Gå til innhold

Dating er dyrisk - ytring på nrk.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

At man har flere valg betyr ikke at man kan velge mellom gode menn med stamina som ikke forlater forholdet når dama passerer 30.

Anonymkode: f8120...fce

Nettopp. "Valg" mellom en mann på 50 og en jevnaldrende, men dårlig mann når man selv er 19, er ikke egentlig et valg.

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herzeleid skrev (9 timer siden):

Igjen, hvor tar du dette fra? Jeg ser flere legge dette frem som en sannhet eller observasjon, men jeg har til gode å se noen forskning eller argumenter for at det faktisk er reelt. 

Tvert imot virker det absurd å anta at uattraktive menn kun går etter unge og attraktive kvinner, og det fremstår selvmotsigende når du mener de både har lav selvtillit og er ekstremt kravstore. Dette høres rett og slett mer ut som et behagelig fiendebilde enn noen god analyse. 

Det er min erfaring. Jeg har alltid hatt mange kompiser, og har observert dette hos flere. Under middels menn ønsket seg gjerne veldig pene, snille og unge damer. Meg vurderte de ikke engang. 

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (9 timer siden):

Jeg har ei tante som nå er nærmere 80 år, for omlag 20 år siden forundret hun seg over at de som hadde holdt sammen gjennom hele livet som hun kjente til, var de som faktisk ble sammen ganske ung, fikk barn relativt tidlig og egentlig hadde ganske enkle kår. Jeg aner ikke hva forskning sier, men jeg oppfattet poenget hennes som at siden de var unge lærte de hverandre å forstå og tilpasse, tidlig. Jeg tror kanskje at jo eldre man er, jo mer «sær» og «kresen» risikerer man å bli? 
 

Nå tenker jeg at «ung» er fra 20-29, så om man finner sammen når man er 20 eller 29 tenker jeg fortsatt man da er ung eller relativt ung.
 

Jeg tror ikke det er enklere for en over 30 å finne seg partner (gjelder også menn) forskjellen er at bortsett fra enkelte menn som tilnærmet alltid har »draget» på kvinner, tror jeg menn generelt har flere utfordringer enn det kvinner har, og kvinner har aller størst «makt» på dating markedet fra de er 20-29. De er selv til dels ubevisst denne makta og at den potensielt vil dale. Det er ikke noe jeg mener er kritikk eller nedlatende mot kvinner å si.

Så når han snakker om å «investere» sier han i en annen (eller var det samme?) - kronikk, at kvinner sin lærdom er å differansiere mellom de mannfolka som kun vil ha sex med dem og de som faktisk ønsker å gå inn i et forhold. Mange kvinner selger seg selv til kort her: de blir gående på gress eller i elendige forhold fordi de jakter «feil mann»: en mann som ikke er investert i dem. De må lære seg å dømme mannen ut ifra det han gjør, ikke det han sier. Er han utro, likegyldig, prioriterer andre ting: dump ham. Men, vi kvinner er ufattelig tilgivende og selvdestruktive om vi først har gitt noen en emosjonell investering. Her er jeg enig i at kvinner heller bør kvitte seg med disse mannfolka og finne en ny. For de menn som virkelig elsker henne og vil vie livet sitt til henne, tror jeg vil være lojal også når hun har mindre «makt» på dating markedet. Spesielt sammenlignet med den mannen som kun hadde seksuell interesse i henne. 

Og hva gjør vi kvinner som opplever at ingen menn vil investere i oss? Evig sølibat?

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wellbutrin skrev (5 timer siden):

Det faktum at menn tiltrekkes mest av kvinner i 20-årene uansett hva. Da er det naturlig å anta at de også ikke vil ha noen andre. Og, når det skrives så mye om dette i media som det gjøres og konstant legges fokus på dette, så vil nok det ha ringvirkninger for hvordan kvinner ser på menn også. De blir sett på som en vare som går ut på dato, og før eller siden vil de se på menn på samme måte også. Jeg klarer iallfall ikke å se på menn på samme måte lenger. 

Det med at menn er kravstore og selv har lite å tilby er noe man vet om man bare kjenner menn. Enkelt og greit. 

