Gå til innhold

Blitt beskyldt for vold etter en intens krangel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdatering fra meg ts:

Jeg fikk vite idag at hun har trukket anmeldelsen. Jeg er ekstremt lettet og veldig glad. 

Jeg ble kontakten i går kveld av søsteren hennes, hun spurte om vi kunne prate. Jeg hadde tenkt å blokke og si nei, men jeg er veldig glad jeg ikke gjorde det. Fordi hennes søster forteller at hun vet at eksen min bløffer, hun har meldinger som bevis.

Og grunnen var at hun ville gi meg en lære penge fordi hun ble sint for at jeg sa nei til å betale gjelden. 

Søsteren hadde sagt i fra at hvis hun ikke trekker anmeldelsen ville hun selv gå til politiet med meldingene, for hun synes det var alvorlig feil.

Jeg er kjempe takknemlig og veldig lettet at dette kom frem! Det var som mange av dere sa, sannheten vil komme frem til slutt.

Men jeg har blitt veldig engstelig og mistet natte søvn over dette, så har bestemt meg for å begynne å prate med noen. 

Tusen takk til dere som har trodd meg og lyttet til forklaringene mine! Mange av dere er så gode og snille her inne. 

Og takk til dere som er voldsofre som forteller historien deres! Det er veldig viktig å snakke om og være åpen. Og takk for at dere trodde på meg og min situasjon.

 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 4
  • Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det virker som om du ikke forstår hva en anmeldelse er? Alle kan anmelde alle for alt mulig. De aller fleste anmeldelser blir henlagt.

For at det skal gå videre til påtale og rettsak må forbrytelsen være alvorlig og påtalemyndigheten må ha nok bevis til det er sannsynlig at du blir dømt. Hvis det du har skrevet stemmer, så vil det aldri skje i denne saken.
Så jeg vet ikke hva du skal med advokat. Ved straffesaker får du gratis advokat. Det kan umulig være sant at du har brukt masse penger på advokat i en sånn sak son dette, med kun en påstand og ikke andre bevis.

Anonymkode: f743d...411

Jeg mente ikke at jeg har brukt masse penger på advokat, jeg mente keg var redd for at jeg måtte bruke mye av pengene på det 

Som sagt har jeg aldri havnet i en slik situasjon før, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Så da gjorde jeg det de nærmeste har anbefalt meg.

Og jeg var i avhør, og da synes jeg det var godt å ha med advokat.

Men nå har hun trukket anmeldelsen, så jeg er veldig lettet.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg. Historien skurret, bra at dette var grunnen.

Men hvis dama er såpass ustabil er det litt rart at du ikke har merket noe til det før og at hun ikke har en diagnose. Hun virker ikke normal i det hele tatt. 

Anonymkode: 98283...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt den delen av historia med krisesenteret og det med psykisk vold. Jeg rømte fra mitt tidligere bosted etter å ikke ha turt å sove i flere døgn, jeg ble blankt avvist av krisesenteret. Jeg kom endelig inn etter at jeg var innom på legevakten og en lege så at jeg var i en akutt situasjon som omhandlet min sikkerhet i det som var hjemmet mitt og som vedrørte X-en min.

På krisesenteret var de på meg med å ikke kommunisere at jeg var der, men med å sende melding om at jeg var et trygt sted. De gikk hardt ut på meg om hvordan vold jeg hadde opplevd, og her er greia, følelsesmessig terror er for meg utrolig vanskelig å beskrive. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha sust inn til krisesenter og beint ut lagt fram psykisk vold. Derfor mistenker jeg at hun har et talent for å trykke inn de rette knappene på folk for å få de fordelene hun ønsker. Hun oppfører seg ikke nedpsyket, usikker eller knust på den beskrivelsen vi har fått her.

Og selvfølgelig er hun stresset, det hører med når en har opparbeidet seg gjeld.

Det sagt kjenner jeg nok mennesker som har kraftige blindsoner når det gjelder de selv, relasjoner og ellers den generelle måten mennesker fortolkes og fremstilles på. Dette kan for eksempel gi resultater som at partnere blir stresset helt inn til beinet, uten at vedkommende noengang har en eneste tanke på at deres handlinger eller mangel på sådanne er en del av dette. Det er kjempeubehagelig å komme nært slike mennesker, men det finnes ikke særlig grunnlag for å dømme de for vold.

