Gå til innhold

Når hun ikke bryr seg om hans behov


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mannen i forholdet, og vi er nå på vei ut av småbarnsperioden, livet er stabilt og bra og vi er på mange måter godt gift. Vi har vært sammen i mange år, men sexlivet og den romantiske delen av forholdet har vært dårlig siste årene. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men sier hun ikke har behov, glemmer osv. Det ligger altså på meg når det kommer til hverdagslige ting som en klem, et kyss, holde rundt, elle å invitere til sex. Vi har knapt hatt sex i år, og lite i hele fjor. De siste årene har vi hatt sex kanskje 8-10 ganger i året. Jeg har på flere måter prøvd å snakke med henne om dette, men får bare krasse svar om at jeg tenker med pikken, bare maser, fokuserer på feil ting, ikke tar hensyn til at hun ikke har lyst osv. Det at jeg fortsatt elsker min kone etter så mange år, og fortsatt beundrer henne og vil ha nærhet og sex med henne er altså et problem for henne. Det virker som at hun helst bare vil være praktiske venner. 
 

Hva tenker dere. Er det jeg som er kravstor, eller hun som har issues. Kanskje hun ikke egentlig liker meg på den måten lenger? 
 

Jeg har sagt at intimitet og sex er en forutsetning for meg, men at sex en gang i uka er et kompromiss jeg er ok med. Det er IKKE sånn at jeg har fremsatt dette som et krav, men i diskusjoner så snakker man jo på et tidspunkt om hvor ofte osv.

I bunn og grunn ender dette opp i et tilfelle hvor jeg over flere år har prøvd å snakke med henne om mine ønsker og behov, men hvor hun ikke ser ut til å bry seg. Hun prøver ike å komme meg i møte, og hun blir bare ufin i svarene når jeg prøver å snakke om det.

Har dere noen forslag?

Er det jeg som tenker feil her?? Innspill eller kommentarer?

Jeg savner kona mi føler jeg, når det kommer til intimitet og sex, og hun bryr seg ikke. Så, hun vektlegger ikke mine følelser eller behov noe som helst. 
 

 

Anonymkode: e10fb...3ab

  • Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje kona di er dritslliten og utmattet av ansvarsfølelse av hus og hjem og unger. Jeg orker heller ikke sex nå. 

Anonymkode: e2385...0ab

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kone høres ut som min mann. Det er tøft å stå i. 

Anonymkode: 8938e...c93

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville merket meg hvor mye søvn hun får. Om hun er søvndeprivert kan dette påvirke hennes sexlyst. Hvor forståelsesfull Tror du at hun opplever deg? 

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

Det er dynamikken over tid i deres forhold som har gjort at dere er der dere er i dag. Blir absolutt ikke bedre av at du forteller henne at du kan akseptere sex en gang i uken, og maser om at det er feil på henne. Du kan gjerne si at du savner å være kjærester, og ikke kun kolleger som drifter AS familien, men prøv å gjøre noe med dynamikken. 

Først til deg selv, se deg i speilet. Er du den beste varsjonen av deg selv i det fysiske speilet. Hvis ikke så fikser du på det. 

Er du blid, positiv og fikser ting uten å bli maset på. Som ordner med barnebursdag eller tar ansvar å komme med forslag til sommerferie og ordner bestilling av billetter med mer når dere har blitt enige. 

Bekreftelse og oppmuntring i hverdagen, uten forventninger om sex. 

Skap nye nytt og variasjon i livet deres. En ny felles hobby dere kan prøve ut. Nye venner, nye reiser eller opplevelser. 

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun burde lytte til deg. En ting er manglende sexliv i en småbarnsperiode. Men manglende nærhet generelt er virkelig skadelig for forholdet. 
 

Prater dere godt sammen for øvrig? Eller er det bare familien as og alt det praktiske? For min del er den mentale nærheten en forutsetning for å være fysisk nær, så det er derfor jeg spørZ 

Anonymkode: d2fe5...7b4

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes hun burde lytte til deg. En ting er manglende sexliv i en småbarnsperiode. Men manglende nærhet generelt er virkelig skadelig for forholdet. 
 

