Gå til innhold

Blitt beskyldt for vold etter en intens krangel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde ikke brukt penger på advokat.

Juger hun, kommer det til slutt frem.

Du vil heller ikke være den siste hun er slik mot.

Og får du ny kjæreste, ser hun at du ikke er voldelig.

De fleste vet at det finnes noen dramadamer som ikke bør være sammen med noen.

Anonymkode: 5dc83...a1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg benekter jo ingenting.. 

Jeg har jo sagt vi begge har kranglet. Men skal jeg ta skylden for noe som ikke er sant? Er det det dere sier?

Jeg mister helt håpet og føler meg utrolig nedkjørt..

Anonymkode: 4309a...c34

Det sitter en rekke høns rundt i det ganske land som ikke har noe bedre å bruke tiden på enn å spre eder og galle. Ingenting nytt med det, og du må ikke ta kvekkingen deres innover deg.

(Selv liker jeg å tenke at hver dumme kommentar bare er en spiker de selv hamrer i egen kiste)

Anonymkode: edc68...e2d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da synes jeg du skal lese hi på nytt, gjerne det jeg siterte lengre ned med utheving. Å fortell meg gjerne hvordan du leser sammenhengen i det han skriver. 

Anonymkode: 3b905...6a8

Seriøst. Dette er mye av grunnen til at menn i psykisk voldelige forhold ikke tør å si noe, fordi mennesker som deg er overbevist om at menn kun er voldsutøvere og ikke kan bli utsatt for vold selv. Hadde du virkelig skrevet dette om ts var en kvinne? 

Ts: jeg tror på deg. Og jeg har vært utsatt for psykisk, fysisk, økonomisk, latent og seksualisert vold i en årrekke av en brutal eksmann. Jeg tror deg fordi du ikke legger skjul på at du også har skreket, og fordi du virker oppriktig i din fremstilling.

Jeg mener i dette tilfellet er det ikke du som har utsatt andre for vold, det er heller du som har blitt utsatt for det. Hun manipulerer deg og bruker deg økonomisk. Det er psykisk og økonomisk vold. Hun truer deg med anmeldelse for å det økonomisk som hun vil. Det ER manipulasjon og voldelig oppførsel.

Ts: tro på deg selv, hun kommer ingen vei med dette, men vær varsom. Du vet aldri hva hun kan finne på.

Endret av SPOCA
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I HI Skriver ts at han har konfrontert henne med gjeld, hun har da fryst han ute og ikke villet snakke med han om dette. Plutselig, så krever hun at han skal betale gjelden, og blir sint fordi han sier hun må ordne opp i det selv? Det gir ikke mening for meg. Så tipper noe har skjedd i mellom her, som gjør at dama til ts nå er på krisesenter. 

Anonymkode: 3b905...6a8

Du virker veldig naiv, med mindre du bare skriver slik for å provosere.
Jeg har hatt noen venninner i løp av årene som har vært veldige intrigemakere, dramaqueens rett og slett. Som har skreket og vært helt opp i fjeset på sine kjærester under krangler som de selv har provosert frem. De har nektet kjæresten å gå ut døren, fulgt etter ham fra rom til rom , trukket andre inn i krangel for å tvinge dem til å ta deres side og mye mer. 
Kvinner er ikke alltid et offer..

Anonymkode: b07af...b96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært utsatt for noe lignende hevn, så vet dette er veldig vondt, og  det svir også ekstra når løgnene kommer fra noen man trodde var en god og snill dame. Vil aldri stole 100% på en kvinne igjen når jeg vet hvor skremmende gode de kan være på manipulering 

Anonymkode: c0a74...f79

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I følge deg beskylder hun deg for psykisk vold, og i følge deg har dette aldri skjedd.

Vet du hva det går ut på? 

Hvordan kan vi definere psykisk vold?

