Gå til innhold

Når hun ikke bryr seg om hans behov


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun opplever vel ikke det hun heller, når mannen bestrider hvorfor hun oppfatter virkeligheten og prøver seg med kompromiss.

Et rart problem er at en del småbarnsmødre kan føle at de ikke orker kroppskontakt med mannen fordi barna klenger sånn på dem at de blir "overmett" på kroppskontakt. Barn trenger jo hudkontakt men de har som regel 2 foreldre. En annen ting er rett og slett at søvnmangel kan blokkere libido. I gangen dager hadde mødrene årlig husmorferie uten mann og barn, kanskje på tide å innføre det igjen. 

Anonymkode: b9c85...8b2

Vi må i alle fall passe oss for å gi kvinner noe som helst ansvar for forholdet. De må alltid være offer. For vanskelige barn. Menn uten boevne. Patriarkiet. Illuminati. For det kan aldri skje at en kvinne bare er en dårlig partner.

Anonymkode: 71715...700

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Din kone høres ut som min mann. Det er tøft å stå i. 

Anonymkode: 8938e...c93

Samme her 🤯

Anonymkode: 88d23...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbarnslivet skal egentlig ikke ha noe å si om man virkelig vil ha nærhet og sex. Jeg var interessert i mannen min igjen bare få dager etter keisersnitt, og  sexlivet er normalt igjen nå med x antall ganger i uken til tross for at vi har en nyfødt på noen uker.
Jeg husker ikke hvor jeg hørte dette men: "hvis man sier nei til sex, så skal man ikke si nei til nærhet(kos, klem, kyss)." Det er liksom minimum bare-neccessity i ett forhold. Hvem svarten har ikke energi til ett kyss eller en klem? Da må jo du være dau eller noe i den duren.

Anonymkode: 94b74...d8b

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Småbarnslivet skal egentlig ikke ha noe å si om man virkelig vil ha nærhet og sex. Jeg var interessert i mannen min igjen bare få dager etter keisersnitt, og  sexlivet er normalt igjen nå med x antall ganger i uken til tross for at vi har en nyfødt på noen uker.
Jeg husker ikke hvor jeg hørte dette men: "hvis man sier nei til sex, så skal man ikke si nei til nærhet(kos, klem, kyss)." Det er liksom minimum bare-neccessity i ett forhold. Hvem svarten har ikke energi til ett kyss eller en klem? Da må jo du være dau eller noe i den duren.

Anonymkode: 94b74...d8b

Det kan være at man viker unna kyss/klem fordi man har erfart at slike kjærtegn aldri kommer alene, som kun det, men at kjærtegnene alltid innebærer tafsing og forventning om sex i tillegg.

Anonymkode: 5c48f...ab2

  • Liker 8
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han elsker henne, men hun elsker ikke ham. Ikke som en kjæreste i alle fall.

Anonymkode: d39d9...f81

Så du tenker:

Blir kåt på noen == Elske noen? 

Jeg elsker mine barn, og heldigvis er jeg alt annet enn kåt på dem. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Så du tenker:

Blir kåt på noen == Elske noen? 

Jeg elsker mine barn, og heldigvis er jeg alt annet enn kåt på dem. 

Hæ? hva er dette for noe å si???


Du vet jo at man elsker en partner på en helt annen måte, og det innebærer også å være kåt på denne personen. For å elske en partner er som regel ikke betingelsesløst, det holder ikke alltid å kun være venner uten den initielle tiltrekningen og intimiteten.
 

Det er faktorer i forholdet som holder kjærligheten i live; ellers så dør kjærligheten. 

Anonymkode: 48909...570

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er mannen i forholdet, og vi er nå på vei ut av småbarnsperioden, livet er stabilt og bra og vi er på mange måter godt gift. Vi har vært sammen i mange år, men sexlivet og den romantiske delen av forholdet har vært dårlig siste årene. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men sier hun ikke har behov, glemmer osv. Det ligger altså på meg når det kommer til hverdagslige ting som en klem, et kyss, holde rundt, elle å invitere til sex. Vi har knapt hatt sex i år, og lite i hele fjor. De siste årene har vi hatt sex kanskje 8-10 ganger i året. Jeg har på flere måter prøvd å snakke med henne om dette, men får bare krasse svar om at jeg tenker med pikken, bare maser, fokuserer på feil ting, ikke tar hensyn til at hun ikke har lyst osv. Det at jeg fortsatt elsker min kone etter så mange år, og fortsatt beundrer henne og vil ha nærhet og sex med henne er altså et problem for henne. Det virker som at hun helst bare vil være praktiske venner. 
 

