Gå til innhold

Blitt beskyldt for vold etter en intens krangel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå blitt beskyldt for vold etter en intens krangel med partneren min.

Etter krangelen har hun kontaktet krisesenteret og fått dem til å lage en stor sak på meg, og hun er der nå.

Jeg har ikke rørt henne, vi har begge skreket i ansiktet på hverandre. Men ingen av oss har ytet fysisk vold.

Vi har hatt små diskusjoner den siste tiden grunnet at hun tar på seg gjeld jeg ikke vet om, og da ender jeg opp med å betale all gjelda hennes. Hun har bygget seg opp gjeld på klarna på over 13 000kr som har gått til namsmannen. Og annen små gjeld på qliro og komplett for tilsammen 15 000kr. Jeg har sagt at vi må prate om økonomi da vi begge har felles utgifter som husleie osv. Og har spurt hvorfor hun ikke har sagt i fra tidligere, da har hun bare blitt sur og fryst meg helt ut.

Hun mener også på at jeg må betale det, og fikse opp i det, da jeg har arve penger fra min avdøde pappa, disse pengene er penger jeg skal investere i hus sammen med henne(var planen).

Nå har jeg stått fast på min mening og sagt hun må fikse oppi dette selv for jeg har ikke bedt om det da hun har gjort dette bak min rygg. Dette liker hun ikke.

Jeg føler hun er svært hevngjerrig og ønsker å tvinge meg på en måte til å betale gjelda hennes.

Jeg har vært i avhør meg politiet, må bruke arve pengene mine på advokat.

I anmeldelsen har hun beskyldt meg for å være voldelig over lengre ting.

Jeg er helt knust, jeg har heller ikke ønsket å gjøre det slutt etter at hun sa sannheten om gjelda, men jeg bare føler ikke det er mitt ansvar når hun gjør slikt bak ryggen min.

Og jeg føler meg utrolig svikta når hun kan finne på å gå til krisesenteret og anmelde meg for usanne ting som dette.

Noen som har vært i lignende situasjon? Eller blitt beskyldt for noe som ikke er sant?

Og hva skal jeg gjøre i dette tilfellet? Jeg har jo advokat men føler ikke jeg kan snakke med noen om det her for jeg er redd for å ikke bli trodd.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Hjerte 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du ha is i magen, lett for oss utenfor å si. Men ikke ta kontakt med henne men la advokaten din jobbe nå. Politiet kommer til å se etter tidligere anmeldelser/hendelser. Du blir kalt inn til avhør for at de vil høre din side av saken, her kan du ha med advokat som støtte og for å sikre rettighetene dine. Skjønner godt frykten for at noen skal tro at du er skyldig, men så lenge du har alt på ditt rene så går dette rimelig fort over. 

Har du venner eller familie du kan være sammen med så anbefaler jeg deg det, det er vondt å sitte alene med dette. Masse lykke til! Og gjeld som står i hennes navn er juridisk hennes ansvar så arvepenger sier det seg selv at hun ikke har krav på. 

Anonymkode: 7a1d9...3fa

  • Liker 33
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å bli dømt for noe på det grunnlaget, så ta det med ro.

Og avslutt forholdet.

Og hold deg unna «intense krangler» i fremtiden.

Anonymkode: f743d...411

  • Liker 19
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her må du ha is i magen, lett for oss utenfor å si. Men ikke ta kontakt med henne men la advokaten din jobbe nå. Politiet kommer til å se etter tidligere anmeldelser/hendelser. Du blir kalt inn til avhør for at de vil høre din side av saken, her kan du ha med advokat som støtte og for å sikre rettighetene dine. Skjønner godt frykten for at noen skal tro at du er skyldig, men så lenge du har alt på ditt rene så går dette rimelig fort over. 

Har du venner eller familie du kan være sammen med så anbefaler jeg deg det, det er vondt å sitte alene med dette. Masse lykke til! Og gjeld som står i hennes navn er juridisk hennes ansvar så arvepenger sier det seg selv at hun ikke har krav på. 

Anonymkode: 7a1d9...3fa

Takk for oppmuntrende svar. Ja jeg prøver å ha is, men jeg har en ekkel følelse inni meg og føler meg så utnytta på så mange mulige måter.

Jeg har familie og venner, dem støtter meg og dem vet også hvordan hun har vært tidligere.

Politiet har også vært utrolig snille med meg og har respektert meg og skjønner dette er tungt for meg.

Men jeg er redd for å bli "stemplet" som voldelig, når jeg er langt i fra det. Og jeg er redd selvom utfallet kanskje endre bra for meg så er jeg redd jeg aldri blir kvitt det stempelet hu har beskyldt meg for.

Og det med pengene, alt står på henne juridisk. Og jeg står fast ved å ikke betale noe.

Eneste jeg synes er synd er at når bruker jeg mye av mine arve penger for å renvaske mitt navn. Det er vondt synes jeg..  er pengene pappa har etterlatt seg etter han døde, for at jeg skulle klare meg. Jeg ville gjøre han stolt..

Men nå blir de kastet bort på en måte.

