Gå til innhold

Dating er dyrisk - ytring på nrk.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 2.37):

Veldig sannt. Men jeg sier meg ikke enig i at du er uattraktiv 😊 Vet jeg sier noe ironisk litt lenger ned, men la gå.

Tror egentlig noen prøver å skremme de attraktive fra å ligge med mange, fordi de på en måte tror at det skal gjøre at de får en av dem for segselv? Kanskje.

Eller at de føler at det at kvinner tar for seg forstyrrer selvbilde deres fordi de så for seg at vakre kvinner skal ønske dem mer for forhold, enn det de ønsker kvinner for forhold? Fordi de vet at de har som trekk at de liker så mange kvinner og kanskje ikke anser noen av dem som spesielle, så de blir redde kvinner tenker likt om dem? Redd for at kvinnelig sexualitet skal være lik deres egen sexualitet? 

Andre ting? 

Har ikke ligget med mange jeg heller og føler meg ikke attraktiv av den grunn. Har en av disse spesifikke mennene som maser om akkurat dette kunne velge mellom meg med 2 og ei med 60, og hun er fysisk penere, jeg tror faktisk de har valgt henne. Også fordi de sier ting som mid og oppbrukt til nydelige kvinner. De hadde ikke likt meg for jeg er ganske rar. Også fordi jeg hadde mast hull i hodet på en mann som det 😅 Det har blitt intervention på flekken.

Anonymkode: cae09...814

True👌

Anonymkode: 8d41e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi kjenner tydeligvis ikke de samme mennene. Du vet at forelskelse som fenomen finnes hos menn også? 
Menn generelt synes at kvinner er finest i 20 åra. Det betyr ikke at alder og utseende er det eneste kriteriet de har, eller at alle menn vektlegger det like mye. 

Om du får en bildeoversikt med et antall menn og peker ut de flotteste, og så får møte og bli kjent med dem, tror du at det nødvendigvis er den objektivt fineste du faller mest for? 

Vi er litt ulike, og menn setter utseende som kriterie litt høyere enn kvinner gjør, men sååå ulike er vi virkelig ikke.

I motsetning til deg så får jeg ganske ofte bekreftet at mange menn både ønsker og er villige til å gjøre en god del både for sex og forhold med en passe attraktiv 30-40 åring. 

Anonymkode: 5461b...554

Så, ville du date om du kun fikk date kvinner i ditt eget alderssegment?

Anonymkode: 8d41e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så, ville du date om du kun fikk date kvinner i ditt eget alderssegment?

Anonymkode: 8d41e...b55

Er selv kvinne, og får nå i starten på 40 åra mer positiv oppmerksomhet fra menn nå enn noen gang før. Både eldre, yngre og jevnaldrende. 

Anonymkode: 5461b...554

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (På 14.4.2024 den 7.56):

Men det er rart hvordan det der fungerer.

For å ta meg selv som eksempel: Jeg går ikke engang like langt som deg, jeg vil bare ikke være i noen forpliktende relasjon med kvinner.

Og da er jeg visst "kvinnehater"… 😄

Da håper jeg for deg at du er svært tydelig fra 1.sekund på den hensikten din.
For ellers vil du gjøre svært stor skade, som altfor mange menn har gjort allerede. Hvis du har en utviklet hjerne vet du hvordan mennesker og med din erfaring burde godt vite hvordan kvinner fungerer, og dermed ta hensyn til det når du innleder kontakt. Ikke vær en jævla lurekuk som skaper mannehatere. 

Anonymkode: 8d41e...b55

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Leste en intervju med hun nye Tinder sjefen, som snakket om endringer som dem ser for seg for å hjelpe på de problemer dem har med å tiltrekke og beholde kunder. Bland annet differensiering av produkten til ulike markedssegment. Målet til Tinder er selvfølgelig en positiv bruker opplevelse, ikke å skape evig single Tindermissbrukere. 

Men hvordan og hvem skal gå inn å overstyre selskapet vedrørende algoritmer?

Først må da staten sette mål for hva resultatet av Tinder skal være. Klarer du ikke se at her kommer vi til store utfordringer vedrørende personlig autonomi og frihet. Det er staten som skal bestemme hva som er mitt mål med bruk av slike apper.

