Gå til innhold

Alenemor budsjett 70.000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun har jo det? Men mye tilovers er det ikke. Og Ts klarer ikke legge budsjett, det er det hun ber om hjelp til og evt hvor man bør spare.

Men hun er ikke ufør og trenger ikke bo i en kjellerleilighet (og svarene trenger da heller ikke avspeile en inntekt på 20000 når hun har 70000).

Anonymkode: a6d90...855

Les svaret mitt i kontekst du.

Anonymkode: 33d7d...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fru Alving skrev (3 timer siden):

Det vil alltid være noen som har det verre, det betyr ikke at ikke TS kan be om råd. Hun er dessuten i en annen situasjon ved at hun er enke, du er kanskje ikke det?

Det betyr og at hun sitter igjen med mannens andel av boet eller i hvert fall noe arv. Så situasjonen kan rett og slett ikke sammenlignes. Barna har og mistet en forelder så det kan bety desto mer å ikke måtte flytte fra huset der de bodde med pappaen.

Jeg synes ikke 10000 på mat i måneden er så mye.

Hva du synes er revnende likegyldig. 10000 på en voksen og to barn et mye.

Anonymkode: 33d7d...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk ikke hvor vanskelig det skal være å sette opp et budsjett. Hvor lav er egentlig intelligensen til folk i dag? Det er ren allmennkunnskap.

Anonymkode: ab77e...c84

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva du synes er revnende likegyldig. 10000 på en voksen og to barn et mye.

Anonymkode: 33d7d...8ca

… men ok om man har råd og prioriterer det. TS tjener godt, men det gjorde mannen hennes antakelig også. TS har gått fra to til en inntekt fordi mannen døde og ønsker rom i budsjettet sitt til sparing for slik det har vært etter hun ble alene brukes alt hver måned. Det er vel ikke feil å spørre om hjelp til det? Selv om man tjener godt? 

Helt tullete at ufør-banden kommer og ødelegger hver eneste tråd med fordømmelse av folk som jobber og tjener penger slik at de klarer seg selv. Særlig er misunnelsen gigantisk når det er snakk om en person som Ts som har 70000 utbetalt i mnd. Svar på spørsmålet hennes og ta debatten om «hvordan overleve på 5000 i mnd» i en annen tråd.

Anonymkode: a6d90...855

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner faktisk ikke hvor vanskelig det skal være å sette opp et budsjett. Hvor lav er egentlig intelligensen til folk i dag? Det er ren allmennkunnskap.

Anonymkode: ab77e...c84

Så da skal man ikke få spørre? Fordi man er dum? Så utrolig hyggelig svar til en person som akkurat har blitt enke.

Anonymkode: a6d90...855

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva du synes er revnende likegyldig. 10000 på en voksen og to barn et mye.

Anonymkode: 33d7d...8ca

Det er egentlig ikke så mye. 340,- om dagen. Det skal gå til frokost, matpakker , middag, kveldsmat og på helgene litt ekstra. Vi bruker fort et brød om dagen, koster rundt 45 kroner. Pålegg, frukt, grønnsaker, melk, yoghurt, havregryn osv. 

Middagsmat har blitt dyrt, kjøtt og fisk har steget i pris, tilbehør er heller ikke gratis. Noen barn spiser også mye mat (høres ut som TS har aktive barn). 
 

Det er ikke akkurat maten TS bør spare inn på, det er flere poster som bør ryke først! F.eks veldedighet på nesten 3000,- 

Anonymkode: d7000...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønte du egentlig at TS har blitt enke og prøver å sette seg inn i ting eller skulle du bare skryte av deg selv? 

(Jeg er ikke TS) 

Anonymkode: f971e...ffe

Hadde ikke ts blitt enke og så mange synes synd på henne (noe det selvsagt er) hadde kommentarene vært helt annerledes. Ja hun er enke,men hun har uansett god inntekt og stort forbruk.

Anonymkode: 33d7d...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

… men ok om man har råd og prioriterer det. TS tjener godt, men det gjorde mannen hennes antakelig også. TS har gått fra to til en inntekt fordi mannen døde og ønsker rom i budsjettet sitt til sparing for slik det har vært etter hun ble alene brukes alt hver måned. Det er vel ikke feil å spørre om hjelp til det? Selv om man tjener godt? 