Du kommer med det som fremstår som en lite rasjonell analyse (evig single menn har høye krav og lav selvtillit) og baserer denne på at ‘du bare kjenner menn’. Det høres ut som selvbedrag. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (8 timer siden):

Nå tror jeg ikke noe av det han skriver bør tolkes som at han ønsker at staten skal regulere hvem som dater hvem. Slik jeg leser det handler det antagelig mer om å regulere apper og skjønnhetsindustrien på tilsvarende måter som vi regulerer spillselskaper og skjønnhetsindustrien (fra før) for at en ikke skal utnytte skadelige mønstre og avhengigheter. 

Regulering av pengespill har handlet om inntekter til det offentlige, og ja en formynder oppgave for å hindre noen av oss å spille bort alt for mye sett opp mot økonomisk bæreevne. Så enn innsnevring av den personlige autonomien på begge sider av spillebordet. Ønsker vi virkeligen dette innenfor romantisk samliv? 

I lov om helsepersonell stilles det minimum krav på kompetanse ved estetisk plastikkirurgi. Som er en innskjerping av det generelle kravet om å være kompetent til det man gjør som helsepersonell. Det vil at reguleringer handler om å sikre pasientene at kirurgen er kompetent til å gjøre kirurgien. Er vel samme fokus i øvrige reguleringer innenfor skjønnhetsindustrien. Skal ikke være skadelige kjemikalier, eller testet på dyr når det gjelder sminke. Men ønsker vi her en helt ny type av regulering. En type av godkjenning av ulike tiltak. Skal det være lov å farve håret eller fjerne kroppshår? Skal det opprettes et nytt direktorat for naturlig utseende, som forvalter denne ordningen? Hva skjer med den som har fjernet mer en godkjent mengde kroppshår.... 

Sett fra hva forfatteren skrev i sin forrige ytring, så skal vel en regulering av apper gjøre det vanskeligere for kvinner å komme på date med det dem syns er attraktive menn. En type av statlig sanksjonert "du skal date i din liga". Direktoratet for markedsverdi på kjønnsmarkedet skal vel fastsette vårt markedsverdi (basert på det dem tror var hot på steinalderen) og så skal appene se til at vi kun møter andre med samme markedsverdi. Men hvorfor begrense seg til apper? Bedrifter med fler enn 200 ansatte bør vel ha flere julebord oppdelt på markedsverdi, og selvfølgelig skal nattklubber kun kunne ha kunder med likt markedsverdi. 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (14 minutter siden):

Regulering av pengespill har handlet om inntekter til det offentlige, og ja en formynder oppgave for å hindre noen av oss å spille bort alt for mye sett opp mot økonomisk bæreevne. Så enn innsnevring av den personlige autonomien på begge sider av spillebordet. Ønsker vi virkeligen dette innenfor romantisk samliv? 

I lov om helsepersonell stilles det minimum krav på kompetanse ved estetisk plastikkirurgi. Som er en innskjerping av det generelle kravet om å være kompetent til det man gjør som helsepersonell. Det vil at reguleringer handler om å sikre pasientene at kirurgen er kompetent til å gjøre kirurgien. Er vel samme fokus i øvrige reguleringer innenfor skjønnhetsindustrien. Skal ikke være skadelige kjemikalier, eller testet på dyr når det gjelder sminke. Men ønsker vi her en helt ny type av regulering. En type av godkjenning av ulike tiltak. Skal det være lov å farve håret eller fjerne kroppshår? Skal det opprettes et nytt direktorat for naturlig utseende, som forvalter denne ordningen? Hva skjer med den som har fjernet mer en godkjent mengde kroppshår.... 

Sett fra hva forfatteren skrev i sin forrige ytring, så skal vel en regulering av apper gjøre det vanskeligere for kvinner å komme på date med det dem syns er attraktive menn. En type av statlig sanksjonert "du skal date i din liga". Direktoratet for markedsverdi på kjønnsmarkedet skal vel fastsette vårt markedsverdi (basert på det dem tror var hot på steinalderen) og så skal appene se til at vi kun møter andre med samme markedsverdi. Men hvorfor begrense seg til apper? Bedrifter med fler enn 200 ansatte bør vel ha flere julebord oppdelt på markedsverdi, og selvfølgelig skal nattklubber kun kunne ha kunder med likt markedsverdi. 