Psykisk vold er når noen bruker stemme, kroppsspråk og ord på en måte som krenker, skader, truer og kontrollerer andre. Den som utsettes for psykisk vold føler ofte på skyld, skam, frykt, utrygghet, tristhet og mindreverd.

Tegn på psykisk vold

Psykisk vold kan ta mange former. Den er også et element i andre typer vold. Det er for eksempel vanskelig å tenke seg fysisk vold uten innslag av psykisk vold.

Her kommer en liste med kjennetegn eller såkalte symptomer på psykisk vold. Listen er ikke fullstendig. Psykisk vold kan også arte seg på andre måter. Volden kjennetegnes ved at den foregår over tid og gjentas:

  • Du føler deg tvunget til å gjøre noe mot din vilje.
  • Du føler deg tvunget til å tenke mer på hvordan den andre vil reagere enn på deg selv.
  • Du føler deg manipulert.
  • Du føler deg presset til å ta ansvar for det som går galt, unnskylder den andre og bortforklarer og bagatelliserer vanskelige hendelser.
  • Du beskyldes for å vise mer interesse for andre eller for å være utro.
  • Den andre er likegyldig til, avviser, overser eller ekskluderer deg.
  • Den andre ydmyker, latterliggjør, kritiserer og nedvurderer deg jevnlig. De kan for eksempel si «du er ikke verdt noe» eller «du er så stygg og feit at ingen kan være glad i deg».
  • Den andre kritiserer og nedvurderer jevnlig vennene dine eller familien din.
  • Den andre prøver å isolere deg fra venner og familie.
  • Du blir fysisk sperret inne eller isolert.
  • Den andre truer deg og får deg til å føle deg redd, ved å si ting som «jeg skal drepe deg» eller «hvis du gjør det der, så…» med mer.
  • Den andre kontrollerer deg.

Former for kontroll

Kontroll og overvåking kan være knyttet til for eksempel:

  • hva du gjør.
  • hvem du er sammen eller har kontakt med.
  • hvordan du bruker sosiale medier, mobil og internett.
  • hvordan du kler og oppfører deg.

 

Anonymkode: 98283...748

Hva er problemet ditt egentlig ?  
Du bruker din egen agenda for å slå et slag  for kvinner og vold i nære relasjoner 
Tror du virkelig det er sannsynlig at TS skriver inne på KG om sin historie om han vet at han har drevet sin samboer med vitende og vilje  til å søke tilflukt på Krisesenteret ? 
Jeg vet at det finnes kvinner som er så manipulerende at de bruker Krisesenteret og FVK i affekt for å presse sin partner. 
Jeg har et lignende tilfelle i friskt minne i nær familie der det kom opp en krangel om hvem som skulle bo hvor etter et samlivsbrudd , og da ble den ene parten nektet kontakt med sine barn pga urettmessig anklage.
Når hun fikk viljen sin så var plutselig alt i orden og barna fikk igjen kontakt med sin far, og i tillegg ekstra tid pga hun hadde mye fritid å ta igjen på byen. 
I dette tilfellet så har exsamboer så dårlige kort på hånden at hun bruker alle skitne triks for å få han til rydde opp i hennes dritt. 
TS har gjort alt riktig ! 

Anonymkode: 61d6a...1c7

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts skriver at han forlanger å få informasjon om hennes økonomi, hun ønsker ikke å snakke om det å har holdt det skjult for han-hvorfor? 
Ts skriver at han har betalt gjelden hennes før, så hvorfor skal hun skjule dette og bli taus når han konfronterer henne med det han har «oppdaget» (tipper; snoket til seg)

Deretter menes ts at dama hans sier HAN må ordne dette, og er hevngjerrig på å få han til å betale for seg. Etter hun prøvde å skjule gjelden sin, og frøs han ut etter han har snoket i hennes private økonomi. 