Prater dere godt sammen for øvrig? Eller er det bare familien as og alt det praktiske? For min del er den mentale nærheten en forutsetning for å være fysisk nær, så det er derfor jeg spørZ 

Anonymkode: d2fe5...7b4

Og kanskje hun mener st han burde lytte til henne? 

Anonymkode: e2385...0ab

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har sagt at intimitet og sex er en forutsetning for meg, men at sex en gang i uka er et kompromiss jeg er ok med.

Hvis sex en gang i uka er et kompromiss for deg så skjønner jeg godt at hun opplever det som mas.

"Det vanligste er å ha sex et par ganger i måneden. "

https://www.life.no/tips-rad/energi/nordmenns-sexvaner

 

  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gidda et forhold med så lite sex. Og jeg er kvinne.

Anonymkode: a65dd...a23

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (27 minutter siden):

Hvis sex en gang i uka er et kompromiss for deg så skjønner jeg godt at hun opplever det som mas.

"Det vanligste er å ha sex et par ganger i måneden. "

https://www.life.no/tips-rad/energi/nordmenns-sexvaner

 

De har nok mye mindre sex enn det. De har hatt mindre enn én gang i måneden før og nå har det stoppet omtrent helt opp. Det viktigste poenget er at det bare er han som gir fysiske kjærtegn og tar initiativ. Problemet er ikke at de snakker om det.

Hun har lite lyst. Det trenger ikke være hans skyld. Det har kanskje med arbeidsfordeling å gjøre, men det er slett ikke sikkert. Det bør de ha en dialog om.

Noen mangler sexlyst, rett og slett (se link under)

Egentlig heller jeg litt mot at han bør gå. Jeg tror det er stor sannsynlighet for at han er bitter om 10 år og føler at toget har gått hvis han ikke gjør noe drastisk. Hvorfor er det ikke flere menn som går?

Han bør starte med parterapi og gi det en sjanse da.

Anonymkode: d39d9...f81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det ikke flere menn som går?

 

Anonymkode: d39d9...f81

Kanskje fordi han (ts) elsker sin kone. Mange menn (sjokkerende nok) setter kjærlighet foran en utløsning i ny og ne. De elsker sin partner, derfor blir de.

Det virker ikke som du tenkte over det en gang, så jeg tviler på at ekte kjærlighet er noe du har opplevd noen gang. Deler man ekte kjærlighet med sin partner, er man kanskje villig til å avstå fra ukentlig sex. Det er, tross alt, bare en utløsning og noe som er over på minutter. Samlivet med den man elsker er noe som foregår hele tiden.

Anonymkode: c0342...c9c

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sex. Det er, tross alt, bare en utløsning og noe som er over på minutter. 

Anonymkode: c0342...c9c

Hvis man gjør det feil, så. 

Anonymkode: b9c85...8b2

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje fordi han (ts) elsker sin kone. Mange menn (sjokkerende nok) setter kjærlighet foran en utløsning i ny og ne. De elsker sin partner, derfor blir de.

Det virker ikke som du tenkte over det en gang, så jeg tviler på at ekte kjærlighet er noe du har opplevd noen gang. Deler man ekte kjærlighet med sin partner, er man kanskje villig til å avstå fra ukentlig sex. Det er, tross alt, bare en utløsning og noe som er over på minutter. Samlivet med den man elsker er noe som foregår hele tiden.

Anonymkode: c0342...c9c

Han elsker henne, men hun elsker ikke ham. Ikke som en kjæreste i alle fall.

Anonymkode: d39d9...f81

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han elsker henne, men hun elsker ikke ham. Ikke som en kjæreste i alle fall.

Anonymkode: d39d9...f81

Det er overhodet ikke unormalt at sexlivet er dårligere enn ellers i en småbarnsperiode. Par som ikke vil være sammen, burde gå hvert til sitt, men hyppighet av sex, behøver ikke å bety at noen i en småbarnsperiode ikke får til det samlivet de ønsker seg på lang sikt.