 

Nettopp. Det handler igjen om menn som ønsker å regulere kvinner på deres, menns, premisser. Hvis man gjør det, vil alle kvinner som er utenfor "kjernen" av attraktivitet, altså som er lettere overvektige, har passert 30, mangler de typiske attraktive ansiktstrekkene, har tynt hår osv, bli henvist til å date veldig uattraktive menn. Problemet blir da at de attraktive kvinnene fortsatt vil velge bort uattraktive menn. Mens kvinner disse utviklerne anser uattraktive, vil takke nei til date med en mann de ikke liker, og heller velger å være single. Hadde jeg vært på en datingstjeneste regulert på en slik måte, ville jeg sikkert ha blitt henvist til å date 50 år gamle menn, veldig overvektige menn eller uhygieniske menn da jeg var 18-19, fordi jeg ikke har pent ansikt. Da hadde jeg selvfølgelig heller valgt å forbli alene. Disse mennene hadde fortsatt ikke fått seg en slank 19-åring. De som foreslår dette, forstår ikke at mye av datingen foregår utenom apper, og der er det lite bevis for at man KUN går etter utseendet mht. strenge, ofte uoppnåelige attraksjonskriterier. 

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (27 minutter siden):

Du kommer med det som fremstår som en lite rasjonell analyse (evig single menn har høye krav og lav selvtillit) og baserer denne på at ‘du bare kjenner menn’. Det høres ut som selvbedrag. 

STATISTIKKER viser at de fleste menn hadde foretrukket en syltynn 20-åring, uavhengig av alder og utseende på mannen. Dette er statistikk, ikke selvbedrag eller rykter. Offisiell statistikk over hva DERE SELV svarer på disse undersøkelsene. Så kommer Kjøs og Thuen med oppfordringen for kvinner til å "kjenne sin markedsverdi" og ikke innbille seg at de har sjans på jevnaldrende når de har passert 30. Så er det slik at vi kjenner flere menn som er slik - altså som har svært lite å tilby selv, men som går etter de samme damene som attraktive menn gjør. Bare ta deg en tur på byen. Den sjenerte, mindre attraktive dama sitter ofte alene mesteparten av kvelden, mens samtlige menn, uansett alder og utseende, flokker seg rundt de yngste og peneste. Her har vi lakmustesten, som dere ikke består.

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wellbutrin skrev (6 timer siden):

Det faktum at menn tiltrekkes mest av kvinner i 20-årene uansett hva. Da er det naturlig å anta at de også ikke vil ha noen andre. Og, når det skrives så mye om dette i media som det gjøres og konstant legges fokus på dette, så vil nok det ha ringvirkninger for hvordan kvinner ser på menn også. De blir sett på som en vare som går ut på dato, og før eller siden vil de se på menn på samme måte også. Jeg klarer iallfall ikke å se på menn på samme måte lenger. 

Det med at menn er kravstore og selv har lite å tilby er noe man vet om man bare kjenner menn. Enkelt og greit. 

Vi kjenner tydeligvis ikke de samme mennene. Du vet at forelskelse som fenomen finnes hos menn også? 
Menn generelt synes at kvinner er finest i 20 åra. Det betyr ikke at alder og utseende er det eneste kriteriet de har, eller at alle menn vektlegger det like mye. 

Om du får en bildeoversikt med et antall menn og peker ut de flotteste, og så får møte og bli kjent med dem, tror du at det nødvendigvis er den objektivt fineste du faller mest for? 

Vi er litt ulike, og menn setter utseende som kriterie litt høyere enn kvinner gjør, men sååå ulike er vi virkelig ikke.

I motsetning til deg så får jeg ganske ofte bekreftet at mange menn både ønsker og er villige til å gjøre en god del både for sex og forhold med en passe attraktiv 30-40 åring. 

Anonymkode: 5461b...554

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (48 minutter siden):

Regulering av pengespill har handlet om inntekter til det offentlige, og ja en formynder oppgave for å hindre noen av oss å spille bort alt for mye sett opp mot økonomisk bæreevne. Så enn innsnevring av den personlige autonomien på begge sider av spillebordet. Ønsker vi virkeligen dette innenfor romantisk samliv? 

