Gå til innhold

Hva svare denne moren? Angående gaming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg må si jeg er overrasket over svarene her! Er ikke rart ungdom er bortskjemte og får styre på på skolen, når foreldre er redd for "å blir den kjipe ingen vil komme på besøk til" bare fordi de sier nei til spilling en dag. Hallo, dette var da helt vanlig da jeg var mindre ihvertfall? Glad er jeg for det også! 

Anonymkode: da47b...713

Det det går jo an å følge med litt på hva som er populært å gjøre blant barn også. Det blir som å gi dem en kassettspiller med eurovisionhits fra 70-tallet og servere fiskepudding i terteskjell, liksom. Det å forherlige fortiden og alt nytt er fyfy. 

Anonymkode: cd229...9ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det det går jo an å følge med litt på hva som er populært å gjøre blant barn også. Det blir som å gi dem en kassettspiller med eurovisionhits fra 70-tallet og servere fiskepudding i terteskjell, liksom. Det å forherlige fortiden og alt nytt er fyfy. 

Anonymkode: cd229...9ad

Jeg hadde da Nintendo da jeg vokste opp, men det betydde ikke at vi gikk spille hver dag. Har ikke tatt skade av det. Og dagens barn tar ikke skade av å være ute i 2-3 timer, men lek og moro i hagen. Jeg blir trist på vegne av dagens barn, hvordan skal det gå med de som voksne, når de hele tiden skal bestemme selv hva de skal gjøre

 

Et fint eksempel fra eget hjem akkurat nå. Jeg sa til barna nå skal alle skjermer av (utenom mor, for det er faktisk forskjell på barn og voksne, og det skal mine barn lære). Neeeei, vi kjeder oss, fikk jeg til svar  4 minutter senere sitter 2 og leser bok, og en bygger lego. Ja, jeg lever veldig godt med å være den kjipe moren som ikke lar barna gjøre som de vil, når de vil

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tenkt å ta middagen ute, så er det jo bare å skrive det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde da Nintendo da jeg vokste opp, men det betydde ikke at vi gikk spille hver dag. Har ikke tatt skade av det. Og dagens barn tar ikke skade av å være ute i 2-3 timer, men lek og moro i hagen. Jeg blir trist på vegne av dagens barn, hvordan skal det gå med de som voksne, når de hele tiden skal bestemme selv hva de skal gjøre

 

Et fint eksempel fra eget hjem akkurat nå. Jeg sa til barna nå skal alle skjermer av (utenom mor, for det er faktisk forskjell på barn og voksne, og det skal mine barn lære). Neeeei, vi kjeder oss, fikk jeg til svar  4 minutter senere sitter 2 og leser bok, og en bygger lego. Ja, jeg lever veldig godt med å være den kjipe moren som ikke lar barna gjøre som de vil, når de vil

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Jeg kjenner to familier som har kjørt hardcore på dette med å komme seg ut, og flere som har vært ganske strenge. Barna i de to familiene som har kjørt hardcore der har den ene begynt å jobbe i dnt, og i den andre har det vært et intervjue i avisen med familien hvor eldste takket faren for å få dem alle ut. 

Min familie var midt på tre, men søskenbarna mine var mer strenge. Jeg er selv aktiv i dnt og takknemlig for å bli dratt ut det jeg ble dratt ut for, mens søskenbarna mine er veldig aktive og f.eks 30-års dagen var å gå en lang skitur for ene fetteren min, sammen med kompiser. 
Ene søsken hos meg har fast dag i uken de spiser mat ute. Det er familietid, hvor barna kan velge om andre skal bli med. Det blir gjort på ukedag, og er lettest mulig. 

Det kommer flere dager med drittvær, så utnytt tiden med finværet. Synes den meldingen du valgte å sende her var fin. 

Anonymkode: 20d3d...aab

  • Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du ut da i finværet da?

La dem spille litt sammen. Det trenger ikke å være hele dagen. 1-2 timer med moro, også gå ut litt.

Anonymkode: 5928e...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går du ut da i finværet da?

La dem spille litt sammen. Det trenger ikke å være hele dagen. 1-2 timer med moro, også gå ut litt.

Anonymkode: 5928e...cc2

Jeg har planer om å være ute i hagen på mandag ja. Men, det er ikke poenget. Jeg kan også fint sende barna ut, mens jeg styrer og ordner inne. De er ulike regler for barn og voksne i vårt hjem, alt ettersom hva hva vi voksne mener er best

 

Barna bestemmer ikke over meg, jeg bestemmer over barna

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kommer denne alt eller ingenting-metaliteten fra? Hvorfor kan de ikke få gjøre begge deler? Skjønner virkelig ikke hvordan det sidestilles med at det da er barna som får bestemme alt selv hele tiden, det er jo ikke det. Men du velger å møte dem med et kompromiss siden de tross alt hadde laget seg noen forventninger om spill. 

Anonymkode: 8c798...325

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går du ut da i finværet da?

La dem spille litt sammen. Det trenger ikke å være hele dagen. 1-2 timer med moro, også gå ut litt.

Anonymkode: 5928e...cc2

Ts her

1-2 timer med moro INNE, så gå ut å kjede seg siste timen ? Eller hva mener du? 
 

Dette er så fjern lesing 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet la de spille. De gjør jo ikke dette hver dag. Når barna her har besøk blir det spilling. 

Alternativet er at de ikke tilbringer tid med venner og det er verre.

Anonymkode: 7aeed...b79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her

1-2 timer med moro INNE, så gå ut å kjede seg siste timen ? Eller hva mener du? 
 