Det har i følge ts vært mindre diskusjoner rundt dette, som plutselig èn gang ble til at de skrek hverandre oppi ansiktet- men ikke utøvd vold. Kanskje ikke fysisk, men dette er skremmende for en dame uansett. 

Jeg leser; kontrollerende mann, økonomisk vold, truende adferd, og lite selvinnsikt. Han føler kanskje at han må betale for ts, men hun har neppe bedt om det, kanskje etter han hadde snoket seg til det. Om dama til ts bruker så mye penger, så er det snakk om et problem med impulskontroll på kjøp, og kanskje en måte å kjøpe seg lykke på. Hun trenger støtte i såfall, og hjelp til økonomi styring. Ikke at noen betaler gjelden hennes, eller en mann som snoker til seg privat informasjon og deretter blir sint. 

Anonymkode: 3b905...6a8

Vi leser dette totalt ulikt, det er hvertfall sikkert. Du antar mye, og spinner og bygger videre på det ts faktisk skriver, slik at du lager en helt annen historie. 

Jeg har tidligere skrevet om min mann sin eks som var manipulerende. Jeg selv har kommet ut av et voldelig forhold der det hovedsakelig var psykisk vold, og jeg påstår ikke å være noen ekspert, men jeg får klare vibber på at ts skriver sant.

Som jeg også har skrevet før, så er det dårlig gjort å dikte andre ting og snu det til at ts lyver. Har det slått deg hva det kan gjøre med ts å ikke bli trodd, om han snakker sant?

Anonymkode: 16d21...452

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er problemet ditt egentlig ?  
Du bruker din egen agenda for å slå et slag  for kvinner og vold i nære relasjoner 
Tror du virkelig det er sannsynlig at TS skriver inne på KG om sin historie om han vet at han har drevet sin samboer med vitende og vilje  til å søke tilflukt på Krisesenteret ? 
Jeg vet at det finnes kvinner som er så manipulerende at de bruker Krisesenteret og FVK i affekt for å presse sin partner. 
Jeg har et lignende tilfelle i friskt minne i nær familie der det kom opp en krangel om hvem som skulle bo hvor etter et samlivsbrudd , og da ble den ene parten nektet kontakt med sine barn pga urettmessig anklage.
Når hun fikk viljen sin så var plutselig alt i orden og barna fikk igjen kontakt med sin far, og i tillegg ekstra tid pga hun hadde mye fritid å ta igjen på byen. 
I dette tilfellet så har exsamboer så dårlige kort på hånden at hun bruker alle skitne triks for å få han til rydde opp i hennes dritt. 
TS har gjort alt riktig ! 

Anonymkode: 61d6a...1c7

Det er ikke nødvendig å hisse seg opp over at folk har ulike meninger.

Jeg har lest innelgget til TS og la merke til 3 ting:

1. Det er to mennesker her med forskjellig oppfatning av om det har forekommet vold eller ikke. En mulig forklaring på det er at de har forskjellig oppfatning av HVA som teller som vold/psykisk vold. 

2. TS sin fremstilling er svart hvitt. Når en person bedyrer at de aaaaaldri har gjort noe galt og ikke kan skjønne noooooooe av andre folk sitt perspektiv,  blir jeg litt skeptisk. De aller, aller fleste, har gjort noe dumt i løpet av forholdet, og ting som andre kan oppleve negativt.

3. Ts skriver at personnel ved krisesenteret (en uavhengig, kvalifisert tredjepart) har observert at damen virket preget.

Anonymkode: 98283...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er ikke nødvendig å hisse seg opp over at folk har ulike meninger.

Jeg har lest innelgget til TS og la merke til 3 ting:

1. Det er to mennesker her med forskjellig oppfatning av om det har forekommet vold eller ikke. En mulig forklaring på det er at de har forskjellig oppfatning av HVA som teller som vold/psykisk vold. 