Igjen er det nok ingen andre som snakker om innskrenking av din personlige autonomi. Det er antagelig snakk om å regulere hvordan selskaper eksempelvis kan utforme plattformer til å spille på samme avhengighetsmekanismer som spillselskapene gjør, og bidrar til at en ikke lykkes på appene. Du vil være like fri, men selskapene vil måtte sørge for at programmene og markedsføringen deres ikke er skadelig. 

Sitat

I lov om helsepersonell stilles det minimum krav på kompetanse ved estetisk plastikkirurgi. Som er en innskjerping av det generelle kravet om å være kompetent til det man gjør som helsepersonell. Det vil at reguleringer handler om å sikre pasientene at kirurgen er kompetent til å gjøre kirurgien. Er vel samme fokus i øvrige reguleringer innenfor skjønnhetsindustrien. Skal ikke være skadelige kjemikalier, eller testet på dyr når det gjelder sminke. Men ønsker vi her en helt ny type av regulering. En type av godkjenning av ulike tiltak. Skal det være lov å farve håret eller fjerne kroppshår? Skal det opprettes et nytt direktorat for naturlig utseende, som forvalter denne ordningen? Hva skjer med den som har fjernet mer en godkjent mengde kroppshår.... 

Igjen overdramatiserer du. Allerede i dag må eksemeplvis retusjering i mange tilfeller merkes i markedsføring og det er ulike reguleringsmekanismer rundt hva som er lov å reklamere for, eksempelvis vedrørende alkohol. Det er antagelig slike mekanismer vi snakker om, ikke regulering av kroppshår. 

Sitat

 

Sett fra hva forfatteren skrev i sin forrige ytring, så skal vel en regulering av apper gjøre det vanskeligere for kvinner å komme på date med det dem syns er attraktive menn. En type av statlig sanksjonert "du skal date i din liga". Direktoratet for markedsverdi på kjønnsmarkedet skal vel fastsette vårt markedsverdi (basert på det dem tror var hot på steinalderen) og så skal appene se til at vi kun møter andre med samme markedsverdi. Men hvorfor begrense seg til apper? Bedrifter med fler enn 200 ansatte bør vel ha flere julebord oppdelt på markedsverdi, og selvfølgelig skal nattklubber kun kunne ha kunder med likt markedsverdi. 


 

Du overdramatiserer dette. Se forklaringen over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

STATISTIKKER viser at de fleste menn hadde foretrukket en syltynn 20-åring, uavhengig av alder og utseende på mannen. Dette er statistikk, ikke selvbedrag eller rykter.

Du misforstår igjen. Statistikken viser at de fleste synes unge kvinner er mest fysisk attraktive. Det er milevis fra en slik observasjon til at menn som aldri lykkes med kvinner har lav selvtillit men kun vil ha unge pene kvinner. Sistnevnte er en internt selvmotsigende analyse. 

Sitat

Offisiell statistikk over hva DERE SELV svarer på disse undersøkelsene.

Offisiell statistikk? :P Det er vel først og fremst resultat fra spørreundersøkelser. 

Sitat

Så kommer Kjøs og Thuen med oppfordringen for kvinner til å "kjenne sin markedsverdi" og ikke innbille seg at de har sjans på jevnaldrende når de har passert 30.

Her misforstår du dem nok igjen. Å være bevisst på at også ens egen attraktivitet påvirker hvem som vil være interesserte er ikke det samme som å si at en ikke har sjans på jevnaldrende. Du vil ikke klare å finne noe som ligner på sistnevnte fra noen av de to. 

Sitat

 

Så er det slik at vi kjenner flere menn som er slik - altså som har svært lite å tilby selv, men som går etter de samme damene som attraktive menn gjør. Bare ta deg en tur på byen. Den sjenerte, mindre attraktive dama sitter ofte alene mesteparten av kvelden, mens samtlige menn, uansett alder og utseende, flokker seg rundt de yngste og peneste. Her har vi lakmustesten, som dere ikke består.

