man ble tildelt partner på samme nivå som en selv så er det jo damene som har måttet jenke seg i forhold til kravene de har?

Gunn Berit på 40 som er 180 og 100kg blir ikke tildelt han høye, svære mørke liksom 😂

Anonymkode: e4e87...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo damene som er KLART mest kresne på datingapper. Så om man ble tildelt partner på samme nivå som en selv så er det jo damene som har måttet jenke seg i forhold til kravene de har?

Gunn Berit på 40 som er 180 og 100kg blir ikke tildelt han høye, svære mørke liksom 😂

Anonymkode: e4e87...d08

Det er ikke noe problem, eller hadde ikke vært noe problem. Gunn-Berit hadde neppe hatt samme interesser  som en atlet, akkurat som f.eks jeg hadde hatt null interesse av en tv-elskende tjukkas som aldri hadde lest ei bok. Man kunne satt opp avkrysningsluker for livsstil også, på samme måten som f eks utdanningsnivå og alder. 

NB! Jeg synes IKKE staten bør blande seg i verken folks sexliv eller kjærlighetsliv, vurderer det på et helt hypotetisk nivå.

Anonymkode: 84da3...246

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker jo at hvis staten blander seg inn i folks nettdating, vil det antageligvis skje på den måten at folk med ca samme utdanningsnivå vil bli kobla sammen, samt at f.eks 60-årige menn ikke vil få opp annet enn 59 - 64 år gamle damer basert på forventa levealder. Incelene på 33 vil med andre ord måtte gi avkall på drømmen om 21-årig jomfru til fordel for alenemor på 33. 

Jeg har ikke noen mening om saken, er uansett m en mann med rett alder og utdanningsnivå, men den logiske konsekvensen av statlig innblanding må jo bli ca sånn?

Anonymkode: 84da3...246

Det er greit nok, men vi hadde ikke blitt koblet sammen med noen vi elsker. Det hadde vært grufult å ikke bestemme over kjærligheten og sex selv. Det er ikke sikkert noen vil være i forhold heller. Å den alenemoren kan jo ikke ha hvem som helst, det er jo et barn i bildet som trenger en god stefar. 

Anonymkode: cae09...814

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er greit nok, men vi hadde ikke blitt koblet sammen med noen vi elsker. Det hadde vært grufult å ikke bestemme over kjærligheten og sex selv. Det er ikke sikkert noen vil være i forhold heller. Å den alenemoren kan jo ikke ha hvem som helst, det er jo et barn i bildet som trenger en god stefar. 

Anonymkode: cae09...814

Helt enig, og jeg synes slett ikke staten bør regulere folks personlige forhold. Jeg tenker bare det er litt komisk med de herrene som mener det er en god ide, at det hadde blitt mer damer på dem på den måten.

Anonymkode: 84da3...246

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er jo damene som er KLART mest kresne på datingapper. Så om man ble tildelt partner på samme nivå som en selv så er det jo damene som har måttet jenke seg i forhold til kravene de har?

Gunn Berit på 40 som er 180 og 100kg blir ikke tildelt han høye, svære mørke liksom 😂

Anonymkode: e4e87...d08

Mennene er mindre kresne fordi de i stor grad er ute etter uforpliktet sex, ikke forhold. Det er ferre kvinner på nettdating, og menn tar mindre vare på seg selv. Og vet mindre hvordan de skal presentere seg. Men kvinner lyver også mer med vinkler og sminke. Men menn lyver også med eldre bilder, og falsk alder. Det tror jeg kanskje kvinner også gjør, eller falsk alder, men de tror kanskje i større grad de ser yngre ut. 
Uansett skal ikke staten blande seg inn. 

Anonymkode: cae09...814

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 20.25):

Hva er så ellers grunnen til at folk som Peder kjøs og co mener kvinner kun skal ha barn mellom alderen 10-23/25 og ikke etter? 

Anonymkode: dd8d7...4dc

Hvor har Kjøs anbefalt 10-åringer å få barn? 

Anonymkode: f8120...fce

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker jo at hvis staten blander seg inn i folks nettdating, vil det antageligvis skje på den måten at folk med ca samme utdanningsnivå vil bli kobla sammen, samt at f.eks 60-årige menn ikke vil få opp annet enn 59 - 64 år gamle damer basert på forventa levealder. Incelene på 33 vil med andre ord måtte gi avkall på drømmen om 21-årig jomfru til fordel for alenemor på 33. 

Jeg har ikke noen mening om saken, er uansett m en mann med rett alder og utdanningsnivå, men den logiske konsekvensen av statlig innblanding må jo bli ca sånn?

Anonymkode: 84da3...246

Skal vi følge logikken til han som skrev ytringene så skal målet med reguleringen være å beskytte kvinner fra å møtte menn med høyere "markedsverdi" enn hva dem selv har. Da det vil risikere at kvinnen blir innbilsk.

Sånn enkelt å greit er det som denne stipendiaten argumenterer. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke for oss voksne damer med høy utdanning som liker velutdanna menn på egen alder, nei. Litt verre for 33-årige inceler som vil ha 21-årige studiner (jomfruer, vil å merke) utdelt som hustruer for livet. 

