Gå til innhold

Hva svare denne moren? Angående gaming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du virker sympatisk du

Anonymkode: 9b46c...531

Kanskje mer ett varsko 

Anonymkode: 768d5...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva blir det neste - insistere på barna skal spise grønnsaker!? 

Anonymkode: 86918...c3e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva blir det neste - insistere på barna skal spise grønnsaker!? 

Anonymkode: 86918...c3e

Ts her

Jeg serverer det jeg vil, barnet kan spise det barnet vil av det som er servert. 
 

Vil ikke barnet være ute på mandag, da kan det bare bli hjemme. Det barnet kan ikke bestemme at det skal være inne hos oss, når vi alle er ute. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At på mandag blir det utedag, men at vi kan finne en annen dag der guttene kan spille sammen

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Det var fint da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her i huset er det jeg som bestemmer, både og egne barn og de som er på besøk. Fint vær, da er vi ute, kjipt vær, da kan vi fint være inne

Det blir en fantastisk sommer når barnet ditt aldri får besøk når sola skinner.

Anonymkode: 0a461...f3a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Barn som spiller hver eneste dag er ikke så ettertraktet her nei. De kan fint være ute i 2-3 timer, og vet de at det ikke blir spilling, da slipper de å hele tiden mase om den spillingen

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Hver dag? Er denne gutten med hjem til dere hver dag? Ifølge deg så har ikke denne gutten PlayStation så hvis spilling på mandag betyr spilling hver dag må du begynne å begrense din egen sønn da det er tydeligvis der problemet om spilling hver dag ligger.

Anonymkode: aa52d...33a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor kan du ikke være snill med denne gutten og la han spille hos dere sammen med sønnen din. Han har jo ikke dette hjemme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så streng at du ikke unner den kameraten det sammen med vennen, selv om det er sol ute? De trenger vel ikke spille i 8 timer. Kanskje de ikke har råd til sånne ting.

Anonymkode: 721e6...cc4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om gutten din heller vil spille med kompisen sin enn å være ute, så gjør du deg selv en bjørnetjeneste - om du ønsker at gutten din skal sette pris på finvær og frisk luft kan det ikke være under tvang. 

Barn som blir tvunget til å være ute når de f.eks heller ønsker å leke på rommet sitt, se en film, lese en bok, tenge/male, game...etc. vil hate å være utendørs når de selv får bestemme. 

Det går helt fint an å dele opp dagen. Litt utetid, litt spilltid. 

Anonymkode: e5e36...0e9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Leste gjennom tråden på nytt. Bruker denne:

 

 koslig å høre at X gleder seg til å spille med Y. Vi kan ikke bruke bort denne finværsdagen på spill, så fint om du sender med tøy til å være ute, så skal vi alltids finne en ny spilledag for guttene :)

 

 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

er dette forslag til en hyggelig melding?

hvis jeg var den andre moren, ville jeg følt meg irettesatt av den nedlatende tonen i "vi kan ikke bruke bort denne finværsdagen på spill", for det ligger jo mellom linjene at hun har "feil" prioritet. Og den der "så det er fint om du sender med er bare passiv-aggressiv.

Men jeg er enig med de som påpeker at ts er kjip, og det er vanskelig å pakke inn kjip som hyggelig.

Anonymkode: e14d6...728

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (4 timer siden):

Hadde sagt at det sikkert blir litt tid til å spille men at barnet ditt pleier alltid å leke litt ute før han gamer. Så flott hvis hun sender med uteklær. :) Det går an å få til begge deler, spesielt om dette barnet som skal komme har tenkt det blir gaming.

Men må innrømme at jeg hadde tenkt i mitt stille sinn at hun burde kanskje burde investert i en gamingkonsoll selv i stedet for at hun sender barna på besøk til andre med tanken om at de skal få game der. Har vært borti lignende og der endte det opp med at mitt barn foretrakk andre å leke med fordi barnet som kom til oss maste om gaming  fra det kom til det gikk. Og vi er virkelig ikke vanskelige når det kommer til gaming altså, men vi liker å gjøre andre ting og, uansett vær.

de kan jo ha en gamingkonsoll selv om det ikke akkurat er Playstation. Men det kan jo være at de ikke ønsker seg et bortskjemt barn som har alle varianter hjemme? eller at de ikke har råd til det? I min sønns klasse varierer det hvem som har hva, og hvilke spill de spiller hos hvem. Men alle har jo den ene eller den andre.