Så skal en reguling på plass som skal sikre at statens mål blir oppfylt. Mye penger brukt til noe som vi ikke vet særlig mye om (det vil si hvordan de statlige målene for kjønnsmarkedet skal oppnås ved å regulere online dating). Det statlige ekspertråd for online dating... Grøss og gru. Det sikre er at her kommer det å bli brukt mye skattepenger med usikker effekt.

Disse rare forslagene om reguleringer som løsning, og et alt for stort genius fokus fjerner noe av det fornuftige denne forfatteren kommer med. 

- Vår natur kan skape problemer for oss, som vi bør være beviste på og reflekterte over. Han virker ikke å tilhøre dem som sier at vi skal underkaste oss det han tror er programert på steinalderen, men at vi faktisk skal prøve å gjøre noe så vi får gode liv idag. 

- I sin forrige ytring så kom han med råd om å bruke refleksjon som metode for å håndtere falske assosiasjoner. Jeg syns at det var dumt at han ga rådet til kvinner spesielt, da dette er et godt råd til begge kjønn og også innenfor andre områder enn kjærlighetslivet.

- Han ga et godt råd til menn, vi skal holde oss unna manosferen og det rare som blir spredt der. 

- Han ga et fornuftig råd til dem som føler at dem ikke får det til på kjønnsmarkedet. Jobb med deg selv, så du får bedre muligheter. Igjen litt dumt at han plasserte det til menn, da dette gjelder oss alle uansett kjønn.

Men dette med reguleringer fra staten som en løsning, nei takk. 

 

Målet for Tinder, som andre kommersielle aktører, er nok å tjene penger. Flere har påpekt at å sørge for at folk forblir enslige potensielt bidrar til dette. På samme måte ønsker aktørene i ‘skjønnhetsindustrien’ å tjene penger gjennom å selge så mye som mulig av sine produkter, og å få kvinner (og menn) til å være misfornøyde med eget utseende er en mulighet for å selge mer.

Så er jeg enig i at ingenting av dette er enkelt og faren for overregulering er absolutt der. Jeg tror likevel vi er tjent med at disse arenaene holdes oppsyn med og at det legges til grunn retningslinjer for å begrense den mest skadelige potensielle virkningen. Jeg ønsker ikke frislipp på en industri som til dels lever av å gi kvinner dårlig selvbilde, og heller ikke en som tjener på at mennesker ikke finner hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 12.39):

Herre min hatt. Vi har alle våre preferanser, og helt personlig hadde jeg vel ikke sagt nei takk til en 23-årig kjekkas med rålekkert antrekk og feriebolig på Sardinia. Men ..jeg er nesten 55 (og ser sånn ut), tilhører norsk middelklasse og de gutta der er ute av ligaen min. Derfor er jeg strålende fornøyd med min velholdte norske middelklassemann på 53. De fleste tilpasser seg vel det, der de selv er? Hjernene våre bør justere seg terrenget, trist hvis de ikke gjør det.

Anonymkode: 84da3...246

Morsomt eksempel på hva som er viktig for kvinner. Menn på nesten 55 hadde vært overlykkelig med en jente på 23. Og det er det.

Du hadde vært det samme med en gutt på 23. Hvis han har pene klær og feriebolig på Sardinia! Det er ikke kritikk for det er slik kvinner tenker når de velger partner. :) Men interessant å se det så tydelig.

Anonymkode: cea9d...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Morsomt eksempel på hva som er viktig for kvinner. Menn på nesten 55 hadde vært overlykkelig med en jente på 23. Og det er det.

Du hadde vært det samme med en gutt på 23. Hvis han har pene klær og feriebolig på Sardinia! Det er ikke kritikk for det er slik kvinner tenker når de velger partner. :) Men interessant å se det så tydelig.

Anonymkode: cea9d...161

Det er ren og skjær realisme. En 23-åring kunne vært et heftig lite eventyr (under gitte betingelser), men det hadde ikke vært en varig forbindelse. Jeg tror middelaldrende menn burde tenke på samme måten hvis de prøver seg på unge damer, i beste fall et lite eventyr, og i verste fall en som først utnytter deg og så dumper deg fordi hun er lei av at du eldes.