Som vanlig skyter de gutta seg selv i foten.

Anonymkode: 84da3...246

Så du du hadde ikke orke å fått utlevert forslag til menn å date på din egen alder med samme nivå utdanning? 
Er forsåvidt enig. Jeg gir blaffen i utdanningsnivå om han har noe klokskap, og ville helst hatt en noe yngre (5-10 år yngre) mann. Er selv voksen med høyere utdanning. 

Anonymkode: 8d41e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så du du hadde ikke orke å fått utlevert forslag til menn å date på din egen alder med samme nivå utdanning? 
Er forsåvidt enig. Jeg gir blaffen i utdanningsnivå om han har noe klokskap, og ville helst hatt en noe yngre (5-10 år yngre) mann. Er selv voksen med høyere utdanning. 

Anonymkode: 8d41e...b55

Vi som er mindre pene kvinner hadde fått forslag a la arbeidsledig, overvektig mann på 60 eller noe sånt. Altså, hadde disse appene vært i praksis stengt for sånne som oss. Forresten, hvem skal sitte og vurdere hvem som er på hvilket nivå?

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi som er mindre pene kvinner hadde fått forslag a la arbeidsledig, overvektig mann på 60 eller noe sånt. Altså, hadde disse appene vært i praksis stengt for sånne som oss. Forresten, hvem skal sitte og vurdere hvem som er på hvilket nivå?

Anonymkode: b1f86...46a

De er jo i praksis allerede stengt for oss kvinner som ikke er pene. Når menn snakker om at kvinner får mange henvendelser, så er jo det bare en liten gruppe kvinner, nemlig de som er unge og pene. Resten av oss blir jo oversett. Jeg prøvde nettdating så vidt for mange år siden, og fikk ingen henvendelser. Kjente at det eneste jeg fikk ut av det var at selvtilliten ble enda dårligere, så det ble med den ene gangen. 

Anonymkode: 99d8b...b86

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Incelene på 33 vil med andre ord måtte gi avkall på drømmen om 21-årig jomfru til fordel for alenemor på 33.

Og hva sier staten om å produsere avkom som ikke har en stabil familiekonstellasjon å vokse opp i?

Vent litt, la meg gjette:

Da snakker vi plutselig om kvinner, og da skal selvsagt alt aksepteres. Business as usual, med andre ord? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en tråd om Tinder og lignende apper.

Jeg anbefaler å møte og date her i den virkelige verden😊

Jeg opplever at jenter jeg er i kontakt med rett og slett finner det befriende å treffe noen utenom det digitale domenet.

Å treffe jenter, dating osv har jo aldri vært lettere en det er nå😅

Anonymkode: 58dd1...d10

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (9 minutter siden):

Og hva sier staten om å produsere avkom som ikke har en stabil familiekonstellasjon å vokse opp i?

Vent litt, la meg gjette:

Da snakker vi plutselig om kvinner, og da skal selvsagt alt aksepteres. Business as usual, med andre ord? 😄

Men menn som DEG vil jo ikke ha stabil familiekonstellasjon. Dere vil knulle rundt i stedet. Så dere er ikke en del av denne "poolen" fra før. Hvor mye avkom har DU personlig produsert i en stabil familiekonstellasjon? 

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men menn som DEG vil jo ikke ha stabil familiekonstellasjon. Dere vil knulle rundt i stedet. Så dere er ikke en del av denne "poolen" fra før. Hvor mye avkom har DU personlig produsert i en stabil familiekonstellasjon? 

Anonymkode: b1f86...46a

Dakkar, kanskje han hadde blitt en stabil og familievennlig mann om han fikk en 21-årig jomfru og all makt til å bestemme  over henne?

Ikke rart mannen er litt sinna, han har jo mista alle sine gudegitte mannlige rettigheter fra 1950.

Det er feminismen som presser den stakkars mannen til å oppføre seg sånn, må vite😁

Anonymkode: 84da3...246

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men menn som DEG vil jo ikke ha stabil familiekonstellasjon. Dere vil knulle rundt i stedet. Så dere er ikke en del av denne "poolen" fra før. Hvor mye avkom har DU personlig produsert i en stabil familiekonstellasjon? 

Anonymkode: b1f86...46a

Nei, min interesse for familie er ettertrykkelig kurert. Men så produserer jeg heller ikke barn, da. Så dette blir litt på siden av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dakkar, kanskje han hadde blitt en stabil og familievennlig mann om han fikk en 21-årig jomfru og all makt til å bestemme  over henne?

Ikke rart mannen er litt sinna, han har jo mista alle sine gudegitte mannlige rettigheter fra 1950.

Det er feminismen som presser den stakkars mannen til å oppføre seg sånn, må vite😁

Anonymkode: 84da3...246

Hva med at hun bare var hyggelig?

Vet jo at i 2024 er dette å be om det umulige, men se på det som et helt crazy forslag ut fra fri fantasi om du vil. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...