Jeg bemerker at TS er redd for ryktet sitt, voldsdom og å ikke bli trodd. Selv hadde jeg i en slik situasjon vært på «hva har jeg gjort i og med at hun sier hun opplever vold, hvor kom det fra at min kjære ikke føler seg trygg, hvordan har jeg gått glipp av at hun følte seg utrygg». Jeg hadde med andre ord bekymret meg for en kjær ens ve og vel. Jeg hadde følt uberettiget dårlig samvittighet, og gått i kjelleren av potensialet at jeg kunne være et dårlig menneske. Rykte og status hadde jeg ikke vært redd for, men forventet at gikk til helvete fordi jeg fortjente det.

Denne selvgranskinga er kjempeubehagelig og jeg har ved slike anledninger brukt noen år på å komme meg ut av det, og slått fast at her var det usannheter på gang. Så TS klare tale er trolig mest sunn selvoppretholdelsesdrift slik jeg ser det.

 

Anonymkode: f02d1...088

Jeg er redd for hva andre vil tenke om meg, helt korrekt spesielt i en situasjon der jeg ikke hadde gjort noen form for vold! Og det synes jeg da er en naturlig ting for alle.

Da jeg først fikk beskjed fra henne om at hun var på krisesenteret, ble jeg helt fra meg og skjønte ikke helt hvorfor. Men drøftet med meg selv og de nærmeste om jeg hadde gjort noe galt og at jeg ville bare være der for henne. 

Men når jeg får en anmeldelse på ting som ikke var sant og som ikke fant sted har jeg all grunn til å stå på mitt.

Jeg forstår du har opplevd ditt og er et voldsoffer og det er jeg lei meg for å lese. Men ikke dra meg under en kam når jeg forklarer så godt jeg kan over et forum med mange veldig fordomsfulle mennesker som vrir og vender på hvert eneste ord du sier.

Men nå har anmeldelsen blitt trukket tilbake og jeg er lettet. Jeg har skrevet en oppdatering på det i kommentarfeltet.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så bra at det ordnet seg. Historien skurret, bra at dette var grunnen.

Men hvis dama er såpass ustabil er det litt rart at du ikke har merket noe til det før og at hun ikke har en diagnose. Hun virker ikke normal i det hele tatt. 

Anonymkode: 98283...748

Jeg ønsker ikke å diagnosere henne. 

Jeg har merket et atferds mønster, men jeg har elsket henne og ønsket at det skulle funke mellom oss.

Ja jeg har nok vært veldig naiv.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du kan anmelde henne for falsk anmeldelse. Det hun har gjort er ulovlig, selv om hun nå har trukket den.

Hun trenger en lærepenge.

Anonymkode: d8062...2ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er redd for hva andre vil tenke om meg, helt korrekt spesielt i en situasjon der jeg ikke hadde gjort noen form for vold! Og det synes jeg da er en naturlig ting for alle.

Da jeg først fikk beskjed fra henne om at hun var på krisesenteret, ble jeg helt fra meg og skjønte ikke helt hvorfor. Men drøftet med meg selv og de nærmeste om jeg hadde gjort noe galt og at jeg ville bare være der for henne. 

Men når jeg får en anmeldelse på ting som ikke var sant og som ikke fant sted har jeg all grunn til å stå på mitt.

Jeg forstår du har opplevd ditt og er et voldsoffer og det er jeg lei meg for å lese. Men ikke dra meg under en kam når jeg forklarer så godt jeg kan over et forum med mange veldig fordomsfulle mennesker som vrir og vender på hvert eneste ord du sier.

Men nå har anmeldelsen blitt trukket tilbake og jeg er lettet. Jeg har skrevet en oppdatering på det i kommentarfeltet.

Anonymkode: 4309a...c34

Jeg tror du hadde fått enda flere positive svar hvis du hadde tatt med dette. Det virket litt rart om du ikke var bekymret i der hele tatt. 

Anonymkode: 98283...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Oppdatering fra meg ts:

Jeg fikk vite idag at hun har trukket anmeldelsen. Jeg er ekstremt lettet og veldig glad. 

Jeg ble kontakten i går kveld av søsteren hennes, hun spurte om vi kunne prate. Jeg hadde tenkt å blokke og si nei, men jeg er veldig glad jeg ikke gjorde det. Fordi hennes søster forteller at hun vet at eksen min bløffer, hun har meldinger som bevis.

Og grunnen var at hun ville gi meg en lære penge fordi hun ble sint for at jeg sa nei til å betale gjelden. 

Søsteren hadde sagt i fra at hvis hun ikke trekker anmeldelsen ville hun selv gå til politiet med meldingene, for hun synes det var alvorlig feil.

Jeg er kjempe takknemlig og veldig lettet at dette kom frem! Det var som mange av dere sa, sannheten vil komme frem til slutt.

