Gå til innhold

Blir bv automatisk kontaktet om man går til fastlegen med alkoholproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, men det er kun fysiske plager man kan få medikamentell behandling for. De psykiske må man deale med på bare måter, det var poenget mitt.

 

ts

Anonymkode: de60a...814

Nei, man får medikamentell behandling for det psykiske også... Feks beroligende pga abstinenser i form av angst og urolighet. 

Anonymkode: 1ec2a...531

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stoler jeg ikke på i. Det. Hele. Tatt. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Neivel. Lykke til når barna deres selv melder fra om hva de opplever hjemme. Du kommer tydeligvis ikke til å søke hjelp før det skjer. 

Anonymkode: 73030...f80

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis ikke alkoholforbruket deres skaper akutt fare for barnas liv og helse, er det ikke sikkert at barnevernet blir koblet inn til å begynne med. Dere blir sikkert nødt til å ta Peth blodprøve med jevne mellomrom for å sjekke alkoholbruket/nivået. Det er kun rusprøver som må tas som urin under oppsyn. Peth måler nivået i blodet over tid. Hvis dere frivillig går med på et opplegg for å få hjelp. Om barnevernet blir kontaktet kan de kreve at dere tar disse som en del av et behandlingsopplegg i samarbeid med fastlege og barnevern. 

Anonymkode: 12a67...dd1

Ja, det er jeg ikke så interessert i. Jeg ønsker faktisk hjelp. Terapi i kombinasjon med Naltrexone. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tydelig at ingen har erfaring eller kompetanse her. Kunne like gjerne skrevet «hva syntes du personlig at burde skje med foreldre som strever med alkoholinntaket?» det spørsmålet er jeg ikke så interessert i svar på. Det har ingen verdi for meg. 
 

Hvis noen har erfaring eller kompetanse å komme med blir jeg glad, hvis ikke er jeg lite interessert i din personlige mening om hvordan ting burde være. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Jeg har allerede svart deg, du likte bare ikke svaret mitt.. 

Anonymkode: 1ec2a...531

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at BV gjør noe. Har en svoger som er alkoholiker, han har ikke mistet omsorgen. Moren er forøvrig ikke alkoholiker. 
 

Kan jeg spørre om hvor mye dere drikker?

Håper dere får hjelp uten fordømmelse, du virker innsiktsfull og oppegående.

Anonymkode: 280df...16a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke det ligger en automatikk i dette. Så det vil nok avhenge av hva du forteller. 
 

Gjennom jobben min har jeg ofte sittet rundt bordet i møte med barnevernet og foreldre. Barnevernet er der for å hjelpe. Jeg tror ikke du har noe å frykte om dere skulle bli meldt. Dere kan få hjelp, veiledning og tiltak. Det er ikke akkurat som barnevernet kommer til å røske ungene deres ut av hjemme uten at det er helt krise hjemme hos dere.

Be om hjelp! Det vil uansett være formidlende om barnet selv sier ifra til noen voksne.. 

 

 

Anonymkode: 0cc5e...8ab

Det oppleves ikke som hjelp for en som ikke ønsker eller ser et behov for hjelp. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har møtt foreldre med rusproblemer (alkohol og andre rusmidler) via jobb. Ingen av dem er fratatt barna selv om bv er koblet inn, men de får veiledning. Det skal utrolig mye til for at bv ønsker omsorgsovertakelse (det er i tillegg veldig dyrt).

Anonymkode: f6031...386

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna ? 
Er det vanlig at  vinflaska står på bordet hjemme hos dere daglig? 
Det er så feigt å prøve safe din egen situasjon mens barna må vokse opp med foreldre som TROR at barna ikke vet eller skjønner hva slags drit foreldrene holder på med. 
Det er dritt å vokse opp med en sånn forelder 

Anonymkode: 3a01c...78e

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har allerede svart deg, du likte bare ikke svaret mitt.. 

Anonymkode: 1ec2a...531

Nei, jeg er ikke interessert i en personlig synsing. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så frustrerende det er å snakke med rusmisbrukere, det er som å snakke til en vegg. Jeg er selv barn av en rusmisbruker, og har nesten ingen kontakt med min far den dag i dag, som et resultat av hans oppførsel i ruspåvirket tilstand. Om jeg gifter meg, så følger han meg ikke til alters, hadde jeg fått barn, ville han aldri fått være alene med dem. Tenk litt mer langsiktig enn den kortvarige konsekvensen du frykter akkurat nå.. 