2. TS sin fremstilling er svart hvitt. Når en person bedyrer at de aaaaaldri har gjort noe galt og ikke kan skjønne noooooooe av andre folk sitt perspektiv,  blir jeg litt skeptisk. De aller, aller fleste, har gjort noe dumt i løpet av forholdet, og ting som andre kan oppleve negativt.

3. Ts skriver at personnel ved krisesenteret (en uavhengig, kvalifisert tredjepart) har observert at damen virket preget.

Anonymkode: 98283...748

Ad punkt 2. Det handler da ikke om man har gjort noe «dumt» eller ikke, men om hvorvidt man har gjort noe straffbart.

Anonymkode: f743d...411

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke nødvendig å hisse seg opp over at folk har ulike meninger.

Jeg har lest innelgget til TS og la merke til 3 ting:

1. Det er to mennesker her med forskjellig oppfatning av om det har forekommet vold eller ikke. En mulig forklaring på det er at de har forskjellig oppfatning av HVA som teller som vold/psykisk vold. 

2. TS sin fremstilling er svart hvitt. Når en person bedyrer at de aaaaaldri har gjort noe galt og ikke kan skjønne noooooooe av andre folk sitt perspektiv,  blir jeg litt skeptisk. De aller, aller fleste, har gjort noe dumt i løpet av forholdet, og ting som andre kan oppleve negativt.

3. Ts skriver at personnel ved krisesenteret (en uavhengig, kvalifisert tredjepart) har observert at damen virket preget.

Anonymkode: 98283...748

Jeg har ikke hisset meg opp, men jeg mener du kommer med mange innlegg der du nesten insisterer at TS er en utøver av psykisk vold. 
Jeg tror alle kan forstå at om en har en partner som har manglende innsikt i økonomi og egenansvar så vil det kunne resultere i en konflikt før eller senere.  
Som regel vil det føre til en krangel ja, og spesielt hvis dette har vært en gjentatt problem . 
Er du lite voksen så tyr du lett til drama, og da mener jeg exsamboeren.  
At Krisesenteret mener at hun er preget er jo ikke vanskelig å forstå. 
Hun er jo hysterisk fordi hun ikke fikk det som hun ville , og da er det hyl og grin for de som er villige til å lytte.  
Når hun så ser at dette ikke går veien så vil hun tone det ned i håp om å slippe å stå til ansvar for det dramaet hun har skapt .  
TS har ingenting å tjene på å komme med en løgnhistorie på KG  

Anonymkode: 61d6a...1c7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg setter også spørsmålstegn ved troverdigheten til TS. Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk? Og hvorfor reise Åå krisesenter i det hele tatt om en bare lyver? Kan jeg ta med meg barn og si at min mann som er verdens snilleste har utøvd vold mot meg og få hjelp slik TS sin partner har? 

Anonymkode: fe4b4...aa5

Ja. Det kan du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke nødvendig å hisse seg opp over at folk har ulike meninger.

Jeg har lest innelgget til TS og la merke til 3 ting:

1. Det er to mennesker her med forskjellig oppfatning av om det har forekommet vold eller ikke. En mulig forklaring på det er at de har forskjellig oppfatning av HVA som teller som vold/psykisk vold. 

2. TS sin fremstilling er svart hvitt. Når en person bedyrer at de aaaaaldri har gjort noe galt og ikke kan skjønne noooooooe av andre folk sitt perspektiv,  blir jeg litt skeptisk. De aller, aller fleste, har gjort noe dumt i løpet av forholdet, og ting som andre kan oppleve negativt.

3. Ts skriver at personnel ved krisesenteret (en uavhengig, kvalifisert tredjepart) har observert at damen virket preget.

Anonymkode: 98283...748

Jeg har aldri sagt at jeg aldri har gjort noe galt, men ja jeg forstår ikke helt hvordan jeg kan bli anmeldt for noe jeg ikke har gjort. Jeg står på mitt at jeg aldri har utøvet vold Fysisk eller psykisk fordi jeg har aldri gjort det.

