Gå til innhold

Blitt beskyldt for vold etter en intens krangel.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg setter også spørsmålstegn ved troverdigheten til TS. Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk? Og hvorfor reise Åå krisesenter i det hele tatt om en bare lyver? Kan jeg ta med meg barn og si at min mann som er verdens snilleste har utøvd vold mot meg og få hjelp slik TS sin partner har? 

Anonymkode: fe4b4...aa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle voldsmenn nekter for å ha vært voldelig og later som at den utsatte er den med problemer. Kjøper ikke TS her, noe skurrer. 

Anonymkode: 3b905...6a8

Nei, alle voldsmenn gjør ikke det. Mange innrømmer hva dem har gjort, og angrer. Syns TS sin historie høres helt reell ut. For det er veldig enkelt for en psykisk ustabil kvinne å dra "voldskortet", ekstra fint om hun kun lure noen på krisesenteret også. Da sitter mannen ekstra i saksa, selv om han er helt uskyldig.

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg setter også spørsmålstegn ved troverdigheten til TS. Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk? Og hvorfor reise Åå krisesenter i det hele tatt om en bare lyver? Kan jeg ta med meg barn og si at min mann som er verdens snilleste har utøvd vold mot meg og få hjelp slik TS sin partner har? 

Anonymkode: fe4b4...aa5

Selvsagt kan man det. Psykisk vold viser ikke noe sted...

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg setter også spørsmålstegn ved troverdigheten til TS. Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk? Og hvorfor reise Åå krisesenter i det hele tatt om en bare lyver? Kan jeg ta med meg barn og si at min mann som er verdens snilleste har utøvd vold mot meg og få hjelp slik TS sin partner har? 

Anonymkode: fe4b4...aa5

Ja, det kan man. Hvor ofte er det bevis på for eksempel psykisk vold? 

Anonymkode: 4cf7c...4c5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle voldsmenn nekter for å ha vært voldelig og later som at den utsatte er den med problemer. Kjøper ikke TS her, noe skurrer. 

Anonymkode: 3b905...6a8

Jeg kan forstå hva du mener!  Men det er å dra alle under en kam, dette er ikke tilfellet med meg. 

Jeg vet det er lett å tenke slikt da de fleste som et skyldig gjør dette, men jeg vet ikke hva annet jeg skal si enn at jeg er helt ærlig uskyldig. Jeg har og ville aldri gjort noe vondt mot henne eller noen andre. 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner dette er vondt, men om det er slik du legger det frem her, kan jeg ikke tro at hun kommer noen vei. Det er bra du har advokat, ha den med deg på alle møter som handler om dette.

Min mann var utsatt for noe lignende med sin eks. (Han var på vei ut av forholdet da vi traff hverandre, og han fikk det natrulig nok mer travelt med å avslutte det.)Men det gikk aldri så langt som til anmeldelse. Hun truet han med politiet på flere måter når han prøvde å avslutte forholdet. Hun skulle anmelde han for både vold og økonomiske forhold, selv om ingenting av dette var sant. Han nesten oppfordret henne til å gjøre det til slutt, bare for å få en slutt på truslene.

Når dette ikke funket på han, begynte hun å true med selvmord, og at han ikke kunne gå fordi en besteforelder døde, en onkel døde og en venn av familien hennes døde. Ingenting stemte, altså ingen var død.

Videre begynte hun å snakke stygt om han til alle som ville høre, felles venner, familie, til og med kolleger av han. Noen av dem trodde på henne, hvertfall i begynnelsen, og han mistet flere venner, men han sier at de aldri har vært ekte venner om de trodde slikt om han.

Hun prøvde å ødelegge der hun kunne. Og til sist truet hun med å komme på døren min og fortelle ting, han sa at det måtte hun gjerne gjøre, for jeg visste alt. I denne perioden hadde vi akkurat flyttet sammen, til en annen bydel, og da begynte hun å henge på senteret der og traff "tilfeldigvis" på han, flere ganger i uken. Jeg så henne også, men meg snakket hun aldri til, hun bare viste meg at hun hadde sett meg og overså meg. 

