Gå til innhold

Blitt beskyldt for vold etter en intens krangel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nå forsto jeg ikke? Hvor hun er? 

Anonymkode: 4309a...c34

Du skriver litt som om det er Krisesenteret som anlegger sak. 

Anonymkode: d4789...348

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du skriver litt som om det er Krisesenteret som anlegger sak. 

Anonymkode: d4789...348

Nei det er ikke det jeg mener, men som advokaten min har lagt det frem er det krisesenteret som hjelper med anmeldelsen og rettslig hjelp.

Anonymkode: 4309a...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å bli dømt så lenge det er ord mot ord. Det må være ytterligere bevis. Blir litt overrasket over at saken kommer til å gå til rettssystemet, og ikke bare blir henlagt på bevisets stilling. Om du må ha advokat, så sjekk om jobben/fagforbundet eller en forsikring dekker det.

Anonymkode: 8babf...586

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det er ikke det jeg mener, men som advokaten min har lagt det frem er det krisesenteret som hjelper med anmeldelsen og rettslig hjelp.

Anonymkode: 4309a...c34

Ja, selvfølgelig hjelper krisesenteret til med sånne ting. Men det er neppe de som har anmeldt, de bare hjelper og støtter hun som har anmeldt. Hva slags rettslig hjelp er det du mener de hjelper henne med? Her er det nok snakk om å være samtalepartner for henne, en støtte når hun trenger det og råd og veiledning. Så litt usikker på hva du mener med rettslig hjelp her…

Anonymkode: 8babf...586

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddsen for at TS har utøvet psykisk vold uten å ha forståelse for hvordan det oppleves av partner er langt høyere enn at dama plutselig fant på å dra på krisesenter uten grunn. Jeg tror TS bør gå i seg selv her, hvis dama har dratt på krisesenter.

Jeg tror også at TS bør reflektere over hva han tenker teller som vold.  Jeg kjenner flere menn som både sier, og tror de ikke har utøvet vold som jeg har SETT med egne øyne har utøvet vold. De lyver så de tror det selv.  De har alltid en bortforklaring, det teller liksom ikke. De ser ikke på det som vold at de dyttet dama, dro noe ut av hendene hennes med makt, eller gjorde andre ting enn å slå.

Anonymkode: 98283...748

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du skjønner tegninga at dette er ett søpplemenneske du ikke skal ha en dritt å gjøre med fremover.

Hun ser på deg som lommebok.

Antar hun ofte har "vondt i hodet" om kveldene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg må betale advokat ut av egen lomme akkurat nå men om det blir rettsak må jeg likevel betale så vidt jeg ved om jeg taper, hvis jeg vinner er det vel henne som betaler omkostningene for advokat? Jeg har ikke helt satt meg nøyaktig inn det da vi ikke har kommet så langt.

Anonymkode: 4309a...c34

Stemmer ikke. Du har rett på offentlig forsvarer om det blir offentlig straffesak. Om du blir dømt, så får man sjelden noe særlig i saksomkostninger, men man blir som oftest dømt til en liten erstatning til offeret.

Denne saken blir henlagt med 99% sannsynlighet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg setter også spørsmålstegn ved troverdigheten til TS. Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk? Og hvorfor reise Åå krisesenter i det hele tatt om en bare lyver? Kan jeg ta med meg barn og si at min mann som er verdens snilleste har utøvd vold mot meg og få hjelp slik TS sin partner har? 

Anonymkode: fe4b4...aa5

Hadde du ønsket å leve i et samfunn hvor man må legge fram bevis for å få slippe inn på krisesenteret?

Anonymkode: 86aa1...a01

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, selvfølgelig hjelper krisesenteret til med sånne ting. Men det er neppe de som har anmeldt, de bare hjelper og støtter hun som har anmeldt. Hva slags rettslig hjelp er det du mener de hjelper henne med? Her er det nok snakk om å være samtalepartner for henne, en støtte når hun trenger det og råd og veiledning. Så litt usikker på hva du mener med rettslig hjelp her…

Anonymkode: 8babf...586

Jeg ordla meg litt feil der, men Dem hjalp henne med å skaffe advokat og politi anmelde da dem har vært i avhør eller gitt forklaring for henne, er det jeg har fått vite av advokaten min. 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg står på mitt og jeg har ingen tanker om å ordne opp og finne tilbake til henne igjen.

Hun har prøvd å kontakte meg og spurt om vi kan prate om dette etter anmeldelsen. Jeg svarte ikke og jeg blokket henne overalt.

Jeg ønsker ingen kontakt med henne noen gang.