Anonymkode: b1f86...46a

 

Du kjenner flere menn og bruker det som en "test" som "vi" ikke består? Jammen da så. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er min erfaring. Jeg har alltid hatt mange kompiser, og har observert dette hos flere. Under middels menn ønsket seg gjerne veldig pene, snille og unge damer. Meg vurderte de ikke engang. 

Anonymkode: b1f86...46a

Jeg skjønner at det er sårt å ikke en gang bli vurdert av noen en selv tenker er aktuelle, men jeg tror ikke en er tjent med irrasjonelle fiendebilder av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (6 minutter siden):

Du misforstår igjen. Statistikken viser at de fleste synes unge kvinner er mest fysisk attraktive. Det er milevis fra en slik observasjon til at menn som aldri lykkes med kvinner har lav selvtillit men kun vil ha unge pene kvinner. Sistnevnte er en internt selvmotsigende analyse. 

Offisiell statistikk? :P Det er vel først og fremst resultat fra spørreundersøkelser. 

Her misforstår du dem nok igjen. Å være bevisst på at også ens egen attraktivitet påvirker hvem som vil være interesserte er ikke det samme som å si at en ikke har sjans på jevnaldrende. Du vil ikke klare å finne noe som ligner på sistnevnte fra noen av de to. 

Du kjenner flere menn og bruker det som en "test" som "vi" ikke består? Jammen da så. 

Jeg skjønner at det er sårt å ikke en gang bli vurdert av noen en selv tenker er aktuelle, men jeg tror ikke en er tjent med irrasjonelle fiendebilder av den grunn. 

Jeg skaper ingen fiendebilder, jeg er bare realistisk. Jeg har hatt tre forhold i løpet av livet. Samtlige menn var med meg av andre grunner enn kjærlighet og attraktivitet. Dette er realiteten for flere kvinner, ikke noe sårt, kjipt eller følsomt, kun realiteten.

Ja, offisielle statistikker lages ofte på bakgrunn av spørreundersøkelser. Det er slik datainnsamling ofte fungerer. Så må jeg si at du som mann må virkelig slutte å belære kvinner at de hele tiden misforstår, at det de føler er feil og så videre. Det fremstår som svært lite klokt. 

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (16 minutter siden):

Igjen er det nok ingen andre som snakker om innskrenking av din personlige autonomi. Det er antagelig snakk om å regulere hvordan selskaper eksempelvis kan utforme plattformer til å spille på samme avhengighetsmekanismer som spillselskapene gjør, og bidrar til at en ikke lykkes på appene. Du vil være like fri, men selskapene vil måtte sørge for at programmene og markedsføringen deres ikke er skadelig. 

Igjen overdramatiserer du. Allerede i dag må eksemeplvis retusjering i mange tilfeller merkes i markedsføring og det er ulike reguleringsmekanismer rundt hva som er lov å reklamere for, eksempelvis vedrørende alkohol. Det er antagelig slike mekanismer vi snakker om, ikke regulering av kroppshår. 

Du overdramatiserer dette. Se forklaringen over. 

Nei. Vi overdramatiserer ikke. Vi føler ikke feil følelser. Vi misforstår ikke. Slutt å mansplaine på et kvinneforum. Dere svarer at dere anser unge, tynne kvinner som mest attraktive. Dere hadde videre selvfølgelig valgt den mest attraktive tilgjengelige dama. Så slutt å lyve, og slutt å mansplaine.

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skaper ingen fiendebilder, jeg er bare realistisk.

Som sagt, å påstå at en gruppe er evig enslige fordi de både har lav selvtillit og ekstremt høye krav fremstår (som jeg svarte på) svært lite rasjonelt og som et behagelig fiendebilde. 

Sitat

Jeg har hatt tre forhold i løpet av livet. Samtlige menn var med meg av andre grunner enn kjærlighet og attraktivitet. Dette er realiteten for flere kvinner, ikke noe sårt, kjipt eller følsomt, kun realiteten.

Og det er trist å høre, men jeg tror ikke det gjør påstanden jeg refererer til over mer rasjonell.

Sitat

 

Ja, offisielle statistikker lages ofte på bakgrunn av spørreundersøkelser. Det er slik datainnsamling ofte fungerer. Så må jeg si at du som mann må virkelig slutte å belære kvinner at de hele tiden misforstår, at det de føler er feil og så videre. Det fremstår som svært lite klokt. 