Alt dette foregikk i løpet av 1-1,5 år, og hadde det ikke vært så trist og frustrerende, så hadde det nesten vært fascinerende å observere. Nå snakker jeg meg litt bort, men poenget mitt er at noen kan gå langt når de først finner ut at de skal ta noen/hevne seg. Pass på å få det meste skriftlig, og om det er muntlig, så ta opptak, det er lov så lenge du selv er med i samtalen. Og du betaler selvsagt ikke noe for henne, hun må ta ansvar for det hun selv har rotet seg opp i.

Anonymkode: 16d21...452

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg setter også spørsmålstegn ved troverdigheten til TS. Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk? Og hvorfor reise Åå krisesenter i det hele tatt om en bare lyver? Kan jeg ta med meg barn og si at min mann som er verdens snilleste har utøvd vold mot meg og få hjelp slik TS sin partner har? 

Anonymkode: fe4b4...aa5

Selvfølgelig kan man reise til krisesenter, de tar jo bare i mot og er åpent for alle som hevder å ha blitt utsatt for vold. Og utgangspunktet er jo det egentlig bra siden f.eks psykisk vold ikke nødvendigvis kan bevises.. Er du klar over hvor gode enkelte er til å manipulere andre mennesker?

Endret av SPOCA
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle voldsmenn nekter for å ha vært voldelig og later som at den utsatte er den med problemer. Kjøper ikke TS her, noe skurrer. 

Anonymkode: 3b905...6a8

Hva som skurrer her?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg setter også spørsmålstegn ved troverdigheten til TS. Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk? Og hvorfor reise Åå krisesenter i det hele tatt om en bare lyver? Kan jeg ta med meg barn og si at min mann som er verdens snilleste har utøvd vold mot meg og få hjelp slik TS sin partner har? 

Anonymkode: fe4b4...aa5

Selvsagt kan man det, trodde du at man måtte fremlegge noen form for bevis? Hvordan skulle man gjort det da? Det finnes kvinner som drar det altfor langt, også når de lyver om noe. Du vet det finnes krisesenter for menn også? 

Hva skulle vært poenget til ts å poste en slik tråd om det ikke er sant? Og det er dårlig gjort å prøve å så tvil når noen skriver noe slikt, det gjør jo det bare enda verre for ts, som er offeret her. 

Jeg tenker at om man kommer over slike tråder som fremstår som skrevet av en som er i en sårbar situasjon, og man ikke tror på det, så kan man heller la være å skrive noe i det hele tatt. 

Anonymkode: 16d21...452

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er sant så hold deg for guds skyld langt unna henne i fremtiden.  Du skal ikke betale hennes gjeld. Lyger hun på deg om slike ting slik du sier er hun ganske cray- cray. Mener hun psykisk vold, at du har vært kontrollerende,  truende er det noe annet. Det er også vold. 

Anonymkode: a3b2c...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva som skurrer her?

Selvsagt kan man det, trodde du at man måtte fremlegge noen form for bevis? Hvordan skulle man gjort det da? Det finnes kvinner som drar det altfor langt, også når de lyver om noe. Du vet det finnes krisesenter for menn også? 

Hva skulle vært poenget til ts å poste en slik tråd om det ikke er sant? Og det er dårlig gjort å prøve å så tvil når noen skriver noe slikt, det gjør jo det bare enda verre for ts, som er offeret her. 

Jeg tenker at om man kommer over slike tråder som fremstår som skrevet av en som er i en sårbar situasjon, og man ikke tror på det, så kan man heller la være å skrive noe i det hele tatt. 

Anonymkode: 16d21...452

Måten han legger frem seg selv som en engel, og hun det stikk motsatte. Bruker arv på advokat. Hvorfor? Blir det tatt ut siktelse blir dette dekt av staten, er man uskyldig sitter man gjerne rolig i båten. Det er vanskelig nok å få noen dømt med beviser..