Anonymkode: 4309a...c34

Viktig at du sparer på alle meldinger og forsøk på kontakt fra hennes side. Å hva du enn gjør så ikke ta kontakt med henne. Har du meldinger som viser at hun er sint for at du ikke vil betale gjelden hennes så spar de. 

Forhold deg rolig og saklig hele veien.

Har ingen problem med å tro på hva du sier. Kjenner to damer som selv var den voldelige i forholdet både psykisk og fysisk, men som klarte å få flere til å tro at de var offeret. Begge ble avslørt til slutt.

Anonymkode: e926b...bb4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Oddsen for at TS har utøvet psykisk vold uten å ha forståelse for hvordan det oppleves av partner er langt høyere enn at dama plutselig fant på å dra på krisesenter uten grunn. Jeg tror TS bør gå i seg selv her, hvis dama har dratt på krisesenter.

Jeg tror også at TS bør reflektere over hva han tenker teller som vold.  Jeg kjenner flere menn som både sier, og tror de ikke har utøvet vold som jeg har SETT med egne øyne har utøvet vold. De lyver så de tror det selv.  De har alltid en bortforklaring, det teller liksom ikke. De ser ikke på det som vold at de dyttet dama, dro noe ut av hendene hennes med makt, eller gjorde andre ting enn å slå.

Anonymkode: 98283...748

Men nå handler det ikke om at jeg ikke har selvinnsikt, selvom oddsen er der for at andre er sånn betyr det ikke at jeg er det tilfellet. 

Jeg har heller ikke beskyldt henne for noe som helst annet enn at jeg har ønsket åpenhet med økonomien så vi kan klare å betale faste utgifter.

Jeg reflekterer veldig mye disse dager men når jeg blir beskyldt for noe jeg ikke har gjort, hva mener du jeg skal gjøre da? Som sagt har jeg aldri opplevd dette før.

Hun har i tillegg kontaktet meg for hun ønsker å prate med meg og ordne opp, er ikke det litt å stille spørsmålstegn ved når hun beskylder meg for vold?

Som sagt, jeg har ingen problem med å innse mine feil og ha selvinnsikt, men jeg kan ikke ta på meg skylden for alvorlige anklagelser som ikke er sant. 

Dette her er jo det jeg har vært svært engstelig for, at folk ikke tror på meg i det hele tatt uansett hva jeg sier og gjør.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Viktig at du sparer på alle meldinger og forsøk på kontakt fra hennes side. Å hva du enn gjør så ikke ta kontakt med henne. Har du meldinger som viser at hun er sint for at du ikke vil betale gjelden hennes så spar de. 

Forhold deg rolig og saklig hele veien.

Har ingen problem med å tro på hva du sier. Kjenner to damer som selv var den voldelige i forholdet både psykisk og fysisk, men som klarte å få flere til å tro at de var offeret. Begge ble avslørt til slutt.

Anonymkode: e926b...bb4

Har ikke snakket med henne siden hun forlot hjemmet og dro til krisesenteret. Hun har som sagt tatt kontakt men jeg har ikke svart og har blokket henne over alt.

Jeg klarer ikke å tilgi for dette.

Har tatt vare på meldinger og tapte anrop på at hun har kontaktet meg.

Dette har jeg gitt til advokaten min.

Det er det jeg håper på, at hun vil bli avslørt for sine falske anklagelser mot meg. Dette er bare så vondt og urettferdig. 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men nå handler det ikke om at jeg ikke har selvinnsikt, selvom oddsen er der for at andre er sånn betyr det ikke at jeg er det tilfellet. 

Jeg har heller ikke beskyldt henne for noe som helst annet enn at jeg har ønsket åpenhet med økonomien så vi kan klare å betale faste utgifter.

Jeg reflekterer veldig mye disse dager men når jeg blir beskyldt for noe jeg ikke har gjort, hva mener du jeg skal gjøre da? Som sagt har jeg aldri opplevd dette før.

Hun har i tillegg kontaktet meg for hun ønsker å prate med meg og ordne opp, er ikke det litt å stille spørsmålstegn ved når hun beskylder meg for vold?

Som sagt, jeg har ingen problem med å innse mine feil og ha selvinnsikt, men jeg kan ikke ta på meg skylden for alvorlige anklagelser som ikke er sant. 

Dette her er jo det jeg har vært svært engstelig for, at folk ikke tror på meg i det hele tatt uansett hva jeg sier og gjør.

Anonymkode: 4309a...c34

Hvorfor er du så skråsikker på at du aldri har utøvet psykisk vold mot henne? Vet du hva psykisk vold går ut på? Mange vet lite om det. 

