Gå til innhold

Hva svare denne moren? Angående gaming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns hva går? Medbestemmelse og medvirkning er så absolutt en fin ting, og det er ikke det som er «problemet» med dagens unge. Det er ingen som sier at barna skal bestemme hva som skal skje hver eneste bidige dag, til enhver tid. Nå overdriver du, sånne stråmannsargument som du kommer med her er usjarmerende ts.

Anonymkode: 97346...7ac

Hva mener du da? Når og hva i denne situasjonen kan ikke barna bestemme? Blir de lovet spilletid på slutten av lekestunden, så kommer dette barnet til å mase hele ettermiddagen. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greier du ikke å klekke ut et høflig svar da? Må du sitte å koke i drama og kjegle her på Kg? Bare si at forstår at Ola hadde gledet seg til gaming. Men det skal bli så fint vær så vi har planlagt å ta med oss middag ut å ha piknik og gøye leker. Vi gleder oss. Versegod tok meg 1 min. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i å ha makten du, ts?

Min mor også. Har ikke hatt kontakt siden jeg kom meg ut hjemmefra.

Anonymkode: 95b65...89a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 minutter siden):

Greier du ikke å klekke ut et høflig svar da? Må du sitte å koke i drama og kjegle her på Kg? Bare si at forstår at Ola hadde gledet seg til gaming. Men det skal bli så fint vær så vi har planlagt å ta med oss middag ut å ha piknik og gøye leker. Vi gleder oss. Versegod tok meg 1 min. 

Som jeg skrev for mange svar siden, jeg har allerede sendt meldingen 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som jeg skrev for mange svar siden, jeg har allerede sendt meldingen 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Herlighet så bra da! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Glad i å ha makten du, ts?

Min mor også. Har ikke hatt kontakt siden jeg kom meg ut hjemmefra.

Anonymkode: 95b65...89a

Du virker sympatisk du

Anonymkode: 9b46c...531

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hulderen skrev (3 timer siden):

😂Nei, det kommer de neppe til å gjøre!

Jo det gjør de. 

Ser selv i voksen alder hvordan mine daværende venner, som aldri koste seg særlig ute lever idag. 

Er veldig glad mine foreldre ga med slike verdier. 

Å spille 3 timer etter stillesittende dag på skolen er jo ikke bra for psyken. 

Det blir 15 timer på 5 ukedager om det er slik hver dag, noe det i svært mange familier er. Legg så på ekstra timer for lørdag og søndag. 

Anonymkode: 6bb78...f8c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Glad i å ha makten du, ts?

Min mor også. Har ikke hatt kontakt siden jeg kom meg ut hjemmefra.

Anonymkode: 95b65...89a

Fordi jeg vil være ute med mitt barn på en fin dag? Som mitt barn gleder seg til? Fordi «naboungen» som ikke har ps hjemme hos selv absolutt vil sitte inne hos oss og spille?

Glad jeg har den makten ja

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er noe med hvordan du formulerer deg, ts. Du framstår som rigid og maktsyk. Det er usjarmerende. Gjetter at du ikke helt har fått det til når det gjelder karriere og forsøker å karre til deg en følelse av å få være med og påvirke hjemme. 

Anonymkode: e8f5b...3d4

Jeez snakk om usaklig kjerringprat. Ts spør om råd i fm en beslutning hun har tatt, men så kommer kritikk mot beslutningen, ikke råd. Ts blir (med rette etter mitt syn) irritert og så kritiserer du henne for det. Og lager en historie om hennes øvrige liv - og skriver som om hun ikke påvirker (bestemmer) hjemme, når hun viser at det gjør hun - på en klok måte.
 

Min gjetning om jeg skal ta samme til æing, er at du er curlingmamma som poserer med pouted mouth på alle bilder, på Facebook og på jobben din sin hjemmeside, og ikke får med deg at andre voksne snakker til deg som du er lettere tilbakestående. 

Anonymkode: 9b46c...531

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo det gjør de. 

Ser selv i voksen alder hvordan mine daværende venner, som aldri koste seg særlig ute lever idag. 

Er veldig glad mine foreldre ga med slike verdier. 

Å spille 3 timer etter stillesittende dag på skolen er jo ikke bra for psyken. 

