Gå til innhold

Det er ikke gratis helsehjelp i Norge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ironisk å klage på at du får for lite gratis når det offentlige finansierer hele livet ditt, du bidrar med nada på egen hånd. Ikke jobber du, ikke får du lønn, ikke bidrar du i samfunnet, men KLAGER det gjør du. Stemmer for å fjerne uføretrygden helt, og heller redusere egenandelen. Da hadde du plutselig enten klart å jobbe, eller kuttet sutringen i det du hadde nok med å finne en lun soveplass under en bro.

Anonymkode: 7b965...ab9

Det er sjelden jeg skulle ønske at skjebnen bet noen ,men her skulle jeg faktisk ønske at du selv fikk føle litt hvordan dårlig helse kan føles !

Anonymkode: 9a19b...198

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det jeg er misfornøyd med, er kvalitet på helsehjelp når man ikke har «standardsykdommer», og samtidig er for blakk og syk til å dra utenlands og få adekvat hjelp. Eller som et minimum rett diagnose. Jeg blåser vel ca 5000kr i mnd på smertestillende, tannlege og behandling som gjør at jeg kan utsette kortison injeksjoner, ihvertfall inntil videre.

Å snakke om 3k i året gir ingen mening. Håper det går bra med ts sin sykdom🥰

Anonymkode: 91899...4b7

Støttes.  Fikk selv en særs uvanlig sykdom, dog hadde den våre behandlbar om sykehuset hadde diagnosert en fortere.

Istedenfor fikk en beskjed om å gå hjem og hvile- En enkel MR hadde bekreftet ståa, men slikt må en jo vente ett halvår på, dyrt må vite. I mellomtiden fikk sykdommen herje vilt. 

Endte opp ufør med store nerveskader og endeløse tilleggsplager - undrer meg på hvor mye sparte staten da, i uføretrygd? Hvor mye sparte jeg? Med ett liv som aldri blir det samme? 

Ja, en er stortsett heldig i Norge, dei er etterhvert gode på kreft og hjerte og kar, her er de raske og gode. 

Men andre med sykdommer som ikke nødvendigvis tar livet av deg, men er  invalidiserende, da er det særs tilfeldig helsehjelp å få, undrer meg på hvor mange som ender opp ufør i ei helsekø.. 

Anonymkode: 376be...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (9 timer siden):

Du er ufør..... samfunnet betaler allerede alle dine kostnader. Du birdrar selv 0

I tillegg får du 99% av kostnadene dine dekket nå som du er syk

Og du klager!!!! Hadde du vært fattig i USA og ikke hatt riktig forsikring hadde du fått null hjelp

Sånn til opplysning så har jeg betalt skatt siden jeg begynte å jobbe som 18 åring. Ble ufør når jeg var 58, er 59 nå, så å kalle meg snylter ligner ingenting. Jeg har også mer enn minstesats på ufør + pensjon fra KLP siden jeg har jobbet. Dessuten så velger man ikke selv om man er ung eller eldre når man blir syk eller skadet så man ikke kan arbeide lenger. 

Nok en gang, så klager jeg ikke. Jeg klarer å betale for meg, men det er mange som er dårligere stilt å lever på minstesatser som sliter. 

Anonymkode: 5f874...9c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (21 timer siden):

Du er ufør..... samfunnet betaler allerede alle dine kostnader. Du birdrar selv 0

I tillegg får du 99% av kostnadene dine dekket nå som du er syk

Og du klager!!!! Hadde du vært fattig i USA og ikke hatt riktig forsikring hadde du fått null hjelp

Så slemt skrevet. Folk kan ikke noe for at de blir uføre

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 21.45):

 

 

Utrolig hvor mange som leser og tolker i hytt og pine uten å vite hva de svarer på, men svarer det de vil. 

Dere må gjerne være både skamfulle og synes det er pinlig, men jeg blir flau på deres vegne som ikke evner å lese hva det handler om. 

Ts

Anonymkode: 5f874...9c2

Da må du forklare. Du har betalt snart egenandelen og skriver et innlegg om at helsehjelp ikke er gratis. Dette for du kritikk på, med kommentarer om at egenandel må du tåle å betale. Hva er det vi ikke skjønner? 

Anonymkode: afc65...d82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt og klag. Vi er kjempeheldig her i landet kontra mange andre land.

Min mor fikk behandling for kreft og hver 3 uke fikk hun cellegift til godt over 300.000 kroner. Dette fikk hun i ca 1 år. Tenker folk skal være takknemlig for den hjelpen vi får her i landet. At vi skal betale en viss sum frem til frikort er jeg helt enig i.

Anonymkode: 773ea...12b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (39 minutter siden):

Så slemt skrevet. Folk kan ikke noe for at de blir uføre

Nei

men det er greit å være litt takknemmelig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er sjelden jeg skulle ønske at skjebnen bet noen ,men her skulle jeg faktisk ønske at du selv fikk føle litt hvordan dårlig helse kan føles !

Anonymkode: 9a19b...198

Jeg kan glede deg med at jeg har dårlig helse, og bruker ca 3500 kr mnd på medisiner som ikke dekkes av blå resept. Likevel ville jeg aldri finne på å klage over et dårlig helsevesen og at jeg ikke får nok av det offentlige slik den uføre jeg siterte gjør. Vi er knallheldige som har et offentlig helsevesen som dekker slik det gjør, og de som er uføre skal prise seg lykkelig over at folk gidder å bidra til den velferdsordningen. Den kommer til å ta slutt på et tidspunkt, det er ikke penger i Norge til at stadig flere skal være på ufør over å jobbe. Ingen, absolutt ingen, burde fått varig ufør før de er 60. At du er et angstfylt vrak når du er 23 betyr ikke at de aldri kan jobbe igjen f.eks. De som klager over å få for lite i Norge burde ikke fått en krone. 

Anonymkode: 7b965...ab9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan glede deg med at jeg har dårlig helse, og bruker ca 3500 kr mnd på medisiner som ikke dekkes av blå resept. Likevel ville jeg aldri finne på å klage over et dårlig helsevesen og at jeg ikke får nok av det offentlige slik den uføre jeg siterte gjør. Vi er knallheldige som har et offentlig helsevesen som dekker slik det gjør, og de som er uføre skal prise seg lykkelig over at folk gidder å bidra til den velferdsordningen. Den kommer til å ta slutt på et tidspunkt, det er ikke penger i Norge til at stadig flere skal være på ufør over å jobbe. Ingen, absolutt ingen, burde fått varig ufør før de er 60. At du er et angstfylt vrak når du er 23 betyr ikke at de aldri kan jobbe igjen f.eks. De som klager over å få for lite i Norge burde ikke fått en krone. 

Anonymkode: 7b965...ab9

Ts klager ikke på vegne av seg selv men på vegne av de som ikke har råd til egenandelene. Det har hun skrevet flere ganger

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (12 timer siden):

Nei

men det er greit å være litt takknemmelig

Det er lov å være misfornøyd med ting. Bare fordi vårt helsevesen er bedre enn i usa så er det ikke perfekt på noen måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (43 minutter siden):

Det er lov å være misfornøyd med ting. Bare fordi vårt helsevesen er bedre enn i usa så er det ikke perfekt på noen måte.

Jada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...