Hva tenker dere. Er det jeg som er kravstor, eller hun som har issues. Kanskje hun ikke egentlig liker meg på den måten lenger? 
 

Jeg har sagt at intimitet og sex er en forutsetning for meg, men at sex en gang i uka er et kompromiss jeg er ok med. Det er IKKE sånn at jeg har fremsatt dette som et krav, men i diskusjoner så snakker man jo på et tidspunkt om hvor ofte osv.

I bunn og grunn ender dette opp i et tilfelle hvor jeg over flere år har prøvd å snakke med henne om mine ønsker og behov, men hvor hun ikke ser ut til å bry seg. Hun prøver ike å komme meg i møte, og hun blir bare ufin i svarene når jeg prøver å snakke om det.

Har dere noen forslag?

Er det jeg som tenker feil her?? Innspill eller kommentarer?

Jeg savner kona mi føler jeg, når det kommer til intimitet og sex, og hun bryr seg ikke. Så, hun vektlegger ikke mine følelser eller behov noe som helst. 
 

 

Anonymkode: e10fb...3ab

Hva gjør du for henne? Står hun åå med unger og husarbeid fra morgen til kveld? Hva gjør du?

Prøv selv å ha energi å lyst, etter en natt med halv søvn. En mann som vil ha mat og klær en unge som henger på deg deg døgnet rundt. Når du da er utslitt og kun trenger søvn står gubben der klar for ei treningsøkt i senga. Hun sier du gar fokus på feil ting. Begynn der å finn ut hva hun mener.  Og du det er så turn off  med sex mas. Hva med meg da, også har du kanskje ikke gjort noe eller bare bittelitt av 1000 hjemme og familie ting

Anonymkode: 781d4...d19

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en godt voksen kvinne. Nærhet og sex er viktig i et forhold. Altså, klem, kyss, armkrok, kos og sex. Hvis ikke bor man sammen som venner. Noen par liker vel det også, men da må man selvfølgelig være like.

Her må du nesten finne grunnen til at hun ikke ønsker nærhet, kos og sex. Hvis hun ikke kan gi deg noen grunn, så er løpet kjørt. Hvis hun oppgir en grunn, så må dere jobbe med å fikse det. Noen annen løsning er det jo ikke. Og går det ikke, så har du min fulle forståelse om du forlater henne. Begge i forholdet har ansvar for å jobbe for et godt kjærlighetsliv.

Anonymkode: acf20...53b

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje fordi han (ts) elsker sin kone. Mange menn (sjokkerende nok) setter kjærlighet foran en utløsning i ny og ne. De elsker sin partner, derfor blir de.

Det virker ikke som du tenkte over det en gang, så jeg tviler på at ekte kjærlighet er noe du har opplevd noen gang. Deler man ekte kjærlighet med sin partner, er man kanskje villig til å avstå fra ukentlig sex. Det er, tross alt, bare en utløsning og noe som er over på minutter. Samlivet med den man elsker er noe som foregår hele tiden.

Anonymkode: c0342...c9c

Jeg er enig med med deg for min egen del, men det er ikke det TS skriver. TS skriver at han vil at kona skal gå med på å ha sex en gang i uka som et kompromiss. Han virker totalt uinteressert i hennes opplevelse av situasjonen. Hvis du faktisk har noen glede av sex med noen du vet gjør det som et kompromiss så elsker du ikke personen.

Og merk at TS ikke skriver at annen nærhet kan være godt nok.

Anonymkode: 47382...d56

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hæ? hva er dette for noe å si???


Du vet jo at man elsker en partner på en helt annen måte, og det innebærer også å være kåt på denne personen. For å elske en partner er som regel ikke betingelsesløst, det holder ikke alltid å kun være venner uten den initielle tiltrekningen og intimiteten.
 

Det er faktorer i forholdet som holder kjærligheten i live; ellers så dør kjærligheten. 

Anonymkode: 48909...570

Jeg regner med å bli langt over 80 år, sammen med min kone. Så du tenker at vi ikke kan dele en felles kjærlighet uten å ha samleie frem til en av oss dør? 