Jeg drømmer IKKE om en 23-åring, foretrekker middelaldrende sjelevenn jeg kan eldes samtidig med.

Anonymkode: 84da3...246

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Morsomt eksempel på hva som er viktig for kvinner. Menn på nesten 55 hadde vært overlykkelig med en jente på 23. Og det er det.

Du hadde vært det samme med en gutt på 23. Hvis han har pene klær og feriebolig på Sardinia! Det er ikke kritikk for det er slik kvinner tenker når de velger partner. :) Men interessant å se det så tydelig.

Anonymkode: cea9d...161

Å hva skal til for at hun på 23 skal velge han på 55? Penger. Er dere lei dere for at noen kvinner kan overtales for en stund av penger? Uten har det ikke vært tilgang. Det samme gjør noen menn, selv om det ikke er like utbredt, men det kan også handle om hvordan vi er sosialisert. Men det er kvinner som kjøper yngre menn med ting. 

Når det er snakk om kjærlighet og attraksjon, er kvinner en normal menneskekropp som menn. 

Faktisk er føelslene utbredt i oss alle. Vi kan like rikdom å være slu på veien for å få det. Vi kan like et fint utsendet. Vi kan like en god relajson. Men folk er ulike så hva de ville ha gjort varierer. 

Jeg vil ikke være med en eldre mann for penger, ville ikke ha vært med noen for det. Han må være innenfor min interesse fra før, for det er det jeg legger vekt på. Genuin kjærlighet og attraksjon. Om han er rik i tilegg, ikke nødvendig, kanskje problematisk, og kanskje greit også spørs hvordan det påvirker ting. 

Anonymkode: cae09...814

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morsomt eksempel på hva som er viktig for kvinner. Menn på nesten 55 hadde vært overlykkelig med en jente på 23. Og det er det.

Du hadde vært det samme med en gutt på 23. Hvis han har pene klær og feriebolig på Sardinia! Det er ikke kritikk for det er slik kvinner tenker når de velger partner. :) Men interessant å se det så tydelig.

Anonymkode: cea9d...161

Jeg tror ikke de fleste menn på 55 ville være overlykkelig med ei jente på 23 i skitten joggedress og crocs som bodde på gata.

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å hva skal til for at hun på 23 skal velge han på 55? Penger. Er dere lei dere for at noen kvinner kan overtales for en stund av penger? Uten har det ikke vært tilgang. Det samme gjør noen menn, selv om det ikke er like utbredt, men det kan også handle om hvordan vi er sosialisert. Men det er kvinner som kjøper yngre menn med ting. 

Når det er snakk om kjærlighet og attraksjon, er kvinner en normal menneskekropp som menn. 

Faktisk er føelslene utbredt i oss alle. Vi kan like rikdom å være slu på veien for å få det. Vi kan like et fint utsendet. Vi kan like en god relajson. Men folk er ulike så hva de ville ha gjort varierer. 

Jeg vil ikke være med en eldre mann for penger, ville ikke ha vært med noen for det. Han må være innenfor min interesse fra før, for det er det jeg legger vekt på. Genuin kjærlighet og attraksjon. Om han er rik i tilegg, ikke nødvendig, kanskje problematisk, og kanskje greit også spørs hvordan det påvirker ting. 

Anonymkode: cae09...814

Ingen kan påstå at fattigdom er attraktivt for noen, og at noen mennesker higer etter å bli fattige. Man elsker personen TIL TROSS for fattigdom/lyter osv, ikke fordi fattigdom er så utrolig attraktivt.

Anonymkode: b1f86...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en skal diskutere reguleringer, må det diskuteres konkret. Hva er liksom såkalt "skadelig markedsføring"? Det er ingenting skadelig ved å sveipe på folk i seg selv. Er tanken at vi skal regulere hvilke fjes en bruker får se på sin profil, fremfor å la dette være et mandat appeier får enerett på?