Anonymkode: 1ec2a...531

  • Liker 31
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg er ikke interessert i en personlig synsing. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Det har ikke vært personlig synsing, det har vært profesjonell erfaring, men fordi du ikke liker svaret, så anser du det som personlig synsing. 

Anonymkode: 1ec2a...531

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer litt på om jeg skal tørre. Vi strever begge to med alkoholinntaket, men tenker det er best om vi evt. går en og en med litt mellomrom til hver vår lege? Blir bv. Automatisk koblet på? 

Anonymkode: de60a...814

All helsepersonell har en plikt å melde ifra hvis dem har grunn å tro at barn utsettes for alvorlig omsorgssvikt. 

Hvis deres alkoholforbruk innebærer at dere ikke kan ta være på barnet deres, så bør dere uansett se til å få hjelp av både helsetjenesten og barnevernet. Det er folk som har som jobb å hjelpe dere.

Hvis dere skjønner at dere har et problem med alkohol men kan ta være på barna, så er det en del som fastlegen kan hjelpe dere med. 

Supert at du/dere ser at alkohol har blitt et problem.

Hjertelig til lykke til å få orden på dette. 

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis dere har råd til det, ville jeg anbefalt og sjekke inn på privat behandlingsklinikk. Det koster nesten 150.000kr, men de har taushetsplikt. Melder ikke fra til barnevern, eller fastlege osv mtp førerkort.

 

Anonymkode: 09965...06f

Helsepersonell har meldeplikt uavhengig av arbeidsplass.

Anonymkode: 6d8fb...8dc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drikker du nå? Mens du skriver her? 

Anonymkode: 93212...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis dere har råd til det, ville jeg anbefalt og sjekke inn på privat behandlingsklinikk. Det koster nesten 150.000kr, men de har taushetsplikt. Melder ikke fra til barnevern, eller fastlege osv mtp førerkort.

 

Anonymkode: 09965...06f

Direkte feil! Vi gjør det, og det er vår plikt. Om vi ikke følger den får vi ikke drive. 

Anonymkode: aed07...25d

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tviler på at BV gjør noe. Har en svoger som er alkoholiker, han har ikke mistet omsorgen. Moren er forøvrig ikke alkoholiker. 
 

Kan jeg spørre om hvor mye dere drikker?

Håper dere får hjelp uten fordømmelse, du virker innsiktsfull og oppegående.

Anonymkode: 280df...16a

Ja, jeg føler meg også som det. Jeg har ikke kjørt livet mitt i grøfta, men prøver å være i forkant av det, for mine barns skyld. Jeg tror ikke fordømmelse noen gang har gjort noen rusfri. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fastlegen din kommer neppe til å melde, det gjør de svært sjeldent. Oppsøk hjelp, det vil du ikke angre på. Det blir bare verre etterhvert som årene går. 😞

Anonymkode: aed07...25d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det stoler jeg ikke på i. Det. Hele. Tatt. 
 

ts

Anonymkode: de60a...814

Du dr mer redd for bv enn du er for at barna dine skal ta skade av misbruker dere , skremmende 

Anonymkode: 9995d...a2e

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tviler på at BV gjør noe. Har en svoger som er alkoholiker, han har ikke mistet omsorgen. Moren er forøvrig ikke alkoholiker. 
 

Kan jeg spørre om hvor mye dere drikker?

Håper dere får hjelp uten fordømmelse, du virker innsiktsfull og oppegående.

Anonymkode: 280df...16a

Men her drikker begge

Anonymkode: 9995d...a2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tviler på at BV gjør noe. Har en svoger som er alkoholiker, han har ikke mistet omsorgen. Moren er forøvrig ikke alkoholiker. 
 

Kan jeg spørre om hvor mye dere drikker?

Håper dere får hjelp uten fordømmelse, du virker innsiktsfull og oppegående.

Anonymkode: 280df...16a

Innsiktsfull?? Jøss så forskjellig man der på det

Anonymkode: 9995d...a2e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...