Anonymkode: e14d6...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde da Nintendo da jeg vokste opp, men det betydde ikke at vi gikk spille hver dag. Har ikke tatt skade av det. Og dagens barn tar ikke skade av å være ute i 2-3 timer, men lek og moro i hagen. Jeg blir trist på vegne av dagens barn, hvordan skal det gå med de som voksne, når de hele tiden skal bestemme selv hva de skal gjøre

 

Et fint eksempel fra eget hjem akkurat nå. Jeg sa til barna nå skal alle skjermer av (utenom mor, for det er faktisk forskjell på barn og voksne, og det skal mine barn lære). Neeeei, vi kjeder oss, fikk jeg til svar  4 minutter senere sitter 2 og leser bok, og en bygger lego. Ja, jeg lever veldig godt med å være den kjipe moren som ikke lar barna gjøre som de vil, når de vil

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Så heldig du var da - jeg fikk Nintendo sent og det var stas og besøke andre som hadde det. Tenk nedturen og komme hjem til ts da . På 90- tallet var det innafor og sitte inne og spille Nintendo etter sfo. Iallefall når der var skolefri og vi ikke hadde lekser. De dagene det vi hadde helt fri i påsken var det gjerne uteaktivitet først. Jeg blir trist på vegne av dagens barn, glad jeg ikke vokste opp med skjermtidhysteri og fikk lov og være litt inne . Etter hvert fikk vi game boy og så vi kunne spille ute. Det var jo kjipe foreldre den gang også, og jeg bor på samme sted. Pussig at jeg nå når jeg er femti ser folk i 70- 80 årene som jeg husker som de kjipe foreldrene med rare regler som vi ikke orket og være hos og syntes synd på barna. Lurer på om de har kontakt med barnebarna i dag? 

Anonymkode: ebc28...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men folk svarer jo ikke på hva ts spør om. Ts lurer på hvordan hun kan formulere seg, ikke om avgjørelsen er riktig. 

Anonymkode: 798d5...1c4

Hun får jo bare avlyse? Det er ikke alle barn det passer for og være ute i 3 timer etter og ha vært ute hele dagen på,sfo. Gi moren til gjestene mulighet til og finne et alternativ som passer hennes barn. 

Anonymkode: ebc28...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo det gjør de. 

Ser selv i voksen alder hvordan mine daværende venner, som aldri koste seg særlig ute lever idag. 

Er veldig glad mine foreldre ga med slike verdier. 

Å spille 3 timer etter stillesittende dag på skolen er jo ikke bra for psyken. 

Det blir 15 timer på 5 ukedager om det er slik hver dag, noe det i svært mange familier er. Legg så på ekstra timer for lørdag og søndag. 

Anonymkode: 6bb78...f8c

Var det ikke etter sfo nå i påskeferien ? 

Anonymkode: ebc28...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør selvsagt som du ønsker i ditt hjem

Men å detaljstyre leken til barnet ditt og besøket sånn, kommer nok både du og barnet ditt til å tape på. Skjønner ikke helt dette kontrollbehovet før det evnt er et problem. Er det fint vær og de er på sfo hele dagen, vil jeg jo tro de er ute der mesteparten av dagen,  det er påske og de har fri. Snakket seg imellom og gleder seg til noe felles som du går imellom.

Jo strengere du er og ikke gidder å se helheten, jo mer trass og motstand kommer du til å få. 

Skal dere spise ute  så gjør dere det selvsagt. 

Her har jeg aldri lagt meg borti hva barna og vennene gjør.  Blandet meg kun inn om det oppstår problemer også er jo spilling innenfor noen grenser om det er overnatting på helg. 