Forøvrig er denne "menn liker 20-åringer"-greia idiotisk, og jeg skjønner ikke at det er folk som påberoper seg relevant kompetanse som ytrer sånt vrøvl. Det er sikkert korrekt at en 23-åring (eller så) med slik og sånn BMI og den og den kroppsfasongen ville vært "drømmedama", men ingen mann har det som nødvendighet for å ønske et forhold. Det er langt viktigere at man ikke har dealbreakers, over "minstemålet" blir det mest flisespikkeri - altså at det er en bagatell om dama er 21 eller 31, hvis det man vil ha er en dame man kan stifte familie med. Samtidig som at man gjerne si at BMI på etellerannet er optimalt, mens intervallet som oppleves som visuelt tiltrekkende er veldig bredt.

En personlig god match på 35 ville vært et åpenbart førstevalg for en mann rundt 25-30 over en personlig match på 23 som hadde utseendet i orden. Ikke minst fordi folk faktisk blir stygge om man ikke liker deres personlighet, samtidig som de blir penere hvis man liker dem.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ren og skjær realisme. En 23-åring kunne vært et heftig lite eventyr (under gitte betingelser), men det hadde ikke vært en varig forbindelse. Jeg tror middelaldrende menn burde tenke på samme måten hvis de prøver seg på unge damer, i beste fall et lite eventyr, og i verste fall en som først utnytter deg og så dumper deg fordi hun er lei av at du eldes.

Jeg drømmer IKKE om en 23-åring, foretrekker middelaldrende sjelevenn jeg kan eldes samtidig med.

Anonymkode: 84da3...246

Dersom en person velger en person som er 22 år yngre så er det neppe en varig forbindelse som er greia.

Anonymkode: cea9d...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke de fleste menn på 55 ville være overlykkelig med ei jente på 23 i skitten joggedress og crocs som bodde på gata.

Anonymkode: b1f86...46a

Nei, og en mann ville heller ikke vært overlykkelig over ei dame på 55 i skitten joggedress og crocs som bodde på gata.

Så hvorfor må hun bo på gata?

Anonymkode: cea9d...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 12.11):

Men heller ikke i dette svaret sier han noe om hva vi kvinner som ikke hadde noen valgmuligheter i 20-årene skal gjøre når vi blir eldre. Hvorfor snakker aldri noen om oss? Det er alltid stort fokus på menn som blir valgt bort, men hva med oss kvinner som blir valgt bort. Ja ja. Jeg antar han, som menn flest, tror at vi ikke eksisterer, eller mener at vi bare bør legge oss ned og dø. For når vi ikke hadde sjans i 20-årene, da er jo åpenbart løpet kjørt. Dette ifølge X antall mannlige psykologer. 

Anonymkode: 99d8b...b86

Jeg tror ikke vi eksisterer i hans verden.  Vi blir hele veien fortalt at kjærligheten er ikke for oss.  Samtidig ser man uhyre sjelden en meget lite attraktiv kvinne* klage offentlig på at hun aldri finner noen.  Det er skammelig, samtidig som det på et vis er vår egen feil.  Vi må bare bøye hodet og innse vår skjebne.

* Her snakker jeg ikke om kvinner som får massevis av første dater, men som ikke kommer videre, men om oss som aldri en gang kommer til første date.

Anonymkode: e660a...8a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ingen kan påstå at fattigdom er attraktivt for noen, og at noen mennesker higer etter å bli fattige. Man elsker personen TIL TROSS for fattigdom/lyter osv, ikke fordi fattigdom er så utrolig attraktivt.

Anonymkode: b1f86...46a

Forsto du det sånn at jeg har skrevet at fattigdom er attraktivt? 

Anonymkode: cae09...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tynnere og litt yngre ble jeg likevel avvist av eldre, yngre, styggere og feitere menn med mentale sykdommer. Det er en myte at menn behandler deg bedre når du er tenåring eller ung. Spesielt hvis du er stygg. De behandler deg som søppel og utnytter deg enda mer når du er yngre. Jeg endte med å avvise de fleste jeg datet da alt de ville ha var intimitet alt for fort.  Løsningen ble at jeg fant en hvit etnisk Europeisk mann fra et annet land og unngår da nordiske menn. Nordiske menn er ikke noe bedre enn de migrantene og araberne de har importert. 