Det blir 15 timer på 5 ukedager om det er slik hver dag, noe det i svært mange familier er. Legg så på ekstra timer for lørdag og søndag. 

Anonymkode: 6bb78...f8c

Jeg ble tvunget ut hele tiden som liten og hater å være ute som voksen. Så det kan slå begge veier du. 

Anonymkode: 8c798...325

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi hadde avtalt at barnet hennes skulle komme og leke hos oss i på mandag. Jeg sendte melding nå og sa at hun bør sende med litt varmt tøy, for barna skal være ute. Fikk melding tilbake om ikke de kunne spille, siden gutten hadde gledet seg så til det fordi mine barn har PlayStation, mens det har ikke de. Det er helt uaktuelt når det først er opphold og litt sol på mandag, men hvordan formulerer setningen uten å virke for ufin

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Jeg hadde sagt ok, og lat barna kose seg

Anonymkode: d23d6...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan la barna styre selv hva de vil. 

Om det er gaming og sola skinner , ungene bryr seg ikke om slik.

Ut når det er sol.... Det er bare en sosial konstruksjon vi voksna har laget oss. Det er nok soldager igjen i år. 

Anonymkode: 7bae8...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ble tvunget ut hele tiden som liten og hater å være ute som voksen. Så det kan slå begge veier du. 

Anonymkode: 8c798...325

Men, MINE barn hater ikke å være ute. Besøket vil være inne og spille. På en slik dag, da følger jeg det jeg mener er beste egentlig for begge barna, men spesielt for mitt barn. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke normalt å måtte diskutere med 30 andre hvordan man skal svare en annen mamma som sikkert sliter med et barn med trassanfall som ville game. Det er bare å ta på en sympatisk tone og svare noe som gjør at barnet gleder seg allikevel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg spør ikke om jeg skal endre mening, men hvordan jeg skal formulere meldingen uten å bli for krass. Alle svarer på noe jeg ikke spør om. Vet ikke om det er typisk KG, men i denne tråden så virker det som at de som svarer ikke leser hva jeg spør om. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Vel mammaen til denne gutten kommer tydligvis med et ønske som gutten har ytret. Det må da gå an å endre mening selv om det ikke er det du spør om her. Fordi du kommer til å bli oppfattet som kjip uansett hvor pent du pakker inn en melding om at de skal være ute.

Anonymkode: c424f...dd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det er lørdag kveld og sitte å surne over dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss du er vrang 

Anonymkode: d6a4e...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg ble tvunget ut hele tiden som liten og hater å være ute som voksen. Så det kan slå begge veier du. 

Anonymkode: 8c798...325

Men barnet hennes gleder seg til å være ute, og blir ikke "tvunget ut". Snakk om å krisemaksimere. Du har rett på din egen opplevelse, men det betyr ikke at andre opplever det samme som deg.

Anonymkode: 2a65f...5e2

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt at det sikkert blir litt tid til å spille men at barnet ditt pleier alltid å leke litt ute før han gamer. Så flott hvis hun sender med uteklær. :) Det går an å få til begge deler, spesielt om dette barnet som skal komme har tenkt det blir gaming.

Men må innrømme at jeg hadde tenkt i mitt stille sinn at hun burde kanskje burde investert i en gamingkonsoll selv i stedet for at hun sender barna på besøk til andre med tanken om at de skal få game der. Har vært borti lignende og der endte det opp med at mitt barn foretrakk andre å leke med fordi barnet som kom til oss maste om gaming  fra det kom til det gikk. Og vi er virkelig ikke vanskelige når det kommer til gaming altså, men vi liker å gjøre andre ting og, uansett vær.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har ikke det tydeligvis, kun han som kommer på besøk. Mitt barn gleder seg til pølser og Mashmellows på bålpanne, hoppe i trampoline, sparke ball, styre på i hagen. Alt dette vet besøkets mor at vi har planer om. Men, det er spilling som er det viktigste. Og det er helt uaktuelt at barna skal være inne den dagen. 
 

Hvorfor skal dagens barn alltid møtes på halvveien, inngås kompromisser hele tiden? Hvorfor ikke bare følge det som de voksne har bestemt? Dette er barn på 6-7 år, ikke ungdommer på 16- 17 altså

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Du fremstår svært rigid

Anonymkode: d6a4e...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...