Helt tullete at ufør-banden kommer og ødelegger hver eneste tråd med fordømmelse av folk som jobber og tjener penger slik at de klarer seg selv. Særlig er misunnelsen gigantisk når det er snakk om en person som Ts som har 70000 utbetalt i mnd. Svar på spørsmålet hennes og ta debatten om «hvordan overleve på 5000 i mnd» i en annen tråd.

Anonymkode: a6d90...855

Rapportert. Bare fordi man er uenig betyr det ikke at man et uføretrygdet. Og det å bruke uføre som er skjellsord er ikke greit. 

Anonymkode: 33d7d...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg skjønner faktisk ikke hvor vanskelig det skal være å sette opp et budsjett. Hvor lav er egentlig intelligensen til folk i dag? Det er ren allmennkunnskap.

Anonymkode: ab77e...c84

Den var drøy! Hvem er det som lærer "alle" dette? Ikke skolene ihvertfall. Enten har en lært det selv eller hatt ressurssterke foreldre, men å si at "alle kan det" er idiotisk av deg å påstå. Sannheten et at "alle" har måttet lære det en gang og det er nettopp det t.s. spør om hjelp til. Skjerpings! Aldri trykk ned noen som prøver å lære fra dem som kan..

Anonymkode: 6028e...55f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hadde ikke ts blitt enke og så mange synes synd på henne (noe det selvsagt er) hadde kommentarene vært helt annerledes. Ja hun er enke,men hun har uansett god inntekt og stort forbruk.

Anonymkode: 33d7d...8ca

Ja, og hun spør jo nettopp om hjelp til å få en god balanse mellom inntekt og utgifter.  Det er ikke innafor å hetse Ts og kalle henne dum fordi hun spør om hjelp bare fordi hun tjener mer enn folk flest.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Rapportert. Bare fordi man er uenig betyr det ikke at man et uføretrygdet. Og det å bruke uføre som er skjellsord er ikke greit. 

Anonymkode: 33d7d...8ca

Ufør er ikke brukt som skjellsord, men mot horden av folk her som kaller Ts dum og forteller om deres lavere inntekt og at hun da virkelig ikke har det fælt eller har dårlig råd.

TS sier ikke noe om at hun har det fælt, men spør om hjelp i den situasjonen hun står i: familien har nå bare én inntekt og hun lurer på hva andre bruker på ulike ting og hvor hun kan spare. 

Råd ala pasta med ketchup, aldri klippe seg, ungene skal ikke få en eneste leke eller fritidsaktivitet og man skallbukse handle et eneste klesplagg har ikke noe relevans for Ts og kan tas et annet sted. Det er overhodet ikke det det handler om i denne tråden. Det er mange tråder om det allerede.

Anonymkode: a6d90...855

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herlighet. Av hele innlegget mitt med tips, så var Temu det du hengte deg opp i? 🙄🙄 

Anonymkode: 79186...313

Ja selvsagt, du tipser om temu og da svarer jeg på det;)

Anonymkode: 18276...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jsr et 170 kvm hus, 4 soverom, 2 stuer, 3 bad... ganske dyrt område, men det koster 26 000 for lånet mer mnd. Hvordsn får du det til å bli 30 000 for lånet...? Kanskje du må refinansiere i annen bank? Hva hvis noe trenger vedkikehold? 😨

30-35 000 for BIL?! HÆ??? Bruker dere privatsjåfør???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, og hun spør jo nettopp om hjelp til å få en god balanse mellom inntekt og utgifter.  Det er ikke innafor å hetse Ts og kalle henne dum fordi hun spør om hjelp bare fordi hun tjener mer enn folk flest.

Ufør er ikke brukt som skjellsord, men mot horden av folk her som kaller Ts dum og forteller om deres lavere inntekt og at hun da virkelig ikke har det fælt eller har dårlig råd.

TS sier ikke noe om at hun har det fælt, men spør om hjelp i den situasjonen hun står i: familien har nå bare én inntekt og hun lurer på hva andre bruker på ulike ting og hvor hun kan spare. 

