Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke løs fra kontrakt, leie av leilighet. Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):


jeg skjønner hva dere mener, men dette blir altfor mye jobb. Vi eier veldig mye ting så det er veldig stressende å flytte frem og tilbake med små barn. Det er bare fryktelig provoserende slik utleier holder på, når det har vært så mange ålreite mennesker på visning. Det er vel bare utleier som ser sitt snitt til å få inn penger på en tom leilighet. Det er nesten litt utrolig at dette ikke er regulert på et bedre vis. Vi som leietagere er den svake part, og bør beskyttes mer enn det vi gjør nå. De aller færreste leier fordi de ønsker det, det er fordi de ikke hadde noe valg. Når vi endelig  fant et hus vi har råd til så følte vi at vi ikke hadde noe annet valg enn å kjøpe huset. Målsetningen bør derfor være at alle som endelig får mulighet til å kjøpe eget hjem, kjøpe eget hjem. Da bør det tillegges mer enn det det gjør i dag. 

Anonymkode: ee898...01f

Legge til rette? Det er noens eiendom du leier, som vedkommende selv har kjøpt og kanskje har lån på. En kotrakt er til for begge parter. Det er ikke bare sånn at når du vil ut av en kontrakt når det måtte passe deg så er det ok, men hva om du plutselig hadde blitt oppsagt og måtte ut raskt med to barn uten noen slags vern? Vi har lover og regler i dette landet, og en av dem er bl.a at en kotrakt er bindende for begge parter. Hva mener du skal tilrettelegges da? I noen tilfeller ville utleier kanskje gå på tusenvis i tap om folk kan flytte ut akkurat som det måtte passe

Anonymkode: 2aa5f...148

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ts her

jeg spurte før jeg kjøpte om det gikk ann å komme meg ut av kontrakten hvis vi fant andre som ville bo der. Det skulle få helt fint. Og nå er det kun familien som kan flytte inn i august om møter utleiers krav. Det er det jeg reagerer så voldsomt på. Hadde ingen kommet på visning, da hadde saken vært en annen. Nå er i tillegg annonsen ute av Finn og de krevet at jeg må betale for den hvis den skal legges it igjen. Men hva er vitsen med å legge den ut, det er tydelig at de har bestemt seg for denne aktuelle familien 

Anonymkode: ee898...01f

Du har ingen rettigheter her og utleier står fritt til å stille de kravene de ønsker. Forstår det er kjipt, men grunner som ikke dyr, ikke røyk(uansett om de røyker ute, det siver inn vinduer), nav garanti er det få utlevere som er interessert i og mange familiemedlemmer gir ofte mer slitasje og støy. 
 

hvorfor skulle du ikke betale for å legge ut Finn annonse? Det er du som ønsker å flytte uten å ta hensyn til kontrakten. 
 

om dere virkelig ikke har råd til å betale leie, kan dere flytte tilbake og leie ut huset dere kjøpte frem til august.

feriepengene kommer i juni, kan dere droppe ferietur i år og bruke feriepenger på å betale leien dere skylder frem til august?

Anonymkode: 78597...f39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Legge til rette? Det er noens eiendom du leier, som vedkommende selv har kjøpt og kanskje har lån på. En kotrakt er til for begge parter. Det er ikke bare sånn at når du vil ut av en kontrakt når det måtte passe deg så er det ok, men hva om du plutselig hadde blitt oppsagt og måtte ut raskt med to barn uten noen slags vern? Vi har lover og regler i dette landet, og en av dem er bl.a at en kotrakt er bindende for begge parter. Hva mener du skal tilrettelegges da? I noen tilfeller ville utleier kanskje gå på tusenvis i tap om folk kan flytte ut akkurat som det måtte passe

Anonymkode: 2aa5f...148

Ja nettopp! Og ironisk nok, kan det hende at utleie av denne leiligheten var det som skulle til for at huseier "endelig kunne kjøpe sin egen bolig". Hvem skal det tilrettelegges for da? 

Anonymkode: 77a7b...feb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):


jeg skjønner hva dere mener, men dette blir altfor mye jobb. Vi eier veldig mye ting så det er veldig stressende å flytte frem og tilbake med små barn. Det er bare fryktelig provoserende slik utleier holder på, når det har vært så mange ålreite mennesker på visning. Det er vel bare utleier som ser sitt snitt til å få inn penger på en tom leilighet. Det er nesten litt utrolig at dette ikke er regulert på et bedre vis. Vi som leietagere er den svake part, og bør beskyttes mer enn det vi gjør nå. De aller færreste leier fordi de ønsker det, det er fordi de ikke hadde noe valg. Når vi endelig  fant et hus vi har råd til så følte vi at vi ikke hadde noe annet valg enn å kjøpe huset. Målsetningen bør derfor være at alle som endelig får mulighet til å kjøpe eget hjem, kjøpe eget hjem. Da bør det tillegges mer enn det det gjør i dag. 

Anonymkode: ee898...01f

Dere satt dere i denne situasjonen selv. Dere kan flytte tilbake til leiligheten og leie ut huset. Hvis dere ikke ønsker det velger dere den økonomiske kostnaden det er å betale leie i leiligheten og lån på huset. 
 

da jeg leide og var på husjakt ba jeg spesifikt om løpende kontrakt med 1 måneds oppsigelse. Utleier ønsket egentlig kontrakt for  1år. Da jeg kjøpte hus valgte jeg overtakelse etter 3. måneder for å gi huseier god tid til å finne ny leietaker. Han holdt visninger mens jeg bodde der (sa ifra først). Siden han var raus med løpende kontrakt var jeg raus tilbake.
 

Her virker du bare naiv og krevende som ikke ønsker å forholde deg til kontrakten du har signert.

Anonymkode: 78597...f39

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei. Jeg har skrevet kontrakt for leilighet som går ut i august. Før jul så kom det et hus på salg som passet til min familie og økonomi. Jeg følte at jeg ikke hadde annet valg enn å kjøpe huset siden den typen hus er sjelden til salgs i vårt område. Utleier har sagt at han er villig til å si opp min kontrakt med en gang hun finner ny leietaker. Leiligheten ble lagt ut på Finn kjapt etter to visninger kom det en familie som ønsker å leie men de har ikke mulighet til å overta før i august, altså når jeg er ferdig med min kontrakt. Jeg har allerede flyttet ut av leiligheten men betaler for den fortsatt siden leietager ikke finner andre som kan flytte inn med en gang. For min del virker det som at utleier er interessert i at leiligheten står Tom samtidig som hun får penger frem til august og da kan ny leieboer gå inn. Hva gjør jeg? Jeg har funnet flere som ønsker å bo i leiligheten, men i følge utleier så møter ikke krav til leieboer. Har jeg ingen rettigheter her? Skal jeg bare fortsette å betale til august, og så flytter den familien inn slik at leie utagerer ikke får noen utgifter kun jeg? Hjelp!!
 

Beklager knotete skrevet, men jeg er så frustrert at jeg skjelver her jeg sitter. Det er snakk om 12.000 kr. i måneden

Anonymkode: ee898...01f

har du skrevet kontrakt, så bør du faktisk holde deg til avtalen. Det er jo poenget med ei skriftlig kontrakt, hvis folk bare bryter kontrakter så hadde ting blitt håpløst. Du ville heller ikke likt om folk brøt en skriftlig avtale?

Anonymkode: 255f1...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...