Anonymkode: dd8d7...4dc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg var tynnere og litt yngre ble jeg likevel avvist av eldre, yngre, styggere og feitere menn med mentale sykdommer. Det er en myte at menn behandler deg bedre når du er tenåring eller ung. Spesielt hvis du er stygg. De behandler deg som søppel og utnytter deg enda mer når du er yngre. Jeg endte med å avvise de fleste jeg datet da alt de ville ha var intimitet alt for fort.  Løsningen ble at jeg fant en hvit etnisk Europeisk mann fra et annet land og unngår da nordiske menn. Nordiske menn er ikke noe bedre enn de migrantene og araberne de har importert. 

Anonymkode: dd8d7...4dc

Samme erfaring her. Jeg fant også en europeisk mann fra et annet land. Har blitt drittlei de norske menns syke krav om at dama skal være pen, ungdommelig, slank, huslig og selvutslettende. 

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dating er aldri lett. Jeg kvinner 28år som prøve å finne meg noen å slå ned med hus og barn men, det er lite mannfolk som er interessert i det, har ikke lyst på barn eller de er ikke klar for forholdet 🤷

Så jeg bare sitte og bare håpe på en dag jeg finne meg en jeg kan slå meg til ro. Men dating for både menn og kvinner er ikke lett for begge deler.

Men kan innrømme litt at jeg er kresen men, det er fordi jeg vil jo sikre å vær sammen med noen jeg liker både utseende og personlighet og er ikke desperate for å finne meg en mann bare for å ha en mann, det er ikke riktig det heller 🧐

Er jo mer sårende å bare ha en mann bare for å ha en mann. Man skal jo elske fyren og.

Kan også legge til at mange menn i Norge er desperate for ligg og ikke annet.. 🙃

Endret av Småsulten
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wellbutrin
Småsulten skrev (2 timer siden):

Dating er aldri lett. Jeg kvinner 28år som prøve å finne meg noen å slå ned med hus og barn men, det er lite mannfolk som er interessert i det, har ikke lyst på barn eller de er ikke klar for forholdet 🤷

Så jeg bare sitte og bare håpe på en dag jeg finne meg en jeg kan slå meg til ro. Men dating for både menn og kvinner er ikke lett for begge deler.

Men kan innrømme litt at jeg er kresen men, det er fordi jeg vil jo sikre å vær sammen med noen jeg liker både utseende og personlighet og er ikke desperate for å finne meg en mann bare for å ha en mann, det er ikke riktig det heller 🧐

Er jo mer sårende å bare ha en mann bare for å ha en mann. Man skal jo elske fyren og.

Kan også legge til at mange menn i Norge er desperate for ligg og ikke annet.. 🙃

Bingo. 

Menn klager veldig mye på kvinner og skylder veldig mye på oss for alt som går galt. De evner ikke reflektere rundt egen personlighet og egne handlinger i det hele tatt. Tror også at enkelte velger å vente altfor lenge med barn, sitter du der barnløs som 40-åring må du nesten begynne å kjappe deg om du skal få en ok kvinne i fruktbar alder (du kan jo reise til utlandet selvsagt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (3 timer siden):

Hvis en skal diskutere reguleringer, må det diskuteres konkret. Hva er liksom såkalt "skadelig markedsføring"? Det er ingenting skadelig ved å sveipe på folk i seg selv. Er tanken at vi skal regulere hvilke fjes en bruker får se på sin profil, fremfor å la dette være et mandat appeier får enerett på?
 

Hvorfor må en det? Du nevner ellers relevant kompetanse, og akkurat hvilke avhengighetsskapende mekanismer ulike apper og reklamebyråer (mis)bruker tenker jeg er best overlatt til ekspertisen å ha en mening om. Det virker ikke å være særlig tvil om at markedsføring og apper kan være skadelige, som er en grunn til at mye allerede i dag reguleres. Jeg tror samtidig ikke noen har tatt til orde for å regulere "fjes", men som med spill kan det være mekanismer som også gjør "sjekkespill" mer avhengighetsskapende og vanskeligere å legge fra seg enn det som er sunt. Det virker fornuftig å utrede dette. 

Wellbutrin skrev (6 minutter siden):

De evner ikke reflektere rundt egen personlighet og egne handlinger i det hele tatt. 

Jeg tror dette er et ganske karakteristisk kjennetegn hos de som ikke lykkes med å etablere en varig relasjon og samtidig skylder på alle andre, og det er nok et område der dere speiler hverandre temmelig godt, kvinner som menn. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...