Anonymkode: 3b905...6a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva som skurrer her?

Selvsagt kan man det, trodde du at man måtte fremlegge noen form for bevis? Hvordan skulle man gjort det da? Det finnes kvinner som drar det altfor langt, også når de lyver om noe. Du vet det finnes krisesenter for menn også? 

Hva skulle vært poenget til ts å poste en slik tråd om det ikke er sant? Og det er dårlig gjort å prøve å så tvil når noen skriver noe slikt, det gjør jo det bare enda verre for ts, som er offeret her. 

Jeg tenker at om man kommer over slike tråder som fremstår som skrevet av en som er i en sårbar situasjon, og man ikke tror på det, så kan man heller la være å skrive noe i det hele tatt. 

Anonymkode: 16d21...452

Takk for støtte! 

Jeg regnet med å få slike kommentarer, så jeg må bare stå i det. Men jeg har ikke gjort noe og det står jeg fast ved da jeg vet hva som er sannheten. Føler virkelig med menn og kvinner som blir beskyldt for ting som er usant! Det er virkelig vanskelig og bli trodd i denne verden føler jeg på.

- Ts 

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dette er sant så hold deg for guds skyld langt unna henne i fremtiden.  Du skal ikke betale hennes gjeld. Lyger hun på deg om slike ting slik du sier er hun ganske cray- cray. Mener hun psykisk vold, at du har vært kontrollerende,  truende er det noe annet. Det er også vold. 

Anonymkode: a3b2c...a57

Hun mener jeg har rørt hu og gjort psykisk vold.

Jeg har ikke gjort noen av delene. 

Jeg har ikke annet enn støttet henne og stilt opp. Men når hun roter til økonomien sin og mener jeg skal betale det og rydde opp uten å ha nevnt noe til meg før det går videre til namsmannen, mener jeg dette ikke er mitt ansvar 

Når jeg sa nei, ble det krangel men ikke truende fra noen av oss.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Måten han legger frem seg selv som en engel, og hun det stikk motsatte. Bruker arv på advokat. Hvorfor? Blir det tatt ut siktelse blir dette dekt av staten, er man uskyldig sitter man gjerne rolig i båten. Det er vanskelig nok å få noen dømt med beviser..

Anonymkode: 3b905...6a8

Er man uskyldig blir man stresset og sitter ikke rolig i båten nei. Bare skyldige som veit de slipper unna med det sitter rolig i båten. 

Anonymkode: 94fa2...07b

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ingen vitner, ingen opptak, ingen fysiske bevis. Krisesenteret psykologer mener hun virker preget psykisk. Altså de tror på henne 

Anonymkode: 4309a...c34

Du skal kun forholde deg til anmeldelsen, ikke hvor hun er. 

Anonymkode: d4789...348

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Måten han legger frem seg selv som en engel, og hun det stikk motsatte. Bruker arv på advokat. Hvorfor? Blir det tatt ut siktelse blir dette dekt av staten, er man uskyldig sitter man gjerne rolig i båten. Det er vanskelig nok å få noen dømt med beviser..

Anonymkode: 3b905...6a8

Jeg har valgt advokat fordi jeg ble rådet til det av familie og venner. Jeg har aldri vært oppi en slik sak så jeg vet jo ikke hvordan man skal hanskes med dette, så for meg var jo dette riktig.

Jeg fremstår meg ikke som en engel, som jeg beskrev har vi hatt våre krangler. Men jeg har aldri utøvd vold fysisk eller psykisk.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skal kun forholde deg til anmeldelsen, ikke hvor hun er. 

Anonymkode: d4789...348

Nå forsto jeg ikke? Hvor hun er? 