Endret av Helene1982
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ordet "småbarnstid" er stikkordet her. 

Når var siste fødselen hennes? 

Anonymkode: b9c85...8b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Det er overhodet ikke unormalt at sexlivet er dårligere enn ellers i en småbarnsperiode. Par som ikke vil være sammen, burde gå hvert til sitt, men hyppighet av sex, behøver ikke å bety at noen i en småbarnsperiode ikke får til det samlivet de ønsker seg på lang sikt.

Jeg kan ikke lese hennes tanker, men hun gir ham aldri noen kjærtegn eller nærhet. Det er ikke bare sex som mangler.

Noen snakker om å oppleve ekte kjærlighet. Akkurat.

Det er akkurat det han ikke opplever i sitt forhold.

Anonymkode: d39d9...f81

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen snakker om å oppleve ekte kjærlighet. Akkurat.

Det er akkurat det han ikke opplever i sitt forhold.

Anonymkode: d39d9...f81

Hun opplever vel ikke det hun heller, når mannen bestrider hvorfor hun oppfatter virkeligheten og prøver seg med kompromiss.

Et rart problem er at en del småbarnsmødre kan føle at de ikke orker kroppskontakt med mannen fordi barna klenger sånn på dem at de blir "overmett" på kroppskontakt. Barn trenger jo hudkontakt men de har som regel 2 foreldre. En annen ting er rett og slett at søvnmangel kan blokkere libido. I gangen dager hadde mødrene årlig husmorferie uten mann og barn, kanskje på tide å innføre det igjen. 

Anonymkode: b9c85...8b2

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke lese hennes tanker, men hun gir ham aldri noen kjærtegn eller nærhet. Det er ikke bare sex som mangler.

Noen snakker om å oppleve ekte kjærlighet. Akkurat.

Det er akkurat det han ikke opplever i sitt forhold.

Anonymkode: d39d9...f81

Det jeg mener, er at to opplevelser av situasjonen kan være sanne samtidig – og av og til har man rett, men må velge å være helt for at situasjonen skal bli bedre. Man kan ulike behov for sex. Og om disse behovene er veldig ulike, vil man få problemer. Om man i utgangspunktet hadde et godt sexliv, men livet skjedde og man kom ut av rytmen, tror jeg at det er verdt et forsøk å prøve å fikse det.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er mannen i forholdet, og vi er nå på vei ut av småbarnsperioden, livet er stabilt og bra og vi er på mange måter godt gift. Vi har vært sammen i mange år, men sexlivet og den romantiske delen av forholdet har vært dårlig siste årene. Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men sier hun ikke har behov, glemmer osv. Det ligger altså på meg når det kommer til hverdagslige ting som en klem, et kyss, holde rundt, elle å invitere til sex. Vi har knapt hatt sex i år, og lite i hele fjor. 

Anonymkode: e10fb...3ab

Mine er tenåringer og det ble aldri bedre. Det min kjære i handling ønsker av meg er at vi skal bo sammen som søsken. At jeg er med å betale for hus, rydde, vaske, lage mat, levere på trening.

Når jeg flytter ut eller finner noen på si så kommer hun til å bli dypt overrasket for på tross av parterapi, diskusjon og krangel så synker det bare ikke inn at jeg ønsker noe annet av en relasjon enn henne. Så hun lar det skure og gå. Hun forstår ikke at et menneske midt i livet kan ønske nærhet og sex for det gjør ikke hun, i alle fall ikke med meg.

Anonymkode: 71715...700

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Det jeg mener, er at to opplevelser av situasjonen kan være sanne samtidig – og av og til har man rett, men må velge å være helt for at situasjonen skal bli bedre. Man kan ulike behov for sex. Og om disse behovene er veldig ulike, vil man få problemer. Om man i utgangspunktet hadde et godt sexliv, men livet skjedde og man kom ut av rytmen, tror jeg at det er verdt et forsøk å prøve å fikse det.

Jeg tror også det er verd et forsøk å fikse det.

Anonymkode: d39d9...f81

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...