Som jeg nevnte i andre svar, så virker det som om dere vil heller at jeg skal lyve å si at jeg har gjort det.

Og igjen, Som jeg også har nevnt i tidligere svar, jeg forstår også at enkelte voldsutøvere har lett for å forsvare seg selv og benekte det dem har gjort men dette her er ikke tilfelle.

Jeg står ved det jeg har fortalt, det betyr ikke at jeg er voldutøver eller har lite forståelse for hennes situasjon. Fordi situasjonen er slik, hun ble forbanna på meg fordi jeg ikke gjorde som hun sa.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi leser dette totalt ulikt, det er hvertfall sikkert. Du antar mye, og spinner og bygger videre på det ts faktisk skriver, slik at du lager en helt annen historie. 

Jeg har tidligere skrevet om min mann sin eks som var manipulerende. Jeg selv har kommet ut av et voldelig forhold der det hovedsakelig var psykisk vold, og jeg påstår ikke å være noen ekspert, men jeg får klare vibber på at ts skriver sant.

Som jeg også har skrevet før, så er det dårlig gjort å dikte andre ting og snu det til at ts lyver. Har det slått deg hva det kan gjøre med ts å ikke bli trodd, om han snakker sant?

Anonymkode: 16d21...452

Tusen takk for at du deler med meg og at du forstår hva jeg forklarer.

Jeg setter uendelig stor pris på det! :( 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt den delen av historia med krisesenteret og det med psykisk vold. Jeg rømte fra mitt tidligere bosted etter å ikke ha turt å sove i flere døgn, jeg ble blankt avvist av krisesenteret. Jeg kom endelig inn etter at jeg var innom på legevakten og en lege så at jeg var i en akutt situasjon som omhandlet min sikkerhet i det som var hjemmet mitt og som vedrørte X-en min.

På krisesenteret var de på meg med å ikke kommunisere at jeg var der, men med å sende melding om at jeg var et trygt sted. De gikk hardt ut på meg om hvordan vold jeg hadde opplevd, og her er greia, følelsesmessig terror er for meg utrolig vanskelig å beskrive. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha sust inn til krisesenter og beint ut lagt fram psykisk vold. Derfor mistenker jeg at hun har et talent for å trykke inn de rette knappene på folk for å få de fordelene hun ønsker. Hun oppfører seg ikke nedpsyket, usikker eller knust på den beskrivelsen vi har fått her.

Og selvfølgelig er hun stresset, det hører med når en har opparbeidet seg gjeld.

Det sagt kjenner jeg nok mennesker som har kraftige blindsoner når det gjelder de selv, relasjoner og ellers den generelle måten mennesker fortolkes og fremstilles på. Dette kan for eksempel gi resultater som at partnere blir stresset helt inn til beinet, uten at vedkommende noengang har en eneste tanke på at deres handlinger eller mangel på sådanne er en del av dette. Det er kjempeubehagelig å komme nært slike mennesker, men det finnes ikke særlig grunnlag for å dømme de for vold.

Jeg bemerker at TS er redd for ryktet sitt, voldsdom og å ikke bli trodd. Selv hadde jeg i en slik situasjon vært på «hva har jeg gjort i og med at hun sier hun opplever vold, hvor kom det fra at min kjære ikke føler seg trygg, hvordan har jeg gått glipp av at hun følte seg utrygg». Jeg hadde med andre ord bekymret meg for en kjær ens ve og vel. Jeg hadde følt uberettiget dårlig samvittighet, og gått i kjelleren av potensialet at jeg kunne være et dårlig menneske. Rykte og status hadde jeg ikke vært redd for, men forventet at gikk til helvete fordi jeg fortjente det.

Denne selvgranskinga er kjempeubehagelig og jeg har ved slike anledninger brukt noen år på å komme meg ut av det, og slått fast at her var det usannheter på gang. Så TS klare tale er trolig mest sunn selvoppretholdelsesdrift slik jeg ser det.