Anonymkode: 4309a...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Måten han legger frem seg selv som en engel, og hun det stikk motsatte. Bruker arv på advokat. Hvorfor? Blir det tatt ut siktelse blir dette dekt av staten, er man uskyldig sitter man gjerne rolig i båten. Det er vanskelig nok å få noen dømt med beviser..

Anonymkode: 3b905...6a8

Hva om han faktisk bare har fortalt hvordan det er, og hva som skjedde? Jeg har hvertfall ikke problemer med å tro på det, og om det skulle vise seg å være tull, så står jeg uansett for det jeg har skrevet. Jeg har bare prøvd å vise forståelse og støtte til en som jeg oppfatter trenger det. Og jeg er ikke enig med deg i at man bare sitter stille i båten om man blir beskyldt for noe man ikke har gjort. Hvertfall når det kommer anmeldelse og ting blir blåst sinnsykt opp, da ville vel de fleste bli stresset og prøvd å finne ut av, og ordne opp i saken? Og hvem vet hva staten gjør/gir, og hva ellers man gjør, og hva som skjer videre i slike saker, om man aldri har vært oppi noe slikt før?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for støtte! 

Jeg regnet med å få slike kommentarer, så jeg må bare stå i det. Men jeg har ikke gjort noe og det står jeg fast ved da jeg vet hva som er sannheten. Føler virkelig med menn og kvinner som blir beskyldt for ting som er usant! Det er virkelig vanskelig og bli trodd i denne verden føler jeg på.

- Ts 

Anonymkode: 4309a...c34

Bare stå på ditt. Men jeg skjønner at det er vanskelig akkurat nå, men mest sannsynlig vil det blåse over og da kan du senke skuldrene, og ikke se deg tilbake. Altså du legger bort alle evt tanker om at dere to skal ordne opp og prøve igjen. 

Anonymkode: 16d21...452

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om han faktisk bare har fortalt hvordan det er, og hva som skjedde? Jeg har hvertfall ikke problemer med å tro på det, og om det skulle vise seg å være tull, så står jeg uansett for det jeg har skrevet. Jeg har bare prøvd å vise forståelse og støtte til en som jeg oppfatter trenger det. Og jeg er ikke enig med deg i at man bare sitter stille i båten om man blir beskyldt for noe man ikke har gjort. Hvertfall når det kommer anmeldelse og ting blir blåst sinnsykt opp, da ville vel de fleste bli stresset og prøvd å finne ut av, og ordne opp i saken? Og hvem vet hva staten gjør/gir, og hva ellers man gjør, og hva som skjer videre i slike saker, om man aldri har vært oppi noe slikt før?

Bare stå på ditt. Men jeg skjønner at det er vanskelig akkurat nå, men mest sannsynlig vil det blåse over og da kan du senke skuldrene, og ikke se deg tilbake. Altså du legger bort alle evt tanker om at dere to skal ordne opp og prøve igjen. 

Anonymkode: 16d21...452

Jeg står på mitt og jeg har ingen tanker om å ordne opp og finne tilbake til henne igjen.

Hun har prøvd å kontakte meg og spurt om vi kan prate om dette etter anmeldelsen. Jeg svarte ikke og jeg blokket henne overalt.

Jeg ønsker ingen kontakt med henne noen gang.

Anonymkode: 4309a...c34

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg står på mitt og jeg har ingen tanker om å ordne opp og finne tilbake til henne igjen.

Hun har prøvd å kontakte meg og spurt om vi kan prate om dette etter anmeldelsen. Jeg svarte ikke og jeg blokket henne overalt.

Jeg ønsker ingen kontakt med henne noen gang.

Anonymkode: 4309a...c34

Det er bra, fortsett sånn. 

Jeg håper det ikke eskalerer når du ikke gir henne oppmerksomhet, men det gjelder uansett å bare stå i det. Lykke til!

Anonymkode: 16d21...452

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kan en bare reise på krisesenter uten at det er noe bevis for voldsbruk?

Ja, det kan man selvfølgelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...