Dette er så fjern lesing 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Det kan du jo legge opp til selv. De kan gå ut først, så spille.

Anonymkode: 5928e...cc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor kommer denne alt eller ingenting-metaliteten fra? Hvorfor kan de ikke få gjøre begge deler? Skjønner virkelig ikke hvordan det sidestilles med at det da er barna som får bestemme alt selv hele tiden, det er jo ikke det. Men du velger å møte dem med et kompromiss siden de tross alt hadde laget seg noen forventninger om spill. 

Anonymkode: 8c798...325

De har ikke det tydeligvis, kun han som kommer på besøk. Mitt barn gleder seg til pølser og Mashmellows på bålpanne, hoppe i trampoline, sparke ball, styre på i hagen. Alt dette vet besøkets mor at vi har planer om. Men, det er spilling som er det viktigste. Og det er helt uaktuelt at barna skal være inne den dagen. 
 

Hvorfor skal dagens barn alltid møtes på halvveien, inngås kompromisser hele tiden? Hvorfor ikke bare følge det som de voksne har bestemt? Dette er barn på 6-7 år, ikke ungdommer på 16- 17 altså

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hadde avtalt at barnet hennes skulle komme og leke hos oss i på mandag. Jeg sendte melding nå og sa at hun bør sende med litt varmt tøy, for barna skal være ute. Fikk melding tilbake om ikke de kunne spille, siden gutten hadde gledet seg så til det fordi mine barn har PlayStation, mens det har ikke de. Det er helt uaktuelt når det først er opphold og litt sol på mandag, men hvordan formulerer setningen uten å virke for ufin

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Stakkars barn, vil vel ikke være med der mer..

Går ann å gjøre begge deler!

De er vel ute på sfo og hos dere en stund da! Mange er sliten etter en lang dag da! 

 

Anonymkode: 083a9...b0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De har ikke det tydeligvis, kun han som kommer på besøk. Mitt barn gleder seg til pølser og Mashmellows på bålpanne, hoppe i trampoline, sparke ball, styre på i hagen. Alt dette vet besøkets mor at vi har planer om. Men, det er spilling som er det viktigste. Og det er helt uaktuelt at barna skal være inne den dagen. 
 

Hvorfor skal dagens barn alltid møtes på halvveien, inngås kompromisser hele tiden? Hvorfor ikke bare følge det som de voksne har bestemt? Dette er barn på 6-7 år, ikke ungdommer på 16- 17 altså

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Så det er kun ditt barn som skal få det som han vil på besøket? Ingen hensyn til den som kommer på besøk? Veldig hyggelig må jeg si. Typisk «jeg vet best» holdning med null omtanke for andre og en tro på at du gjør dem en tjeneste. Sorry nei

Anonymkode: 8c798...325

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får masse utetid på sfo her vi bor værtfall. Og jeg har ingen problemer med å la barna spille en ettermiddag i mars. Hadde det vært sommer og 20 grader ville det vært noe annet. Men også da skulle de fått spilt litt. Det handler om balanse.

Anonymkode: cf223...5fd

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stakkars barn, vil vel ikke være med der mer..

Går ann å gjøre begge deler!

De er vel ute på sfo og hos dere en stund da! Mange er sliten etter en lang dag da! 

 

Anonymkode: 083a9...b0b

Stor sjanse for at de finner en annen venn hvor de kan spille hos.:paff: 

Anonymkode: 5928e...cc2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det er kun ditt barn som skal få det som han vil på besøket? Ingen hensyn til den som kommer på besøk? Veldig hyggelig må jeg si. Typisk «jeg vet best» holdning med null omtanke for andre og en tro på at du gjør dem en tjeneste. Sorry nei

Anonymkode: 8c798...325

Jeg har ikke spurt mitt barn om ønsker, jeg har gitt beskjed om planen. Men, etter morens melding spurte jeg mitt barn om de hadde planlagt noe, det hadde de ikke. Ikke at det hadde endret noe, når det endelig er pent vær, så bestemmer jeg at vi skal være ute den ettermiddagen 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stor sjanse for at de finner en annen venn hvor de kan spille hos.:paff: 

Anonymkode: 5928e...cc2

Mine barn har nok av venner, også venner som liker å være ute, så vil heller si at det er dette besøket sitt tap om det ikke kommer hit mer 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den sjansen tar jeg. Jeg er den voksne PG vet faktisk best. Skulle været snu og det blir regn og sitt ute, da kan de spille. Jeg er absolutt ikke rigid på spilling, eller hadde ikke mine barn fått PS, men mår det endelig er pent bær, da skal vi faktisk være ute. Og ja, også middagen er planlagt å tas ute denne dagen 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Du er voksen og rigid. Du tror du vet best, og bruker det som unnskyldning for å utøve din makt som voksen ovenfor barn. Men så er det en gang slik at det ofte er lurt å inngå kompromiss. 

Anonymkode: 97346...7ac

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke spurt mitt barn om ønsker, jeg har gitt beskjed om planen. Men, etter morens melding spurte jeg mitt barn om de hadde planlagt noe, det hadde de ikke. Ikke at det hadde endret noe, når det endelig er pent vær, så bestemmer jeg at vi skal være ute den ettermiddagen 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Hører du deg selv? Familiens diktator, my way or the highway. Lykke til videre

Anonymkode: 8c798...325

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er voksen og rigid. Du tror du vet best, og bruker det som unnskyldning for å utøve din makt som voksen ovenfor barn. Men så er det en gang slik at det ofte er lurt å inngå kompromiss. 

Anonymkode: 97346...7ac

Gå og snakk med lærerne på dagens skole og spør hvordan det går med dagens barn

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...