Men jeg har blitt veldig engstelig og mistet natte søvn over dette, så har bestemt meg for å begynne å prate med noen. 

Tusen takk til dere som har trodd meg og lyttet til forklaringene mine! Mange av dere er så gode og snille her inne. 

Og takk til dere som er voldsofre som forteller historien deres! Det er veldig viktig å snakke om og være åpen. Og takk for at dere trodde på meg og min situasjon.

 

Anonymkode: 4309a...c34

Så bra at det ordnet seg!👏

Nå må du bare bruke litt tid på å lande,og det kan være godt for deg å snakke med noen. Og jeg regner med at du ikke tenker noe om å prøve med henne igjen? Du må heller tenke at du nå er fri, du kan puste, og du kan leve livet som du vil. 

Anonymkode: 16d21...452

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker ikke å diagnosere henne. 

Jeg har merket et atferds mønster, men jeg har elsket henne og ønsket at det skulle funke mellom oss.

Ja jeg har nok vært veldig naiv.

Anonymkode: 4309a...c34

Hvis familien er klar over hva som har skjedd kanskje de hjelper henne med å få hjelp. Det er ikke normal oppførsel. Kanskje noe som dette måtte til for at hun tar tak i det. Synd at det gikk ut over deg. 

Et råd til deg: det kan være lurt å snakke med noen, og finne ut av om det er noe ved bakgrunnen/personligheten din som gjorde at du ikke så de røde flaggene før og  styrte unna. Så du finner en normal, stabil partner neste gang. 

Anonymkode: 98283...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdatering fra meg ts:

Jeg fikk vite idag at hun har trukket anmeldelsen. Jeg er ekstremt lettet og veldig glad. 

Jeg ble kontakten i går kveld av søsteren hennes, hun spurte om vi kunne prate. Jeg hadde tenkt å blokke og si nei, men jeg er veldig glad jeg ikke gjorde det. Fordi hennes søster forteller at hun vet at eksen min bløffer, hun har meldinger som bevis.

Og grunnen var at hun ville gi meg en lære penge fordi hun ble sint for at jeg sa nei til å betale gjelden. 

Søsteren hadde sagt i fra at hvis hun ikke trekker anmeldelsen ville hun selv gå til politiet med meldingene, for hun synes det var alvorlig feil.

Jeg er kjempe takknemlig og veldig lettet at dette kom frem! Det var som mange av dere sa, sannheten vil komme frem til slutt.

Men jeg har blitt veldig engstelig og mistet natte søvn over dette, så har bestemt meg for å begynne å prate med noen. 

Tusen takk til dere som har trodd meg og lyttet til forklaringene mine! Mange av dere er så gode og snille her inne. 

Og takk til dere som er voldsofre som forteller historien deres! Det er veldig viktig å snakke om og være åpen. Og takk for at dere trodde på meg og min situasjon.

 

Anonymkode: 4309a...c34

Tusen takk for oppdatering, jeg er glad det ordnet seg såpass fort. Håper du får sortert tanker og følelser, da tror jeg du vil komme ut av det hele som en klokere mann.

Anonymkode: 6a3e9...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra at det ordnet seg. Historien skurret, bra at dette var grunnen.

Men hvis dama er såpass ustabil er det litt rart at du ikke har merket noe til det før og at hun ikke har en diagnose. Hun virker ikke normal i det hele tatt. 

Anonymkode: 98283...748

Jeg har ikke kommentert her før, men har lest og historien skurrete IKKE! 

Synd du måtte gjennom dette, ts. Hun hadde uansett ikke kommet noen vei med anmeldelsen, men veldig godt for deg at hun trakk den.

Hilsen kvinne45

Anonymkode: 0aa72...5ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til videre Ts, godt å høre at det roet seg fort ned og at du nå kan gå videre. Lurt å snakke med noen i etterkant og hold fortsatt familie og venner i nærheten. 

Anonymkode: 7a1d9...3fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke kommentert her før, men har lest og historien skurrete IKKE! 

Synd du måtte gjennom dette, ts. Hun hadde uansett ikke kommet noen vei med anmeldelsen, men veldig godt for deg at hun trakk den.

Hilsen kvinne45

Anonymkode: 0aa72...5ad

Jeg synes det skurret at en normal, psykisk frisk, stabil  dame plutselig ut av det blå  skulle dra til krisesenter og levere en falsk anmeldelse på grunn av at partner ikke vil betale en regning på et par tusenlapper. TS skriver nå at han ikke ønsker å diagnosere henne men at han har merket et adferdsmønster, tenker forklaringen ligger der....