 

Anonymkode: f02d1...088

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt den delen av historia med krisesenteret og det med psykisk vold. Jeg rømte fra mitt tidligere bosted etter å ikke ha turt å sove i flere døgn, jeg ble blankt avvist av krisesenteret. Jeg kom endelig inn etter at jeg var innom på legevakten og en lege så at jeg var i en akutt situasjon som omhandlet min sikkerhet i det som var hjemmet mitt og som vedrørte X-en min.

På krisesenteret var de på meg med å ikke kommunisere at jeg var der, men med å sende melding om at jeg var et trygt sted. De gikk hardt ut på meg om hvordan vold jeg hadde opplevd, og her er greia, følelsesmessig terror er for meg utrolig vanskelig å beskrive. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha sust inn til krisesenter og beint ut lagt fram psykisk vold. Derfor mistenker jeg at hun har et talent for å trykke inn de rette knappene på folk for å få de fordelene hun ønsker. Hun oppfører seg ikke nedpsyket, usikker eller knust på den beskrivelsen vi har fått her.

Og selvfølgelig er hun stresset, det hører med når en har opparbeidet seg gjeld.

Det sagt kjenner jeg nok mennesker som har kraftige blindsoner når det gjelder de selv, relasjoner og ellers den generelle måten mennesker fortolkes og fremstilles på. Dette kan for eksempel gi resultater som at partnere blir stresset helt inn til beinet, uten at vedkommende noengang har en eneste tanke på at deres handlinger eller mangel på sådanne er en del av dette. Det er kjempeubehagelig å komme nært slike mennesker, men det finnes ikke særlig grunnlag for å dømme de for vold.

Jeg bemerker at TS er redd for ryktet sitt, voldsdom og å ikke bli trodd. Selv hadde jeg i en slik situasjon vært på «hva har jeg gjort i og med at hun sier hun opplever vold, hvor kom det fra at min kjære ikke føler seg trygg, hvordan har jeg gått glipp av at hun følte seg utrygg». Jeg hadde med andre ord bekymret meg for en kjær ens ve og vel. Jeg hadde følt uberettiget dårlig samvittighet, og gått i kjelleren av potensialet at jeg kunne være et dårlig menneske. Rykte og status hadde jeg ikke vært redd for, men forventet at gikk til helvete fordi jeg fortjente det.

Denne selvgranskinga er kjempeubehagelig og jeg har ved slike anledninger brukt noen år på å komme meg ut av det, og slått fast at her var det usannheter på gang. Så TS klare tale er trolig mest sunn selvoppretholdelsesdrift slik jeg ser det.

 

Anonymkode: f02d1...088

Det er nok ikke ts som har blindsoner her.

Anonymkode: edc68...e2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt den delen av historia med krisesenteret og det med psykisk vold. Jeg rømte fra mitt tidligere bosted etter å ikke ha turt å sove i flere døgn, jeg ble blankt avvist av krisesenteret. Jeg kom endelig inn etter at jeg var innom på legevakten og en lege så at jeg var i en akutt situasjon som omhandlet min sikkerhet i det som var hjemmet mitt og som vedrørte X-en min.

På krisesenteret var de på meg med å ikke kommunisere at jeg var der, men med å sende melding om at jeg var et trygt sted. De gikk hardt ut på meg om hvordan vold jeg hadde opplevd, og her er greia, følelsesmessig terror er for meg utrolig vanskelig å beskrive. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha sust inn til krisesenter og beint ut lagt fram psykisk vold. Derfor mistenker jeg at hun har et talent for å trykke inn de rette knappene på folk for å få de fordelene hun ønsker. Hun oppfører seg ikke nedpsyket, usikker eller knust på den beskrivelsen vi har fått her.

Og selvfølgelig er hun stresset, det hører med når en har opparbeidet seg gjeld.