 

 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 5
  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du kommer ikke til å bli dømt for noe på det grunnlaget, så ta det med ro.

Og avslutt forholdet.

Og hold deg unna «intense krangler» i fremtiden.

Anonymkode: f743d...411

Helt enig, men dette var første gang vi har hatt en intens krangel. Men ja dette vil jeg selv si er lurt å unngå.

Tusen takk for gode ord.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agreed. Hold deg unna intense krangler i fremtiden. 

Er det ikke sånn at om hun har anmeldt deg så har du rett på forsvarer om det blir sak?

Anonymkode: b29ec...390

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for oppmuntrende svar. Ja jeg prøver å ha is, men jeg har en ekkel følelse inni meg og føler meg så utnytta på så mange mulige måter.

Jeg har familie og venner, dem støtter meg og dem vet også hvordan hun har vært tidligere.

Politiet har også vært utrolig snille med meg og har respektert meg og skjønner dette er tungt for meg.

Men jeg er redd for å bli "stemplet" som voldelig, når jeg er langt i fra det. Og jeg er redd selvom utfallet kanskje endre bra for meg så er jeg redd jeg aldri blir kvitt det stempelet hu har beskyldt meg for.

Og det med pengene, alt står på henne juridisk. Og jeg står fast ved å ikke betale noe.

Eneste jeg synes er synd er at når bruker jeg mye av mine arve penger for å renvaske mitt navn. Det er vondt synes jeg..  er pengene pappa har etterlatt seg etter han døde, for at jeg skulle klare meg. Jeg ville gjøre han stolt..

Men nå blir de kastet bort på en måte.

 

 

Anonymkode: 4309a...c34

Dette skjønner jeg går innpå deg, det er jo helt naturlig når noen rokker med verdiene våre eller troverdigheten vår. Frykten for å få stempelet sitter jo selvfølgelig etter du blir beskyldt for ting du ikke er skyldig i.

Det at du har venner og familie rundt deg er kjempe bra så har du flere du kan støtte deg på og lufte nettopp slike tanker med, ikke sitt med det alene for da gror det som regel. 

Det blir ekstra emosjonellt når dette kommer i fra ett nær familiemedlem som en gave som arv er på mange måter. Hvis du snur det til at dette var penger du trengte for å komme deg unna en fremtid med mye krangling, gjeld og trusler. Dette begynte med at du satte spørsmål ved gjeld og blir utpresset, dette er ikke en framtid faren din ville at du skulle ha.  

Anonymkode: 7a1d9...3fa

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at dette går inn på deg. Og veldig synd at du må bruke tid og ressurser på dette. 

Dessverre er dette makt kvinner har: de kan lett beskylde menn for vold der det ikke er reell vold, mye fordi voldsutøvere (i hvert fall sett utad) er menn. Eksen til samboeren min gjør det samme: bare han er uenig med henne ift hennes måte å håndtere deres felles barn med truer hun med at "hun blir så redd" eller "hun skal melde han til barnevernet" (for øvrig samtaler som vi tar opp, der det beviselig er slik at man hører min samboer ikke hever stemmen eller bli sint, men hvor hun merker at han blir streng). 

Dette er manipulasjon og en form for vold fra hennes side. Kom deg bort, ikke ha noe med henne å gjøre igjen. Hun bruker deg for penger, og hun behandler deg skikkelig bedritent. Du skal ikke finne deg i dette. Forhold deg rolig, selv om det er lett å si. Ikke gi henne noe mer å "ta" deg på. 

Det kan også være lurt å ta opp samtalene med henne hvis hun f.eks ringer deg eller prøve å ta kontakt, bare så du har bevisene på din side. Da står du sterkere. Så lenge du selv er med på opptakene er dette helt lovlig.

Endret av SPOCA
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Takk for oppmuntrende svar. Ja jeg prøver å ha is, men jeg har en ekkel følelse inni meg og føler meg så utnytta på så mange mulige måter.

Jeg har familie og venner, dem støtter meg og dem vet også hvordan hun har vært tidligere.

Politiet har også vært utrolig snille med meg og har respektert meg og skjønner dette er tungt for meg.

Men jeg er redd for å bli "stemplet" som voldelig, når jeg er langt i fra det. Og jeg er redd selvom utfallet kanskje endre bra for meg så er jeg redd jeg aldri blir kvitt det stempelet hu har beskyldt meg for.

Og det med pengene, alt står på henne juridisk. Og jeg står fast ved å ikke betale noe.

Eneste jeg synes er synd er at når bruker jeg mye av mine arve penger for å renvaske mitt navn. Det er vondt synes jeg..  er pengene pappa har etterlatt seg etter han døde, for at jeg skulle klare meg. Jeg ville gjøre han stolt..

Men nå blir de kastet bort på en måte.

 

 

Anonymkode: 4309a...c34

Kjære deg ❤️ 

Først av alt, du skal ikke betale hennes gjeld.