Du har hatt en intens krangel som medførte at partneren din dro på krisesenter, der erfarent personnel har observert at hun virket preget. Hvordan opplevde partneren din den krangelen tror du? Er partneren din psykotisk, og innbiller seg at du sa eller gjorde noe som ikke har skjedd?  Er partneren din en manipulerende psykopat som satte igang et enormt skuespill for å slippe å betale en regning på noen usle tusenlapper? Eller kan du ha sagt og gjort ting som hun kan ha opplevd på en helt annen måte enn deg tror du?

Anonymkode: 98283...748

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge deg beskylder hun deg for psykisk vold, og i følge deg har dette aldri skjedd.

Vet du hva det går ut på? 

Hvordan kan vi definere psykisk vold?

Psykisk vold er når noen bruker stemme, kroppsspråk og ord på en måte som krenker, skader, truer og kontrollerer andre. Den som utsettes for psykisk vold føler ofte på skyld, skam, frykt, utrygghet, tristhet og mindreverd.

Tegn på psykisk vold

Psykisk vold kan ta mange former. Den er også et element i andre typer vold. Det er for eksempel vanskelig å tenke seg fysisk vold uten innslag av psykisk vold.

Her kommer en liste med kjennetegn eller såkalte symptomer på psykisk vold. Listen er ikke fullstendig. Psykisk vold kan også arte seg på andre måter. Volden kjennetegnes ved at den foregår over tid og gjentas:

  • Du føler deg tvunget til å gjøre noe mot din vilje.
  • Du føler deg tvunget til å tenke mer på hvordan den andre vil reagere enn på deg selv.
  • Du føler deg manipulert.
  • Du føler deg presset til å ta ansvar for det som går galt, unnskylder den andre og bortforklarer og bagatelliserer vanskelige hendelser.
  • Du beskyldes for å vise mer interesse for andre eller for å være utro.
  • Den andre er likegyldig til, avviser, overser eller ekskluderer deg.
  • Den andre ydmyker, latterliggjør, kritiserer og nedvurderer deg jevnlig. De kan for eksempel si «du er ikke verdt noe» eller «du er så stygg og feit at ingen kan være glad i deg».
  • Den andre kritiserer og nedvurderer jevnlig vennene dine eller familien din.
  • Den andre prøver å isolere deg fra venner og familie.
  • Du blir fysisk sperret inne eller isolert.
  • Den andre truer deg og får deg til å føle deg redd, ved å si ting som «jeg skal drepe deg» eller «hvis du gjør det der, så…» med mer.
  • Den andre kontrollerer deg.

Former for kontroll

Kontroll og overvåking kan være knyttet til for eksempel:

  • hva du gjør.
  • hvem du er sammen eller har kontakt med.
  • hvordan du bruker sosiale medier, mobil og internett.
  • hvordan du kler og oppfører deg.

 

Anonymkode: 98283...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge deg har du aldri utsatt henne for vold. Husk at vold ikke kun handler om å slå eller dparke noen. Les om vold, og se om det er noe du kjenner deg igjen i:

 

 Fysisk vold

Fysisk vold er handlinger som forårsaker fysisk skade eller smerte, som for eksempel det å slå, sparke, gi noen juling eller ta kvelertak. Men fysisk vold kan også være andre fysiske handlinger rettet mot en annen, som for eksempel det å holde noen fast, dytte, riste eller legge i bakken.

Psykisk vold

Psykisk vold er handlinger som virker truende og kontrollerende på andre, for eksempel å true om vold, true med å ta eget eller partners liv, rope, skrike og bruke skremmende kroppsspråk, kontrollere hva den andre for lov til å gjøre og ikke gjøre. Psykisk vold kan også være handlinger som krenker og ydmyker, for eksempel å kalle partner for stygge ting, gjøre narr av, avvise eller ignorere den andre.

Materiell vold

Denne beskrivelsen brukes om handlinger som retter seg mot materielle gjenstander, som virker skremmende eller kontrollerende på andre. Eksempler på materiell vold er å slå og sparke i stykker møbler, vegger, dører, slå i bordet, kaste og ødelegge gjenstander.

Seksualisert vold

Seksualisert vold er handlinger som på en eller annen måte skader, krenker eller rammer en annen persons seksualitet. Eksempler på seksualisert vold kan være seksuelt krenkende og ydmykende kommentarer, presse eller tvinge den andre til seksuelle handlinger eller true den andre til for eksempel samleie.

Anonymkode: 98283...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du så skråsikker på at du aldri har utøvet psykisk vold mot henne? Vet du hva psykisk vold går ut på? Mange vet lite om det. 

Du har hatt en intens krangel som medførte at partneren din dro på krisesenter, der erfarent personnel har observert at hun virket preget. Hvordan opplevde partneren din den krangelen tror du? Er partneren din psykotisk, og innbiller seg at du sa eller gjorde noe som ikke har skjedd?  Er partneren din en manipulerende psykopat som satte igang et enormt skuespill for å slippe å betale en regning på noen usle tusenlapper? Eller kan du ha sagt og gjort ting som hun kan ha opplevd på en helt annen måte enn deg tror du?

