Gå til innhold

Hva svare denne moren? Angående gaming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde avtalt at barnet hennes skulle komme og leke hos oss i på mandag. Jeg sendte melding nå og sa at hun bør sende med litt varmt tøy, for barna skal være ute. Fikk melding tilbake om ikke de kunne spille, siden gutten hadde gledet seg så til det fordi mine barn har PlayStation, mens det har ikke de. Det er helt uaktuelt når det først er opphold og litt sol på mandag, men hvordan formulerer setningen uten å virke for ufin

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan jo kanskje runde av dagen med en halvtimes spilling? Si til moren at de kan jo spille litt, men at de også har godt av en god tur ut i sola, så hun må fortsatt sende med varme klær. 

Anonymkode: 9d56f...7dc

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi hadde avtalt at barnet hennes skulle komme og leke hos oss i på mandag. Jeg sendte melding nå og sa at hun bør sende med litt varmt tøy, for barna skal være ute. Fikk melding tilbake om ikke de kunne spille, siden gutten hadde gledet seg så til det fordi mine barn har PlayStation, mens det har ikke de. Det er helt uaktuelt når det først er opphold og litt sol på mandag, men hvordan formulerer setningen uten å virke for ufin

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Ser for meg en liten gutt som har blitt helt knust over at han ikke skal få prøve seg på PS, og en mamma som prøver å redde situasjonen. Dere er vel neppe ute i 12 timer, ts? Kan du ikke invitere ham på overnatting, så kan de spille på ettermiddagen?

Anonymkode: eeeb8...b83

  • Liker 14
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser for meg en liten gutt som har blitt helt knust over at han ikke skal få prøve seg på PS, og en mamma som prøver å redde situasjonen. Dere er vel neppe ute i 12 timer, ts? Kan du ikke invitere ham på overnatting, så kan de spille på ettermiddagen?

Anonymkode: eeeb8...b83

Ts her

De skal på sfo først, så er her kun 2-3 timer. Jeg har ikke ferie, så overnatting er uaktuelt i denne omgang 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

A.) Skal nok få tid til litt spilling også, men send med tøy så guttene får herjet fra seg utendørs i finværet først :)

Anonymkode: 7b897...847

Denne var fin! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her

De skal på sfo først, så er her kun 2-3 timer. Jeg har ikke ferie, så overnatting er uaktuelt i denne omgang 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Mer herlighet, det holder da vel med 1-1,5 time utendørs? De er jo ute på SFO også

Anonymkode: 8c798...325

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er skikkelig kjip rett og slett. "MÅ" være ute. Nei, de MÅ ikke det. 

Anonymkode: 8c798...325

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her

De skal på sfo først, så er her kun 2-3 timer. Jeg har ikke ferie, så overnatting er uaktuelt i denne omgang 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

La de være litt ute først da, så spille. Det er påske, og det er gutter som har gledd seg i flere DAGER på å spille sammen. Finvær er ikke så mangelvare altså, tenk hvor de ser frem til dette. 

Anonymkode: 7b897...847

  • Liker 29
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi hadde avtalt at barnet hennes skulle komme og leke hos oss i på mandag. Jeg sendte melding nå og sa at hun bør sende med litt varmt tøy, for barna skal være ute. Fikk melding tilbake om ikke de kunne spille, siden gutten hadde gledet seg så til det fordi mine barn har PlayStation, mens det har ikke de. Det er helt uaktuelt når det først er opphold og litt sol på mandag, men hvordan formulerer setningen uten å virke for ufin

Anonymkode: 3fd2b...dfd

De har vel vært ute i mange timer på skole/SFO?

Anonymkode: a0d64...3a2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ute på SFO, la de spille hvis de ønsker det. Ikke bli hun kjipe mamman som ingen vil til fordi de absolutt må ut for enhver pris.

Anonymkode: 0a461...f3a

  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan de ikke spille? De er vel ute på sfo

Anonymkode: 29252...14e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De er nok ute på SFO, la de spille hvis de ønsker det. Ikke bli hun kjipe mamman som ingen vil til fordi de absolutt må ut for enhver pris.

Anonymkode: 0a461...f3a

Har en følelse av at TS ikke synes dette er så stort tap, virker som barn inne i huset ikke er så ettertraktet..

Anonymkode: 7b897...847

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har en følelse av at TS ikke synes dette er så stort tap, virker som barn inne i huset ikke er så ettertraktet..

Anonymkode: 7b897...847

Barn som spiller hver eneste dag er ikke så ettertraktet her nei. De kan fint være ute i 2-3 timer, og vet de at det ikke blir spilling, da slipper de å hele tiden mase om den spillingen

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barn som spiller hver eneste dag er ikke så ettertraktet her nei. De kan fint være ute i 2-3 timer, og vet de at det ikke blir spilling, da slipper de å hele tiden mase om den spillingen

Anonymkode: 3fd2b...dfd

Da får du svare det da. At det ikke under noen omstendighet vil la seg løse med spilling, ta med varme klær. Du kommer vel fort i en situasjon hvor du slipper å avvise så mye lenger, og om 10-15 år angrer du på at det ikke er hos deg ungdommen samles.

Anonymkode: 7b897...847

  • Liker 21
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er kjip. Sykt kjip, faktisk. Barna har sikkert avtalt og gjort seg tanker om hva de skal gjøre, så kommer du som en real party pooper og bestemmer at de heller skal være ute. 
 

Barna MÅ ikke ut, og kan fint spille selv om det er finvær - så lenge det er unntaket og ikke regelen. Regner med barna får frisk luft ellers. 
 

.. eller er det rett og slett slik at du ikke liker å ha barn i hus, og heller vil sende dem på mark? 

Anonymkode: 3583b...e5c

  • Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei tving de heller til å være ute, siden DU ikke liker spilling.

Bli den kjipe gammeldagse moren ingen vil besøke.

Anonymkode: dca48...7e5

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er kjip. Sykt kjip, faktisk. Barna har sikkert avtalt og gjort seg tanker om hva de skal gjøre, så kommer du som en real party pooper og bestemmer at de heller skal være ute. 
 

Barna MÅ ikke ut, og kan fint spille selv om det er finvær - så lenge det er unntaket og ikke regelen. Regner med barna får frisk luft ellers. 
 

.. eller er det rett og slett slik at du ikke liker å ha barn i hus, og heller vil sende dem på mark? 

Anonymkode: 3583b...e5c

Det er mye lettere for meg å la de bare spille. Da slipper jeg å styre noe mer med de. Det er mye mer jobb å aktivisere de ute. Men, den jobben er jeg villig til å ta. De kommer til å takke meg senere. 

Anonymkode: 3fd2b...dfd

  • Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer med spilling burde holde. De har vel hodet i mobiltelefoner relativt mye så mer skjermbruk burde de ikke ha. 

Anonymkode: 9722c...598

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...