Råd ala pasta med ketchup, aldri klippe seg, ungene skal ikke få en eneste leke eller fritidsaktivitet og man skallbukse handle et eneste klesplagg har ikke noe relevans for Ts og kan tas et annet sted. Det er overhodet ikke det det handler om i denne tråden. Det er mange tråder om det allerede.

Anonymkode: a6d90...855

Så lenge du kaller mennesker som er uenige eller som tjener under 70.000 for uførebande uten at du vet om de er uføretrygdete bruker du det som et skjellsord jo.

Anonymkode: 33d7d...8ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her! 
Takk for mange gode svar og innspill på budsjett! Synest det var mye bra hjelp her! Helt overveldet av responsen. Tenkt selv jeg har et luksusforbruk, vi får prøve å leve mer nøkternt i en måned og se hvordan det ender. Trening er feks viktig for oss, men vi kan forsøke å kjøpe mer treningsutstyr brukt, og mer gratis aktivitet i naturen. Har laget med excel dokument og forsøker å lage budsjett. 
Takk for den over som støtter meg! Dette er grunnen til at jeg spørr her i stedet for venner og familie om hjelp, fordi jeg tenker at jeg har god utdanning og inntekt, og burde finne ut av dette selv, som det virker som alle andre klarer bra! Samtlige av mine beste venninner tjener 350.000-650.000 i årslønn, de vet jeg tjener bra, men tviler på de tenker det er så mye, og det føles ikke riktig å legge ut om mine "pengeproblemer" for dem som jeg antar sliter med å få ting til å gå rundt på ordentlig. Jeg møtte min mann når jeg var student da jeg hadde kredittkortgjeld etter å ha makset alt på backpacking... Siden har han vært den voksne og ansvarlige som har hatt kontroll, og vært den økonomiske bremsen. Enig i at dette er noe jeg burde lært meg før, men jeg har hatt null interesse av det, og ikke behov for å lære det tidligere, fordi vi har klart oss fint. Men forstår at dette er noe jeg må få hjelp til og lære meg nå, for å kunne gi meg og barna trygghet og mulighet til å prioritere det som er viktig for oss. 
Vi har 300.000 i bufferkonto etter å ha solgt en bil. Pensjon har jeg absolutt ingen ide om, det må jeg åpenbart sette meg inn i. 

Igjen, takk for mange gode svar! Takk for god hjelp! 

Anonymkode: 359f7...6f4

  • Liker 2
  • Hjerte 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (4 timer siden):

7000 til mat for tre er i minste laget, de har råd til å spise ordentlig. De har jo ganske god råd. Skal man kutte kostnad så bør de tenke gjennom to ganger om hesten kan selges.  Husutgiftene kan reduseres litt på sikt fordi man kan betale avdrag slik at det blir mindre rente å betale. Det som er smart er å sette av 7000 til sparing, men disse sparepengene kan altså brukes til å nedbetale lån.

Jeg tror ikke de har hest, budsjettet for fritid er for lavt til det. Tipper det er snakk om ridetimer?

Anonymkode: 79186...313

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vilt at så mange her på KG er så uintelligente at dere faller for åpenbar trolling som dette. Gud hjelpe meg.

Anonymkode: 48a7b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og sånt gjør meg lei meg. Kall meg gjerne uintelligent, men det er mitt reelle budsjett, og de som har svart meg fremstår som svært oppegående/intelligente, og jeg er svært takknemlig for at de har brukt tid på å sette seg inn i dette og gitt meg veloverveide og kloke svar. 

Anonymkode: 359f7...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er helt vilt at så mange her på KG er så uintelligente at dere faller for åpenbar trolling som dette. Gud hjelpe meg.

Anonymkode: 48a7b...de9

Trolling? Hva i all verden er det du leser som troll i innlegget til TS?

Anonymkode: d7000...dab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Trolling? Hva i all verden er det du leser som troll i innlegget til TS?

Anonymkode: d7000...dab

Det er jo helt åpenbart når ting som "veldedighet", "hesteriding" og "ferier" er grunnen til at man ikke har råd.

Anonymkode: 48a7b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70.000 det er faen meg mye utbetalt.

Vi har over 30.000 mindre inn. 

Så bør nok se på kostnader for om du er ute med 30.000 i lån i mnd så er nå 40.000 uansett mye i mitt hode til forsikringr, bil ,mat,osv

Anonymkode: 98520...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...