Anonymkode: 98283...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det skurret at en normal, psykisk frisk, stabil  dame plutselig ut av det blå  skulle dra til krisesenter og levere en falsk anmeldelse på grunn av at partner ikke vil betale en regning på et par tusenlapper. TS skriver nå at han ikke ønsker å diagnosere henne men at han har merket et adferdsmønster, tenker forklaringen ligger der....

Anonymkode: 98283...748

Er 28.000 et par tusenlapper for deg?

Anonymkode: 4cf7c...4c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 0.38):

Jeg har valgt advokat fordi jeg ble rådet til det av familie og venner. Jeg har aldri vært oppi en slik sak så jeg vet jo ikke hvordan man skal hanskes med dette, så for meg var jo dette riktig.

Jeg fremstår meg ikke som en engel, som jeg beskrev har vi hatt våre krangler. Men jeg har aldri utøvd vold fysisk eller psykisk.

Anonymkode: 4309a...c34

Men må du ha advokat? Kan du ringe jusbuss og høre litt? 

Anonymkode: 1cf90...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg synes det skurret at en normal, psykisk frisk, stabil  dame plutselig ut av det blå  skulle dra til krisesenter og levere en falsk anmeldelse på grunn av at partner ikke vil betale en regning på et par tusenlapper. TS skriver nå at han ikke ønsker å diagnosere henne men at han har merket et adferdsmønster, tenker forklaringen ligger der....

Anonymkode: 98283...748

Du må gjerne ro til fiskeskjær, men du var derimot temmelig bastant på at dette handlet om psykisk vold.  
Du burde ha lest og forstått bedre hva TS fortalte om denne situasjonen istedenfor å være bastant på dine meninger.  
Du gidder ikke en gang å oppdatere deg om hva denne gjelden hennes innebar. 
Det er ikke første gangen et menneske møter opp på Krisesenteret på falskt grunnlag, men Krisesenteret skal ha for at de tar imot mennesker som sier at de er i nød. 
Det er gledelig at TS har fått beskjed om at anmeldelsen er trukket, og jeg håper han kommer styrket ut av dette tross en meget ubehagelig opplevelse . 

Anonymkode: 61d6a...1c7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 22.09):

Jeg har nå blitt beskyldt for vold etter en intens krangel med partneren min.

Etter krangelen har hun kontaktet krisesenteret og fått dem til å lage en stor sak på meg, og hun er der nå.

Jeg har ikke rørt henne, vi har begge skreket i ansiktet på hverandre. Men ingen av oss har ytet fysisk vold.

Vi har hatt små diskusjoner den siste tiden grunnet at hun tar på seg gjeld jeg ikke vet om, og da ender jeg opp med å betale all gjelda hennes. Hun har bygget seg opp gjeld på klarna på over 13 000kr som har gått til namsmannen. Og annen små gjeld på qliro og komplett for tilsammen 15 000kr. Jeg har sagt at vi må prate om økonomi da vi begge har felles utgifter som husleie osv. Og har spurt hvorfor hun ikke har sagt i fra tidligere, da har hun bare blitt sur og fryst meg helt ut.

Hun mener også på at jeg må betale det, og fikse opp i det, da jeg har arve penger fra min avdøde pappa, disse pengene er penger jeg skal investere i hus sammen med henne(var planen).

Nå har jeg stått fast på min mening og sagt hun må fikse oppi dette selv for jeg har ikke bedt om det da hun har gjort dette bak min rygg. Dette liker hun ikke.

Jeg føler hun er svært hevngjerrig og ønsker å tvinge meg på en måte til å betale gjelda hennes.

Jeg har vært i avhør meg politiet, må bruke arve pengene mine på advokat.

I anmeldelsen har hun beskyldt meg for å være voldelig over lengre ting.

Jeg er helt knust, jeg har heller ikke ønsket å gjøre det slutt etter at hun sa sannheten om gjelda, men jeg bare føler ikke det er mitt ansvar når hun gjør slikt bak ryggen min.

Og jeg føler meg utrolig svikta når hun kan finne på å gå til krisesenteret og anmelde meg for usanne ting som dette.

Noen som har vært i lignende situasjon? Eller blitt beskyldt for noe som ikke er sant?

Og hva skal jeg gjøre i dette tilfellet? Jeg har jo advokat men føler ikke jeg kan snakke med noen om det her for jeg er redd for å ikke bli trodd.

Anonymkode: 4309a...c34

Er dere fremdeles sammen?

Anonymkode: 7293a...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2024 at 10:09 PM, AnonymBruker said:

Jeg har nå blitt beskyldt for vold etter en intens krangel med partneren min.