Uansett kjedelig for sønnen din, om kompiser ikke vil komme fordi du henger over og akal bestemme og være streng.  Min mening er at det beste er å få god relasjon til vennene og foreldrene, da det er uvurderlig å ha når de blir tenåringer 

Anonymkode: 4ed0e...86a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt satt ut av at så mange er uenig med TS… er det rart dagens barn er som de er………. 
 

TS jeg heier på deg! Dette er barneoppdragelse og riktig prioritering. Sjokkerende å se hvor mange som mener så små barn skal få bestemme at de skal være inne å spille…. 😳😳 

Anonymkode: 757ea...0b3

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du gjør selvsagt som du ønsker i ditt hjem

Men å detaljstyre leken til barnet ditt og besøket sånn, kommer nok både du og barnet ditt til å tape på. Skjønner ikke helt dette kontrollbehovet før det evnt er et problem. Er det fint vær og de er på sfo hele dagen, vil jeg jo tro de er ute der mesteparten av dagen,  det er påske og de har fri. Snakket seg imellom og gleder seg til noe felles som du går imellom.

Jo strengere du er og ikke gidder å se helheten, jo mer trass og motstand kommer du til å få. 

Skal dere spise ute  så gjør dere det selvsagt. 

Her har jeg aldri lagt meg borti hva barna og vennene gjør.  Blandet meg kun inn om det oppstår problemer også er jo spilling innenfor noen grenser om det er overnatting på helg. 

Uansett kjedelig for sønnen din, om kompiser ikke vil komme fordi du henger over og akal bestemme og være streng.  Min mening er at det beste er å få god relasjon til vennene og foreldrene, da det er uvurderlig å ha når de blir tenåringer 

Anonymkode: 4ed0e...86a

Ts her

Barna har ikke snakket seg imellom om å sitte og spille inne. Mitt barn ser frem til å bruke trampolinen som ble satt frem i går og fyre i bålpannen. Det er det andre barnet som vil være inne å spille. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun får jo bare avlyse? Det er ikke alle barn det passer for og være ute i 3 timer etter og ha vært ute hele dagen på,sfo. Gi moren til gjestene mulighet til og finne et alternativ som passer hennes barn. 

Anonymkode: ebc28...cde

Ts her

Moren kan avlyse når som helst hvis hun mener at det er et dårlig alternativ for barnet henne å være ute i solen i 2-3 timer, sparke ball, hoppe i trampoline, være med å fyre i bålpanne og grille marshmallows og pølser. For min og barnet mitt sin del er dette oppskriften på en minnerik dag, hvis gjestens mor mener at dette er et dårlig alternativ, så er det bare å finne et annet barn å besøke der de kan sitte inne og game. 
 

 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Nintendo da jeg vokste opp, og vi barna klarte helt fint å balansere utetid og spilling selv. Nettopp fordi det var et valg. Å bli påtvunget utetid hadde nok bare virket mot sin hensikt hos oss, i hvert fall.

Anonymkode: a0d64...3a2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om gutten din heller vil spille med kompisen sin enn å være ute, så gjør du deg selv en bjørnetjeneste - om du ønsker at gutten din skal sette pris på finvær og frisk luft kan det ikke være under tvang. 

Barn som blir tvunget til å være ute når de f.eks heller ønsker å leke på rommet sitt, se en film, lese en bok, tenge/male, game...etc. vil hate å være utendørs når de selv får bestemme. 

Det går helt fint an å dele opp dagen. Litt utetid, litt spilltid. 

Anonymkode: e5e36...0e9

Ts her

Barnet mitt hater ikke å være ute. Barnet mitt gleder seg til mandag. Hvis gjesten vil sitte inne og game, da må det bli hjemme og game hos seg selv (han har iPad han spiller på, men ikke PS). 
 

Heldigvis er de fleste andre vennene til mine barn glade for å være ute når det er fint vær, så jeg står ikke i denne problemstillingen så ofte. Jeg har heller aldri opplevd at en mor har prøvd å styre hva barna gjør når de er på besøk hos oss. Hos oss bestemmer vi, hos andre bestemmer andre

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...