Det sagt kjenner jeg nok mennesker som har kraftige blindsoner når det gjelder de selv, relasjoner og ellers den generelle måten mennesker fortolkes og fremstilles på. Dette kan for eksempel gi resultater som at partnere blir stresset helt inn til beinet, uten at vedkommende noengang har en eneste tanke på at deres handlinger eller mangel på sådanne er en del av dette. Det er kjempeubehagelig å komme nært slike mennesker, men det finnes ikke særlig grunnlag for å dømme de for vold.

Jeg bemerker at TS er redd for ryktet sitt, voldsdom og å ikke bli trodd. Selv hadde jeg i en slik situasjon vært på «hva har jeg gjort i og med at hun sier hun opplever vold, hvor kom det fra at min kjære ikke føler seg trygg, hvordan har jeg gått glipp av at hun følte seg utrygg». Jeg hadde med andre ord bekymret meg for en kjær ens ve og vel. Jeg hadde følt uberettiget dårlig samvittighet, og gått i kjelleren av potensialet at jeg kunne være et dårlig menneske. Rykte og status hadde jeg ikke vært redd for, men forventet at gikk til helvete fordi jeg fortjente det.

Denne selvgranskinga er kjempeubehagelig og jeg har ved slike anledninger brukt noen år på å komme meg ut av det, og slått fast at her var det usannheter på gang. Så TS klare tale er trolig mest sunn selvoppretholdelsesdrift slik jeg ser det.

 

Anonymkode: f02d1...088

Trekk pusten .. TS forteller på en normal og rasjonell måte om hvordan han opplever situsjonen , og det forklarer at han reagerer normalt i en situasjon der partneren  har flippet ut pga hun ikke er voksen. 
Måten du beskriver ditt liv er i en helt annen skala… mye å ta tak i vil jeg si 

Anonymkode: 61d6a...1c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri sagt at jeg aldri har gjort noe galt, men ja jeg forstår ikke helt hvordan jeg kan bli anmeldt for noe jeg ikke har gjort. Jeg står på mitt at jeg aldri har utøvet vold Fysisk eller psykisk fordi jeg har aldri gjort det.

Som jeg nevnte i andre svar, så virker det som om dere vil heller at jeg skal lyve å si at jeg har gjort det.

Og igjen, Som jeg også har nevnt i tidligere svar, jeg forstår også at enkelte voldsutøvere har lett for å forsvare seg selv og benekte det dem har gjort men dette her er ikke tilfelle.

Jeg står ved det jeg har fortalt, det betyr ikke at jeg er voldutøver eller har lite forståelse for hennes situasjon. Fordi situasjonen er slik, hun ble forbanna på meg fordi jeg ikke gjorde som hun sa.

Anonymkode: 4309a...c34

Det virker som om du ikke forstår hva en anmeldelse er? Alle kan anmelde alle for alt mulig. De aller fleste anmeldelser blir henlagt.

For at det skal gå videre til påtale og rettsak må forbrytelsen være alvorlig og påtalemyndigheten må ha nok bevis til det er sannsynlig at du blir dømt. Hvis det du har skrevet stemmer, så vil det aldri skje i denne saken.
Så jeg vet ikke hva du skal med advokat. Ved straffesaker får du gratis advokat. Det kan umulig være sant at du har brukt masse penger på advokat i en sånn sak son dette, med kun en påstand og ikke andre bevis.

Anonymkode: f743d...411

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama er klin gal. 

Vær forsiktig med å bruke mye penger på advokat, med mindre du har banka henne opp. 

Hold deg langt unna henne og slike damer!  

Ta det som en dyr lærepenge, og hold arvepengene langt unna en fremtidig ny kjæreste. Ikke fortell om de engang. Det er golddiggers der ute. 

Anonymkode: 9b4ca...6f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent med advpkat til evt rettsak ts. Ikke bruk penger på det nå, er ikke nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...