Anonymkode: b1f86...46a

 

Her tror jeg du vektlegger eget kjønn litt for mye. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Vi overdramatiserer ikke. Vi føler ikke feil følelser. Vi misforstår ikke. Slutt å mansplaine på et kvinneforum.

I innlegget du siterer svarer jeg en mann. Har du lest innlegget jeg svarer på?

Sitat

 

Dere svarer at dere anser unge, tynne kvinner som mest attraktive. Dere hadde videre selvfølgelig valgt den mest attraktive tilgjengelige dama. Så slutt å lyve, og slutt å mansplaine.

Anonymkode: b1f86...46a

 

Dette er ikke relevant i forhold til innlegget du forsøker å svare på. Les det før du svarer mer er du grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Som sagt, å påstå at en gruppe er evig enslige fordi de både har lav selvtillit og ekstremt høye krav fremstår (som jeg svarte på) svært lite rasjonelt og som et behagelig fiendebilde. 

Og det er trist å høre, men jeg tror ikke det gjør påstanden jeg refererer til over mer rasjonell.

Her tror jeg du vektlegger eget kjønn litt for mye. 

I innlegget du siterer svarer jeg en mann. Har du lest innlegget jeg svarer på?

Dette er ikke relevant i forhold til innlegget du forsøker å svare på. Les det før du svarer mer er du grei. 

Nei, jeg kommer ikke til å "adlyde" dine befalinger, vet du. Det spiller ingen rolle hvem du svarer. Du mansplainer. Det kan man også gjøre overfor en mann man anser feminin i sine meninger og reaksjoner. Det er som sagt ingenting trist, selv om du gjentar og gjentar som papegøye. Det er realitet, som du benekter. Samtidig er din mening totalt sprikende mot statistiske tall. og nei, jeg påstår ikke at en stor gruppe er evig singel, jeg påstår at de jeg kjenner, er det fordi de har for høye krav. 

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg kommer ikke til å "adlyde" dine befalinger, vet du. Det spiller ingen rolle hvem du svarer. Du mansplainer. Det kan man også gjøre overfor en mann man anser feminin i sine meninger og reaksjoner. Det er som sagt ingenting trist, selv om du gjentar og gjentar som papegøye. Det er realitet, som du benekter. Samtidig er din mening totalt sprikende mot statistiske tall. og nei, jeg påstår ikke at en stor gruppe er evig singel, jeg påstår at de jeg kjenner, er det fordi de har for høye krav. 

Anonymkode: b1f86...46a

Å lese innleggene en svarer på er en oppfordring og et velment råd, ikke en befaling. 

Ellers er ikke dette relevant eller særlig interessant for trådens tema. Forsøk å holde deg til sak. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (4 minutter siden):

Å lese innleggene en svarer på er en oppfordring og et velment råd, ikke en befaling. 

Ellers er ikke dette relevant eller særlig interessant for trådens tema. Forsøk å holde deg til sak. 
 

 

VELMENT råd, av alle ting. Vi er alle voksne her. Ingen er den andre sjef eller overlegen den andre. Hva som er relevant og interessant for deg, er ikke nødvendigvis relevant og interessant for andre. Forsøk å la være å mansplaine. Dette er et velment råd :D 

Anonymkode: b1f86...46a

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herzeleid skrev (7 minutter siden):

Ellers er ikke dette relevant eller særlig interessant for trådens tema. Forsøk å holde deg til sak. 

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva som er relevant og interessant for deg, er ikke nødvendigvis relevant og interessant for andre. 

Anonymkode: b1f86...46a

Denne tråden handler ikke om deg og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (Akkurat nå):

Denne tråden handler ikke om deg og meg.

Nei, men du får på en eller annen merkelig måte de fleste tråder der du diskuterer, til å handle om deg. Hva DU mener, hvordan DU oppfatter "feil følelser" hos kvinner, hva som er interessant og relevant for DEG osv. Se deg selv i speilet først, er mitt råd. Du begynte å pirke på meg, "gi velmenende råd" og spille ditt idiotiske spill med "du har misforstått", "du burde bedre leseforståelsen" bla bla bla, i tråd etter tråd. Da får du svar som bestilt, vet du. Og med dette er jeg ferdig med idiotien din. Pirker du flere ganger, så blir du bare blokkert, slik at stikkene dine forblir stående taust.