Dine tanker er et vanlig problem. Som resulterer i pliktsex og unødvendig dårlige samliv og samlivsbrudd. Er ikke positivt for å få tilbake en fysisk intimitet med den typen av sammenblanding av det å elske sin partner, og være kåt når partneren ønsker det.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Jeg hadde krevd parterapi. Om hun ikke er villig til det er hun ikke interessert i å redde forholdet og det er over🤷🏻‍♀️

Jeg mistet ALL sexlyst på exen min fordi han som ønsket å bli pappa ikke fulgte opp. Han utviklet seg til en sutrende narsissist som bare klagde på at livet ikke ble som han ønsket seg og det var selvfølgelig alle andres feil.

Orket ikke at han rørte meg. Så da vi ble separert begynte jeg å date. Fått meg kjæreste og stakkaren blir angrepet hver gang vi møtes😅 
 

Sexlysten min forsvant aldri. Kun på ex fordi følelsene var død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (34 minutter siden):

Så du tenker:

Blir kåt på noen == Elske noen? 

Jeg elsker mine barn, og heldigvis er jeg alt annet enn kåt på dem. 

Så du tenker at kjærlighet ovenfor en partner == kjærlighet ovenfor barn? Det høres ikke helt friskt ut, kompis.

Anonymkode: 71715...700

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (30 minutter siden):

Så du tenker:

Blir kåt på noen == Elske noen? 

Jeg elsker mine barn, og heldigvis er jeg alt annet enn kåt på dem. 

Nei. Det er mye mer enn å være kåt.

Jeg tenker at når man er glad i noen som kjæreste så vil man ønske nærhet. Det kan være å ligge tett. Gi en klem. Si noe fint. 

Man vil ikke bagatellisere og latterliggjøre partnerens følelser og for eksempel si at han tenker med pikken. Det er helt normalt å ønske et kjæresteforhold. Det er også normalt å ikke ha lyst i perioder, men det er måten hun håndterer det og møter ham. Forakt.

Det at de ikke har sex er bare toppen av isfjellet her. Hun viser ikke på noen måte at hun ønsker et kjæresteforhold sånn som jeg leser det.

Anonymkode: d39d9...f81

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er mannen i forholdet, og vi er nå på vei ut av småbarnsperioden, livet er stabilt og bra og vi er på mange måter godt gift. Vi har vært sammen i mange år, men sexlivet og den romantiske delen av forholdet har vært dårlig siste årene. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men sier hun ikke har behov, glemmer osv. Det ligger altså på meg når det kommer til hverdagslige ting som en klem, et kyss, holde rundt, elle å invitere til sex. Vi har knapt hatt sex i år, og lite i hele fjor. De siste årene har vi hatt sex kanskje 8-10 ganger i året. Jeg har på flere måter prøvd å snakke med henne om dette, men får bare krasse svar om at jeg tenker med pikken, bare maser, fokuserer på feil ting, ikke tar hensyn til at hun ikke har lyst osv. Det at jeg fortsatt elsker min kone etter så mange år, og fortsatt beundrer henne og vil ha nærhet og sex med henne er altså et problem for henne. Det virker som at hun helst bare vil være praktiske venner. 
 

Hva tenker dere. Er det jeg som er kravstor, eller hun som har issues. Kanskje hun ikke egentlig liker meg på den måten lenger? 
 

Jeg har sagt at intimitet og sex er en forutsetning for meg, men at sex en gang i uka er et kompromiss jeg er ok med. Det er IKKE sånn at jeg har fremsatt dette som et krav, men i diskusjoner så snakker man jo på et tidspunkt om hvor ofte osv.

I bunn og grunn ender dette opp i et tilfelle hvor jeg over flere år har prøvd å snakke med henne om mine ønsker og behov, men hvor hun ikke ser ut til å bry seg. Hun prøver ike å komme meg i møte, og hun blir bare ufin i svarene når jeg prøver å snakke om det.

Har dere noen forslag?

Er det jeg som tenker feil her?? Innspill eller kommentarer?

Jeg savner kona mi føler jeg, når det kommer til intimitet og sex, og hun bryr seg ikke. Så, hun vektlegger ikke mine følelser eller behov noe som helst. 
 