Anonymkode: 98283...748

Spørsmålet er om hun anklager ham for psykisk eller fysisk vold.

Hvis det er psykisk vold å bli sint når man blir presset til å betale for partnerens økonomiske rot så velger jeg vold.

Anonymkode: b1473...f41

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du så skråsikker på at du aldri har utøvet psykisk vold mot henne? Vet du hva psykisk vold går ut på? Mange vet lite om det. 

Du har hatt en intens krangel som medførte at partneren din dro på krisesenter, der erfarent personnel har observert at hun virket preget. Hvordan opplevde partneren din den krangelen tror du? Er partneren din psykotisk, og innbiller seg at du sa eller gjorde noe som ikke har skjedd?  Er partneren din en manipulerende psykopat som satte igang et enormt skuespill for å slippe å betale en regning på noen usle tusenlapper? Eller kan du ha sagt og gjort ting som hun kan ha opplevd på en helt annen måte enn deg tror du?

Anonymkode: 98283...748

Men nå var denne ene intense krangelen startet av henne fordi jeg sa jeg ikke kan ta fra arve pengene mine for å betale hennes gjeld. Hvor hun da skrek meg i ansiktet og jeg skrek tilbake.

Ellers har vi ikke hatt store krangler, og mer diskusjoner.

Jeg vet hva psykisk vold er og jeg forstår at psykisk vold kan komme i så mange forskjellige former.

Men som sagt, jeg vet ikke hva mer jeg skal si annet enn at jeg har ikke utsatt henne for noe som helst av vold.

Og det står ikke på selvinnsikten min som forklart.

 

 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er du så skråsikker på at du aldri har utøvet psykisk vold mot henne? Vet du hva psykisk vold går ut på? Mange vet lite om det. 

Du har hatt en intens krangel som medførte at partneren din dro på krisesenter, der erfarent personnel har observert at hun virket preget. Hvordan opplevde partneren din den krangelen tror du? Er partneren din psykotisk, og innbiller seg at du sa eller gjorde noe som ikke har skjedd?  Er partneren din en manipulerende psykopat som satte igang et enormt skuespill for å slippe å betale en regning på noen usle tusenlapper? Eller kan du ha sagt og gjort ting som hun kan ha opplevd på en helt annen måte enn deg tror du?

Anonymkode: 98283...748

Åh, hold tåta. Du er ikke advokaten til eksen. Forhold deg til HI og ikke dra andre slutninger.

Hvorfor i helvete skal eksen hans kontakte han i ettertid for å "ordne opp" om han har vært voldelig av noe slag. 

Er du klin hakke sprø? 

Anonymkode: 3fd18...b11

  • Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men nå var denne ene intense krangelen startet av henne fordi jeg sa jeg ikke kan ta fra arve pengene mine for å betale hennes gjeld. Hvor hun da skrek meg i ansiktet og jeg skrek tilbake.

Ellers har vi ikke hatt store krangler, og mer diskusjoner.

Jeg vet hva psykisk vold er og jeg forstår at psykisk vold kan komme i så mange forskjellige former.

Men som sagt, jeg vet ikke hva mer jeg skal si annet enn at jeg har ikke utsatt henne for noe som helst av vold.

Og det står ikke på selvinnsikten min som forklart.

 

 

Anonymkode: 4309a...c34

Du trenger ikke å forsvare deg her inne.

Jeg tror på deg og er sikker på du har mange rundt deg som vet at du snakker sant. Forhold deg helt rolig, er sikker på dette løser seg selv. 

Hva du enn gjør, ikke ha noe mer kontakt med eksen. 

Anonymkode: 3fd18...b11

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørsmålet er om hun anklager ham for psykisk eller fysisk vold.

Hvis det er psykisk vold å bli sint når man blir presset til å betale for partnerens økonomiske rot så velger jeg vold.

Anonymkode: b1473...f41

I følge TS anklager hun ham for begge deler, og i følge ham selv har han aldri gjort joen av delene

 

Hun mener jeg har rørt hu og gjort psykisk vold.

Jeg har ikke gjort noen av delene. 

Jeg har ikke annet enn støttet henne og stilt opp. Men når hun roter til økonomien sin og mener jeg skal betale det og rydde opp uten å ha nevnt noe til meg før det går videre til namsmannen, mener jeg dette ikke er mitt ansvar 

Når jeg sa nei, ble det krangel men ikke truende fra noen av oss.

Anonymkode: 4309a...c34

Anonymkode: 98283...748

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...