Anonymkode: b1f86...46a

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, men du får på en eller annen merkelig måte de fleste tråder der du diskuterer, til å handle om deg. Hva DU mener, hvordan DU oppfatter "feil følelser" hos kvinner, hva som er interessant og relevant for DEG osv. Se deg selv i speilet først, er mitt råd. Du begynte å pirke på meg, "gi velmenende råd" og spille ditt idiotiske spill med "du har misforstått", "du burde bedre leseforståelsen" bla bla bla, i tråd etter tråd. Da får du svar som bestilt, vet du. Og med dette er jeg ferdig med idiotien din. Pirker du flere ganger, så blir du bare blokkert, slik at stikkene dine forblir stående taust.

Anonymkode: b1f86...46a

Igjen vil jeg oppfordre til å diskutere sak heller enn person. 

Om du trenger å blokkere meg for å slutte å avspore trådene med persondiskusjon høres det ut som det sunneste alternativet. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Igjen er det nok ingen andre som snakker om innskrenking av din personlige autonomi. Det er antagelig snakk om å regulere hvordan selskaper eksempelvis kan utforme plattformer til å spille på samme avhengighetsmekanismer som spillselskapene gjør, og bidrar til at en ikke lykkes på appene. Du vil være like fri, men selskapene vil måtte sørge for at programmene og markedsføringen deres ikke er skadelig. 

Igjen overdramatiserer du. Allerede i dag må eksemeplvis retusjering i mange tilfeller merkes i markedsføring og det er ulike reguleringsmekanismer rundt hva som er lov å reklamere for, eksempelvis vedrørende alkohol. Det er antagelig slike mekanismer vi snakker om, ikke regulering av kroppshår. 

Du overdramatiserer dette. Se forklaringen over. 

Leste en intervju med hun nye Tinder sjefen, som snakket om endringer som dem ser for seg for å hjelpe på de problemer dem har med å tiltrekke og beholde kunder. Bland annet differensiering av produkten til ulike markedssegment. Målet til Tinder er selvfølgelig en positiv bruker opplevelse, ikke å skape evig single Tindermissbrukere. 

Men hvordan og hvem skal gå inn å overstyre selskapet vedrørende algoritmer?

Først må da staten sette mål for hva resultatet av Tinder skal være. Klarer du ikke se at her kommer vi til store utfordringer vedrørende personlig autonomi og frihet. Det er staten som skal bestemme hva som er mitt mål med bruk av slike apper.

Så skal en reguling på plass som skal sikre at statens mål blir oppfylt. Mye penger brukt til noe som vi ikke vet særlig mye om (det vil si hvordan de statlige målene for kjønnsmarkedet skal oppnås ved å regulere online dating). Det statlige ekspertråd for online dating... Grøss og gru. Det sikre er at her kommer det å bli brukt mye skattepenger med usikker effekt.

Disse rare forslagene om reguleringer som løsning, og et alt for stort genius fokus fjerner noe av det fornuftige denne forfatteren kommer med. 

- Vår natur kan skape problemer for oss, som vi bør være beviste på og reflekterte over. Han virker ikke å tilhøre dem som sier at vi skal underkaste oss det han tror er programert på steinalderen, men at vi faktisk skal prøve å gjøre noe så vi får gode liv idag. 

- I sin forrige ytring så kom han med råd om å bruke refleksjon som metode for å håndtere falske assosiasjoner. Jeg syns at det var dumt at han ga rådet til kvinner spesielt, da dette er et godt råd til begge kjønn og også innenfor andre områder enn kjærlighetslivet.

- Han ga et godt råd til menn, vi skal holde oss unna manosferen og det rare som blir spredt der. 

- Han ga et fornuftig råd til dem som føler at dem ikke får det til på kjønnsmarkedet. Jobb med deg selv, så du får bedre muligheter. Igjen litt dumt at han plasserte det til menn, da dette gjelder oss alle uansett kjønn.

Men dette med reguleringer fra staten som en løsning, nei takk. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...