Etter krangelen har hun kontaktet krisesenteret og fått dem til å lage en stor sak på meg, og hun er der nå.

Jeg har ikke rørt henne, vi har begge skreket i ansiktet på hverandre. Men ingen av oss har ytet fysisk vold.

Vi har hatt små diskusjoner den siste tiden grunnet at hun tar på seg gjeld jeg ikke vet om, og da ender jeg opp med å betale all gjelda hennes. Hun har bygget seg opp gjeld på klarna på over 13 000kr som har gått til namsmannen. Og annen små gjeld på qliro og komplett for tilsammen 15 000kr. Jeg har sagt at vi må prate om økonomi da vi begge har felles utgifter som husleie osv. Og har spurt hvorfor hun ikke har sagt i fra tidligere, da har hun bare blitt sur og fryst meg helt ut.

Hun mener også på at jeg må betale det, og fikse opp i det, da jeg har arve penger fra min avdøde pappa, disse pengene er penger jeg skal investere i hus sammen med henne(var planen).

Nå har jeg stått fast på min mening og sagt hun må fikse oppi dette selv for jeg har ikke bedt om det da hun har gjort dette bak min rygg. Dette liker hun ikke.

Jeg føler hun er svært hevngjerrig og ønsker å tvinge meg på en måte til å betale gjelda hennes.

Jeg har vært i avhør meg politiet, må bruke arve pengene mine på advokat.

I anmeldelsen har hun beskyldt meg for å være voldelig over lengre ting.

Jeg er helt knust, jeg har heller ikke ønsket å gjøre det slutt etter at hun sa sannheten om gjelda, men jeg bare føler ikke det er mitt ansvar når hun gjør slikt bak ryggen min.

Og jeg føler meg utrolig svikta når hun kan finne på å gå til krisesenteret og anmelde meg for usanne ting som dette.

Noen som har vært i lignende situasjon? Eller blitt beskyldt for noe som ikke er sant?

Og hva skal jeg gjøre i dette tilfellet? Jeg har jo advokat men føler ikke jeg kan snakke med noen om det her for jeg er redd for å ikke bli trodd.

Anonymkode: 4309a...c34

 

Du har hatt mulighet til å fjerne 30K med usikra gjeld, men valgte å utsette det. Høres ut som om du herser med dama. Hvis dere er sammen så er det jo i felles interesse å ikke få brev fra namsmann.

Noen mennesker forandrer seg når de får mye penger. Høres ut som om du har gjort det.

Hun kan si hva hun vil på krisesenteret. Hvis du ikke har gjort noe galt så har du ikke noe å frykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulf-Bjarne skrev (1 time siden):

Du har hatt mulighet til å fjerne 30K med usikra gjeld, men valgte å utsette det. Høres ut som om du herser med dama. Hvis dere er sammen så er det jo i felles interesse å ikke få brev fra namsmann.

Det er ikke hans ansvar at eksen tok opp gjeld bak hans rygg og skjulte det for ham. 

Anonymkode: d4789...348

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Oppdatering fra meg ts:

Jeg fikk vite idag at hun har trukket anmeldelsen. Jeg er ekstremt lettet og veldig glad. 

Jeg ble kontakten i går kveld av søsteren hennes, hun spurte om vi kunne prate. Jeg hadde tenkt å blokke og si nei, men jeg er veldig glad jeg ikke gjorde det. Fordi hennes søster forteller at hun vet at eksen min bløffer, hun har meldinger som bevis.

Og grunnen var at hun ville gi meg en lære penge fordi hun ble sint for at jeg sa nei til å betale gjelden. 

Søsteren hadde sagt i fra at hvis hun ikke trekker anmeldelsen ville hun selv gå til politiet med meldingene, for hun synes det var alvorlig feil.

Jeg er kjempe takknemlig og veldig lettet at dette kom frem! Det var som mange av dere sa, sannheten vil komme frem til slutt.

Men jeg har blitt veldig engstelig og mistet natte søvn over dette, så har bestemt meg for å begynne å prate med noen. 

Tusen takk til dere som har trodd meg og lyttet til forklaringene mine! Mange av dere er så gode og snille her inne. 

Og takk til dere som er voldsofre som forteller historien deres! Det er veldig viktig å snakke om og være åpen. Og takk for at dere trodde på meg og min situasjon.

 

Anonymkode: 4309a...c34

Bra du deler og snakker!
Det du har vært utsatt for er også vold. Viktig å huske på at menn kan også være utsatt for vold, kjenner flere menn som har opplevd stygg psykisk vold, både fra kvinnelige partner og en fra mannlig partner.

Anonymkode: 33511...5a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...