Når det kommer til selve saken så vil en sak normalt bli henlagt på bevisets stilling hvis det står ord mot ord. Finnes det noen form for digitale eller andre beviser om at du skal ha vært voldelig? Fysiske beviser på henne? Hvis ikke så kan du sannsynligvis ta det med ro. Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, og ønsker deg det beste. 

Jeg forstår frykten for å bli stemplet som voldelig, virkelig. Dessverre så er det slik at folkesnakket kan være en hard dom, selv om man blir frikjent. Folk vil alltid lure om det er noe i saken. Men håper du greier å heve deg over det. Du vet hva som er sant. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å gå kanskje.  Er det gått såå langt blir det ikke noe bedre i fremtiden om dere skulle bli forsont igjen.

Du får dele likt og ta mee deg dine ting og dra mens hun er på krise senter.

Anonymkode: deaf4...d20

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1. Don't stick your dick in crazy.

#2. Don't stick your dick in crazy.

#3. Don't stick your dick in crazy.

Siden du har aller de gjort det; advokat og kutt kontakt.

Anonymkode: c9e48...e61

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På tide å gå kanskje.  Er det gått såå langt blir det ikke noe bedre i fremtiden om dere skulle bli forsont igjen.

Du får dele likt og ta mee deg dine ting og dra mens hun er på krise senter.

Anonymkode: deaf4...d20

Vell hun er jo på krisesenteret og vi har vært fra hverandre i 1 måneds tid nå. Og krisesenteret har hentet alle tingene hennes. Og nå er det også anmeldelse på meg, så det sier seg jo selv at det er slutt😅 

Det og dele likt på tingene våres er ingen problem.

Har ikke tenkt meg tilbake til henne nei 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

#1. Don't stick your dick in crazy.

#2. Don't stick your dick in crazy.

#3. Don't stick your dick in crazy.

Siden du har aller de gjort det; advokat og kutt kontakt.

Anonymkode: c9e48...e61

Vi har ingen kontakt.

Anonymkode: 4309a...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Agreed. Hold deg unna intense krangler i fremtiden. 

Er det ikke sånn at om hun har anmeldt deg så har du rett på forsvarer om det blir sak?

Anonymkode: b29ec...390

Jeg må betale advokat ut av egen lomme akkurat nå men om det blir rettsak må jeg likevel betale så vidt jeg ved om jeg taper, hvis jeg vinner er det vel henne som betaler omkostningene for advokat? Jeg har ikke helt satt meg nøyaktig inn det da vi ikke har kommet så langt.

Anonymkode: 4309a...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg må betale advokat ut av egen lomme akkurat nå men om det blir rettsak må jeg likevel betale så vidt jeg ved om jeg taper, hvis jeg vinner er det vel henne som betaler omkostningene for advokat? Jeg har ikke helt satt meg nøyaktig inn det da vi ikke har kommet så langt.

Anonymkode: 4309a...c34

Det kommer ikke til å gå til retten. Blir henlagt med mindre hun har veldig gode beviser på volden og gjerne flere vitner til volden også. 

Anonymkode: c9b1b...7d4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har dessverre ingen råd, ønsker deg bare lykke til ❤️

Anonymkode: 4cf7c...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg må betale advokat ut av egen lomme akkurat nå men om det blir rettsak må jeg likevel betale så vidt jeg ved om jeg taper, hvis jeg vinner er det vel henne som betaler omkostningene for advokat? Jeg har ikke helt satt meg nøyaktig inn det da vi ikke har kommet så langt.

Anonymkode: 4309a...c34

Selv om hun har anmeldt deg, er det ikke opp til henne om det blir rettssak. Det er det påtalemyndigheten som avgjør og da er det staten som er saksøker for brudd på straffeloven. Dette er ikke en sivil hendelse rettslig sett. Du er ikke skyldig før det foreligger en dom. Først skal saken etterforskes og (de fleste anmeldelser uten vitner blir henlagt), deretter prøves det på mekling (de fleste dommere ønsker et forlik) innen det går til retten. 
Ikke bruk for mye på advokat før du får en avgjørelse på anmeldelsen. Akkurat nå er du desperat og en forsvarsadvokat fakturerer gjerne på denne redselen du har. Husk også at dersom du har innboforsikring har du i mange tilfeller dekning for advokatutgifter inntil et visst beløp så lenge det er en reel tvist.  

Anonymkode: 94fa2...07b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kommer ikke til å gå til retten. Blir henlagt med mindre hun har veldig gode beviser på volden og gjerne flere vitner til volden også. 

Anonymkode: c9b1b...7d4

Ingen vitner, ingen opptak, ingen fysiske bevis. Krisesenteret psykologer mener hun virker preget psykisk. Altså de tror på henne 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle voldsmenn nekter for å ha vært voldelig og later som at den utsatte er den med problemer. Kjøper ikke TS her, noe skurrer. 

Anonymkode: 3b905...6a8

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utrolig slemt av henne, men hun får sin karma en dag.

Regner med det blir slutt mellom dere nå. Dette kommer til å ordne seg. Og du blir en erfaring rikere. Forstår at det er vondt og ubehagelig nå. Men dette går over, som alt annet i livet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...