 

Anonymkode: e10fb...3ab

Tror ikke det der går dessverre.

Du kommer til å bli mer og mer frustrert av å drifte a/s familien uten å få dekt dine behov, og jeg tviler ærlig talt på at hun har særlig følelser for deg.

Begynn å forbered deg praktisk og mentalt på å gå bare.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Det er overhodet ikke unormalt at sexlivet er dårligere enn ellers i en småbarnsperiode. Par som ikke vil være sammen, burde gå hvert til sitt, men hyppighet av sex, behøver ikke å bety at noen i en småbarnsperiode ikke får til det samlivet de ønsker seg på lang sikt.

Det her handler ikke om sexlivet deres, at det mangler er bare et symptom på det virkelige problemet. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke lese hennes tanker, men hun gir ham aldri noen kjærtegn eller nærhet. Det er ikke bare sex som mangler.

Noen snakker om å oppleve ekte kjærlighet. Akkurat.

Det er akkurat det han ikke opplever i sitt forhold.

Anonymkode: d39d9...f81

Nettopp, det er null samhørighet..det her forholdet er i realiteten over.

At hun gjør narr av sexbehovet hans og ikke har noen interresse for kjærtegn viser hvor langt de har kommet..det her vil snart føles som å bo med fienden helt enkelt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

Det her handler ikke om sexlivet deres, at det mangler er bare et symptom på det virkelige problemet. 

Jeg er usikker på historien deres. Om de har vært forelsket og lidenskapelige, eller om det at de valgte hverandre var praktisk. Jeg reagerer på at det ikke settes krav, men man har blitt enige om sex én gang i uken. Denne typen distansert språk, betyr ofte at "man" ikke har vært helt real. Jeg mener absolutt at om det er over, er det over, men om jeg hadde hatt barn, hadde jeg prøvd en runde med terapi. Om ikke annet enn for å kunne si at vi prøvde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Jeg er usikker på historien deres. Om de har vært forelsket og lidenskapelige, eller om det at de valgte hverandre var praktisk. Jeg reagerer på at det ikke settes krav, men man har blitt enige om sex én gang i uken. Denne typen distansert språk, betyr ofte at "man" ikke har vært helt real. Jeg mener absolutt at om det er over, er det over, men om jeg hadde hatt barn, hadde jeg prøvd en runde med terapi. Om ikke annet enn for å kunne si at vi prøvde.

Jo da ikke helt uenig i det, uansett er de pålagt mekling når barna er under 16..

Men det underliggende prolemet her vil terapi aldri løse..de passer ikke sammen, har mest trolig aldri passet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine er tenåringer og det ble aldri bedre. Det min kjære i handling ønsker av meg er at vi skal bo sammen som søsken. At jeg er med å betale for hus, rydde, vaske, lage mat, levere på trening.

Når jeg flytter ut eller finner noen på si så kommer hun til å bli dypt overrasket for på tross av parterapi, diskusjon og krangel så synker det bare ikke inn at jeg ønsker noe annet av en relasjon enn henne. Så hun lar det skure og gå. Hun forstår ikke at et menneske midt i livet kan ønske nærhet og sex for det gjør ikke hun, i alle fall ikke med meg.

Anonymkode: 71715...700

Veldig gjenkjennelig. Jeg burde ha gått på 10 år, men ble hengende i det i 10 år til. Det ene barnet utviklet problemer, og å bo sammen var praktisk for samarbeidet, men jeg ble etterhvert depressiv av det, og helt apatisk. Hun skjønte heller ikke noe, for vi skulle jo bli gamle sammen. 

Anonymkode: 0d76d...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

Jo da ikke helt uenig i det, uansett er de pålagt mekling når barna er under 16..

Men det underliggende problemet her vil terapi aldri løse..de passer ikke sammen, har mest trolig aldri passet sammen.

Det er godt mulig ikke dette kan fikses, og jeg tror ikke det underliggende problemet er sex, men at de ikke samarbeider og kommuniserer godt. Jeg er forsiktig med å si til par med barn at de burde gå fra hverandre uten at de har prøvd eller er i fare. Jeg mener at man kan forvente nærhet og intimitet i et forhold, men når noen sier: "man har blitt enige om" vet jeg ikke om de har snakket sammen eller om det foregår noe som én av dem er enig i ?

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...